Auteur Topic: [KANDIDAAT] Chris Zegers  (gelezen 304389 keer)

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #400 Gepost op: 7-02-2015, 23:02:28 »
Als Carolina oppert dat de E ook een M kan zijn gaat Chris daar totaal niet in mee.
Een mol zou zo'n kans niet laten liggen, toch (hoewel hij zelf al genoeg dwaalsporen bedacht had...) ?
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #401 Gepost op: 8-02-2015, 18:34:46 »
Van aflevering 1 krijg je 2 molboekpagina's te zien.
Van aflevering 2 krijg je 2 molboekpagina's te zien.
Van aflevering 3 krijg je 2 molboekpagina's te zien.
Van aflevering 4 krijg je 1 molboekpagina te zien.
Van aflevering 5 krijg je 3 molboekpagina's te zien.
Van aflevering 6 krijg je 2 molboekpagina's te zien.

Daar heb ik eens een rekensommetje op losgelaten.
De laatste molboekpagina die vertoond is, is van Chris. Die is helemaal leeg en ik vroeg me af of er een hint in zit.
Chris was deze week ook jarig (7-2) en hij is na de laatste uitzending 44 geworden.

De som gaat als volgt: neem het aantal pagina's van molboekjes die we per aflevering te zien krijgen.
2 pagina's in aflevering 1 is dan 2 x 1 =2
2 pagina's in aflevering 2 is dan 2 x 2 =4
2 pagina's in aflevering 3 is dan 2 x 3 =6
1 pagina in aflevering 4 is dan 1 x 4 =4
3 pagina's in aflevering 5 is dan 3 x 5 =15
2 pagina's in aflevering 6 is dan 2 x 6 =12

Als je alle uitkomsten optelt kom je op 43.
De leeftijd die Chris in deze aflevering nog heeft, maar de volgende aflevering niet meer.
Hint naar de verjaardag van de mol of toeval en tunnelvisie?
« Laatst bewerkt op: 8-02-2015, 19:02:45 door Ray026 »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #402 Gepost op: 8-02-2015, 19:49:28 »
Maar dan hadden we dit als kijkers moeten zien. De productie houdt nooit informatie achter over het geven van jokers. Als Chris daadwerkelijk twee andere, foute, kokers had gepakt (en daarmee dus een joker zou verdienen), had de productie dit moeten tonen. Bovendien heeft Chris juist veel geld opgegraven bij deze opdracht (zie schema in het topic 'lijnen en getallen').

Maar daarmee ga je er automatisch vanuit dat de tegenprestatie op Chris' briefje ook jokers waren. Misschien stond dat er helemaal niet en moet Carolina alleen maar denken dat ze dezelfde opdracht hadden. Als het briefje maar oppervlakkig hetzelfde leek, dan was het immers al goed. Reken maar dat je als kandidaat (Carolina dus) op zo'n moment helemaal gefixeerd bent op je eigen briefje. Alleen een heel erg goede kandidaat zou zo alert zijn om dat andere briefje ook minutieus te willen onderzoeken. En zo'n heel erg goede kandidaat bleek Carolina niet te zijn...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #403 Gepost op: 8-02-2015, 19:56:58 »
Lijkt me inderdaad de bladzijde van de Mol aangezien die niks hoeft op te schrijven, misschien een hint van de makers naar Chris? Want er werd door de kandidaten toch een paar keer opgemerkt "Chris... die z'n mol-boekje vergat bij het ontbijt en steeds niks in z'n boekje schrijft, vrij verdacht". Wel grappig, de 2 mol-brieven lagen op een wit schoon laken, nu een witte schone bladzijde!

Zelfs in 3 op Reis? Dat is al helemaal een raar verhaal. Chris droeg ook hetzelfde pols-bandje als Merlijn (tijdens de trein-opdracht, 1ste aflevering) normaal draagt hij toch een regenboog-bandje? Opzich hoeft er niks achter te zitten, misschien hadden ze gewoon hun zweet-bandjes uitgewisseld, maar toch... het bandje heeft overigens lijnen/strepen ertussen, opmerkelijk aangezien lijnen vaak terugkeren.

Sorry hoor, maar zweetbandjes uitwisselen??? Bah!! Misschien hebben ze een paar schone van Art gehad, of gewoon gekocht :)




Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #404 Gepost op: 8-02-2015, 20:09:45 »
Een regenboogband is toch een symbool voor seksuele diversiteit?
Wellicht zijn Chris en Merlijn gewoon gay?

Zal hier snel geoeg gedebunked worden als het niet zo is.
Ik ken die mensen verder niet (kijk behoudens WIDM en sport nauwelijks televisie) en het maakt me eerlijk gezegd ook niks uit.

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #405 Gepost op: 8-02-2015, 20:27:55 »
Zover we weten en bekend is zijn ze geen homo / lesbienne inderdaad

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #406 Gepost op: 8-02-2015, 20:53:25 »
Dank voor het debunken. Dan hebben ze wellicht iets met Greenpeace (denk aan de regenboog op de Rainbow Warrior) of vinden ze het gewoon mooi.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #407 Gepost op: 9-02-2015, 00:17:46 »
Beetje of topic over de zweetbandjes..


maar ik heb nog iets gezien, namelijk toen Carolina haar rode scherm kreeg, Chris blijf stoïcijns
 voor zich uitkijken. (Margriet laat ook niet veel zien.)

https://www.youtube.com/watch?v=9V64DjT5nwg

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #408 Gepost op: 9-02-2015, 00:33:57 »
 Het wordt tijd voor een leuk overzicht :)


https://www.avrotros.nl/wieisdemol/forum/viewtopic.php?f=40&t=239

Heel leuk geschreven door Asjemenou  ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #409 Gepost op: 9-02-2015, 10:45:39 »
De mol van dit jaar is de grote onbekende, mister X en zijn handtekening is daarom ook een X.
Art kan deze nog gemakkelijk bedekken met zijn vinger.

Chris heeft zichzelf aangewezen als X........

Als we straks zien dat Art inderdaad een X bedekte heb je waarschijnlijk een hele mooie hint te pakken. ::ok::

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #410 Gepost op: 9-02-2015, 10:47:54 »
Dat is een mooi vervolg op de 'X' die ik had gezien, Moedermol! Helemaal omdat het in dit spel is, mingeld, met de mol erop. Het zou maar zo een X kunnen zijn waar Art zijn vinger op heeft. Je ziet rechtsonder en -boven van zijn vinger twee uiteinden die van een X zouden kunnen zijn.

In het topic over aflevering 6 had ik ook nog geschreven dat ik het zo vreemd vond wat Chris aan het eind in de voice-over zei, toen Carolina wegging: ".... daarom vond ik het ook zo moeilijk om haar te laten gaan." Als kandidaat zou je nooit de woorden 'om haar te laten gaan' gebruiken, maar eerder iets zeggen als 'vond ik het ook zo moeilijk dat ze naar huis moest'.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #411 Gepost op: 9-02-2015, 10:53:23 »
Dat is een mooi vervolg op de 'X' die ik had gezien, Moedermol! Helemaal omdat het in dit spel is, mingeld, met de mol erop. Het zou maar zo een X kunnen zijn waar Art zijn vinger op heeft. Je ziet rechtsonder en -boven van zijn vinger twee uiteinden die van een X zouden kunnen zijn.

In het topic over aflevering 6 had ik ook nog geschreven dat ik het zo vreemd vond wat Chris aan het eind in de voice-over zei, toen Carolina wegging: ".... daarom vond ik het ook zo moeilijk om haar te laten gaan." Als kandidaat zou je nooit de woorden 'om haar te laten gaan' gebruiken, maar eerder iets zeggen als 'vond ik het ook zo moeilijk dat ze naar huis moest'.

Tja, Rik zei eens bij de test over het wel of niet wegstrepen van verdachten: 'Ik vind het nog te vroeg ze te ELIMINEREN' o.i.d. Elimineren betekent 'uitschakelen'. Dat doet een kandidaat ook niet...
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #412 Gepost op: 9-02-2015, 10:55:13 »
VOOR de opdracht was het woord al bekend. Men kon dus nooit weten of de mol TIJDENS of NA de opdracht iets zou zeggen / doen dat met onschuldig te maken had. Het kon wel het plan zijn, maar of dat echt zo zou zijn? Geen idee. Het zit me ook niet lekker dat Aft zomaar alle goede cijfers op het einde gaf. Als molloten hoeven we het zelf geen eens uit te zoeken. Ik neig daarom toch nog een leuke fake-hint. Ze weten dat molloten er mee gaan puzzelen en komen dan uit op onschuldig. Maar verder zit er niets achter.


edit: Ik had het niet door dat er nog een paar pagina's waren. Bovenstaande reactie ging dus over die touwtrek opdracht. Iemand die dat woord onschuldig aan Chris koppelde door zijn manier van spelen tijdens deze opdracht.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #413 Gepost op: 9-02-2015, 10:58:02 »
Het woord 'onschuldig' was denk ik ook een ezelsbruggetje voor de mol, zodat die niet de getallen hoefde te onthouden. Een woord is makkelijker te onthouden.

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #414 Gepost op: 9-02-2015, 11:32:48 »
Citaat
VOOR de opdracht was het woord al bekend. Men kon dus nooit weten of de mol TIJDENS of NA de opdracht iets zou zeggen / doen dat met onschuldig te maken had. Het kon wel het plan zijn, maar of dat echt zo zou zijn? Geen idee. Het zit me ook niet lekker dat Aft zomaar alle goede cijfers op het einde gaf. Als molloten hoeven we het zelf geen eens uit te zoeken. Ik neig daarom toch nog een leuke fake-hint. Ze weten dat molloten er mee gaan puzzelen en komen dan uit op onschuldig. Maar verder zit er niets achter.

 
Als Chris de mol is dan weet die van tevoren dat die een briefje krijgt met de opdracht om te mollen. Hij had ook geweten dat de ontbrekende getallen het woord onschuldig vormen. Het kan dus wel van tevoren bedacht zijn dat de mol in deze opdracht onschuldig moest zijn.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2015, 11:34:33 door Ray026 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #415 Gepost op: 9-02-2015, 11:40:29 »

Ik denk nu een aanwijzing naar Chris te hebben gevonden. Het -geld komt tijdens het lijnenopdracht voor het eerst in het spel. Pippi zag al dat Chris even zichzelf aanraakt (alsof hij naar zichzelf wijst) als Art 24 opnoemt.  In de a=1 gedachtegang is 24 X.

X is  het symbool voor het onbekende. Dat is op diverse terreinen (wiskunde, generatie X, aanduiding van een schat op een landkaart met een X, mister X).
Daarnaast wordt X gebruikt als handtekening als men geen naam weet.

Op het molgeld van alle oud mollen staat ook hun handtekening.

De mol van dit jaar is de grote onbekende, mister X en zijn handtekening is daarom ook een X.
Art kan deze nog gemakkelijk bedekken met zijn vinger.

Chris heeft zichzelf aangewezen als X........

Heel mooi! In aanvulling hierop: als Christmas afgekort wordt tot X-mas, kan X dan inderdaad niet gewoon Chris betekenen?!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #416 Gepost op: 9-02-2015, 11:51:08 »
Het zit me ook niet lekker dat Aft zomaar alle goede cijfers op het einde gaf. Als molloten hoeven we het zelf geen eens uit te zoeken. Ik neig daarom toch nog een leuke fake-hint. Ze weten dat molloten er mee gaan puzzelen en komen dan uit op onschuldig. Maar verder zit er niets achter.
Als Art iets tegen de kandidaten zegt, dan is dat belangrijke info voor de kandidaten. Dus als hij impliciet zegt dat het antwoord 'onschuldig' is, dan is het iets waarvan de kandidaten achteraf, als ze het in afl 10 uitgelegd krijgen, te horen krijgen dat ze het zo eigenlijk al lang hadden kunnen weten.
The British are not impressed.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #417 Gepost op: 10-02-2015, 13:46:01 »
Chris is ZOOOO mijn WENSMOL!!!! Sommige misschien totaal niet mee eens, maar ik vind het heerlijk en verfrissend als het wel zo zou zijn. Zit al die tijd al op een andere mol, en stiekem te hopen dat Chris het is. Zo obvious, ook weer die extra beelden, ik schrijf niks, ik teken gewoon wat etc. Toch briljant? En humor....Hij doet het gewoon open en bloot. Het zal wel niet, maar ik spring een gat in de lucht als het wel zo is!!!
Meer L

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #418 Gepost op: 10-02-2015, 14:10:59 »
Chris is ZOOOO mijn WENSMOL!!!! Sommige misschien totaal niet mee eens, maar ik vind het heerlijk en verfrissend als het wel zo zou zijn. Zit al die tijd al op een andere mol, en stiekem te hopen dat Chris het is. Zo obvious, ook weer die extra beelden, ik schrijf niks, ik teken gewoon wat etc. Toch briljant? En humor....Hij doet het gewoon open en bloot. Het zal wel niet, maar ik spring een gat in de lucht als het wel zo is!!!


Kijk goed naar het dagboek van de MOL....

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #419 Gepost op: 10-02-2015, 14:32:17 »
Chris is ZOOOO mijn WENSMOL!!!! Sommige misschien totaal niet mee eens, maar ik vind het heerlijk en verfrissend als het wel zo zou zijn. Zit al die tijd al op een andere mol, en stiekem te hopen dat Chris het is. Zo obvious, ook weer die extra beelden, ik schrijf niks, ik teken gewoon wat etc. Toch briljant? En humor....Hij doet het gewoon open en bloot. Het zal wel niet, maar ik spring een gat in de lucht als het wel zo is!!!

Dit, Chris is ook mijn wensmol ala een Yvonnetje. Lekker brutaal, obvious-mol zijn en er nog openlijk plezier in hebben ook. Dus van mij mag ie het echt zijn, maar juist daarom verwacht ik niet dat ie het is want ja dat is te gemakkelijk.  ::) En toch heeft ie zich in prima molposities weten te nestelen.

Aflevering 1: voor vrijstellingen gaan ipv geld, vrij rondlopen zodat ie lijnen over het hoofd kon zien en camera's of kabels verkeerd verbinden/beeld op zwart laten gaan
Aflevering 2: schilderijen allemaal een plek verder hangen dan ze horen te hangen, Carolina willen checken op het laatst en zodoende wellicht langer dan 10 seconde blijven hangen?=goed voor 2 keer kijken?
Aflevering 3: afgaan met twee enveloppes (eigen enveloppe laten liggen=iig geen verdubbeling), Bentota wel zien maar in de '3-op-reis' modus springen en zo heerlijk de enveloppe over het hoofd zien
Aflevering 4: de bijnamen opmerken zodat de chaos nog groter wordt + totaal niet je best doen op het eiland + voor het juiste antwoord stemmen, terwijl je weet dat je toch wel overruled wordt als je het meest verdacht wordt
Aflevering 5: rondlopen met het idee 'hier klopt iets niet' > 'ik wist het, ik wist het' voorkennis dingetje? Bij de vragen gaan voor jokers wegspelen = geen geld in de pot. Bootjes naar verkeerde plekken sturen door te treuzelen zodat tijd verloren gaat en niet alle pakjes bij Geldrop aan kunnen komen.
Aflevering 6: als snelste eindigen zodat Chris allerlei dingen kan zien in 'E1974' behalve een geldbedrag = geen geld in de pot. Onschuldig zijn door samen met Carolina zich niet te houden aan het molbriefje.

Hij heeft bij de schaaltjes wel 250 euro gepakt, geld pakken deed Susan ook in haar seizoen, maar dat maakte haar niet minder de mol. Idem bij Chris, Chris heeft door de Bentota-3opreis-molactie en de Edo1974-molactie vwb geld uit de pot goed toegeslagen en hoe. Idem voor Rik overigens door moeiteloos aan te haken bij een suggestie van kandidaat Chris. (dat gaf Kim/Susan e.d. aan in de preview, als mol wil je maar wat graag aansluiten bij een foute suggestie) En door die keuze voor E1974 ipv 1750,- veroorzaakte Rik (ging voor 7 en 4) verwarring bij Chris en Carolina, omdat 1974 eerder leest als een jaartal dan een geldbedrag, of er nu wel of geen E staat. Rik kon makkelijk meegaan met de foute suggestie van kandidaat Margriet er maar een E bij te plaatsen ipv ,-.

Tis dat spreiden nu met aflevering 7 in zicht sowieso dodelijk is voor een kandidaat, maar als kijker wil ik nu ook wel een keertje een tunnel kiezen. :P Hoort bij het spel, des te leuker als je de juiste tunnelvisie hebt  ::vergroot:: Tot nog toe heb ik geen van beide nog kunnen wegstrepen, hopelijk dient dat moment zich nog aan in aflevering 7 of verder. Dat ik zonder twijfel voor Chris kan kiezen ipv Rik.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan