Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 91400 keer)

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #100 Gepost op: 6-03-2015, 00:21:19 »
Ik ben zo blij ::tandpastasmiley:: Waarom? Ik heb het maximaal te behalen punten op de WIDM-app behaald! Namelijk 102400!

Alleen weet ik niet wat de prijs is die eraan vastgebonden is ??? Of er überhaupt een prijs is; geen idee.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #101 Gepost op: 6-03-2015, 00:22:26 »
Ik ben zo blij ::tandpastasmiley:: Waarom? Ik heb het maximaal te behalen punten op de WIDM-app behaald! Namelijk 102400!

Alleen weet ik niet wat de prijs is die eraan vastgebonden is ??? Of er überhaupt een prijs is; geen idee.

Ik ook! Maar er zit geen prijs aan. Er zullen wel duizenden anderen zijn met deze score, dus helaas...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #102 Gepost op: 6-03-2015, 00:24:32 »
Dat kunnen ze toch achteraf filmen als iedereen weg is. Das toch niet zo moeilijk om te doen en dan een biecht opnemen waar ze dat in verteld.

Ja, dat is inderdaad een mogelijke manier om het toch in beeld te brengen. Al vind ik het leuker om de Mol in beeld te zien met zijn/haar Molacties. ;)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #103 Gepost op: 6-03-2015, 00:26:03 »
Ja, dat is inderdaad een mogelijke manier om het toch in beeld te brengen. Al vind ik het leuker om de Mol in beeld te zien met zijn/haar Molacties. ;)
Dat ben ik wel met je eens, maar kan me indenken dat het in dit soort situaties niet mogelijk is, maar vindt het dan toch wel leuk om alsnog te zien.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #104 Gepost op: 6-03-2015, 00:28:08 »
Dat ben ik wel met je eens, maar kan me indenken dat het in dit soort situaties niet mogelijk is, maar vindt het dan toch wel leuk om alsnog te zien.

Sowieso vind ik het ultieme om gewoon de Mol zijn/haar verhaal te horen bij elke opdracht en niet bij een selectie. Al is het maar een simpele 'Ik heb hier niet gemold, omdat de kandidaten dat al voor mij deden'. Gewoon elke opdracht ophelderen voor zo ver dat mogelijk is. Al zal ik wel niet de enige zijn met die mening. :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #105 Gepost op: 6-03-2015, 00:39:41 »
Mwah, als we alle kandidaten ook nog eens uitgebreid aandacht gaan geven kunnen ze de uitzending nog wel een uur langer maken.
Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten, zeker niet de kandidaten die er als eerste uitvlogen, je wilt toch vooral weten wie de mol is en wat de acties waren.

Tja, acties vielen wat mij betreft idd een beetje tegen, maar in ieder geval wel een mol die het spel iedere seconde gespeeld heeft (niet zo'n belachelijk verbond zoals bij Susan waarbij (als de camera uit stond) het spel niet gespeeld werd)  ::niet-ok::...
Kortom: een mol die gehandeld heeft naar haar karakter, een zeer mooi land maar opnieuw vrij onschuldige acties..


En was die link naar de ontbrekende letters in afl. 6 (ONSCHULDIG --> Margriet) gevonden hier?

Ja.

En ze had zeker wel gewaagde actie's.

Zoals aan de snoeren trekken in de controlroom waar iedereen haar kon zien + geld weggooien uit de trein met Chris vlakbij  ;) ;)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #106 Gepost op: 6-03-2015, 00:41:32 »
Ik ook! Maar er zit geen prijs aan. Er zullen wel duizenden anderen zijn met deze score, dus helaas...

Zullen de bezuinigingen wel zijn :( Ik was juist erg fanatiek in de app vorig jaar omdat je als winnaar mee mocht naar de eerste aflevering.

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #107 Gepost op: 6-03-2015, 00:41:43 »
Ik ook! Maar er zit geen prijs aan. Er zullen wel duizenden anderen zijn met deze score, dus helaas...

Ik heb ook de maximale score, maar misschien dat we een molboekje winnen ofzo  :P

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #108 Gepost op: 6-03-2015, 02:07:55 »
Geef het eerlijk toe, ik zat er volledig naast. Het weggeven van jokers leek mij het domste wat een kandidaat zou kunnen doen. Maar..never argue with succes.

Ik bespeur dat de finale-aflevering veel volgers achterlaat met een onbevredigend gevoel. Vragen blijven onbeantwoord.De NPO heeft een paar succesformules. Boer zoekt vrouw is er één van, WIDM zeker ook. Waarom dit succes niet meer uitbuiten door een uur extra uit te zenden ? Kijk eens naar wat de commerciëlen doen met een programma als The Voice. Eindeloos rekken en trekken. Dat hoeft voor mij echt niet. Maar een programma dat heel veel mensen wekenlang in de ban houdt verdient een ontknoping waarin alle facetten van het spel goed tot hun recht komen. Of zit iedereen te wachten op Katja's bodyscan" ?

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #109 Gepost op: 6-03-2015, 04:25:03 »
Geef het eerlijk toe, ik zat er volledig naast. Het weggeven van jokers leek mij het domste wat een kandidaat zou kunnen doen. Maar..never argue with succes.

Ik bespeur dat de finale-aflevering veel volgers achterlaat met een onbevredigend gevoel. Vragen blijven onbeantwoord.De NPO heeft een paar succesformules. Boer zoekt vrouw is er één van, WIDM zeker ook. Waarom dit succes niet meer uitbuiten door een uur extra uit te zenden ? Kijk eens naar wat de commerciëlen doen met een programma als The Voice. Eindeloos rekken en trekken. Dat hoeft voor mij echt niet. Maar een programma dat heel veel mensen wekenlang in de ban houdt verdient een ontknoping waarin alle facetten van het spel goed tot hun recht komen. Of zit iedereen te wachten op Katja's bodyscan" ?
Daarom komen die programma's ook bij een commerciële zender vandaan. Dit zou zo maar eens de reden kunnen worden waarom het format "Wie is de mol" niet meer bij een publieke zender zou passen, maar door een commerciële zender uitgezonden zou moeten worden. Hoeft van mij trouwens niet.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #110 Gepost op: 6-03-2015, 04:36:18 »
Ik had toch weer een beetje een anti climax gevoel bij de ontknoping.  Waarom lieten ze niet meer zien van de mol acties? Te veel geklets Enzo.  Ga dan niet live maar monteer het zo goed mogelijk dat we ook alles te zien krijgen.

Dat live gebeuren hoeft volgend seizoen niet meer voor mij.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #111 Gepost op: 6-03-2015, 04:36:24 »
Sowieso vind ik het ultieme om gewoon de Mol zijn/haar verhaal te horen bij elke opdracht en niet bij een selectie. Al is het maar een simpele 'Ik heb hier niet gemold, omdat de kandidaten dat al voor mij deden'. Gewoon elke opdracht ophelderen voor zo ver dat mogelijk is. Al zal ik wel niet de enige zijn met die mening. :)
Ben ik het wel mee eens. Gewoon de afleveringen nalopen, als er wat gebeurd is. Heb het idee dat dat in de begin jaren ook meer is geweest.

Verder ben ik van mening dat er minimaal antwoord moet komen op vragen die ze zelf creëren. Zoals de foto en het extra kijken bij de National galery. Maar goed, je kan niet alles hebben.

Ik dacht (en hoopte) dit jaar echt dat ze de molloten op het verkeerde been gingen zetten (door veel hints naar Margriet te geven) en dat de minst verdachte (Marlijn) uit de hoge hoed werd getoverd als mol. Helaas op deze twist zal ik nog moeten wachten.

Weer goed vermaakt dit seizoen. Helaas zie ik veel negatieve berichten langs komen, maar bedenk dat het beste niet meer goed genoeg voor "ons" is. Heb wel eens de indruk dat er word verwacht dat alleen de mol mag saboteren en de kandidaten puur voor het geld moeten gaan. Die tijd ligt ver achter ons en zal niet snel meer terug komen. Daarnaast zal dan ook snel duidelijk zijn wie de mol is.
Op naar 2016!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #112 Gepost op: 6-03-2015, 05:55:41 »
Slechtste mol ooit.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #113 Gepost op: 6-03-2015, 07:13:04 »
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #114 Gepost op: 6-03-2015, 07:30:43 »
Ik ben het eens met Bakkertje, ik ben.benieuwd waarom je margriet de slechtste mol vind. Ik vond Margriet namelijk een zeer goede mol en veel beter dan bijvoorbeeld Anne-Marie
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline nouknouk

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #115 Gepost op: 6-03-2015, 07:39:44 »
 ::oink::  margriet is de mol!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik dacht echt rik en dan margriet als winnaar. maar toch andersom..... ::regenboog:: ::love:: :) ::) ::)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #116 Gepost op: 6-03-2015, 07:51:19 »
Zag ik het goed op tv, Jos, stond jij helemaal vooraan ?
Als je ernaartoe gaat, moet je het goed doen, hè?

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #117 Gepost op: 6-03-2015, 07:55:02 »
Heb het idee dat de meeste kandidaten al heel lang wisten wie de Mol was. Wel of niet doorgaan was meer een zaak van zo weinig mogelijk fouten maken.

Jammer dat niet aan Chris is gevraagd of hij ook al wist dat Margriet de Mol was.

Offline Sinnedar83

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #118 Gepost op: 6-03-2015, 08:04:46 »
Hallo allen,

speciaal hiervoor een account aangemaakt.

Opm = wederom was dus de mol te gast bij Serious Request dit jaar. Margriet was daar, samen met Marlijn en Martine. Vorig jaar was Susan ook bij Serious Request. Dat gezegd hebbende zullen ze daar volgend jaar toch wel rekening mee houden............ niets is wat het lijkt.

1. Margriet goede/slechte mol:
Ik heb voor het eerst in jaren de mol sinds aflevering 1 goed. Ik kreeg meteen het idee dat Margriet een goede mol is geweest. Maar als ik daar doorheen prik merk ik dat er nog wel wat aan te merken valt. Niet zozeer op Margriet, maar meer op de productie.

- Waarom is het spel niet meer gewoon het spel? De mollen kunnen tot op zekere hoogte geïnformeerd worden over de opdrachten, maar waarom vertellen in welke elektriciteitsbox van welke coupe in welke trein het geld verstopt ligt? Laat de mol net zoals de kandidaten zoeken en er dan wat leuks mee doen. Nu is het geen kunst de opdracht te laten mislukken. Datzelfde geldt voor de laser game opdracht, de foto opdracht in het stadje, etc. etc. Dit geldt ook voor de afgelopen 2/3 jaren. Daarin kunnen we eigenlijk spreken over een te goed ingelichte mol, waardoor de "molacties" meer vooropgezette plannen waren van de productie.

- Het is onmogelijk voor kandidaten om geld te verdienen! Als het verdienen van geld afhangt van het wel of niet slagen van de gehele opdracht, kun je vooraf al zeggen dat door de mol 75% van de opdrachten onmogelijk wordt. Die hoeft maar 1 keer een vraag verkeerd te antwoorden of een briefje (waarvan ze weet waar die ligt) te verstoppen en 0 euro in de pot. Veel opdrachten bestaan uit sub-opdrachten of moeten kandidaten individueel uitvoeren. Waarom niet gewoon voor elke sub-opdracht/kandidaat een beetje geld in de pot. Mijn vermoeden is dat dit met de financiële crisis te maken heeft en de publieke omroep simpelweg moet besparen. Gevolg hiervan is dat de kandidaten in de laatste helft van de afleveringen een spel spelen voor wisselgeld en alle spanning dus uit het spel is m.u.v. de vraag wie is de mol?

- Zoals vaker genoemd op dit forum: de finale uitzending is een regelrechte teleurstelling. Voordat we goed en wel over het spel gingen praten was het tien over 9. Wat mij betreft dus de uitzending verlengen met 1 uur of een uur moltalk online erachteraan. Er zijn teveel vragen onbeantwoord gebleven. Naast het laten zien van de molacties had ik ook wat meer willen horen van de kandidaten wat zij voor/tijdens/na de opdrachten voor plan hadden of opgemerkt hadden. Ook lijkt het mij leuk om een overzicht te zien wat de kandidaten per aflevering gestemd hebben? Oftewel, wie was er dicht bij uitschakeling in aflevering 1, maar is nu de winnaar? Of wie zat de eerste 4 afleveringen goed, is geswitcht en viel af?

Margriet, je was een leuke/grappige/verdienstelijke mol. Ondanks dat zowel de kandidaten als de kijkers op wieisdemol.com je al heel lang door hadden, bleef je lekker mollen.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #119 Gepost op: 6-03-2015, 08:40:41 »
Volgend jaar graag meer molacties laten zien. Zelf van de kleine dingen geniet ik als kijker.
Zoals als ze in dat stadje lopen en martine heel serieus door de porto zegt: we zijn onderweg naar de vuurtoren. En dat je dan margriet ziet knipogen naar de camera en nee schudt in de camera.

Dat soort beelden zijn zo leuk!

« Laatst bewerkt op: 6-03-2015, 08:58:21 door mollie85 »