Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 276903 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #820 Gepost op: 5-03-2015, 21:39:59 »
Van harte! Rik is een verdiende winnaar.  ::feest::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #821 Gepost op: 5-03-2015, 21:40:30 »
"Daar hebben we voor het eerst met de hele crew - en gelijk voor het laatst - een geweldig afscheidsdiner. De nacht valt en we belanden allemaal in een poolparty. Art heeft nog ergens uiterst chantabele foto’s van Margriet, Marlijn en ik in compromitterende houdingen in een zwembad met flessen bubbels (die blijven ook onder ons - oh ja Art, ik zou die graag nog bijbestellen), natuurlijk glij ik nog even flink uit en raak ik in de uren erna ook nog kledingstukken, mijn horloge en slippers kwijt. Maar wat kan het schelen: ik ben de winnaar van Wie is de Mol?! "

Stukje uit dagboek van Rik ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #822 Gepost op: 5-03-2015, 21:43:25 »
Geweldige leuk om te lezen. Gefeliciteerd Rik! ::bravo::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #823 Gepost op: 5-03-2015, 21:47:38 »
Wel een Super leuke column van hem en ook dagboek zit mooi in elkaar 😃

Offline MollyMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molgoed!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #824 Gepost op: 5-03-2015, 21:52:58 »
Rik, bedankt voor deze onwijs leuke 'Wie is de Mol' episode. Het was genieten. Je hebt alle nieuwslezers een gezicht gegeven.
En ook alle andere spelers: jullie hebben er een fantastisch seizoen van gemaakt. De groep was ook echt een hechte groep. Er was geen spanning te voelen, jullie leken echt een klik te hebben allemaal.

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #825 Gepost op: 5-03-2015, 21:53:59 »
Ik wil die foto's wel zien van Rik die zijn kledingstukken mist haha, wat een lekkere gozer ::bravo::

Gefeliciteerd Rik! had je liever als mol gezien,maar winnaar is ook goed!

Offline ieeerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #826 Gepost op: 5-03-2015, 21:56:40 »
Een van m'n favoriete kandidaten so far!

Vind het dan wel weer grappig hoe hij zo weinig geld heeft opgehaald en dan uiteindelijk de winnaar is.
Gefeliciteerd Rik!  ::love::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [De Winaar] Rik van de Westelaken
« Reactie #827 Gepost op: 5-03-2015, 22:01:27 »
::bravo:: Wat was Rik een genot om naar te kijken...ik heb me echt door hem in de luren laten leggen ::schaam::

Hier nog 1 Bakkertje. Met zijn glimlach heeft ie toch aardig wat mensen om de tuin weten te leiden.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Winnaar] Rik van de Westelaken
« Reactie #828 Gepost op: 5-03-2015, 22:10:12 »
Maar Rik is toch ook gewoon hartstikke leuk? ::trots::

Al vanaf dat ik Margriet als mol had, dacht ik ook, dan lijkt het met het leukst als Rik wint. Deels omdat hij toch een beetje zo'n spelletje met jokers speelde, dacht ik, 't wordt tijd dat een jokerweggever een keer laat zien dat dat ook een valide strategie kan zijn. Maar goeddeels ook omdat ik Rik gewoon een leuke vent vind.

Ik ben blij dat NOS gestopt is krampachtig te proberen hun medewerkers te weerhouden van o.a. dit mooie spel.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Winnaar] Rik van de Westelaken
« Reactie #829 Gepost op: 6-03-2015, 00:51:23 »
Gaaf dat Rik gewonnen heeft. ::ok:: Hopelijk kan hij op de MFD wat meer vertellen over hoe hij Margriet in de gaten heeft gehouden en wanneer hij het zeker wist. En wat hij nou allemaal wel en niet met Marlijn deelde.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Winnaar] Rik van de Westelaken
« Reactie #830 Gepost op: 6-03-2015, 04:44:07 »
Rik de winnaar! Daar gaat mijn tunnelvisie.  Hij heeft zichzelf wel veel geld gekost Door zo veel geld uit de pot te stelen en weinig geld te verdienen.  Verrassende winnaar.  Leuk.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Winnaar] Rik van de Westelaken
« Reactie #831 Gepost op: 6-03-2015, 12:09:04 »
Citaat
Ik zie ons nog staan. Rechts van mij: de lieve en mooie Marlijn, mijn maatje, mijn partner-in-crime. Links van mij: de ietwat dominante maar oh zo vreselijk grappige Margriet, mijn Mol, mijn hoofdverdachte. Wat heb ik haar op de huid gezeten, vanaf de control-room van een oude politiebureau, via een tuktuk door Colombo, de kar in Petta en de boottocht. Steeds heb ik haar geobserveerd, soms ook uitgeprobeerd. En al die tijd bleef ze bewonderenswaardig koelbloedig.

Rechts van mij een schreeuwende dame en links een schreeuwende dame bij de Tuk-Tuk opdracht, sjouwen in Pettah en bij Nederland op het water koos Rik dus strategisch slim om zijn mol dicht op de huid te zitten. Prima tactiek, al helemaal bij de jokertafel, want Chris was dus echt een geduchte concurrent en die blokkeerde natuurlijk de weg opdat Rik/Marlijn samen de finale zouden bereiken. Is dat ook duidelijk :)

Citaat
We hebben deze overwinning samen behaald - zonder onze vriendschap had geen van ons beiden het gered. Toch hebben we besloten dat de winnaar de pot helemaal voor zichzelf mag houden - en dat die dan de verliezer zal trakteren op een exorbitant chic diner. Tijdens de allerlaatste test heb ik een fout gemaakt - ik drukte per ongeluk op een verkeerde knop - en waan mezelf daardoor de verliezend finalist.

Niet eens een weekje naar Salou en weekendje uitwaaien in Texel zoals Viktor zo mooi zei  ::rofl:: En ondanks die fout toch nog 1 vraag meer goed hebben, dan is het zeker spannend tot het eind.

Citaat
Onder invloed van gin-tonics en de muziek van dj Margriet dansen, lachen en zingen we in onze bus (er zijn filmpjes van - maar die blijven onder ons)

Jammer hoor  ::fluit::

Citaat
Art heeft nog ergens uiterst chantabele foto’s van Margriet, Marlijn en ik in compromitterende houdingen in een zwembad met flessen bubbels (die blijven ook onder ons - oh ja Art, ik zou die graag nog bijbestellen)

 ::rofl::

Door de tuk-tuk opdracht, sjouwen in Pettah, varend klutsdorp zijn plus als anchor een maritiem shirt met anker erop dragen verdacht ik Rik juist. Nog los van follow the money, maarja god straft onmiddelijk is het niet? Je wint: maar je hebt eigenhandig de pot het meeste geld gekost  >:D Ondanks dat ik liever Rik verdacht dan rationeel kiezen voor Margriet heb ik genoten van Rik zijn deelname. Top dat we eindelijk eens een anchor in WIDM gehad hebben, proficiat met de winst  ::wijn::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Winnaar] Rik van de Westelaken
« Reactie #832 Gepost op: 6-03-2015, 12:13:02 »
Wat ik me afvraag...
De test wordt gemaakt (zo is altijd te zien) met een muis en door te klikken.
Hoe kun je dan op de verkeerde "knop" drukken?
De rechtermuisknop? Maar dan gaat er niks mis.
Het verkeerde aanklikken... dan heb je gewoon 1 vraag extra fout, dat betekent toch niet automatisch dat je verliest ?
Ik snap het niet echt ???
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Winnaar] Rik van de Westelaken
« Reactie #833 Gepost op: 6-03-2015, 12:20:31 »
Gefeliciteerd Rik, slim gespeeld en een verdiende winnaar!
Ik had je liever als mol gezien, dat zou dit seizoen voor mij perfect hebben gemaakt, maar helaas...
Heb genoten van je molacties (ook al bleken het dat niet te zijn)  :o :D

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [De Winnaar] Rik van de Westelaken
« Reactie #834 Gepost op: 6-03-2015, 12:23:55 »
Wat ik me afvraag...
De test wordt gemaakt (zo is altijd te zien) met een muis en door te klikken.
Hoe kun je dan op de verkeerde "knop" drukken?
De rechtermuisknop? Maar dan gaat er niks mis.
Het verkeerde aanklikken... dan heb je gewoon 1 vraag extra fout, dat betekent toch niet automatisch dat je verliest ?
Ik snap het niet echt ???

Volgens mij heeft hij in de snelheid van klikken, dus inderdaad gewoon migeklikt dus bijvoorbeeld antwoord A in plaats van B.
Omdat hij wist dat Marlijn ook op dezelfde mol zat en dezelfde informatie had als hij, dacht hij dat Marlijn op evenveel vragen het antwoord zou weten en dat ene 'klikfoutje' hem dus fataal zou worden.
Het was dus gewoon een aanname van Rik dat dat hem fataal zou worden.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Winnaar] Rik van de Westelaken
« Reactie #835 Gepost op: 6-03-2015, 12:34:07 »
Volgens mij heeft hij in de snelheid van klikken, dus inderdaad gewoon migeklikt dus bijvoorbeeld antwoord A in plaats van B.
Omdat hij wist dat Marlijn ook op dezelfde mol zat en dezelfde informatie had als hij, dacht hij dat Marlijn op evenveel vragen het antwoord zou weten en dat ene 'klikfoutje' hem dus fataal zou worden.
Het was dus gewoon een aanname van Rik dat dat hem fataal zou worden.

En als je een foutje maakt, schrik je daar weer van, word je nerveuzer, en doe je misschien weer te lang over alles wat daarna komt

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [De Winnaar] Rik van de Westelaken
« Reactie #836 Gepost op: 6-03-2015, 12:36:29 »
Gaaf dat Rik gewonnen heeft. ::ok:: Hopelijk kan hij op de MFD wat meer vertellen over hoe hij Margriet in de gaten heeft gehouden en wanneer hij het zeker wist. En wat hij nou allemaal wel en niet met Marlijn deelde.
Rik vertelde in de ontknoping aan Margriet dat hij het zeker wist toen Margriet de koffer pakte op het perron die Art had getoond en de koffer was met de laatste hint waar het geld lag.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline joymol

  • Forumlid
Re: [De Winnaar] Rik van de Westelaken
« Reactie #837 Gepost op: 6-03-2015, 13:56:35 »
Ik had het Chris nog steeds het meest gegund, maar eerlijk is eerlijk: ik vind het heel stoer dat Rik steeds al die Jokers weg gaf, maar toch heeft gewonnen. Heel risicovol, maar knap gespeeld Rik  ::bravo::

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Winnaar] Rik van de Westelaken
« Reactie #838 Gepost op: 12-03-2015, 21:42:15 »
Wil toch eventjes Rik nog feliciteren, onze winnaar! Met de laagste pot ooit! >:D Maar daar heb ik dan ook geen greintje compassie voor, had je maar niet in de pot moeten graaien voor jokertjes. ;D

Vind wel dat hij het verdient heeft, wie het meest weet over de Mol, die wint ... punt. En hij heeft het seizoen zeker weten gekleurd, onder meer door zijn unieke finaleverbond met zijn molmaatje Marlijn. Ben benieuwd wat voor impact zijn overwinning heeft op de kandidaten van het volgende seizoen. Misschien krijgen we nu wel een interessanter en tactischer speelveld door Rik en Marlijn, want je kan immers in de finale komen als je het samen slim speelt én op de goeie Mol zit natuurlijk. Of een Mol die een geslaagd verbond aangaat tot in de finale, hahaha zou lachen zijn ... en dan is het wie weet voor eens en voor altijd gedaan met al die verbondjes.

Rik heeft dat slim gezien hoor, ik wens hem veel plezier met zijn gewonnen poet *uhum* pot. :P

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Winnaar] Rik van de Westelaken
« Reactie #839 Gepost op: 12-03-2015, 23:25:40 »
Of een Mol die een geslaagd verbond aangaat tot in de finale
Patrick met Art?


Maar verder eens met je bericht. Het is een interessante strategie om het spel WIDM te spelen, en die heeft dit keer gewerkt. (Maar dezelfde strategie heeft al heel vaak níet gewerkt. Er zijn zoveel bondjes geweest. Ajouad-Chris was er ook één van, bijvoorbeeld. Die heeft niet gewerkt.)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas