Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 276909 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #640 Gepost op: 27-02-2015, 08:59:31 »
Als Rik de mol is, is hij de meest teleurstellende mol ooit. Makkelijk geld uit de pot halen Door die "aanbiedingen" en dan steeds Marlijn bevoordelen met die Jokers.  ::niet-ok::

Edit: niets op Rik persoonlijk. Hij heeft die mol briefjes ook niet bedacht en kan me voorstellen dat je ook als mol vriendschappen sluit en jouw maatje gaat bevoordelen.
Ik zie het als een falen van de makers dat ze dit toestaan.

Als Rik de mol is, heeft hij wel de briefjes bedacht. De briefjes zijn door de mol bedacht.

Offline joymol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #641 Gepost op: 27-02-2015, 09:16:07 »
Als Rik de mol is, heeft hij wel de briefjes bedacht. De briefjes zijn door de mol bedacht.
Waar is dat gezegd of geschreven?
Het kan best dat de programma makers met de mol om de tafel hebben gezeten om te horen hoe de mol zou willen gaan mollen en dat de mol toen zelf met een idee over hulpmollen is gekomen en dat het zo is ontstaan.
Het kan dus best.
Maar alleen omdat de briefjes zijn ondertekend Door de mol betekend niet dat de mol dit zelf gemaakt/bedacht heeft.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #642 Gepost op: 27-02-2015, 09:18:00 »
Waar is dat gezegd of geschreven?
Het kan best dat de programma makers met de mol om de tafel hebben gezeten om te horen hoe de mol zou willen gaan mollen en dat de mol toen zelf met een idee over hulpmollen is gekomen en dat het zo is ontstaan.
Het kan dus best.
Maar alleen omdat de briefjes zijn ondertekend Door de mol betekend niet dat de mol dit zelf gemaakt/bedacht heeft.


Art tijdens de chat: "De briefjes zijn op initiatief van  de Mol in het spel gebracht. Hoe, wanneer en wat; dat hoor én zie je in de laatste aflevering!"

Offline joymol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #643 Gepost op: 27-02-2015, 09:26:24 »
Art tijdens de chat: "De briefjes zijn op initiatief van  de Mol in het spel gebracht. Hoe, wanneer en wat; dat hoor én zie je in de laatste aflevering!"

Aha, thanks  ::ok::

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #644 Gepost op: 27-02-2015, 09:28:08 »

En nog iets waardoor ik Rik sterk verdenk, misschien wat ver gedacht, maar dat doe ik bij elk seizoen. Kruip eens in de huid van het productieteam. Je hebt jaren geprobeerd om Rik los te peuteren bij het NOS journaal. Rik wou heel graag meedoen, maar mocht nooit. Dit wekt natuurlijk irritatie bij de productie van WIDM. Na jaren vechten om Rik kon hij eindelijk mee doen en wat is nou mooier om nu een grote sneer uit te delen om de "betrouwbare" nieuwslezer mol te laten zijn.

 

Nou dit dus heb ik vanaf het begin dus ook in mij achterhoofd gehad. Rik is niet zomaar een naam natuurlijk, daar hebben ze héél veel moeite voor moeten doen.  En ook dat ze dit jaar de ontknoping live doen, ze willen echt uitpakken met de bekendmaking van de Mol.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 09:45:05 door Molletjuh »

Offline joymol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #645 Gepost op: 27-02-2015, 09:37:21 »
Nou dit dus heb ik vanaf het begin dus ook in mij achterhoofd gehad. Rik is niet zomaar een naam natuurlijk.  En ook dat ze dit jaar de ontknoping live doen, ze willen echt uitpakken met de bekendmaking van de Mol.


Ik lees hier net ook dat Art op de chat heeft gezegd dat de mol zelf die mol briefjes heeft bedacht. Deze briefjes hadden best een grote invloed op de serie. Dat de mol iets met zoveel invloed toe heeft mogen voegen aan het spel past ook wel in dit idee als ik er over nadenk.

Ik ben niet voor Rik als mol, maar stiekem zou ik dit hele idee best stoer vinden.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #646 Gepost op: 27-02-2015, 09:40:27 »
Ik lees hier net ook dat Art op de chat heeft gezegd dat de mol zelf die mol briefjes heeft bedacht. Deze briefjes hadden best een grote invloed op de serie. Dat de mol iets met zoveel invloed toe heeft mogen voegen aan het spel past ook wel in dit idee als ik er over nadenk.

Ik ben niet voor Rik als mol, maar stiekem zou ik dit hele idee best stoer vinden.

Ja inderdaad ook dat ::ok::
Nou ben ik sowieso overtuigd van Rik als Mol dus dit lijkt me eigenlijk heel plausibel.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #647 Gepost op: 27-02-2015, 10:04:38 »
Misschien zenden ze het wel live uit vanuit de NOS ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #648 Gepost op: 27-02-2015, 10:15:35 »
Zit nog steeds op Rik, maar als die het niet is hoop ik dat Marlijn de mol is... als Margriet 't is zou ik d'r alleen genadeloos irritant hebben gevonden, en ik vind het zonde als de mol juist die persoon is waarvan ik iedere aflevering hoopte dat ze af zou vallen. Tenzij d'r molacties in de laatste aflevering dan nog iets goed maken (want ik bedoel... zoveel interessante dingen heeft ze naar mijn idee niet gedaan) ben ik dan best teleurgesteld.

Dit dus!  ::ok::
Je haalt me de woorden uit de mond!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #649 Gepost op: 27-02-2015, 10:32:28 »
Of dit:
Marlijn is de mol. Rik heeft haar in een vroeg stadium door en haalt zelf mollenstreken uit om verdenking bij Marlijn weg te houden. Hun verbondje is hun gezamenlijke dekmantel.
Daarom pakt Marlijn het geld nadat de jokers uit het tafelspel zijn. Ze weet dat Rik met het geld niks kan, maar met de vraagtekenkaart die daarma komt wel.

EDIT: aanvulling
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 10:34:53 door Toke2012 »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #650 Gepost op: 27-02-2015, 10:39:03 »
Of dit:
Marlijn is de mol. Rik heeft haar in een vroeg stadium door en haalt zelf mollenstreken uit om verdenking bij Marlijn weg te houden. Hun verbondje is hun gezamenlijke dekmantel.
Daarom pakt Marlijn het geld nadat de jokers uit het tafelspel zijn. Ze weet dat Rik met het geld niks kan, maar met de vraagtekenkaart die daarma komt wel.

EDIT: aanvulling

Geloof je het zelf?  ::rofl::
Nee Marlijn is echt de Mol niet. Die heeft veelste veel geld in de pot gebracht, alleen daar al om heb ik Marlijn afgestreept. Verder is ze naar mijn mening overduidelijk een hele fanatieke kandidaat die inderdaad wil winnen. Maar ja, ze heeft helaas de verkeerde persoon in vertrouwen genomen, de betrouwbare journaallezer  ;)

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #651 Gepost op: 27-02-2015, 10:56:05 »
Hoi,


Ik heb het idee dat ik tijdens deze aflevering een ander shot gezien heb van vliegtuig-envelop dan in de aflevering zelf.

Je ziet chris vooruit lopen en rick en met een rugtas en een schoudertas die hij voor de envelop langs haalt.
Dit is voor zover ik weet in de desbetreffende uitzending niet in beeld geweest.

Groet Ils

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #652 Gepost op: 27-02-2015, 11:05:08 »
Hoi,


Ik heb het idee dat ik tijdens deze aflevering een ander shot gezien heb van vliegtuig-envelop dan in de aflevering zelf.

Je ziet chris vooruit lopen en rick en met een rugtas en een schoudertas die hij voor de envelop langs haalt.
Dit is voor zover ik weet in de desbetreffende uitzending niet in beeld geweest.

Groet Ils


Nee dit was in de uitzending ook zo ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #653 Gepost op: 27-02-2015, 11:09:41 »
Ik ben het met alle criticasters eens hoor. Rik is alleen een beetje leuk als mol door de follow-the-money maar subtiliteitgehalte is 0.

En dat slechte acteerwerk in de biechten (bijv. nadat ie Martine een joker geeft maar niet vraagt naar de ZV)... lijkt wel gescript, alleen dat zei ik vorig jaar van JW ook. En dat jokers strooien vind ik ook not done (ik snap het ook wel weer want je vindt het als mol ook knap dat zo iemand de finale bereikt terwijl die naast de mol slaapt en hem niet verdenkt).

Ik zie dit seizoen echt als een Anne Marie-seizoen waarbij de dames Hadewych en Liesbeth maar ook Marit meteen doorhadden dat zij de mol was en Marit een "Viktortje" deed (strookte toen ook niet met de wie-verdenkt-wie want Marit twitterde mij dat ze VOL op AM had ingezet maar toch een rood scherm kreeg). Point is dat Hadewych en Liesbeth het koppel toen waren en Rik en Marlijn het koppel nu. Versterkt elkaar, helpt elkaar, komt zo in de finale.

Was trouwens ook in het seizoen met Vivienne zo die dat met Dennis had, alleen had Dennis toen dezelfde pech in de pre-finale als Chris nu.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #654 Gepost op: 27-02-2015, 11:10:44 »
Dat fragment laten ze wel heeeeel vaak zien vind ik. Dan word ik toch wantrouwig...

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #655 Gepost op: 27-02-2015, 11:18:20 »
Ik niet hoor ::tandpastasmiley::
Ik bedoel toen de opdracht op tv was geweest werd Chris massaal verdacht ::vergroot::
Nu is Chris afgevallen en dat sterkt mij alleen maar in mijn gevoel dat Rik de Mol is. 

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #656 Gepost op: 27-02-2015, 11:19:27 »

Ik zie dit seizoen echt als een Anne Marie-seizoen waarbij de dames Hadewych en Liesbeth maar ook Marit meteen doorhadden dat zij de mol was en Marit een "Viktortje" deed (strookte toen ook niet met de wie-verdenkt-wie want Marit twitterde mij dat ze VOL op AM had ingezet maar toch een rood scherm kreeg). Point is dat Hadewych en Liesbeth het koppel toen waren en Rik en Marlijn het koppel nu. Versterkt elkaar, helpt elkaar, komt zo in de finale.


Maar dat betekend natuurlijk niet dat de uitkomst ook hetzelfde is ;)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #657 Gepost op: 27-02-2015, 11:35:51 »
Als je even het topic over moppermolMargriet leest en de prachtige samenvatting van haar molacties door Heinz (en ook het Margriettopic is nuttig) dan weet je echt wel zeker dat het Margriet is...dat heeft mij zelfs uit mijn Christunnel gehaald.

Rik is volgens mij een kandidaat met als één doel de finale halen met Marlijn. De pot doet er niet zo toe bij hem.


Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #658 Gepost op: 27-02-2015, 11:37:34 »
Geloof je het zelf?  ::rofl::
Nee Marlijn is echt de Mol niet. Die heeft veelste veel geld in de pot gebracht, alleen daar al om heb ik Marlijn afgestreept. Verder is ze naar mijn mening overduidelijk een hele fanatieke kandidaat die inderdaad wil winnen. Maar ja, ze heeft helaas de verkeerde persoon in vertrouwen genomen, de betrouwbare journaallezer  ;)

Nee hoor, ik geloof dat niet echt. Maar de gedachte laat me ook niet helemaal los, vandaar dat ik 'm toch maar drop. Gewoon eens kijken hoe het forum dat ziet. Er werd in de toespraken van Art zo de nadruk gelegd op het verbondje van Rik en Marlijn en of Marlijn daarmee wel goed zat, dat ik me niet goed kan voorstellen dat dat de ontknoping is. Of liever gezegd dat de regie daar nu al zoveel over weggeeft.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #659 Gepost op: 27-02-2015, 11:40:57 »
Nee hoor, ik geloof dat niet echt. Maar de gedachte laat me ook niet helemaal los, vandaar dat ik 'm toch maar drop. Gewoon eens kijken hoe het forum dat ziet.

 ::ok::