Auteur Topic: [KANDIDAAT] Chris Zegers  (gelezen 304410 keer)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #260 Gepost op: 30-01-2015, 22:41:56 »
En weer lotussen, bij de tempel rondleiding opdracht.
 De opmerking "want Marlijn is de mol niet"vond ik ook raar!

Offline Rik84

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #261 Gepost op: 30-01-2015, 22:45:35 »
Dit is verdacht!

Eerste pakbon = Kleine huisjes -> Geldrop (die zou dus geld opleveren)

Chris stuurt meteen Rik en Margriet naar Geldrop om een pakketje op te halen, komt er dan zogenaamd vrij snel achter dat hij een fout heeft gemaakt en zegt dan "Rik blijf even liggen waar je lag, sorry." Op de beelden is dan te zien dat er nog geen pakbon door die "spies" op zijn bureau is gedrukt.

Volgende shot is van verbaasde Rik en Margriet, terwijl Chris zegt "Kleine Huisjes ligt namelijk niet bij jullie in de buurt." Daarna weer een shot van Chris die zegt "Je moet naar Haring etc.." En nu is er ineens wel een pakbon door die spies gedrukt! Zou dit die eerste pakbon zijn en heeft Chris hiermee 500 euro uit de pot gehouden?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #262 Gepost op: 30-01-2015, 22:47:20 »

 De opmerking "want Marlijn is de mol niet"vond ik ook raar!

Toch is die wel te verklaren, zou Chris kandidaat zijn. Het zou kunnen dat zijn maatje Ajouad vol op Marlijn is gegaan, en Chris heeft dat dan geweten. Vorige aflevering was zij dan ook nog zijn mol, maar heeft hij dankzij meer spreiden of een snellere tijd zijn hachje kunnen redden. Hij kan dan naar waarheid antwoorden wat hij vorige keer in de test heeft gedaan, terwijl hij nu dus weet, dankzij het feit dat Ajouad eruit is, dat Marlijn niet de mol kan zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #263 Gepost op: 30-01-2015, 22:50:27 »
Toch is die wel te verklaren, zou Chris kandidaat zijn. Het zou kunnen dat zijn maatje Ajouad vol op Marlijn is gegaan, en Chris heeft dat dan geweten. Vorige aflevering was zij dan ook nog zijn mol, maar heeft hij dankzij meer spreiden of een snellere tijd zijn hachje kunnen redden. Hij kan dan naar waarheid antwoorden wat hij vorige keer in de test heeft gedaan, terwijl hij nu dus weet, dankzij het feit dat Ajouad eruit is, dat Marlijn niet de mol kan zijn.

Dat is ook wat ik dacht. Wat goed nieuws is voor wie Margriet en Martine verdenken: het lijkt erop dat Ajouad er op Marlijn is uitgevlogen. (Ajouad zei eerder de drie "Mars" te verdenken.)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #264 Gepost op: 30-01-2015, 23:05:13 »
Toch is die wel te verklaren, zou Chris kandidaat zijn. Het zou kunnen dat zijn maatje Ajouad vol op Marlijn is gegaan, en Chris heeft dat dan geweten.
Vorige aflevering was zij dan ook nog zijn mol, maar heeft hij dankzij meer spreiden of een snellere tijd zijn hachje kunnen redden. Hij kan dan naar waarheid antwoorden wat hij vorige keer in de test heeft gedaan, terwijl hij nu dus weet, dankzij het feit dat Ajouad eruit is, dat Marlijn niet de mol kan zijn.


Ajouad was ook aan het spreiden met de 3 MMMs.Ik denk niet dat hij vol op Marlijn is gegaan.
Het gedrag van Chris zegt genoeg, die man zit vol adrenaline, want hij geniet er van om mol te zijn!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #265 Gepost op: 30-01-2015, 23:09:13 »

Ajouad was ook aan het spreiden met de 3 MMMs.Ik denk niet dat hij vol op Marlijn is gegaan.
Het gedrag van Chris zegt genoeg, die man zit vol adrenaline, want hij geniet er van om mol te zijn!


Volgens Ajouad's eigen zeggen was hij op 1 persoon gegaan vorige week toch?
Verder geloof ik ook nog steeds dat Chris de mol is, maar ik blijf wel naar plausibele verklaringen voor het tegendeel zoeken  ;)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #266 Gepost op: 31-01-2015, 18:44:13 »

Ajouad was ook aan het spreiden met de 3 MMMs.Ik denk niet dat hij vol op Marlijn is gegaan.
Het gedrag van Chris zegt genoeg, die man zit vol adrenaline, want hij geniet er van om mol te zijn!

Precies ja. Je ziet hem genieten als mol.
Toen viktor zijn rode scherm zag, toen zag je een soort nep verbazing.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #267 Gepost op: 31-01-2015, 20:16:07 »
Toen viktor zijn rode scherm zag, toen zag je een soort nep verbazing.

Hij deed iets raars inderdaad. Heel overdreven z'n armen volledig de lucht in, kwam nogal gespeeld over

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #268 Gepost op: 31-01-2015, 22:58:43 »
Hmmm, opmerkelijk! ::vergroot::

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #269 Gepost op: 31-01-2015, 23:03:24 »
Vreemd momentje bij opdracht 1.

Na het beantwoorden van de eerste vraag zegt Art: "...300 euro voor de pot."

En terwijl Art een stilte laat vallen om te vervolgen met "òf..." lijkt het alsof Chris een vraag wil stellen. Als Art zijn zin afmaakt legt hij zijn hand maar voor zijn mond.

Was me inderdaad ook al opgevallen  ::vergroot::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #270 Gepost op: 31-01-2015, 23:06:38 »
Vreemd momentje bij opdracht 1.

Na het beantwoorden van de eerste vraag zegt Art: "...300 euro voor de pot."

En terwijl Art een stilte laat vallen om te vervolgen met "òf..." lijkt het alsof Chris een vraag wil stellen. Als Art zijn zin afmaakt legt hij zijn hand maar voor zijn mond.


Het viel mij ook op net bij de herhaling. Net zoals, toen Rik voordat vraag 3 kwam voorstelde voor geld te gaan, hij wel zei:"ja", maar toen ineens niet meer meedeed met het beantwoorden van de vraag en nadat de anderen met het goede antwoord kwamen (had hij gehoopt dat ze nu mis gingen met het antwoord zodat hij teleurgesteld kon gaan doen over "geen geld" ?)vervolgens ook helemaal niet meer meestemde met Rik's "geld voor de pot".

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #271 Gepost op: 31-01-2015, 23:50:19 »

Nog een opvallend moment van Chris uit aflevering 1. Als ik hier in herhaling val, excuses. Ik heb het forum toen niet echt goed gecheckt, dus dat is me dan ontgaan.

In het hotel, vlak na Margriet's lollige opmerking "Zo. Dus iedereen zit zoals die zit." en de hilariteit die daarop volgt, zoekt Chris contact met iemand die niet aan tafel zit - crew of hotelmedewerker? - en geeft met ogen en mond duidelijk een reactie op het gebeuren aan tafel.

Nu is Chris vanwege zijn eigen programma's natuurlijk wel gewend aan het werken met een productieteam, maar omdat het in aflevering 1 is vond ik het toch opvallend. Kijk het met bewegend beeld terug, dat is duidelijker, maar ik heb alvast twee screenshots toegevoegd.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Bila

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Rrroadhouse
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #272 Gepost op: 1-02-2015, 03:54:42 »
Het zit me nog steeds dwars dat Chris in de eerste aflevering in de opdracht op het station  zélf de keuze nam om naar het achterste perron te gaan (als mol zou hij weten dat daar geen geld lag) ALS hij de mol zou zijn, zou deze opdracht voor hem de ideale gelegenheid zijn om onverdacht mensen in verwarring te brengen of af te leiden zodat er op de andere 4 perrons (of in ieder geval 1 daarvan) geen geld werd gevonden. Achteraf werd er niks verdient, maar dat risico zou een mol niet nemen... In het begin van het spel is alles voor iedereen nieuw, ik kan me voorstellen dat de kandidaten dusdanig zijn opgewonden door het feit dat "het spel nu echt begint", de omgeving, de andere kandidaten enz... Dus de mol zou er sowieso verstandig aan doen om op een perron met geld te gaan staan.. Stel dat iemand perrongeluk ( ::tandpastasmiley::) een persoon van de foto herkent, kan de mol daar misschien nog een stokje voor steken. (Afleiden, struikelen, noem maar op)

Daarbij:
 waarom zou een mol met de roulette-opdracht niet gewoon op de bom aflopen (ipv geld, Chris) met als argument dat hij/zij Viktor niet vertrouwt en dat voor de zekerheid wilde checken? Waterdicht alibi lijkt mij.

Door die bewuste keuze van Chris om naar perron 5 te gaan, denk ik niet dat hij de mol is.. Nogmaals, die opdracht op het station was gelijk een goeie inkopper voor de mol.

Verder denk ik dat Chris, na al zijn reis-ervaring, gewoon puur aan het genieten is van heel het spel (deze man heeft veel mooiere/grotere/oudere tempels/bergen/eilanden gezien, dus hij is wel wat gewent). Als hij daarbij ook nog eens de "kwajongen" uithangt in opdrachten (lekker tegenstrijdig doen, mensen testen) wordt hij door de groep wel verdacht, terwijl hij misschien zelf al lang zijn pijlen heeft gericht op 1 of 2 "mollen". Oftewel: laat die verdenkingen maar binnenkomen, Chris zit al 5 afleveringen op de juiste mol, en hij lijkt mij vrij zeker van z'n zaak.. Hoe meer verdenkingen op hem, des te eerder zijn medekandidaten eruit liggen..

Ik kan zo niet al m'n argumenten opsommen (bijna 4.00u en n halve fles whiskey lichter) maar die actie op t station is voor mij vrij doorslaggevend. Alhoewel ik hem niet volledig afstreep is hij voor mij een "stille genieter" die door andermans fouten (evt door hem veroorzaakt) én gewoon door op de juiste mol te testen, een persoon die het spel heel anders speelt (voor de eer/fun) en van zichzelf weet dat ie goed zit en in de finale komt...

Ik hoop dat ik (ondanks mijn staat van paraatheid ::zwaai::) duidelijk ben, en misschien dat mensen zich hierin kunnen vinden?? Als mol zou ik persoonlijk never nooit naar perron 5 gaan met de voorkennis die je dan hebt...

Goede nacht!   ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 1-02-2015, 03:57:18 door Bila »

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #273 Gepost op: 1-02-2015, 10:31:47 »
Bila: uit het topic Zoek de 5 reizigers:

3 januari 2015
Ik zat ook nog te denken:  de mol weet de kandidatenprofielen en hoewel de meeste mensen slecht zijn in gezichtsherkenning, zeker bij mensen van een ander ras/andere cultuur, zit er altijd wel 1 tussen die hier juist heel goed in is. Dit is mogelijk van te voren getest. Deze persoon (Ajouad?) moet dan wel weg van het geld geloodst worden natuurlijk.

27 januari 2015
Met de kennis van nu, na aflevering 4, weten we dat Ajouad inderdaad heel goed mensen kan herkennen en onthouden. Zei hij zelf niet ergens dat hij een fotografisch geheugen heeft?

Ging Chris (als hij de mol is) daarom bewust met Ajouad naar het laatste perron? Om te verhinderen dat Ajouad geld zou pakken?

Vreemd momentje bij opdracht 1.

Na het beantwoorden van de eerste vraag zegt Art: "...300 euro voor de pot."

En terwijl Art een stilte laat vallen om te vervolgen met "òf..." lijkt het alsof Chris een vraag wil stellen. Als Art zijn zin afmaakt legt hij zijn hand maar voor zijn mond.

Ik vul de bijna-vraag van Chris zelf even in: "Eh Art, we kunnen die jokers toch ook afkopen?" :P

Dat was mij ook opgevallen, heel vreemd moment.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2015, 11:03:17 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #274 Gepost op: 1-02-2015, 11:06:30 »
Staat de mol los van de groep ? De mol hoort niet bij de groep.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #275 Gepost op: 1-02-2015, 11:11:39 »
Sorry Bila, je hebt me niet overtuigd met je uiteenzetting ;)

Ik ben geloof ik de enige die dat juist wel mols vind, vooral omdat hij als eerste roept naar dat perron te willen.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #276 Gepost op: 1-02-2015, 11:37:31 »
Ik vul de bijna-vraag van Chris zelf even in: "Eh Art, we kunnen die jokers toch ook afkopen?" :P

Haha zo'n grote voorkennis-fout zou de Mol toch niet maken?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #277 Gepost op: 1-02-2015, 11:58:41 »

Door die bewuste keuze van Chris om naar perron 5 te gaan, denk ik niet dat hij de mol is.. Nogmaals, die opdracht op het station was gelijk een goeie inkopper voor de mol.

Best een helder verhaal na een halve fles whiskey hoor! ;)
Ik zal proberen uit te leggen hoe ik tegen die eerste opdracht aan kijk.

Sowieso heb ik een persoonlijk theorietje dat de Mol in de allereerste opdracht vaak (schijnbaar) goed presteert. Als je naar eerdere seizoenen kijkt is dat vaak zo geweest. Soms wordt er óók een mollenstreek uitgehaald, maar op het oog lijkt de Mol het zelf, als kandidaat, goed te doen. Anne-Marie komt aan bij het vliegtuig, Kees in de kerk, Susan haalt geld binnen... lang geleden werd George ook al als de held gezien bij het abseilen van de dam. Het is denk ik een soort psychologisch trucje. Helemaal in het begin, met nog 10 kandidaten, is het nog zo onduidelijk allemaal, dat kijkers (en medekandidaten) geneigd zijn iets te rigoureus te gaan strepen. En als je iemand in het begin al hebt weggestreept, duurt het weer een tijdje voordat je die persoon weer op je verdachtenlijstje toelaat.

Het herkennen van de mensen op het station was gewoon héél moeilijk. Bijna niet te doen. Dat het niemand lukte om geld te verdienen, terwijl de Mol sowieso maar op 1 perron stond, maakt dat wel duidelijk. Dat niet-Mol Ajouad die man gelijk herkende was bizar. Een combinatie van een talent van Ajouad voor gezichtsherkenning en een dosis geluk, denk ik. Wat ik heel opvallend vond, was dat de man met de vrijstellingen óók nog een bril op had, die hij op de foto niet droeg. Dat maakte het in principe al helemaal belachelijk moeilijk.

Ik denk dat het de bedoeling was dat de Mol ook deze keer positief over zou komen bij de eerste opdracht, door als één van de weinigen (of als enige) in ieder geval iemand te herkennen. Maar ja, liever geen geld verdienen, dus gaat de Mol naar het perron met de vrijstellingen. Dat Chris duidelijk een voorkeur voor een perron had, maakt hem voor mij hier juist erg verdacht. Het was gewoon de bedoeling dat híj de man zou spotten. Dat Ajouad hem na een paar seconden al zag is een bizar toeval en mazzel voor Ajouad. En mazzel voor de Mol trouwens, want op een ander perron had Ajouad misschien wel geld gevonden.

Doel van de Mol bij opdracht 1 was m.i. gewoon: de held spelen zonder daarmee geld voor de pot te verdienen. Het liep een klein beetje anders.

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #278 Gepost op: 1-02-2015, 12:43:47 »
De opmerking "want Marlijn is de mol niet"vond ik ook raar!

In een biecht zegt hij aan het einde van aflevering 4 en dit wordt herhaald aan het begin in aflevering 5, met gemonteerde beelden van de terugkomst van Marlijn bij Russische roulette met geld in haar hand;  "Mijn mol is voor mij, en waar komt de mol mee naar beneden: met geld"

1. Waarom dan nu weer ineens dat Marlijn niet zijn mol is,
2. ik vind dat hij maar op een rare manier zegt "mijn mol is voor mij", zonder enige vorm van verbazing en met geen enkele stemverheffing cq. rare intonatie + daarbij Chris ging als laatste dus zijn mol ging altijd voor hem.
3. daarop zegt hij dan "waar komt de mol mee naar beneden; met geld" hij had ook kunnen zeggen "komt Marlijn met geld naar beneden" bovendien kwam hij zelf ook met geld naar beneden.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2015, 12:45:55 door Molvarp »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #279 Gepost op: 1-02-2015, 13:33:55 »
In een biecht zegt hij aan het einde van aflevering 4 en dit wordt herhaald aan het begin in aflevering 5, met gemonteerde beelden van de terugkomst van Marlijn bij Russische roulette met geld in haar hand;  "Mijn mol is voor mij, en waar komt de mol mee naar beneden: met geld"

1. Waarom dan nu weer ineens dat Marlijn niet zijn mol is,
2. ik vind dat hij maar op een rare manier zegt "mijn mol is voor mij", zonder enige vorm van verbazing en met geen enkele stemverheffing cq. rare intonatie + daarbij Chris ging als laatste dus zijn mol ging altijd voor hem.
3. daarop zegt hij dan "waar komt de mol mee naar beneden; met geld" hij had ook kunnen zeggen "komt Marlijn met geld naar beneden" bovendien kwam hij zelf ook met geld naar beneden.

Ik vond dit ook vreemd, maar toen bedacht ik me opeens dat Ajouad wellicht heel veel vragen op Marlijn heeft ingevuld en daardoor eruit is gevlogen, dat Chris op die manier weet dat zij de mol sowieso niet kan zijn.
Aan de andere kant zegt hij Martine en Margriet te verdenken maar tijdens opdracht 1 (afl 5) schaduwt hij Carolina  ???

Maar buiten dat, vind ik dat Chris vaker inderdaad hele rare zinsconstructies heeft