Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 276805 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #180 Gepost op: 20-01-2015, 04:41:50 »
Rik is niet de Mol. Bij het lasergamen doet hij het namelijk prima. Hij wordt zelf weliswaar uitgeschakeld, maar zonder envelop. (Met envelop was een veel betere molactie geweest.)

Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat Rick de VIB envelop (grijze tuktuk op het einde van het parkour), te pakken heeft weten te krijgen. Nadat hij afgeschoten wordt, zien we hem de betreffende envelop wegmoffelen in zijn broekzak onder de spreuk 'ik heb niet zo goed opgelet'?

Daarnaast liegt Rick ook over het 'Ik heb mijn eigen afkorting niet eens gezien'. Hij is daar letterlijk langs gelopen (rond de plek waar hij ook is afgeschoten: naast de vrachtwagens in het midden van het terrein).
« Laatst bewerkt op: 20-01-2015, 07:48:01 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #181 Gepost op: 20-01-2015, 06:55:23 »
Op tijd naar bed gaan Jelsir; je haalt Chris en Rik door elkaar.  ;) Maar wat je over die envelop zegt klinkt interessant, ik zal het zo eens nakijken.

Edit: Rik stopt zijn vingers/hand in zijn broekzak maar een envelop wegmoffelen moet je er bij bedenken. (Zou ook wel gevaarlijk zijn. Een van de kandidaten had zomaar kunnen bedenken om te gaan fouilleren.)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2015, 09:34:07 door Heinz »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #182 Gepost op: 20-01-2015, 10:08:09 »
Edit: Rik stopt zijn vingers/hand in zijn broekzak maar een envelop wegmoffelen moet je er bij bedenken. (Zou ook wel gevaarlijk zijn. Een van de kandidaten had zomaar kunnen bedenken om te gaan fouilleren.)

Ok. Ik ben er toch redelijk van overtuigd dat ik Rik, met zijn vrije hand (foto links), zie uitreiken naar de grijze tuktuk om vervolgens daar 'iets' te pakken (foto rechts)...
« Laatst bewerkt op: 20-01-2015, 10:10:04 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #183 Gepost op: 20-01-2015, 10:18:43 »
Ok. Ik ben er toch redelijk van overtuigd dat ik Rik, met zijn vrije hand (foto links), zie uitreiken naar de grijze tuktuk om vervolgens daar 'iets' te pakken (foto rechts)...

Als ik de bewegende beelden bekijk zie ik Rik niets pakken. Hij heeft zijn hand tegen of bij de tuktuk en trekt die dan weg omdat hij snel draait om te kunnen schieten. Vervolgens staat hij op.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #184 Gepost op: 20-01-2015, 10:21:50 »
Als ik de bewegende beelden bekijk zie ik Rik niets pakken. Hij heeft zijn hand tegen of bij de tuktuk en trekt die dan weg omdat hij snel draait om te kunnen schieten. Vervolgens staat hij op.
Ik kreeg het idee dat hij de envelop weggrist en daarmee deels verfrommeld (en dat het daardoor niet super zichtbaar is), maar oke we zien het in maart wel. Niet dat ik zeg dat hij de mol is, maar dat ik het idee krijg dat er gewoon veel uit de montage is gehaald.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #185 Gepost op: 20-01-2015, 18:12:40 »
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat Rick de VIB envelop (grijze tuktuk op het einde van het parkour), te pakken heeft weten te krijgen. Nadat hij afgeschoten wordt, zien we hem de betreffende envelop wegmoffelen in zijn broekzak onder de spreuk 'ik heb niet zo goed opgelet'?

Daarnaast liegt Rick ook over het 'Ik heb mijn eigen afkorting niet eens gezien'. Hij is daar letterlijk langs gelopen (rond de plek waar hij ook is afgeschoten: naast de vrachtwagens in het midden van het terrein).
Die hand in zijn broekzak was mij ook opgevallen. Ik heb gisteren in photoshop wat met contrast en helderheid gespeeld van screenshots van dat moment. Ik heb geen envelop kunnen herkennen (wat niet per se betekend dat 'ie er niet is.)

Zal ook eens terugkijken of ik het gevoel heb dat hij er eentje pakt, daar heb ik niet zo op gelet.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #186 Gepost op: 20-01-2015, 22:27:05 »
Ik denk ook niet dat Rik de mol is. Het enige dat ik echt wel raar vond is dat toen Art de Gouden Loeki (geloof ik) presenteerde ze dat 1-2' tje hadden.
Art: Vanavond begint Wie is de Mol, Rik.
Rik: Bedankt voor deze mededeling.

Mededeling dus. Niet vraag, maar mededeling. mm..

Maar ik kan het me niet voorstellen dat dat DE hint zal blijken te zijn van het seizoen. Voor de rest ga ik vooral met Heinz mee. Rik doet regelmatig veel te kandidaat-achtige dingen.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #187 Gepost op: 22-01-2015, 22:28:52 »
Ik zou het zo jammer vinden als hij het is. Had de helft van Nederland al voor je kunnen voorspellen voordat het seizoen überhaupt begon. Hij straalt mol uit.

Maar ja, verder niet echt (veel) redenen om hem af te schrijven.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #188 Gepost op: 22-01-2015, 22:55:18 »
Tja, wel mols: "Oh, minder dan 2 tatoeages, ik heb er één. Hup, foto gemaakt, klaar." Dat de rest daar ook bij had moeten zijn wordt gemakshalve vergeten.
The British are not impressed.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #189 Gepost op: 22-01-2015, 23:16:04 »
Wat Marlijn zegt: Rik zaait zoveel chaos, erg irritant. Dus verdacht als mol.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #190 Gepost op: 22-01-2015, 23:21:56 »
Ik zou het fantastisch vinden als hij de mol is. Aanvallend, gevaarlijk , actief het spel spelen. Zo'n mol heb ik graag ;)
Maar ik vrees een beetje dat het Martine of Carolina zal zijn.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #191 Gepost op: 23-01-2015, 09:24:38 »
Vond het wel een opmerkelijk moment tijdens opdracht 1 vakantiekiekjes.
Rik, Ajouad & Carolina moeten een foto maken van iedereen die minder dan 2 tatoeages  heeft. Ze overleggen en vervolgens zegt Rik tegen Ajouad: "Dan gaan wij samen op de foto". Terwijl de foto gemaakt word hoor je Martine over de porto vragen "Wie is Muis?" want zij zijn bezig met een foto te maken van het Historisch Huis. Rik doet net of hij niets hoort en vraagt snel of ze de andere namen niet door moeten geven via de porto. Dat pakt goed uit want vervolgens begint Ajouad alle locatie's op te noemen en houd de porto bezet. Maar Martine vraagt daarna meteen weer "Wie is Muis" en nu kan Rik er niet meer onderuit en zegt dan ook dat het zijn bijnaam is. Vond ik opmerkelijk, de foto is al gemaakt bij de Hollandse Kerk en er word ook geen nieuwe meer gemaakt, Rik vertrekt.
Hij probeerde dus in eerste instantie zijn bijnaam "Muis" te verdoezelen, daarmee zou de foto van het Historisch Huis mislukken maar uiteindelijk is de foto van de Hollandse Kerk ook fout want daar had iedereen, op Carolina na, op moeten staan. 



Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #192 Gepost op: 23-01-2015, 10:13:20 »
Dat was voor mij een hele erge molactie! Viel mij ook op. Rik staat nog steeds op 1 bij mij...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #193 Gepost op: 23-01-2015, 10:46:32 »
@mollutjuh, die bijnaam is wel iets wat niet zo heel erg te vinden is op internet (ja, na gisteren wel) dus tenzij Rik dat al aan iemand had verteld, anders dan de productie, dan had hij als mol zijnde zijn smoel moeten houden, dan wist niemand wie de bijnaam muis heeft, was er eentje aan het liegen, maar wie?? dus ik vind dit niet echt een molactie.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #194 Gepost op: 23-01-2015, 11:23:22 »
Wat ik trouwens ook opvallend vond, was dat Rik over die pot begon en iets zei over een recordhoogte qua laagheid van de pot. Over de mol werd gezegd dat hij/zij de pot op een recordhoogte (dus laagste allertijden) wilde brengen...

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #195 Gepost op: 23-01-2015, 14:42:27 »
@mollutjuh, die bijnaam is wel iets wat niet zo heel erg te vinden is op internet (ja, na gisteren wel) dus tenzij Rik dat al aan iemand had verteld, anders dan de productie, dan had hij als mol zijnde zijn smoel moeten houden, dan wist niemand wie de bijnaam muis heeft, was er eentje aan het liegen, maar wie?? dus ik vind dit niet echt een molactie.

Smoel? Je mag ook gewoon mond zeggen hoor klinkt wat aardiger...
Tja en volgens mij vertelde bijna iedereen wat zijn of haar bijnaam was zou wel heel raar zijn geweest als Rik helemaal zijn mond dicht had gehouden. Dat zou hem wel erg verdacht maken bij de andere kandidaten vind je zelf niet? De manier waarop Rik dit gedaan heeft vind ik juist heel Mols. Eerst doen alsof je niets hoort en pas als iedereen bezig is met de vraag "Wie is muis?" en je er eigenlijk écht niet onderuit kunt komen dan pas zeggen... Vervolgens gaat Rik opzoek naar het andere team en blijkt dat de foto van hem en Ajouad ook nog eens fout is. Maar Rik is hem al gevlogen dus de foto kan ook niet meer opnieuw gemaakt worden. 
 
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 14:49:42 door Molletjuh »

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #196 Gepost op: 23-01-2015, 15:24:52 »
"Blijkbaar stond in de villa, op het eiland, een foto van de mol. Als ik dus goed om me heen had gekeken, dan had ik misschien wel een van mijn medekandidaten op die foto herkend. Waarom let ik nou nooit op, als het moet?" *grijns*

Dit soort "grapjes" vind ik een beetje jammer van de productie. De mol een tekst op laten lepelen met een hint. Dat werkt niet als de mol in kwestie niet kan acteren. En wat voegt het helemaal toe?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #197 Gepost op: 23-01-2015, 17:00:03 »
"Blijkbaar stond in de villa, op het eiland, een foto van de mol. Als ik dus goed om me heen had gekeken, dan had ik misschien wel een van mijn medekandidaten op die foto herkend. Waarom let ik nou nooit op, als het moet?" *grijns*

Dit soort "grapjes" vind ik een beetje jammer van de productie. De mol een tekst op laten lepelen met een hint. Dat werkt niet als de mol in kwestie niet kan acteren. En wat voegt het helemaal toe?
Wie heeft dat gezegd?

Dit is hetzelfde als het molgeld in seizoen 12: als je als kandidaat heel goed oplet, kun je de mol ontmaskeren.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #198 Gepost op: 23-01-2015, 18:39:48 »
Wie heeft dat gezegd?

Dit is hetzelfde als het molgeld in seizoen 12: als je als kandidaat heel goed oplet, kun je de mol ontmaskeren.

Sorry, ik was zelf misschien een beetje cryptisch. Rik zei dat, na de namen opdracht. Het kwam heel erg gescript over. En is een typische "ik ben de mol en kan niks zien" hint.

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #199 Gepost op: 23-01-2015, 18:43:34 »
En dan het gemak waarmee hij een jokerdeal sluit met Martine en er eentje weggeeft aan Marlijn - riekt erg naar Patrick en Art in seizoen 11. Ik kan er bijna niet meer onderuit  ::vergroot::