Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 276908 keer)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #380 Gepost op: 13-02-2015, 13:41:49 »
Een een-tweetje (ah la Art en Patrick?) tussen Rik en Marlijn? Rik de mol en Marlijn winnaar?

Dat zou mij zeker niet verbazen. Als Rik de Mol is dan heeft Marlijn veel meer informatie dan de rest. Zij weet wel dat Rik eerder €750,- uit de pot heeft gejat voor jokers. (En ze ook heel makkelijk weggeeft, ze noemt Rik zelfs mijn "jokerleverancier") En nu dus weer €750,- voor een groepsvrijstelling. Zou Marlijn ook echt denken dat de groepsvrijstelling €1500,- heeft gekost? Want in dat geval denkt Marlijn nu waarschijnlijk dat Rik in totaal al €2250,- uit de pot heeft gehaald. En daarmee moet er toch een lampje gaan branden bij Marlijn? En dan heeft Rik, als hij de Mol is, zijn vriendinnetje in de finale voor de winst ::vergroot::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #381 Gepost op: 13-02-2015, 13:49:44 »
Het enige wat me nog tegenhoudt om in een Rik-tunnel te stappen, is het feit dat alles zo openlijk voor de camera's gebeurt. 750 euro weg, nog eens 750 euro weg. Ik ben toch meer fan van de stiekeme Mol.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #382 Gepost op: 13-02-2015, 14:15:41 »
Het enige wat me nog tegenhoudt om in een Rik-tunnel te stappen, is het feit dat alles zo openlijk voor de camera's gebeurt. 750 euro weg, nog eens 750 euro weg. Ik ben toch meer fan van de stiekeme Mol.

Ja je hebt wel een punt. Maar van de andere kant Rik werd verkozen tot nieuwe penningmeester. En net als Margriet toen ze penningmeester werd, krijgt Rik ook een brief van de Mol voor jokers. Welke kandidaat zou die niet nemen? Uiteindelijk kiest een kandidaat voor zichzelf dus de jokers. Rik ook. Margriet heeft hetzelfde gedaan, weliswaar voor minder geld maar daar kunnen de kandidaten verder niets aan doen.

En die €750,- voor een groepsvrijstelling, eigenlijk lult Rik zich daar ook best netjes onderuit. Want hij zegt "Wat er ook door je hoofd schiet dat je misschien wel niet op de goede Mol zit, ik denk dat ik wel weet wie het is, maar... niets is wat het lijkt bij Wie is de Mol. Dus misschien zit ik verkeerd en dan kan ik met zo'n groepsvrijstelling toch nog mijn eigen hachje redden".

Edit: Nu valt me trouwens op dat Rik zegt "...Wat er ook door je hoofd schiet dat je misschien wel niet op de goede Mol zit" Waarom je? Waarom niet ik?
Misschien doelt hij hier wel op Marlijn ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 14:26:40 door Molletjuh »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #383 Gepost op: 13-02-2015, 14:31:29 »
@molletjuh, heel normaal om zo dingen te zeggen, gebeurt wel vaker.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #384 Gepost op: 13-02-2015, 14:32:38 »
Ja je hebt wel een punt. Maar van de andere kant Rik werd verkozen tot nieuwe penningmeester. En net als Margriet toen ze penningmeester werd, krijgt Rik ook een brief van de Mol voor jokers. Welke kandidaat zou die niet nemen? Uiteindelijk kiest een kandidaat voor zichzelf dus de jokers. Rik ook. Margriet heeft hetzelfde gedaan, weliswaar voor minder geld maar daar kunnen de kandidaten verder niets aan doen.

En die €750,- voor een groepsvrijstelling, eigenlijk lult Rik zich daar ook best netjes onderuit. Want hij zegt "Wat er ook door je hoofd schiet dat je misschien wel niet op de goede Mol zit, ik denk dat ik wel weet wie het is, maar... niets is wat het lijkt bij Wie is de Mol. Dus misschien zit ik verkeerd en dan kan ik met zo'n groepsvrijstelling toch nog mijn eigen hachje redden".

Edit: Nu valt me trouwens op dat Rik zegt "...Wat er ook door je hoofd schiet dat je misschien wel niet op de goede Mol zit" Waarom je? Waarom niet ik?
Misschien doelt hij hier wel op Marlijn ::vergroot::

En toch zit het me niet lekker. Ik hou elke week mijn eigen molpuntenlijstje bij en ik doe op mijn manier follow the money en Rik komt daar bij mij 2 keer als Mol uit sinds gisteren. En toch... De productie heeft Rik nog net geen vestje gegeven waar op de achterkant op staat 'Ik ben de Mol'.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #385 Gepost op: 13-02-2015, 14:48:33 »
En toch zit het me niet lekker. Ik hou elke week mijn eigen molpuntenlijstje bij en ik doe op mijn manier follow the money en Rik komt daar bij mij 2 keer als Mol uit sinds gisteren. En toch... De productie heeft Rik nog net geen vestje gegeven waar op de achterkant op staat 'Ik ben de Mol'.

Ik herken dat gevoel ;)
Alleen had ik dat weer bij andere kandidaten ;D

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #386 Gepost op: 13-02-2015, 15:31:02 »
En toch zit het me niet lekker. Ik hou elke week mijn eigen molpuntenlijstje bij en ik doe op mijn manier follow the money en Rik komt daar bij mij 2 keer als Mol uit sinds gisteren. En toch... De productie heeft Rik nog net geen vestje gegeven waar op de achterkant op staat 'Ik ben de Mol'.

Misschien staat het wel op zijn onderbroek  ::)

Maar ik snap he-le-maal wat je bedoelt, heb hetzelfde.
No Milk today???

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #387 Gepost op: 13-02-2015, 15:45:28 »
Citaat
Ook zoiets ja. Daar loop je niet toevallig tegen aan. Maar zelfs met tolk kwam er in Rik niet zo'n campagnestrateeg los als bij Chris. Als mol doe je toch alles om maar eerste te eindigen zodat - 2000 een feit is?


Is toch een 4000 Euro (-2000 piv +2000) verschil voor de pot, als de mol deze verkiezing gewonnen heeft.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #388 Gepost op: 13-02-2015, 16:27:24 »

Is toch een 4000 Euro (-2000 piv +2000) verschil voor de pot, als de mol deze verkiezing gewonnen heeft.

Het is simpel: Als Chris de mol is verliezen ze 2000 uit de pot. Is iemand anders de mol verdienen ze 2000.

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #389 Gepost op: 13-02-2015, 16:29:47 »
Het is simpel: Als Chris de mol is verliezen ze 2000 uit de pot. Is iemand anders de mol verdienen ze 2000.

Inderdaad en dat is een verschil van 4000.

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #390 Gepost op: 13-02-2015, 16:33:53 »
Het lijkt een vreemde actie van Rik door te zeggen dat hij € 1500 heeft betaald voor deze groepsvrijstelling. Het kost hem veel extra verdenkingen door de groep waarschijnlijk. MAAR dit blijkt een goed doordachte actie van Rik te zijn. Tijdens de vorige aflevering drukte hij € 750 achterover voor 2 jokers waar Marlijn alleen vanaf wist, maar nu hij 3 enveloppen heeft gekocht voor € 750. Klopt de pot per saldo weer voor de hele groep en is er niet opeens € 750 verdwenen die hij later moet verklaren zoals Margriet met haar € 200 achteraf moest doen.
Zo heeft hij een extra joker waar de groep niets van weet en komt hij bij een kascontrole niet meer in de problemen dat er geld mist. ::ok::
De jacht is geopend

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #391 Gepost op: 13-02-2015, 16:37:29 »
Inderdaad en dat is een verschil van 4000.

Uhm ja...? Maar voor de kandidaten zal het verschil dus altijd 2000 zijn. Of ze winnen 2000 of ze verliezen 2000.  ::vergroot::


Offline Ray026

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #392 Gepost op: 13-02-2015, 16:45:38 »
Uhm ja...? Maar voor de kandidaten zal het verschil dus altijd 2000 zijn. Of ze winnen 2000 of ze verliezen 2000.  ::vergroot::

Ja , inderdaad, maar tussen de twee enige opties zit 4000 euro verschil.
Net zoals je in een voetbalcompetitie ook 6-puntenwedstrijden hebt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #393 Gepost op: 13-02-2015, 16:50:52 »
Ja , inderdaad, maar tussen de twee enige opties zit 4000 euro verschil.
Net zoals je in een voetbalcompetitie ook 6-puntenwedstrijden hebt.


Ok schat, mij ben je kwijt hoor  ???
Maar laten we het topic niet verder vervuilen voordat de moderators ingrijpen  ::zweep::
Back to Rik!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #394 Gepost op: 13-02-2015, 18:32:59 »
Het lijkt een vreemde actie van Rik door te zeggen dat hij € 1500 heeft betaald voor deze groepsvrijstelling. Het kost hem veel extra verdenkingen door de groep waarschijnlijk. MAAR dit blijkt een goed doordachte actie van Rik te zijn. Tijdens de vorige aflevering drukte hij € 750 achterover voor 2 jokers waar Marlijn alleen vanaf wist, maar nu hij 3 enveloppen heeft gekocht voor € 750. Klopt de pot per saldo weer voor de hele groep en is er niet opeens € 750 verdwenen die hij later moet verklaren zoals Margriet met haar € 200 achteraf moest doen.
Zo heeft hij een extra joker waar de groep niets van weet en komt hij bij een kascontrole niet meer in de problemen dat er geld mist. ::ok::

Maar waarom zou hij, als hij de mol is, zo níet zijn best doen om aangewezen te worden als mol door de Tamils? Als hij de mol is, heeft hij door zijn passieve houding in die opdracht er bijna persoonlijk voor gezorgd dat er 2000 in de pot komt i.p.v. eruit gaat en dat zou wel een hele vreemde actie zijn voor een mol.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #395 Gepost op: 13-02-2015, 19:43:10 »
Maar waarom zou hij, als hij de mol is, zo níet zijn best doen om aangewezen te worden als mol door de Tamils? Als hij de mol is, heeft hij door zijn passieve houding in die opdracht er bijna persoonlijk voor gezorgd dat er 2000 in de pot komt i.p.v. eruit gaat en dat zou wel een hele vreemde actie zijn voor een mol.

Dagboek van de Mol: "Zeker als je de Mol bent. Hoe ver moet ik gaan in de bewijsvoering om dat geld uit de pot te houden? Ga ik mijn geheimen verraden en inzicht geven in mijn speltactiek of houd ik het oppervlakkig en zet ik alleen mijn charme in. Het is in ieder geval interessant om te kijken welke Molacties de anderen claimen. Wie dragen er allemaal bij aan mijn succes? De verkiezing leverde een winnaar op. Of ik dat ben, blijft nog even geheim.".




« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 19:46:05 door Molletjuh »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #396 Gepost op: 13-02-2015, 19:43:21 »
Maar waarom zou hij, als hij de mol is, zo níet zijn best doen om aangewezen te worden als mol door de Tamils? Als hij de mol is, heeft hij door zijn passieve houding in die opdracht er bijna persoonlijk voor gezorgd dat er 2000 in de pot komt i.p.v. eruit gaat en dat zou wel een hele vreemde actie zijn voor een mol.

Precies, dat kan ik nu net niet rijmen bij het molschap van Rik. Tenzij hij als mol uit voorkennis weet dat ie de volgende week een groepsvrijstelling kan fixen voor 2000 euro o.i.d.  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #397 Gepost op: 13-02-2015, 19:58:35 »
Dagboek van de Mol: "Zeker als je de Mol bent. Hoe ver moet ik gaan in de bewijsvoering om dat geld uit de pot te houden? Ga ik mijn geheimen verraden en inzicht geven in mijn speltactiek of houd ik het oppervlakkig en zet ik alleen mijn charme in. Het is in ieder geval interessant om te kijken welke Molacties de anderen claimen. Wie dragen er allemaal bij aan mijn succes? De verkiezing leverde een winnaar op. Of ik dat ben, blijft nog even geheim.".
Dat slaat voornamelijk op welke molacties de mol verklapt heeft in de speech, niet hoe goed hij zijn best heeft gedaan om door de Tamils als mol te worden aangewezen. Zijn charmes heeft hij deze opdracht ook niet ingezet, want hij leek het haast eng te vinden om die mensen aan te moeten spreken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #398 Gepost op: 13-02-2015, 20:18:56 »
groepsvrijstelling kan fixen voor 2000 euro o.i.d.  ::)

 ::rofl::

Maar als Rik de mol is, kan dit een opdracht zijn die hem gewoon minder lag. Het kwam inderdaad nogal ongemakkelijk over, ik vond het bijna zielig voor hem. Zijn speech was dan wel weer sterk. Maar tegen Chris kon niemand op. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #399 Gepost op: 13-02-2015, 20:22:10 »
Maar waarom zou hij, als hij de mol is, zo níet zijn best doen om aangewezen te worden als mol door de Tamils? Als hij de mol is, heeft hij door zijn passieve houding in die opdracht er bijna persoonlijk voor gezorgd dat er 2000 in de pot komt i.p.v. eruit gaat en dat zou wel een hele vreemde actie zijn voor een mol.
Maar Rik is de mol niet  ;)
De jacht is geopend