Auteur Topic: MolBeurs 2015  (gelezen 15558 keer)

Offline vlees

  • Forumlid
MolBeurs 2015
« Gepost op: 30-12-2014, 23:56:51 »
Geachte dames en heren,

hier is 'ie dan weer: de MolBeurs remake voor 2015: http://www.MolBeurs.com

Morgen om 12:00 's middags zullen de eerste orders verwerkt worden (sorry voor het late online plaatsen hiervan).

Veel plezier er mee, en laat mij aub weten wanneer er iets niet naar behoren werkt ::hypocriet::

Groeten,
vlees

PS: @Marcel: jij registreerde net terwijl ik alles aan het resetten was, dus je account is weer weg. Excuses voor het ongemak, maar jij kunt je weer gewoon aanmelden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #1 Gepost op: 31-12-2014, 09:30:03 »
Leuk, vlees  ::regenboog:: ::jaja:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline coolietje

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #2 Gepost op: 31-12-2014, 10:08:25 »
Ik heb me ook weer ingeschreven, heb er zin in  ::tandpastasmiley::
Chris Zegers is mijn schot voor de boeg...

Offline Lesterharmony

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #3 Gepost op: 1-01-2015, 13:06:01 »
Oh ik dacht dat dit al weer een poosje gestopt was! Leuk!! I'm in.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2015, 00:44:25 »
Voorstelling tot wijziging van de regels:
https://molbeurs.com/faq.php#12

13. Wat gebeurt er als een uitgevallen kandidaat terugkomt?
Als een uitgevallen kandidaat terugkomt dan wordt de handel in de aandelen van deze kandidaat weer opengezet.

Deze regel is klakkeloos overgenomen van de oude site van eriktks. Maar dit lijkt me niet al te slim, want "de mol verlaat het spel nooit" en is een speler die terug komt sowieso de mol niet -> spelers die opletten krijgen op termijn gratis geld.

En meteen iets gerelateerds: Wanneer een speler een rood scherm krijgt, maar dan ineens blijkt dat toch iedereen doormag (volgens mij wel eens gebeurd): aandeel gewoon eruit, of er dan wel van uitgaan dat de mol in deze situatie wel een rood scherm kan krijgen?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #5 Gepost op: 4-01-2015, 10:28:04 »
een speler die terug komt sowieso de mol niet
Dat is nooit bedoeld hoor. Zou ook wel een giga handicap zijn voor de productie, weet je het seizoen van Inge nog, die gast haalde het helemaal tot in de finale (en won zelfs) maar dan zouden er nog wel heel weinig mogelijkheden zijn geweest, en is het geen spel meer. Is zelfs gebeurd dat de mol rood kreeg, was in Belgie geloof ik. Ik verwacht het hier ook altijd nog een keer, hopelijk dit jaar 2015 ::bravo::?

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2015, 12:30:32 »
Dat is nooit bedoeld hoor. Zou ook wel een giga handicap zijn voor de productie, weet je het seizoen van Inge nog, die gast haalde het helemaal tot in de finale (en won zelfs) maar dan zouden er nog wel heel weinig mogelijkheden zijn geweest, en is het geen spel meer.

Ja, Paul Rabbering toch? En hij bleek niet de mol te zijn (want de mol verlaat het spel niet) en zijn kandidaataandeel gaat dan dus naar 100 (maar dus al ruim voor dat 'ie een winnaar is). Of zouden ze ooit zelfs zo ver gaan dat "de mol verlaat het spel nooit" op een gegeven moment ook gewoon niet meer waar is?

Met je rode scherm uit de Belgische serie, allez: rood scherm betekend niet dat het aandeel eruit gaat.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #7 Gepost op: 4-01-2015, 13:43:56 »
Maar jij gebruikt nu voor het woord 'uitgevallen' het woord 'verlaten'. Volgens mij is er geen probleem.

Ja, Paul Rabbering verliet het spel niet, die kreeg alleen een rood scherm. Zijn kandidaataandeel is toen ook niet naar 100 gezet want we (de kijkers, en dus ook Erik) vermoedden al iets toen.

Ik geloof ook dat Erik toen het woord 'uitgevallen' heeft ingezet... daarvoor stond er namelijk wel 'verlaten' ofzo.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2015, 13:54:10 »
Hmmm, zodra dit scenario voorkomt in een aflevering hebben wij een half uur om het hier kort te bespreken om ervoor te zorgen dat het meerendeel van de spelers eens is met hoe wij dit oplossen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2015, 14:35:14 »
half uur om het hier kort te bespreken om ervoor te zorgen dat het meerendeel van de spelers eens is met hoe wij
Hmmm ik denk niet dat je het merendeel hier krijgt in dat half uurtje. Ikzelf ben er in elk geval niet en tot op heden de enige speler die hier gereageerd heeft bijvoorbeeld ::rofl:: ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2015, 15:28:26 »
[...] Ikzelf ben er in elk geval niet en tot op heden de enige speler die hier gereageerd heeft bijvoorbeeld ::rofl:: ::)

Ok dan ...

13. Wat gebeurt er als een uitgevallen kandidaat terugkomt?
Als een uitgevallen kandidaat terugkomt dan wordt de handel in de aandelen van deze kandidaat weer opengezet.
[...] -> spelers die opletten krijgen op termijn gratis geld.

Wat mij betreft mag de regel zo blijven. Ik weet van iig 1 buitenlandse serie
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dat de Mol eruit was maar terug kwam. Zo groot is het probleem van het gratis geld ook niet. Ik denk dat je liever je geld investeert in mogelijke afvallers dan in een zekere niet-Mol. Ik zou vooral geen molaandelen van die persoon nemen, maar goed, dat voordeeltje heeft iedereen.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #11 Gepost op: 4-01-2015, 16:33:47 »
Kan er ook een kandidaataandeel zijn waarbij er niemand afvalt, en dat dit aandeel superveel waard is mocht je dit de komende aflevering goed hebben? 8)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #12 Gepost op: 4-01-2015, 16:52:28 »
Voorstelling tot wijziging van de regels:
https://molbeurs.com/faq.php#12

13. Wat gebeurt er als een uitgevallen kandidaat terugkomt?
Als een uitgevallen kandidaat terugkomt dan wordt de handel in de aandelen van deze kandidaat weer opengezet.

Deze regel is klakkeloos overgenomen van de oude site van eriktks. Maar dit lijkt me niet al te slim, want "de mol verlaat het spel nooit" en is een speler die terug komt sowieso de mol niet -> spelers die opletten krijgen op termijn gratis geld.

De beschrijving bij 13 lijkt me op zich oké, maar ik heb geen bezwaren tegen een aanpassing. Waar ik wél problemen mee heb, is om de spelregels tijdens het spel te veranderen. Eventuele veranderingen graag pas laten ingaan bij de 2016-editie.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2015, 00:43:13 »
De beschrijving bij 13 lijkt me op zich oké, maar ik heb geen bezwaren tegen een aanpassing. Waar ik wél problemen mee heb, is om de spelregels tijdens het spel te veranderen. Eventuele veranderingen graag pas laten ingaan bij de 2016-editie.

Logisch, maar daarom vraag ik het nu, omdat deze situatie nog niet voorgekomen is. Maar alles blijft dus zoals het in regel 13 staat.

Verder iets waar het vorig jaar potentieel mis kon gaan: net voor het einde van de voorlaatste aflevering werd de verliezer bekend gemaakt (of juist de winnaar). Toen heb ik dat kandidaataandeel meteen op 100 gezet en het molaandeel op 0. Toen (en voorheen ook) bleek deze laatste uitspraak van de voorlaatste aflevering te kloppen, maar is het ooit bij een versie van WIDM (NL of buitenlands) gebeurd dat er een verliezer bekend gemaakt werd die de mol bleek te zijn (dus voor de ontknopingsaflevering) en moeten allen drie/vier de aandelen dus in het spel blijven?

Offline vlees

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #14 Gepost op: 8-01-2015, 15:07:06 »
Kan er ook een kandidaataandeel zijn waarbij er niemand afvalt, en dat dit aandeel superveel waard is mocht je dit de komende aflevering goed hebben? 8)

Molaandelen gaan elke aflevering 3.33 in waarde omhoog. Denk je dat er geen afvaller is -> zet al je dukaten in op molaandelen.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 00:07:47 door vlees »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #15 Gepost op: 30-01-2015, 13:49:42 »
Die verwarde knul schopt een hoop in de war met zijn klapperpistooltje zeg ::niet-ok:: ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #16 Gepost op: 30-01-2015, 14:58:54 »
Die verwarde knul schopt een hoop in de war met zijn klapperpistooltje zeg ::niet-ok:: ::)

En zijn zin heeft hij ook nog soort van gekregen. Zelfs 6+ uur zendtijd ipv. 15 minuten. ::niet-ok::

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #17 Gepost op: 30-01-2015, 15:20:58 »
En zijn zin heeft hij ook nog soort van gekregen. Zelfs 6+ uur zendtijd ipv. 15 minuten. ::niet-ok::

Maar hij wou een boodschap brengen... maar die is dan nooit overgekomen, dus dat heeft hij alsnog niet zijn wil gekregen!
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline Lo

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #18 Gepost op: 30-01-2015, 16:00:59 »
hij wou een boodschap brengen... maar die is dan nooit overgekomen
Het was zo'n waas type...  ::oink::...zijn boodschap zou mi. helemaal nooit overgekomen zijn ::rofl::. Hoeft van mij het gevang niet in maar zet hem maar in een gesloten inrichting, het liefst een hele tijd tot hij uitbehandeld is zodat hij niet nog eens de Molbeurs van slag brengt ::) :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: MolBeurs 2015
« Reactie #19 Gepost op: 30-01-2015, 16:58:17 »
Zo, gezien er inderdaad een goede reden is om het niet toe te staan om vanaf 18:00 weer orders te accepteren lijkt mij het een beter idee om het open te zetten vanaf 21:30 OF nadat de aflevering voorbij is (de latere optie van beiden, dus wanneer de aflevering maar tot 21:28 loopt, vanaf 21:30; aflevering tot 21:35 => 21:35).

Hierdoor kan niemand misbruik maken van welke voorkennis mbt. jokers/vrijstellingen/topitos/Art omkopen dan ook en is er toch de mogelijkheid om al voor 22:00 de orders door te geven (het tijdstip waarop het dan uitgevoerd zal worden).
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 17:01:17 door vlees »