Auteur Topic: Dagboek Mol en afvaller  (gelezen 61539 keer)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #140 Gepost op: 27-02-2015, 10:43:54 »
Pffffffff ja hierdoor denk ik weer meteen Rik, inderdaad.

Ik blijf heen en weer geslingerd worden...

Misschien zijn de onschuld-hints naar Margriet wel werkelijkheid? Als winnaar ben je verder onschuldig. Is ze op die manier verdacht gemaakt, omdat ze winnares is? Ik ben helemaal de weg kwijt ::rofl::

Dat denk ik wel ja ::jaja::
Margriet is onschuldig NIET de Mol. Maar wel de winnares.

Deze zin maakt het duidelijk voor mij: "delen met vrienden en bondgenoten". Bij vrienden en bondgenoten denk ik niet bepaald aan Margriet ;)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 10:46:37 door Molletjuh »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #141 Gepost op: 27-02-2015, 10:58:46 »
Dat dagboek van Chris is wel heftig zeg. Het is niet voor niets dat er een psycholoog klaarstaat voor de kandidaten blijkt wel weer. ::zweet:: (Ik kan me ook eigenlijk geen ergere exit bedenken dan die Chris is overkomen. Al lang volledig goed op de Mol, twee jokers = goud denken te hebben en die dan weggegrist zien worden. Geen wonder dat hij daar nog steeds nachtmerries over heeft...)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #142 Gepost op: 27-02-2015, 11:02:13 »
Misschien zijn de onschuld-hints naar Margriet wel werkelijkheid? Als winnaar ben je verder onschuldig. Is ze op die manier verdacht gemaakt, omdat ze winnares is? Ik ben helemaal de weg kwijt ::rofl::
Dat kan niet. Er zat al een 'onschuldig'-hint in de touwtrekopdracht. Toen wisten ze nog niet wie er zou winnen.
The British are not impressed.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #143 Gepost op: 3-03-2015, 12:33:24 »
Ik wist dat Chris dacht dat hij de finale gehaald had maar als je zijn dagboek leest ging het wel heel ver. Klinkt als een nachtmerrie...Wel mooi dat hij alles eerlijk heeft opgeschreven! Ik hoop dat hij op de fandag komt! ::bravo::

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #144 Gepost op: 3-03-2015, 18:55:27 »
Dat dagboek van Chris is wel heftig zeg. Het is niet voor niets dat er een psycholoog klaarstaat voor de kandidaten blijkt wel weer. ::zweet:: (Ik kan me ook eigenlijk geen ergere exit bedenken dan die Chris is overkomen. Al lang volledig goed op de Mol, twee jokers = goud denken te hebben en die dan weggegrist zien worden. Geen wonder dat hij daar nog steeds nachtmerries over heeft...)

Na het lezen van zijn dagboek, vond ik het nog erger voor zover dat nog kon  ::ohno:: arme man..  ::hug::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #145 Gepost op: 5-03-2015, 21:49:47 »
Dagboek Mol Margriet


Na wekenlang de boel te hebben gesaboteerd, met de kans op ontdekking, ben ik blij dat het moment van de waarheid eindelijk daar is.

Niet meer liegen en bedriegen maar openlijk uitkomen voor mijn Mol zijn. Dat lijkt mij op dat moment heerlijk. Natuurlijk voel ik geen spanning voor de finale want ik weet dat ik de Mol ben. Niks om je zenuwachtig over te maken. Maar weten zij het ook? Bij de speech van Art in aflevering 9 zie ik de twijfel bij Marlijn. ‘Heb ik het bij het verkeerde eind? Is het dan toch Rik die mij een rad voor ogen heeft gedraaid?’ Stiekem moet ik grinniken en ben blij dat ik de eindstreep heb gehaald. Met een historisch lage pot en in ieder geval één kandidaat die niet zeker is van haar zaak.

Als Art bekend maakt dat ik de Mol ben, zie ik opluchting bij beide, maar voor hen spant het er nog om.

Wie gaat er vandoor met de pot en wie heeft het nakijken? Als dan eindelijk alles bekend is kunnen we niets anders dan elkaar feliciteren en ons opmaken voor het grote eindfeest. Wat een raar gevoel dat nu iedereen om me heen weet dat ik de Mol ben. Maar wat heerlijk ook dat ik het kan delen! Helaas is dat van korte duur want de volgende dag vertrekken we naar Nederland. En daar begint het grote zwijgen weer. Tot de grote finale, terug in Nederland. En nu weet dan eindelijk iedereen dat ik de Mol ben. Ik hoop dat jullie allemaal net zo hebben genoten als ik.

Liefs, De Mol
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #146 Gepost op: 5-03-2015, 21:51:18 »
 Dagboek winnaar Rik
Als je wekenlang met grote inspanning hebt gezocht naar een Mol en lieve medekandidaten hun spullen hebt zien pakken, is het moment van de waarheid zwaarbeladen en emotioneel.

Ik zie ons nog staan. Rechts van mij: de lieve en mooie Marlijn, mijn maatje, mijn partner-in-crime. Links van mij: de ietwat dominante maar oh zo vreselijk grappige Margriet, mijn Mol, mijn hoofdverdachte. Wat heb ik haar op de huid gezeten, vanaf de control-room van een oude politiebureau, via een tuktuk door Colombo, de kar in Petta en de boottocht. Steeds heb ik haar geobserveerd, soms ook uitgeprobeerd. En al die tijd bleef ze bewonderenswaardig koelbloedig. Natuurlijk heb ik op zijn tijd twijfels gehad, maar uiteindelijk stapt zij naar voren, als Art de belangrijkste vraag van het programma stelt: “Wie is de Mol?” En dan komt die andere vraag: wie is de winnaar?

Ik gun het mezelf - maar ook Marlijn. We hebben fantastisch samengewerkt, informatie gedeeld, dwaalsporen uitgezet. Zij heeft een fabelachtig geheugen, ik ben analytisch en heb discipline. We hebben deze overwinning samen behaald - zonder onze vriendschap had geen van ons beiden het gered. Toch hebben we besloten dat de winnaar de pot helemaal voor zichzelf mag houden - en dat die dan de verliezer zal trakteren op een exorbitant chic diner. Tijdens de allerlaatste test heb ik een fout gemaakt - ik drukte per ongeluk op een verkeerde knop - en waan mezelf daardoor de verliezend finalist. Ik troost mezelf met de gedachte, dat ik er wel een geweldige vriendin bij heb. Als Art toch mijn naam noemt, geloof ik mijn oren niet.


Ik heb gewonnen! Het moment overvalt me - ik ben even perplex. Wat daarna volgt, is een explosie van extatisch feestgedruis.


Onder invloed van gin-tonics en de muziek van dj Margriet dansen, lachen en zingen we in onze bus (er zijn filmpjes van - maar die blijven onder ons) onderweg naar ons laatste hotel. Daar hebben we voor het eerst met de hele crew - en gelijk voor het laatst - een geweldig afscheidsdiner. De nacht valt en we belanden allemaal in een poolparty. Art heeft nog ergens uiterst chantabele foto’s van Margriet, Marlijn en ik in compromitterende houdingen in een zwembad met flessen bubbels (die blijven ook onder ons - oh ja Art, ik zou die graag nog bijbestellen), natuurlijk glij ik nog even flink uit en raak ik in de uren erna ook nog kledingstukken, mijn horloge en slippers kwijt. Maar wat kan het schelen: ik ben de winnaar van Wie is de Mol?!

De dag erna is ontnuchterend: de koffers moeten worden gepakt, de vlucht naar Nederland wacht. Waar ik weer mijn lippen stijf op elkaar moet houden over ons avontuur - en al helemaal over de afloop ervan. Dat wordt nog knap lastig, want mijn euforie is groot. “Nee, ik was in de Dordogne, heel saai eigenlijk, alleen maar gelezen en geslapen,” hoor ik mezelf een paar dagen later tegen een collega zeggen, terwijl een chronisch slaaptekort mij parten speelt en ik er allerminst uitgerust uitzie. Ze moesten eens weten...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #147 Gepost op: 5-03-2015, 21:52:26 »
Dagboek verliezer Marlijn

 En toen stond ik in de finale. Samen met Rik en Margriet. Welverdiend vond ik zelf. Ik was zo zeker van mijn zaak.

Dat nam niet weg dat ik toch alle voorgaande keren, met een ongezond snel kloppend hart en natte handjes bij de executie zat. “Niets is wat het lijkt” zat als een soort pestend mantra in mijn hoofd.


Dus toen ik met Rik en Margriet bij Art stond, die een laatste speech hield voor ons en hij ineens begon over: “Marlijn die misschien wel de kastanjes uit het vuur had gehaald voor Rik”, brak de paniek me toch een klein beetje uit.


Ik had toch niks over het hoofd gezien? Ik had de test namelijk subliem ingevuld, aldus mijn immer opgewekte ik, wist alle antwoorden op de vragen en had de test op een goed tempo ingevuld. De winst was voor mijn gevoel al binnen. Voor u staat de winnaar van Wie is de Mol 2015, Marlijn Weerdenburg. Maar nu sloeg toch de twijfel voor het eerst toch toe. Het zal toch niet dat mijn inmiddels lieve vriendje Rik van de Westelaken, DE MOL is!!! Paniek. Nee. Ik wil niet de Freek Bartels zijn van 2015. Margriet is de Mol, Margriet is de Mol, een nieuw mantra vond z’n weg in mijn hoofd.

Toen was het finale moment daar. Art zei: “En de winnaar van Wie Is De Mol 2015 is…” De camera zwenkte naar Rik, alles leek te vertragen, dit kan niet dacht ik nog, er wordt een fout gemaakt. Die camera moet mijn kant op. Helaas. Ik verloor. Dat was kut. Maar mij intuďtie klopte. Mijn Mol, was de Mol. En dat gaf troost. Neemt niet weg, dat ik die middag in de bus naar ons laatste hotel en die avond heel wat gin tonics heb moeten drinken om de pijn te verzachten. Dat ik de volgende ochtend wakker werd met de grootste kater ooit. Ik was ziek, zwak en misselijk. Wilde mijn hotelkamer niet meer uit. Belde mijn vertrouwenspersoon en zij zei me: “Als je van iemand had willen verliezen dan was het van Rik”. Dat klopte. En ze vertelde me dat de grootste winst was dat ik er een vriend bij had voor het leven. Ook dat klopte. Het was een grandioos avontuur en ik ben dolblij dat ik onderdeel heb uit mogen maken van Wie is de Mol?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.