Auteur Topic: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg  (gelezen 171046 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #180 Gepost op: 13-02-2015, 14:58:21 »
"Maar onze wegen die moeten nu scheiden."

Spoorloze biecht dus. :P
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #181 Gepost op: 13-02-2015, 14:59:46 »
"Maar onze wegen die moeten nu scheiden."

Spoorloze biecht dus. :P

Ja, dat was het!

 ::ok::  thanks  :)
...maar soms even niet :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #182 Gepost op: 13-02-2015, 19:32:34 »
Ik snap iets niet. Ik blijf maar overal op het forum lezen dat Marlijn toch wel 100% zeker niet de mol is, bijna iedereen hier heeft haar al weggestreept. Maar waarom eigenlijk? Ja, ze heeft een aantal kandidaatse acties, zeker. Maar die heeft elke kandidaat wel. Dus waarom is het dan bij Marlijn ineens genoeg om haar compleet weg te strepen?

Omdat ze in de 1e aflevering een briefje van de mol kreeg? Die kreeg Margriet ook, maar die wordt wel flink verdacht.
Omdat ze 500 euro pakte? Maar Chris deed die aflevering letterlijk alles goed, maar die wordt nog wel verdacht.
Omdat ze zo kandidaats overkomt? Dat was het geval bij zoveel mollen.

Ik verdenk haar ook steeds minder hoor, dat ze onder de kandidaten nog steeds niet verdacht lijkt te worden zegt waarschijnlijk ook wel iets, en de muzikale aanwijzing lijkt er toch wel op te wijzen dat ze eruit gaat. Maar afstrepen kan ik haar echt niet... wat zie ik over het hoofd dat bijna het hele forum dat wel lijkt te hebben gedaan?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #183 Gepost op: 13-02-2015, 19:46:45 »
Voor mij omdat ze me zo erg aan Sofie doet denken op een of andere manier, daarom eigenlijk. Gezichtsuitdrukkingen ook.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #184 Gepost op: 13-02-2015, 20:00:13 »
Gezichtsuitdrukkingen ook.
Dat inderdaad, haar hele mimiek schreeuwt 'kandidaats' als je het mij vraagt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #185 Gepost op: 13-02-2015, 20:01:16 »
Ik snap iets niet. Ik blijf maar overal op het forum lezen dat Marlijn toch wel 100% zeker niet de mol is, bijna iedereen hier heeft haar al weggestreept. Maar waarom eigenlijk? Ja, ze heeft een aantal kandidaatse acties, zeker. Maar die heeft elke kandidaat wel. Dus waarom is het dan bij Marlijn ineens genoeg om haar compleet weg te strepen?

Omdat ze in de 1e aflevering een briefje van de mol kreeg? Die kreeg Margriet ook, maar die wordt wel flink verdacht.
Omdat ze 500 euro pakte? Maar Chris deed die aflevering letterlijk alles goed, maar die wordt nog wel verdacht.
Omdat ze zo kandidaats overkomt? Dat was het geval bij zoveel mollen.

Ik verdenk haar ook steeds minder hoor, dat ze onder de kandidaten nog steeds niet verdacht lijkt te worden zegt waarschijnlijk ook wel iets, en de muzikale aanwijzing lijkt er toch wel op te wijzen dat ze eruit gaat. Maar afstrepen kan ik haar echt niet... wat zie ik over het hoofd dat bijna het hele forum dat wel lijkt te hebben gedaan?

Ik denk dat de meesten tijdens aflevering 4 zijn afgehaakt toen ze Viktor naar de foto bracht waar hij alleen op moest en toen ze 500 onnodige euro's nam uit bakje 9.

Neemt niet weg dat ze puur op de molpunten 2e staat in mijn molboekje. Toch staat ze qua gevoel laatste in mijn hoofd. :D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #186 Gepost op: 13-02-2015, 20:19:47 »
Wel grappig hoe dat soort dingen dan compleet anders kunnen overkomen. Na aflevering 1 ben ik in de pool naar Marlijn geswitcht omdat ze op mij juist heel mols overkwam. Naar mijn idee vergroot ze heel erg bepaalde karaktereigenschappen van zichzelf uit. Ook lacht ze telkens zo raar tijdens de uitleg van opdrachten en als de opdracht mislukt. Daardoor krijg ik echt een molgevoel bij haar. Qua molacties is het zeker niet perfect, maar toch kan ze best wat goede acties op haar naam hebben staan. Daardoor is ze bij mij toch altijd hoog op mijn lijstje blijven staan.

Maar de vergelijking met Sofie snap ik ook wel weer ja :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #187 Gepost op: 14-02-2015, 11:15:25 »
Marlijn is de MOL

Heb net ergens anders op de site mijn punten daarvoor onderbouwd. Had dat niet daar maar hier moeten doen.
Vanmorgen heb ik het volgende toegevoegd:
Bij de foto-opdracht afl. 4 staat Marlijn met Victor bij de grote klok. Zij zegt, via de portofoon, tegen de anderen dat zij naar haar toe moeten komen en dat de grote klok bij de vuurtoren is. Later ontkent(tegen Rik, geloof ik) ten stelligste dat zij de vuurtoren heeft genoemd. Het geluid werd door de regie een beetje vervormd/weggedraaid maar het is nog duidelijk te verstaan. Zij probeert de kandidaten naar zich toe te lokken en daardoor geen gelegenheid te geven nog meer foto's te maken.

Bij de tempel haalt zij € 500.- uit het bakje. Chris zegt daarover;
"Mijn MOL komt met geld naar beneden, waarom doet zij dat? Om te ontmollen?

Rik houdt Marlijn al lang in de gaten, denk aan de opdracht met de muurschilderingen. Rik ziet dat Marlijn jokers uit de kistjes haalt en doet alsof hij het niet ziet.

Opdracht BENTOTA op het strand, marlijn helpt niet mee.

Bij de lasergun laat zij zich afschieten met 3 enveloppen, zij gaat 2x onnodig de schilderijenzaal in, enz

Zij wordt nu stiller en nerveuzer.

Waar was zij donderdag bij het ontbijt?

Er zijn nog veel meer aanwijzingen dat zij het is. Kijk maar terug met dat idee in gedachten.

Chris en Rik houden elkaar in de gaten, beiden willen winnen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #188 Gepost op: 14-02-2015, 11:36:10 »
Waar was zij donderdag bij het ontbijt?

Ze had maag-darmproblemen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #189 Gepost op: 15-02-2015, 01:27:44 »
Kijk, die ananas wil ik nog begrijpen...
-Niet bovenóp de 9 maar ín de 9, leuk gevonden...-
Maar een omgekeerde 9 (hetgeen Marlijn zegt bij aankomst station en over haar koffer)?

Nog iets:

Marlijn legde in haar speech de nadruk op dat ze lief en onschuldig was. Niet dat ik haar verdenk, maar 't is toch een puntje gezien de hints!
P'cies! Vooral omdat het woord "onschuldig" een hint lijkt te zijn maar niet klopt met wat zij in het Engels zegt. En dan nog wijzen op zichzelf plús een "Artje"  ::art::

*ga voor Margriet... hoe dan ook*
« Laatst bewerkt op: 15-02-2015, 02:51:31 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #190 Gepost op: 16-02-2015, 17:14:45 »
Hallo allen!
Ik heb even de verdachte dingen van marlijn op een rijtje gezet! Wie weet kunnen we er iets mee!
Overzicht molacties
Afl 1 Joker verdiend Uit een kamer gepikt op aanwijzing van de mol gedeeld met viktor

Afl 2 opdracht 1 Opdracht gallerij Moest kijken naar de orginele schilderijen bij gallerij opdracht als tegen prestatie voor verkregen joker van de mol, kostte 100 euro uit de pot om te kijken. Ze heeft 2x gekeken, van de 7 hingen er 6 van haar goed.

Afl 2 opdracht 2 Bioscoop opdracht Ze was in theater heeft groep binnengeloodst van 2 kandidaten, heeft ze 500 euro mee verdiend.. was heel warrig in haar uitleg maar team kwam als 2de binnen ruim op tijd. Joker 2 verdiend Voor goed navigeren van de groep

Afl 3 opdracht 1 lasergamen 2de paar chris en marlijn Marlijn Pakte twee enveloppen eentje met mol op de tuktuk heefr het wel gemeld kreeg advies linksom maar ging rechtsom, zette porto uit en ging over boobytrap heen.. expres?  ging op rare manier af. Had eentje met haar eigen naam die was dubbel geld waard Maar 100 euro verdiend deze opdracht

Afl 3 opdracht 2 Opdracht watervliegtuig
Chris en rik moeten woord raden vanuit vliegtuig, de rest op pad. Zij moesten materiaal kopen om een woord zichtbaar te maken.
Team martine, marlijn, ajouad bedachten grote lap stof te kopen om letters te maken en schaar, verf.
Op strand deed marlijn niet echt actief mee.. tijd rekken? Marlijn ging ook dansje doen met locals met paraplu zodat het opvalt vanuit de lucht
 Ze Verdenkt chris

Afl 4 opdracht 1 foto opdracht
Per goede foto 250 euro. In teams viktor en marlijn. Fotos met marlijn
Moon bastion New York als favo stad marlijn, margriet, carolina, rik, Twijfel viktor toch op foto gegaan foto niet goed

Afl 4 opdracht 2 Russisch roulette Iedereen neemt stokje met getal, laagste getal eerst.. marlijn pakt bakje 9 met 500 euro Vraag 20 ze Verdenkt rik

Afl 5 opdracht 1 Opdracht rondleiding met carolina Gingen op haar initiatief op jokers ipv geld
Opdracht 2 strand, gaf 1 fout antwoord, vakje 6 was goed, groef in vakje ?

Afl 6 opdracht 1  autos parkwren, actief ingezet voor opdracht.
Rik kreeg mol brief voor 2 jokers, marlijn wilde dat hij het aannam en zou delen met haar voor 750 uit de pot.
Opdracht 2 lijnen ze laat margriet 11 pakken is mingeld,  graaft zelf 29 op is mingeld, laat margriet 34 pakken is ook mingeld

Afl 7 opdracht trein
Ze kwam met het idee om de koffers achter te laten terwijl opdracht was ze mee te nemen.. mol actie?
Opdracht verkiezing mol
Ze keek heel zenuwachtig bij de uitleg van de opdracht. Ze maakte het 0 euro teken van art tijdens haar speech en verwees naar een zin van susan visser, mol van vorig jaar.. mol???
Marlijn keek zenuwachtig

Aanvullingen zijn heel welkom!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #191 Gepost op: 17-02-2015, 23:38:08 »
Heeft iemand wel eens naar haar geboortedatum gekeken en daar een conclusie aan verbonden?
Zoiets als 1 april, een aprilmop? De mop is dat Marlijn de mol is?
Heb onwaarschijnlijker dingen gelezen hier en daar.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #192 Gepost op: 18-02-2015, 00:40:27 »
@Gadoesja. Als ze ineens de echte geboortedatum hebben veranderd in dit...dan tsja...maar nee...het is niet zo van "heej, marlijn haar verjaardag he, die is echt tof als hint. JAAAA laten we marlijn nemen als mol!!". let daar een beetje op als je hints probeert te vinden ;) ze nemen niet iemand als mol omdat je daarmee hints mee kan maken (miss molly and me=> dus mol lukt ook niet, dus.)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2015, 11:36:58 door SomeOne_01 »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #193 Gepost op: 18-02-2015, 16:32:23 »
Weet je, ik heb wel gekker dingen zien voorbij komen.
Misschien is dit zo'n aanwijzing waarvan men denkt dat het niet waar kan zijn.
Niets is wat het lijkt, toch?

Maar 01 april is de dag dat men anderen er in laat stinken.
01 april is de dag dat er overal gemold wordt.

Je weet maar niet.

Er zijn overigens genoeg andere aanwijzingen in haar richting, ons vrolijke lachebekkie!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #194 Gepost op: 18-02-2015, 18:03:11 »
Het moment dat ik Marlijn kon afschrijven als mol was al in afl 2 na de schilderijenopdracht. Art vraagt wie de penningmeester gaat worden. Marlijn wordt door Ajouad naar voren geduwd maar als het blijkt te gaan tussen Rik of Margriet zegt Marlijn: ik vind Rik er wel een goeie voor. Zij kiest dus voor Rik.

De mol zou voor Margriet of Martine zijn gegaan. Dat zou immers geld uit de pot kosten.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #195 Gepost op: 18-02-2015, 18:10:25 »
Het moment dat ik Marlijn kon afschrijven als mol was al in afl 2 na de schilderijenopdracht. Art vraagt wie de penningmeester gaat worden. Marlijn wordt door Ajouad naar voren geduwd maar als het blijkt te gaan tussen Rik of Margriet zegt Marlijn: ik vind Rik er wel een goeie voor. Zij kiest dus voor Rik.

De mol zou voor Margriet of Martine zijn gegaan. Dat zou immers geld uit de pot kosten.

Ik zit hier toch over te twijfelen. Stel je voor Rik wordt penningmeester zou hij dan ook het briefje van 750 krijgen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #196 Gepost op: 18-02-2015, 18:14:01 »
Ik zit hier toch over te twijfelen. Stel je voor Rik wordt penningmeester zou hij dan ook het briefje van 750 krijgen?

Dat is een goeie vraag maar een andere discussie. In afl 2 zoals ik hierboven aangaf wilde Marlijn voor Rik gaan. De mol wilde Margriet of Martine. Zo simpel is ie echt ..  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #197 Gepost op: 18-02-2015, 18:28:57 »
Dat is een goeie vraag maar een andere discussie. In afl 2 zoals ik hierboven aangaf wilde Marlijn voor Rik gaan. De mol wilde Margriet of Martine. Zo simpel is ie echt ..  ;)

Dat vind ik niet zo'n sterk argument (persoonlijke visie uiteraard ;) ). Omdat in zulke discussies een Mol ook altijd averechtse reacties probeert uit te lokken misschien (wat Heinz bijvoorbeeld argumenteert bij Margriet en de Taprobane-opdracht).

Sterker vind ik dat ze bij de Bentota-opdracht duidelijk maakt aan iedereen dat ze een schaar moeten hebben (die schaar redt het deel van de aandachtstrekkers) en dat ze Viktor naar Hotel Weltevreden voert en dat ze onnodige 500 euro neemt uit de bakjes terwijl een Mol die kandidaats wil doen de vrijstelling neemt die er nog is.

Maar heel veel zaken bij Marlijn zitten me ook dwars. Ik hou van goedlachse mensen, maar wanneer een opdracht mislukt, hoor je als kandidaat teleurgesteld te zijn. Marlijn zie je meermaals (glim)lachen na een mislukte opdracht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #198 Gepost op: 18-02-2015, 18:32:10 »
Dat vind ik niet zo'n sterk argument (persoonlijke visie uiteraard ;) ).

Grappig, dit vind ik nl het sterkste argument om haar af te kunnen schrijven. De mol gaat niet een briefje geven aan Margriet en 'tine om vervolgens dan Rik aan te gaan wijzen als penningmeester. Doesnt make any sense. Zeker omdat er meer Rik riepen zou het voor de mol slim zijn geweest om OF niks te zeggen Of Margriet/'Tine aan te wijzen. Maar nog meer stemmen naar Rik geven ...? nee

Dan mislukt meteen je eerste 'molpost'

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #199 Gepost op: 18-02-2015, 18:50:49 »
Grappig, dit vind ik nl het sterkste argument om haar af te kunnen schrijven. De mol gaat niet een briefje geven aan Margriet en 'tine om vervolgens dan Rik aan te gaan wijzen als penningmeester. Doesnt make any sense. Zeker omdat er meer Rik riepen zou het voor de mol slim zijn geweest om OF niks te zeggen Of Margriet/'Tine aan te wijzen. Maar nog meer stemmen naar Rik geven ...? nee

Dan mislukt meteen je eerste 'molpost'

Anderzijds: De Mol weet wie post heeft gekregen en de personen die post krijgen weten dat de Mol gaat willen dat ze hun opdracht ook kunnen uitvoeren. ALS Marlijn de Mol zou zijn, dan zou ze ook gewoon voor die 200 schamele eurootjes kunnen gokken dat de assertieve Margriet het pleit wel zal winnen van 'grijze muis' Rik. Ze houdt dus (net als Margriet en Chris op Taprobane doen) de blikken weg van haar.

Bovendien is het Evelien die Rik voorstelt. 'Kandidaat' Marlijn kan niet anders meer dan haar maatje steunen of het verbondje dat ze hadden, lag al meteen in duigen.