Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 276903 keer)

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #720 Gepost op: 1-03-2015, 00:41:20 »
een narcis wel ;)
Dat is wel een bloem ja :D

Citaat
komt kandidaatser over als ie langer wacht? en bij allebei had ook gekunt.  maar dat komt zo mols over....
Dat vind ik juist niet mols overkomen. Niet als kandidaat en niet als mol. Je krijgt de keuze voorgelegd, je draalt even en zegt dan, dan pak ik bij allebei 1 weg want dat is eerlijker. Dat komt als mol geloofwaardiger over en als kandidaat ook.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #721 Gepost op: 1-03-2015, 08:19:12 »
Sorry hoor maar wat een gedoe om die jokers?

Sowieso mag Rik het spel natuurlijk om zijn manier spelen, het is makkelijk voor ons om daar achteraf allemaal commentaar op te geven. "Hij had dit moeten doen, of hij had zus moeten doen". Rik speelt het spel op zijn eigen manier en dat heeft hij fantastisch gedaan.

Rik heeft bij opdrachten nagenoeg niets verdiend en lijkt er ook voor gezorgd te hebben dat er door de hele groep niets werd verdiend. Dus hij heeft absoluut niet alleen maar op de "makkelijke" manier gezorgd voor een lage pot.

Ook moet een mol zorgen dat hij zolang mogelijk niet wordt verdacht. Dat alleen Margriet hem nu aan het eind verdenkt vind ik een top prestatie ::ok:: Hij heeft ook zijn best gedaan om andere kandidaten verdacht te maken na opdrachten. Dus iedereen kan wel blijven zeggen: "too obvious" feit is dat Rik nauwelijks verdacht is geweest in de groep. En dat is het belangrijkste!

Dat hij Marlijn bevoordeelt heeft vind ik onzin. Door haar vertrouwen te winnen heeft hij haar juist benadeeld! Ze heeft dan wel de finale gehaald, maar ze verdenkt hem nog steeds niet, dus zal ze niet winnen.
Dat hij haar voor dat vertrouwen een paar Jokers heeft gegeven is juist zeer gewaagd. Plus daarbij Chris zat ook op de verkeerde Mol, dus ook hij zou dus niet winnen ;) Rik pakt de jokers weg van Chris waardoor Chris & Marlijn die allebei op de foute Mol zitten weer gelijk staan betreft jokers (geen dus). Nou ik vind daar helemaal niets verkeerds aan, Rik heeft hier een prima keuze gemaakt  ::ok:: Het is juist heel slim van hem om Chris zijn Jokers af te pakken om toch overtuigend kandidaats over te komen. Dat hij ze vervolgens voor de zoveelste keer aan marlijn geeft zou haar aan het denken moeten hebben gezet.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 08:35:19 door Molletjuh »

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #722 Gepost op: 1-03-2015, 08:46:26 »
Hee molletjuh, heb je mijn verhaal nu geknipt en geplakt?  ;)


Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #723 Gepost op: 1-03-2015, 08:48:42 »
Hee molletjuh, heb je mijn verhaal nu geknipt en geplakt?  ;)



Hey Moljet  ::rofl::
Ik heb inderdaad een paar mooie zinnen van je gejat ::tandpastasmiley::
Vind je toch niet erg hé?  ::bravo::
Jij hebt zo mooi verwoord dat kan ik niet beter!
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 08:50:59 door Molletjuh »

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #724 Gepost op: 1-03-2015, 08:57:23 »
Prima  ;D We zijn toch met elkaar eens over wie de mol is  ::rofl::

Als je maar wel aan mij denkt als je er beroemd mee wordt  ;D
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 09:07:11 door Moljet »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #725 Gepost op: 1-03-2015, 09:00:16 »
Prima  ;D We zijn toch met elkaar eens over wie de mol is  ::rofl::

Da's waar ::ok:: ::rofl::


Als je maar wel aan mij denkt als je er beroemd mee wordt  ;D

 ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 14:16:38 door Molletjuh »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #726 Gepost op: 1-03-2015, 10:03:13 »
Rik is ook vaak over de "historisch lage pot" begonnen in biechten (vooral in de eerste paar afleveringen), er werd elke keer gezegd dat de mol voor een historisch lage pot wilde gaan.
De helft van de IkBenDeMol tweets gaan over de pot. Rik heeft helemaal niets in de pot gebracht.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #727 Gepost op: 1-03-2015, 10:58:35 »
Dat vind ik juist niet mols overkomen. Niet als kandidaat en niet als mol. Je krijgt de keuze voorgelegd, je draalt even en zegt dan, dan pak ik bij allebei 1 weg want dat is eerlijker. Dat komt als mol geloofwaardiger over en als kandidaat ook.
ja, het is eerlijker, maar het is nog steeds last hebben van concurrentie, margriet kan er als mol niets mee, maar Chris kan nog van je winnen... als kandidaat een hele slimme zet, als mol mooi marlijn om de tuin leiden en Margriet zal er ook niets van denken, want waarom zou ie als mol maar van eentje beide jokers afpakken, een mol zou het eerlijk doen en van allebei eentje (toch??).

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #728 Gepost op: 1-03-2015, 11:13:52 »
ja, het is eerlijker, maar het is nog steeds last hebben van concurrentie, margriet kan er als mol niets mee, maar Chris kan nog van je winnen... als kandidaat een hele slimme zet, als mol mooi marlijn om de tuin leiden en Margriet zal er ook niets van denken, want waarom zou ie als mol maar van eentje beide jokers afpakken, een mol zou het eerlijk doen en van allebei eentje (toch??).
Als kandidaat kan ik me voorstellen dat je voor 2 jokers van je concurrent gaat. Dan schakel je die alvast grotendeels uit.

Als mol kan ik het niet rijmen en zou de mol dat in mijn ogen niet kunnen maken. Want dan bevoordeel je de andere kandidaat die niet op je zit, maar daardoor wel een voorsprong krijgt op Chris. 

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #729 Gepost op: 1-03-2015, 11:29:59 »
Als kandidaat kan ik me voorstellen dat je voor 2 jokers van je concurrent gaat. Dan schakel je die alvast grotendeels uit.

Als mol kan ik het niet rijmen en zou de mol dat in mijn ogen niet kunnen maken. Want dan bevoordeel je de andere kandidaat die niet op je zit, maar daardoor wel een voorsprong krijgt op Chris. 

Toch, als de mol van ieder persoon één joker zou pakken, zou dit die kandidaten aan het denken zetten en dan kunnen ze wel tot de conclusie komen dat het de mol moet zijn. Een kandidaat zou zoiets niet doen, aangezien je door het pakken van twee jokers van dezelfde persoon, voor jezelf een groter voordeel creëert.

Daarom denk ik dat de mol de envelop niet wilde pakken, de mol zal voor jokers zijn gegaan (en eventueel nog het laagste aantal geld), daarom is de kans groot dat we Rik kunnen afschrijven.

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #730 Gepost op: 1-03-2015, 11:33:33 »
Toch, als de mol van ieder persoon één joker zou pakken, zou dit die kandidaten aan het denken zetten en dan kunnen ze wel tot de conclusie komen dat het de mol moet zijn. Een kandidaat zou zoiets niet doen, aangezien je door het pakken van twee jokers van dezelfde persoon, voor jezelf een groter voordeel creëert.

Daarom denk ik dat de mol de envelop niet wilde pakken, de mol zal voor jokers zijn gegaan (en eventueel nog het laagste aantal geld), daarom is de kans groot dat we Rik kunnen afschrijven.
Kans zit er in dat kandidaten dan het raar vinden, maar op dit moment in het spel zitten kandidaten ook al vaak vast in hun tunnel / mol en om dan ineens compleet om te zwenken naar een ander als mol??
En als rechtschapen journalist weet je je daar toch wel uit te lullen :D

Maar wel eens dat de mol het zover niet laat komen inderdaad. Ik verwacht ook eerder dat de mol voor de jokers gaat.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #731 Gepost op: 1-03-2015, 13:53:29 »
Rik kan niet de mol zijn. Je kan het als mol niet maken om consequent iemand te bevoordelen door jokers uit te delen. Dat kan gewoon niet.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #732 Gepost op: 1-03-2015, 14:11:45 »
Rik kan niet de mol zijn. Je kan het als mol niet maken om consequent iemand te bevoordelen door jokers uit te delen. Dat kan gewoon niet.

Tuurlijk kan het wel. Patrick Stoof deed het ook bij Art.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #733 Gepost op: 1-03-2015, 14:15:37 »
Ja maar of nou meerdere mollen dat gedaan hebben of niet dat maakt niet eens uit. Rik speelt het op zijn eigen manier. En zomaar jokers weggeven is/klinkt makkelijk maar van de andere kant is het ook riskant want je kan je hiermee natuurlijk flink verdacht maken in de groep.   

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #734 Gepost op: 1-03-2015, 14:18:25 »
Laat ik het zo zeggen.............. Ik vind niet dat het kan. Ongeacht wie de mol ook is en welk seizoen het is.

De mol mag nooit of te nimmer kandidaten zo in een voorsprong zetten dat het nadelig is voor een andere kandidaat.
Dat de mol in het begin een joker weggeeft vind ik al twijfelachtig maar kan ik inkomen maar niet meer in de laatste afleveringen.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #735 Gepost op: 1-03-2015, 14:18:50 »
Tuurlijk kan het wel. Patrick Stoof deed het ook bij Art.

Er is toch echt wel een verschik. Patrick heeft Art 1 Joker gegeven, terwijl Rik zo'n 3 Jokers aan Marlijn heeft gegeven. Dit is toch echt wel een stukje meer.

Het is inderdaad waar dat Rik als mol helemaal zelf moet weten wat hij doet, maar als Rik daadwerkelijk de mol had geweest, had de productie op een gegeven moment wel gezegd; 'Rik niet te veel Jokers weg geven, dit maakt je te verdacht en dit kan je niet maken.' etc.

Voor mij dus nog een reden om Rik af te strepen.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #736 Gepost op: 1-03-2015, 14:25:52 »


Rik gaf ook een joker aan Martine en hij heeft de hele groep door laten gaan voor € 750,00. Hij bevoordeelde dus niet alleen Marlijn.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 14:28:36 door hrvdg7 »

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #737 Gepost op: 1-03-2015, 14:28:55 »

Rik ga ook een joker aan Martine en hij heeft de hele groep Door laten gaan voor € 750,00.

Klopt helemaal. Het 'kopen' van de vrijstelling kan zowel een mol- als een kandidate-actie zijn. Maar wat ik al zei, ik denk dat de productie wat van het 'jokers-strooien' had gezegd, als Rik de mol had geweest.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #738 Gepost op: 1-03-2015, 14:30:24 »
Maar wat is nou echt een voorsprong?
Rik geeft Marlijn een joker, inderdaad een voorsprong op de andere kandidaten zou je zeggen. Maar Rik weet dat Marlijn hem niet verdenkt dus op de verkeerde Mol zit. Dus in feite maakt die joker dan helemaal niet veel uit.
En ook niet als je dit een paar keer doet. Ze zit niet op de goede Mol dus ze zal waarschijnlijk niet winnen.  

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #739 Gepost op: 1-03-2015, 14:35:20 »
Maar wat is nou echt een voorsprong?
Rik geeft Marlijn een joker, inderdaad een voorsprong op de andere kandidaten zou je zeggen. Maar Rik weet dat Marlijn hem niet verdenkt dus op de verkeerde Mol zit. Dus in feite maakt die joker dan helemaal niet veel uit.
En ook niet als je dit een paar keer doet. Ze zit niet op de goede Mol dus ze zal waarschijnlijk niet winnen.  
Maar Rik weet wel dat zowel Chris als Marlijn op Margriet zitten en door op dat punt een joker aan Marlijn te geven geeft hij haar een voorsprong en benadeelt hij Chris