Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen  (gelezen 47293 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Gepost op: 5-02-2015, 21:06:39 »
Discussieer hier mee over alles wat je is opgevallen in de 2e opdracht uit aflevering 6.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2015, 21:22:53 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - getallen
« Reactie #1 Gepost op: 5-02-2015, 21:09:00 »
30, 1, 24, 47, 36, 53, 16, 38, 51, 54, 48, 44, .., 6, 55, 17, 32, 10, 42, 18, 11, 43, 49


deze hoorde ik :D


edit:  aan het eind zegt Art:  Deze had je moeten hebben 3,4,7,8,9,12,14,15,19,21
« Laatst bewerkt op: 5-02-2015, 21:17:17 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline blastdragon

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #2 Gepost op: 5-02-2015, 21:29:30 »
De letters die geld opleverden geven de letters; c d g h i l n o s u (a=1, b=2, c=3 enz. enz.)
Dit zijn de letters van het woord; ONSCHULDIG. Waarschijnlijk is dit geen nuttig hint maar wel handig om te weten.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #3 Gepost op: 5-02-2015, 21:31:55 »
De letters die geld opleverden geven de letters; c d g h i l n o s u (a=1, b=2, c=3 enz. enz.)
Dit zijn de letters van het woord; ONSCHULDIG. Waarschijnlijk is dit geen nuttig hint maar wel handig om te weten.

Wauw, wat snel gevonden ;-) Geen idee wat we d'r mee moeten, maar bravo :-)

Edit: Is er iemand die 14 en 15 heeft gepakt (en wellicht weggegooid / niet ingeleverd)? Dat zijn namelijk O en N? Zonder die staat er natuurlijk 'schuldig'.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2015, 21:33:31 door tumtum »

Offline Sarai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #4 Gepost op: 5-02-2015, 21:35:36 »
Ja op die -250 staat natuurlijk de schaduw van de mol van dit jaar ::vergroot::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #5 Gepost op: 5-02-2015, 21:35:42 »
't Is in ieder geval een opdracht die we helemaal kunnen analyseren. Dat scheelt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #6 Gepost op: 5-02-2015, 21:38:51 »
De letters die geld opleverden geven de letters; c d g h i l n o s u (a=1, b=2, c=3 enz. enz.)
Dit zijn de letters van het woord; ONSCHULDIG. Waarschijnlijk is dit geen nuttig hint maar wel handig om te weten.

Knap gevonden.  ;)

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #7 Gepost op: 5-02-2015, 21:39:57 »
Zat nou in al die kokers E 250 ? Dan ontbreken er toch 2 nummers aan het rijtje van Art?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #8 Gepost op: 5-02-2015, 21:45:01 »
Heeft iemand mee gekregen wie dan de verkeerde kokers heeft opgegraven?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #9 Gepost op: 5-02-2015, 21:45:05 »
Zat nou in al die kokers E 250 ? Dan ontbreken er toch 2 nummers aan het rijtje van Art?

Misschien die 14 en 15? ...

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #10 Gepost op: 5-02-2015, 21:47:37 »
De letters die geld opleverden geven de letters; c d g h i l n o s u (a=1, b=2, c=3 enz. enz.)
Dit zijn de letters van het woord; ONSCHULDIG. Waarschijnlijk is dit geen nuttig hint maar wel handig om te weten.

Goed zeg, ik was ook al aan het puzzelen. Kijken of ik er Chris uit kon maken (tunnelvisie ;)) Onschuldig, hoe gaan we dat plaatsen..

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #11 Gepost op: 5-02-2015, 21:50:07 »
Heeft iemand een afbeelding gemaakt van het mingeld? Daar staat volgens mij een silhouet op. Mogelijk van de huidige mol ::oink::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #12 Gepost op: 5-02-2015, 21:50:41 »
Goed zeg, ik was ook al aan het puzzelen. Kijken of ik er Chris uit kon maken (tunnelvisie ;)) Onschuldig, hoe gaan we dat plaatsen..

Fophint van de makers? Hopen dat molloten weken zoeken naar wat er speciaal is aan die getallen om dan in aflevering 10 te zeggen: 'De cijfers betekenden niks. Dat kon je ook zien als je elk cijfer koppelde aan de letter in het alfabet en het anagram "onschuldig" ontdekte.'  ;D

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #13 Gepost op: 5-02-2015, 21:51:09 »
Goed zeg, ik was ook al aan het puzzelen. Kijken of ik er Chris uit kon maken (tunnelvisie ;)) Onschuldig, hoe gaan we dat plaatsen..

Maar dat kan .... ik geloof niet zo in Chris als Mol ... maar toch .... benadrukte hij niet hoe hij hier onschuldig bezig was door niet de joker te kiezen (maar waarschijnlijk wel op een andere manier te mollen) ... en Carolina is er uit.

Maaaar ... als Carolina wel voor de joker had willen gaan, zou deze hint in het water zijn gevallen, dus heel sterk lijkt ie me niet.

Edit: maar dan had Chris nog steeds de onschuldige kunnen spelen natuurlijk. ... Het zal toch niet?

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #14 Gepost op: 5-02-2015, 21:54:47 »
Goed gedaan hoor dragon, snel  gevonden!

Onschuldig komt ook vaker terug. In de dagboek van de mol stond:
'Hoe beter ik mijn onschuldige reisgenoten leer kennen, hoe verfijnder ik ze kan bespelen.' Het dagboek van de Mol ow.ly/GL8Gs

Het eerste waar ik dan aan denk is danni lowinsky...
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #15 Gepost op: 5-02-2015, 21:55:00 »
Maar dat kan .... ik geloof niet zo in Chris als Mol ... maar toch .... benadrukte hij niet hoe hij hier onschuldig bezig was door niet de joker te kiezen (maar waarschijnlijk wel op een andere manier te mollen) ... en Carolina is er uit.

Maaaar ... als Carolina wel voor de joker had willen gaan, zou deze hint in het water zijn gevallen, dus heel sterk lijkt ie me niet.

Edit: maar dan had Chris nog steeds de onschuldige kunnen spelen natuurlijk. ... Het zal toch niet?

Maar de cijfers die getrokken mogen worden, liggen toch al vast voor dat Chris en Carolina beslissen om niet voor jokers te gaan?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #16 Gepost op: 5-02-2015, 21:58:49 »
Maar de cijfers die getrokken mogen worden, liggen toch al vast voor dat Chris en Carolina beslissen om niet voor jokers te gaan?

Tuurlijk, maar als Chris de Mol is weet ie dat toch. Dan heeft ie de  brief bij zichzelf bezorgd en het enige wat hij dan hoeft te doen voor de hint is NIET die nummers pakken. Wat Carolina dan doet is niet van belang.

Het valt ook wel heel erg op dat hij benadrukt dat ie NIET voor die joker is gegaan, ook weer op het einde.

En wat ook opvalt is dat het 'niet doen wat de Mol vraagt' hier geen extra geld oplevert.

(Ik zat to nu toe zo'n beetje op iedereen behalve Chris als Mol, maar ik vind de aanwijzingen dat ie  wel is toch wel steeds sterker worden.)


Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #17 Gepost op: 5-02-2015, 22:09:27 »
De letters die geld opleverden geven de letters; c d g h i l n o s u (a=1, b=2, c=3 enz. enz.)
Dit zijn de letters van het woord; ONSCHULDIG. Waarschijnlijk is dit geen nuttig hint maar wel handig om te weten.

Waarschijnlijk wel, dunkt me. Lijkt me iets té toevallig om GEEN hint te zijn, denk je niet?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #18 Gepost op: 5-02-2015, 22:12:30 »
Goed zeg, ik was ook al aan het puzzelen. Kijken of ik er Chris uit kon maken (tunnelvisie ;)) Onschuldig, hoe gaan we dat plaatsen..

Chris is "onschuldig" omdat hij twee keer zegt dat hij niet voor de joker is gegaan, dus een onschuldige Mol is?

Zie ook:
Het valt ook wel heel erg op dat hij benadrukt dat ie NIET voor die joker is gegaan, ook weer op het einde.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #19 Gepost op: 5-02-2015, 22:28:06 »
Deze getallen brachten geld op, dus geen negatief bedrag, ook wel schuld genoemd = onschuldige getallen.