Auteur Topic: [KANDIDAAT] Chris Zegers  (gelezen 304405 keer)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Chris in trailer voor aflevering 9
« Reactie #620 Gepost op: 22-02-2015, 13:12:08 »
ja, klopt, ik dacht dat de trailers een eigen plekje hadden.
ik weet t niet hoor, hij mompelt dat woordje wel heel erg.
ik hoor ergens een ie-klank
vergelijk 'is ego d mol'

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #621 Gepost op: 22-02-2015, 13:47:51 »
je "Wilt" een ie klank horen. mamma-appelsap-syndroom noemt men dat. Ik hoor alleen maar eeh, niet ieh...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #622 Gepost op: 22-02-2015, 17:47:35 »
Wat ik ook een opmerkelijke uitspraak van Chris vond is als hij in aflevering 4 zegt tijdens de schaaltjesopdracht als Marlijn net voor hem aan de beurt is:

Mijn mol is voor mij. En waar komt de mol mee naar beneden?Met geld. Waarom doet zij dat? Om te ontmollen. Wat ga ik hier nu mee doen? Ik begin nog steeds bij nummer 6, weg van nummer 7.Dus toen ik bij 6 aankwam en daar 250 euro zag, dacht ik van dat is perfect want de mol brengt heel weinig geld op die manier binnen maar wel geld dus dan ben je ineens weer de kandidaat die de pot wil spekken. Dus toen ik dat geld zag heb ik gelijk de tactiek bepaald, oké of ik ben de gozer die niet serieus wordt genomen of ik ben de mol >:D.

Allereerst is het een beetje een warrig betoog. Ten tweede is het vreemd dat hij hier Marlijn zijn mol noemt. Dat is helemaal niet zo. Ook bij de test kiest hij bij de vraag in welk groepje zat de mol bij de vakantiekiekjes voor de optie man-vrouw-vrouw. Dat is het groepje van Chris,Margriet en Martine. Marlijn was met Viktor samen. Chris gaat hier zo lijkt het gewoon weer voor Margriet.

Eigenlijk doet Chris zelf wat hij zegt over Marlijn n.l. geld pakken om te ontmollen. Hij pakt hier 250 euro iets wat hij later nog een keer doet in de oude fabriek met de enveloppen. Hij zegt dat hij voordat hij de 250 euro pakt zijn tactiek bepaalt.Hij lijkt te willen zeggen jongens ik ben de mol niet ik ben een serieuze kandidaat want ik pak nu geld voor de pot. Ik ben onschuldig, ik ben niet de mol. Maar je kunt het ook lezen als ik ben de mol die nu 250 euro pakt om mezelf minder verdacht te maken.

Ik vind het mooi als later zou blijken dat hij hier 250 euro pakt en er 'netjes' een uitleg bij geeft waarom hij dat (als mol) doet.  ::ok::

Vind het toch al gek dat hij bij nummer 6 begon als je weet dat nummer 7 een bom is. Dan heb je toch geen keus? Dan moet je wel nummer 6 nemen. Marlijn noemde bijvoorbeeld nummer 9,11 en 12 wel op die waren leeg. Begin je bij 8, kun je daarna nog altijd naar de 10. Ik vermoed dat Chris wist dat daar 250 euro in lag.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #623 Gepost op: 22-02-2015, 17:53:17 »
Vind het toch al gek dat hij bij nummer 6 begon als je weet dat nummer 7 een bom is. Dan heb je toch geen keus? Dan moet je wel nummer 6 nemen. Marlijn noemde bijvoorbeeld nummer 9,11 en 12 wel op die waren leeg. Begin je bij 8, kun je daarna nog altijd naar de 10. Ik vermoed dat Chris wist dat daar 250 euro in lag.
Je mocht (dacht ik) zelf weten of je met de klok mee of tegen de klok in liep.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #624 Gepost op: 22-02-2015, 18:23:46 »
Vind het toch al gek dat hij bij nummer 6 begon als je weet dat nummer 7 een bom is. Dan heb je toch geen keus? Dan moet je wel nummer 6 nemen. Marlijn noemde bijvoorbeeld nummer 9,11 en 12 wel op die waren leeg. Begin je bij 8, kun je daarna nog altijd naar de 10. Ik vermoed dat Chris wist dat daar 250 euro in lag.

Je mocht (dacht ik) zelf weten of je met de klok mee of tegen de klok in liep.

Klopt. Chris was de enige kandidaat die iets zinnigs deed met de info van Viktor. De looplijnen van Rik en Margriet zijn niet zo duidelijk, maar Chris is de enige die wat verder lijkt na te denken en begint bij een buur van 7 om zo het hele veld af te kunnen gaan zonder geraakt te worden.

Wat ik ook een opmerkelijke uitspraak van Chris vond is als hij in aflevering 4 zegt tijdens de schaaltjesopdracht als Marlijn net voor hem aan de beurt is:

Mijn mol is voor mij. En waar komt de mol mee naar beneden?Met geld. Waarom doet zij dat? Om te ontmollen. Wat ga ik hier nu mee doen? Ik begin nog steeds bij nummer 6, weg van nummer 7.Dus toen ik bij 6 aankwam en daar 250 euro zag, dacht ik van dat is perfect want de mol brengt heel weinig geld op die manier binnen maar wel geld dus dan ben je ineens weer de kandidaat die de pot wil spekken. Dus toen ik dat geld zag heb ik gelijk de tactiek bepaald, oké of ik ben de gozer die niet serieus wordt genomen of ik ben de mol >:D.

Allereerst is het een beetje een warrig betoog. Ten tweede is het vreemd dat hij hier Marlijn zijn mol noemt. Dat is helemaal niet zo. Ook bij de test kiest hij bij de vraag in welk groepje zat de mol bij de vakantiekiekjes voor de optie man-vrouw-vrouw. Dat is het groepje van Chris,Margriet en Martine. Marlijn was met Viktor samen. Chris gaat hier zo lijkt het gewoon weer voor Margriet.

Eigenlijk doet Chris zelf wat hij zegt over Marlijn n.l. geld pakken om te ontmollen. Hij pakt hier 250 euro iets wat hij later nog een keer doet in de oude fabriek met de enveloppen. Hij zegt dat hij voordat hij de 250 euro pakt zijn tactiek bepaalt.Hij lijkt te willen zeggen jongens ik ben de mol niet ik ben een serieuze kandidaat want ik pak nu geld voor de pot. Ik ben onschuldig, ik ben niet de mol. Maar je kunt het ook lezen als ik ben de mol die nu 250 euro pakt om mezelf minder verdacht te maken.

Ik vind het mooi als later zou blijken dat hij hier 250 euro pakt en er 'netjes' een uitleg bij geeft waarom hij dat (als mol) doet.  ::ok::

Mijn geheugen laat me misschien in de steek, maar bij mijn weten is er nog nooit een letterlijke biecht in het programma geslopen. Wel zijn er al biechten geweest die werden afgekapt net voor de Mol iets ging zeggen over zijn/haar molschap.

Bovendien hebben we vorig jaar bij de roltrappen met het ABC'tje hetzelfde gezien met Tygo: "Maar ik kende de woorden natuurlijk al 2 maanden eerder."
Dankbare uitspraken allebei voor een productie die Chris (en vorig jaar Tygo) altijd als de ontzettend opzichtige Mol naar buiten wilt brengen. ;)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2015, 18:32:40 door Hulpmol »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #625 Gepost op: 22-02-2015, 18:38:47 »
Dankbare uitspraken allebei voor een productie die Chris (en vorig jaar Tygo) altijd als de ontzettend opzichtige Mol naar buiten wilt brengen. ;)

Precies :) Daarom vind ik de getoonde biechten en verdenkingen zo onbetrouwbaar als wat. Daar wordt door de montage naar hartelust mee aan de haal gegaan. De montage knipt en plakt het zo dat ze kandidaten die ver komen als mol kunnen portretteren terwijl de echte molbiechten bewaard blijven voor de tiende aflevering.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #626 Gepost op: 22-02-2015, 20:07:04 »

...
Zodoende is er inmiddels een aardig lijstje te maken van sterke en makkelijk uit te leggen hints naar Chris:

Simpel en makkelijk...

Dat is een mooi rijtje.... ik kom niet in de tunnel, maar wel erg duidelijk en goed uit te leggen idd!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #627 Gepost op: 22-02-2015, 20:14:13 »
Klopt. Chris was de enige kandidaat die iets zinnigs deed met de info van Viktor. De looplijnen van Rik en Margriet zijn niet zo duidelijk, maar Chris is de enige die wat verder lijkt na te denken en begint bij een buur van 7 om zo het hele veld af te kunnen gaan zonder geraakt te worden.

Mijn geheugen laat me misschien in de steek, maar bij mijn weten is er nog nooit een letterlijke biecht in het programma geslopen. Wel zijn er al biechten geweest die werden afgekapt net voor de Mol iets ging zeggen over zijn/haar molschap.

Bovendien hebben we vorig jaar bij de roltrappen met het ABC'tje hetzelfde gezien met Tygo: "Maar ik kende de woorden natuurlijk al 2 maanden eerder."
Dankbare uitspraken allebei voor een productie die Chris (en vorig jaar Tygo) altijd als de ontzettend opzichtige Mol naar buiten wilt brengen. ;)


Dat klopt. Dat zeg ik dus ook het is geen letterlijke biecht. je kunt het tussen de regels door lezen/horen. Je denkt juist hij is het niet als kijker. Tenzij je er even wat langer naar kijkt.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #628 Gepost op: 22-02-2015, 20:22:55 »
Klopt. Chris was de enige kandidaat die iets zinnigs deed met de info van Viktor. De looplijnen van Rik en Margriet zijn niet zo duidelijk, maar Chris is de enige die wat verder lijkt na te denken en begint bij een buur van 7 om zo het hele veld af te kunnen gaan zonder geraakt te worden.

Waarom stopt hij dan gelijk bij schaaltje 6 met maar 250 euro? Als kandidaat ga je toch wel door voor of meer geld of jokers of een vrijstelling. En Marlijn had 500 euro is dat niet nog zinniger (heeft ook nummer 7 ontlopen) dus dat alleen Chris wat met Viktors info deed is niet waar. En er waren geen scherpschutters bij deze opdracht dus van geraakt worden is sowieso geen sprake... ;)

Offline joymol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #629 Gepost op: 22-02-2015, 20:35:44 »
Waarom stopt hij dan gelijk bij schaaltje 6 met maar 250 euro? Als kandidaat ga je toch wel door voor of meer geld of jokers of een vrijstelling. En Marlijn had 500 euro is dat niet nog zinniger (heeft ook nummer 7 ontlopen) dus dat alleen Chris wat met Viktors info deed is niet waar. En er waren geen scherpschutters bij deze opdracht dus van geraakt worden is sowieso geen sprake... ;)

Door de info van zijn voorgangers(vooral Marlijn) was het duidelijk waar nog iets te halen viel. Omdat alleen Marlijn nog geld had mee genomen was de kans ook heel groot dat er vooral nog geld zou zijn. Misschien vond hij het daarom wel te verdacht over komen om geen geld mee te nemen.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #630 Gepost op: 22-02-2015, 20:49:32 »
Ik geloof zelf niet in Chris als Mol, maar goed: nogmaals M (= 6) (spatie =7) acht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #631 Gepost op: 22-02-2015, 20:54:50 »
Waarom stopt hij dan gelijk bij schaaltje 6 met maar 250 euro?

Wel, het is 1 van de acties die tweeledig kan uitgelegd worden he:
- Kandidaat Chris neemt het risico niet en wil die magere pot spekken.
- Mol Chris wil verdenkingen afschepen.

Hier gaan we nooit tot een vergelijk komen tot aflevering 10. ;)

Ik vind dat een Mol die kandidaats wil overkomen dan gewoon begint bij bakje 1 en dan links in bakje 2 de vrijstelling neemt. Dan loop je naar beneden en doe je heel enthousiast over dat je een vrijstelling hebt.

Als kandidaat ga je toch wel door voor of meer geld of jokers of een vrijstelling.

En volgens regel 1 van Wie is de Mol is de Mol diegene die voor een zo laag mogelijke pot moet zorgen. Dus die pakt ook geen geld normaal. Al vrees ik dat iedereen buiten Rik daarmee afgeschreven kan worden nu. ::rofl::

En Marlijn had 500 euro is dat niet nog zinniger (heeft ook nummer 7 ontlopen) dus dat alleen Chris wat met Viktors info deed is niet waar.

Als er 1 bom ligt en je weet dat die op 7 ligt, dan zijn er 2 mogelijkheden om alle bakjes nog eens een keer te zien:
- Beginnen op 6 en richting 5->4->3->... lopen
- Beginnen op 8 en richting 9->10->11->... lopen

Je weet dat (op het moment dat Marlijn gaat) 5 bakjes van de 11 zijn leeg gehaald. Met veel pech waren dat bakjes 12,11,10,9 en 8 waardoor Marlijn op de bom moest lopen.
Als je daarentegen begint op 6 of 8 dan kan je 4 volle bakjes voorbij lopen met de wetenschap dat er altijd nog een 5e komt.

Dus naar mijn mening is Chris de enige die de informatie van Viktor gebruikt.

En er waren geen scherpschutters bij deze opdracht dus van geraakt worden is sowieso geen sprake... ;)

En met 'geraakt worden' bedoelde ik uiteraard geraakt worden door de bom. ;D

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #632 Gepost op: 22-02-2015, 22:03:29 »
Ik kan je volgen hulpmol maar wij komen inderdaad niet op één lijn. Maar dat is ook juist leuk vind ik. Wie weet wat we in aflevering 9 nog allemaal ontdekken... :-*

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #633 Gepost op: 22-02-2015, 22:42:18 »
Ik kan je volgen hulpmol maar wij komen inderdaad niet op één lijn. Maar dat is ook juist leuk vind ik. Wie weet wat we in aflevering 9 nog allemaal ontdekken... :-*

Helemaal akkoord. ;) ::ok::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #634 Gepost op: 23-02-2015, 01:35:58 »
@05.21u. :

Chris klapt 3 x in zijn handen voor ze beginnen aan de opdracht...

Edit: Chris zegt voorafgaand: "Ik heb iets met cijfers en getallen, ik kan snel tellen".


*3 komt veel terug (3=C etc).*
« Laatst bewerkt op: 23-02-2015, 01:59:10 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #635 Gepost op: 23-02-2015, 01:49:28 »
 Dacht laat ik nog eens naar de kleding van Chris kijken, en met een beetje fantasie kan je hier
 AANVALLENDE MOL van maken :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #636 Gepost op: 23-02-2015, 01:58:42 »
Dacht laat ik nog eens naar de kleding van Chris kijken, en met een beetje fantasie kan je hier
 AANVALLENDE MOL van maken :)

Moet je wel al een bakkie op hebben  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #637 Gepost op: 23-02-2015, 03:39:27 »
Ik krijg een Jan Willem deja vu  ::spook::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #638 Gepost op: 23-02-2015, 03:47:28 »
Ik krijg een Jan Willem deja vu  ::spook::
Heb ik er nog 1 voor je!
:)

Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #639 Gepost op: 23-02-2015, 10:24:36 »
- Mol Chris wil verdenkingen afschepen
Ja, het was wel een apart moment weer. Zoals bijna altijd zat Chris weer op een sleutelpositie (moest als laatste), afgelopen keer bijv. nog met de flitsopdracht, ook als laatste, enz.

Hoe komt hij daar toch steeds? Heeft vaak ook te maken met gunnen. Hij presteert het blijkbaar toch. Hoewel hij verdacht wordt. Als hij op dit soort momenten voor 250 zorgt en daar een groot spektakel van maakt (ongeveer afrennen van de tempeltrap op het laatst) dan lukt dat toch aardig. Hij kan dan de volgende keer duizenden uit de pot houden vanuit een helikopter, vliegtuig of waarvandaan ook.

Het probleem waar ik mee zit is dat het wel TE veel sleutelposities lijken. Het gaat TE goed. En hij wordt opeens TE weinig verdacht, lijkt het wel... zodat hij zelfs penningmeester wordt. Nog een paar daagjes en we weten het, daar ben ik wel van overtuigd :o :o :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)