Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 276802 keer)

Offline Toob020

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #320 Gepost op: 8-02-2015, 18:11:46 »
Bij het einde van de touwtrek-opdracht werden buisjes ingeleverd bij Art.
De buisjes kwamen terecht in een bakje. En daarnaast lag een enorm groot anker = anchor.
En Rik is een anchor...

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #321 Gepost op: 8-02-2015, 19:26:51 »
Ik vind deze hint nog steeds zo sterk, terwijl ik niet eens op Rik zit. Is getweet voordat alle kandidaten bekend zijn gemaakt, martine en margriet moeten er dus nog bij.



Deze vind ik ook sterk  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 8-02-2015, 19:56:25 door Molletjuh »

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #322 Gepost op: 9-02-2015, 14:06:06 »
Mol schreef briefje aan zichzelf..http://youtu.be/E2Wss_ey8LE ::tandpastasmiley::

Offline Maarten.b

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #323 Gepost op: 9-02-2015, 15:17:41 »
Rik: 'Ik geloof dat er wel eens mensen zijn geweest die naast me zaten die toch wel enigszins zenuwachtig werden, maar ja, ik weet niet waarom.' (Aflevering 6 - 7:42)

Op zich is deze opmerking niet vreemd aangezien het fragment werd uitgezonden tijdens de inparkeer opdracht. Maar goed, het blijft wel Wie is de Mol? Niet is wat het lijkt. Als je puur kijkt naar het fragment, losstaand van de opdracht, is er maar één iemand uit het programma die dit kan zeggen. Namelijk de Mol tijdens de executie, hij is immers niet zenuwachtig omdat hij de kleur van zijn scherm toch al kent.

Offline Incognito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #324 Gepost op: 9-02-2015, 15:27:54 »
Rik: 'Ik geloof dat er wel eens mensen zijn geweest die naast me zaten die toch wel enigszins zenuwachtig werden, maar ja, ik weet niet waarom.' (Aflevering 6 - 7:42)

Op zich is deze opmerking niet vreemd aangezien het fragment werd uitgezonden tijdens de inparkeer opdracht. Maar goed, het blijft wel Wie is de Mol? Niet is wat het lijkt. Als je puur kijkt naar het fragment, losstaand van de opdracht, is er maar één iemand uit het programma die dit kan zeggen. Namelijk de Mol tijdens de executie, hij is immers niet zenuwachtig omdat hij de kleur van zijn scherm toch al kent.
Dat ging over het auto rijden. Hij bedoelt dat er mensen bij hem in de auto zitten die dan vinden dat hij niet zo goed kan rijden.
Incognito is the way to go..

Offline Maarten.b

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #325 Gepost op: 9-02-2015, 15:34:46 »
Dat klopt, stond er overigens ook bij, maar het autorijden wordt in het fragment niet specifiek genoemd. Niet is wat het lijkt, en daarom zou ik het een goed verborgen aanwijzing vinden. Juist omdat het zo goed aansluit de opdracht is het natuurlijk prachtig om Rik hier het molschap te laten bekennen.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #326 Gepost op: 9-02-2015, 22:06:37 »
Kwam deze net tegen op twitter: https://twitter.com/WeLoveRikvdW_/status/564883000882511872

R I K V A N D E W E S T E L A K E N

Offline Sarai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #327 Gepost op: 10-02-2015, 10:09:42 »
Kwam deze net tegen op twitter: https://twitter.com/WeLoveRikvdW_/status/564883000882511872

R I K V A N D E W E S T E L A K E N

En wat moeten we hierin zien dan? Ik zie het niet hoor.

-------------

En wat moeten we hierin zien dan? Ik zie het niet hoor.

Oh wacht never mind, nu wel.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2015, 13:18:18 door Stormpie »

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #328 Gepost op: 10-02-2015, 18:04:38 »
Ik vind zijn opmerking na het kopen van de jokers wel opmerkelijk. Hij zegt de taak is volbracht er is €750,- uit de pot, in plaats van ik heb 2 jokers gekocht of ik heb de mol zijn geld gegeven.

Offline mph

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #329 Gepost op: 10-02-2015, 18:10:08 »
R I K V A N D E W E S T E L A K E N
[/quote]
Anagram van de overige letters..Advieswerk?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #330 Gepost op: 10-02-2015, 21:02:14 »
Een hintje nog uit het Regal Theater ::tandpastasmiley::
...óf niet!

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #331 Gepost op: 11-02-2015, 08:54:52 »
Deze vind ik toch ook wel heel erg mooi:
Kwam deze net tegen op twitter: https://twitter.com/WeLoveRikvdW_/status/564883000882511872

R I K V A N D E W E S T E L A K E N
Precies de goede volgorde ::vergroot:: ::vergroot::

En Dutch Babe die jij hebt gevonden is ook opmerkelijk deze:
http://oi62.tinypic.com/11kip8p.jpg

1974 = gekanteld IPJH "Ik Peter Johan Hendrik"
Vind 'em erg mooi gevonden. Zeker omdat het Rik was die kwam met de 7 en 4 dat was het nummer die Rik maakte met de auto's ::vergroot::

Even tussendoor: Pssss Dutch Babe, jij had vorig jaar toch de juiste Mol? Sterker nog je had ook de juiste winnares en verliezer ;D Knap hoor! ::ok:: ;) Ik hoop dat je dit jaar weer gelijk hebt ::jaja:: ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 11-02-2015, 08:59:56 door Molletjuh »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #332 Gepost op: 11-02-2015, 10:50:45 »
@Dutch-babe, ben nu wel benieuwd naar jou manier van redeneren.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #333 Gepost op: 11-02-2015, 11:26:00 »
Sommige hints zijn wel erg vergezocht. Zoals dat kantelen.

Ik blijf wel lekker in de Riktunnel zitten. Vooral vanwege het strooien met jokers, de opdracht met het watervliegtuig waar Rik zijn tas voor de envelop houdt, de opdracht met de kar waar Rik hem niet op kan tillen, en de neppe manier waarop hij over komt.

Ik hou Margriet ook nog wel in de gaten. Maar de manier waarop zij ineens heel verdacht in beeld komt, doet mij vermoeden dat ze de mol juist niet is!

Ik hou dus vast aan good old Rik, tot hij er uit vliegt, of hij de mol inderdaad blijkt te zijn. :)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #334 Gepost op: 11-02-2015, 11:50:55 »
Na Carolina heb ik Rik als mijn nieuwe Mol gekozen en dat zonder deze aanwijzingen eerst gelezen te hebben. Wat een sterke aanwijzingen op een rij! ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #335 Gepost op: 11-02-2015, 12:03:02 »
De afleveringstitels, alles met anchor, naast de foto van de mol tussen de andere foto's vind ik sterke hints :) Dat naast de voorkennis-momentjes met lasergamen, zijn gedrag in het vliegtuig en verklappen dat er een heli aankomt, checken of Lijntje wel jokers gapt. En mogelijke sabotage-acties zien we dan pas echt in aflevering 10. Maar het is mooi om alles opgesomd te zien :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #336 Gepost op: 11-02-2015, 12:08:01 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Thanks dat je alles zo goed op een rijtje hebt gezet Joost Dutch-babe!
Zitten echt veel sterke aanwijzingen tussen  ::vergroot::
Nou wist ik ze allemaal al maar ziet er fantastisch uit zo allemaal op een rijtje.

« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 10:08:39 door Molletjuh »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #337 Gepost op: 11-02-2015, 12:10:06 »
::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Thanks dat je alles zo goed op een rijtje hebt gezet Joost!

Eh, bedank Dutch-Babe maar, zij heeft de credits verdiend voor haar overzicht  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #338 Gepost op: 11-02-2015, 12:14:43 »
Heb even uitgebreid de tijd genomen om een integraal overzicht te maken van alle (mogelijke!) aanwijzingen richting Rik. Sommigen zullen al voorbij zijn gekomen maar dit gaat dan ook over een geheel overzicht. Het zijn vanzelfsprekend allemaal eigen interpretaties, uiteraard zal veel ervan uiteindelijk geen hint blijken te zijn, dus brand het niet gelijk af, het gaat puur om het onderzoeken OF het iets zou kunnen zijn, niet dát het zo is.

Het overzicht is behoorlijk lang!

Ik merk dat je al comfortabel in de Rik-tunnel zit, maar ik ga toch proberen om enkele 'hints' te debunken. ;D

Citaat
- Het NOS-jaaroverzicht en de WIDM-special werden in hetzelfde gebouw opgenomen, bij Art zag je de 'R' achter in beeld (= Rik) en bij de special zag je exact op diezelfde plek de 'B' (in de muziekwereld staat 'B' gelijk aan Mol) voeg dat samen en dan krijg je: Rik = Mol.

- Tijdens oud-op-nieuw presenteerde Rik het journaal, erna presenteerde Art live het vuurwerk voor de NOS, daarover schakelde ze dus, op het einde zei Art letterlijk 'Wie is de Mol: Rik!' waarop Rik zei 'Dank voor de mededeling!' rond min 0:56:

Heb deze 2 even samen genomen. Ik ben niet overtuigd van hints die gezocht moeten worden buiten de beelden vrijgegeven door de WIDM-productie zelf. Bij mijn weten is het nog nooit gebeurd dat hints gezocht moesten worden in andere programma's op de NPO.

Hetzelfde trouwens met het WIDM-logo in 3 op reis bij de bekendmaking van Chris.

Citaat
- Art zei dat de Mol tussen de familie-foto's stond, Rik leek enorm op een foto die voorbij kwam (de man lijkt wat ouder maar het is noodzakelijk/vanzelfsprekend dat ze de Mol iets moeten vermommen op de foto zodat het niet té overduidelijk zichtbaar is, anders weet heel NL + de kandidaten gelijk wie het is, oud Mol Patrik werd destijds ook een beetje vermomd in die bus dús):

Deze foto stond al sinds 2010 op datzelfde tafeltje op Taprobane Island (zie bijlage). Ik denk dat Art dit moest zeggen om molloten te plagen, want je kan er gif op innemen dat men die foto van de Mol vakkundig uit beeld heeft gelaten of dat op die familiefoto verre neven en nichten staan die niet lijken op een kandidaat. ;) Het mag ons ook niet te makkelijk gemaakt worden he. ;D

Citaat
- 'Rik' op de kar gespeld? En: NOS Mol:

Zijn beiden iets te ver gezocht naar mijn mening, maar dat is smaak uiteraard. ;) Rik heeft een voornaam van 3 letters en de kans is dus ook groter dat die 3 letters in een doorlopende tekst onder elkaar staan.
Het No Smoking bordje gaat ook wel ver vind ik, want in beeld is 'No smoking', de 'l' heb je zelf moeten creëren.


Voor de rest staan er heel veel hints tussen die ik zelf ook heel verdacht en betrouwbaar vind en die ervoor zorgen dat Rik verre van weggestreept is van mijn lijstje. Knap overzicht.  ;)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2015, 12:25:47 door Hulpmol »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #339 Gepost op: 11-02-2015, 12:20:04 »
Ik snap die upload functie niet zo, pleur het gewoon in je public folder in je dropbox en pak een publieke link, dan kan je het hier in img tags plaatsen. PLUS, dat afbeeldinkje die je postte is veelste klein, daar kan ik niets op zien.