Poll

Wat vind je van het aantal jokers en vrijstellingen in WIDM2015?

Te veel
Goed
Te weinig

Auteur Topic: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen  (gelezen 31821 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #80 Gepost op: 16-02-2015, 15:50:26 »
klopt, heeft niks mee te maken. hij kreeg geen opdracht van de mol.
Dat weet je niet..... hij zegt zelf dat iemand hem daarover benaderd heeft dus wellicht heeft hij dus wel gehandeld in opdracht van de mol voor de twee vrijstellingen maar is dat een aflevering 10 ding dat ze het terug laten zien.

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #81 Gepost op: 16-02-2015, 17:35:05 »
precies Syllie10 exact de rede waarom ik hem wel opgenomen heb en omdat het niet zeker is heb ik ??? er voor en er achter gezet.
 
« Laatst bewerkt op: 16-02-2015, 17:37:34 door witte raaf »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #82 Gepost op: 16-02-2015, 17:46:31 »
Dat weet je niet..... hij zegt zelf dat iemand hem daarover benaderd heeft dus wellicht heeft hij dus wel gehandeld in opdracht van de mol voor de twee vrijstellingen maar is dat een aflevering 10 ding dat ze het terug laten zien.
Het kan ook zijn dat er een grote olifant kwam en het verhaaltje uit dreigde te blazen en dat molmuis Rik die olifant heeft weg gejaagd voor 200 euro uit de pot, maar dat zien we ook pas in aflevering 10. *ff lachen, want dit is grappig bedoeld*

kortom, vind ik niet zo plausibel. Er is te weinig bewijs om aan te geven dat die knul ook post van de mol heeft gehad (en nee dat briefje dat in de hand lag van de meneer heeft er helemaal niks mee te maken, post van de mol komt in enveloppen).

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #83 Gepost op: 16-02-2015, 18:24:06 »
Dat het niet gezien is wil niet zeggen dat het zo is. Maar daar kun je uren over discussiëren en kom je toch pas achter als het genoemd wordt in aflevering 10  ::rofl::

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #84 Gepost op: 16-02-2015, 22:16:49 »
Zeker na de groepsvrijstelling van afgelopen week ben ik echt helemaal klaar met heg enorme aantal jokers en vrijstellingen in het spel. Vooral omdat de mol zelf nauwelijks meer iets hoeft te doen: alleen kandidaten omkopen. Ik verlang terug naar de tijd dat een joker iets bijzonders was en een vrijstelling al helemaal. Of nog beter: toen ze nog niet bestonden.

Als het doel van het spel niet meer is om zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen, wat is dan eigenlijk nog te taak van de mol?
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #85 Gepost op: 18-02-2015, 13:00:02 »
Jokers moet je verdienen, niet op een gemakkelijke manier ergens kunnen pakken. Voor de vrijstelling geldt hetzelfde. Een groepsvrijstelling moet verdient eorden door de groep, die door teamwork samen een opdracht goed heeft gedaan. Hierbij kan je de groep nog het dillemma voorleggen: geld of groepsvrijstelling?

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #86 Gepost op: 18-02-2015, 16:20:49 »
Jokers moet je verdienen, niet op een gemakkelijke manier ergens kunnen pakken. Voor de vrijstelling geldt hetzelfde. Een groepsvrijstelling moet verdient eorden door de groep, die door teamwork samen een opdracht goed heeft gedaan. Hierbij kan je de groep nog het dillemma voorleggen: geld of groepsvrijstelling?

Precies! De groepsvrijstelling moet door de groep verdiend worden en het moet niet de keuze van één persoon zijn. Ik vind dat ze er elke keer erg makkelijk af proberen te komen met die groepsvrijstellingen. In 2013 met die groene en rode kaartjes. Vorig jaar in de duo's en dit jaar 'Wie gun jij een vrijstelling?' en wederom kaartjes (alleen net iets anders aangezien er geld voor uit de pot moet worden gehaald)

Het höfti-huis in IJsland vond ik wel leuk, ook al was al het geld uit de pot nogal overdreven en bleek het uiteindelijk Tim en niet AM te zijn die het 'verkeerde' kaartje had ingeleverd, maar dat is een andere discussie. De 2e groepsvrijstelling van vorig jaar vond ik dan wel echt goed. Een opdracht waar geld verdiend kan worden, maar met een twist.

Ze moeten er gewoon een vette opdracht omheen maken, dat scheelt al een boel!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #87 Gepost op: 18-02-2015, 16:48:05 »
Zouden de ideeën zo langzamerhand opraken? Ben het eens met de opinie, niet één persoon laten beslissen.
Er mag best wel een pittige opdracht aan vooraf gaan. Voor ons ook interessant als kijkers en molfans.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #88 Gepost op: 18-02-2015, 20:30:06 »
Zouden de ideeën zo langzamerhand opraken?

Dat idee krijg ik ook een beetje.. Herhaling van opdrachten die in de afgelopen seizoenen in een iets andere vorm zijn gebruikt.. En in dit seizoen zelfs 2 opdrachten die bijna exact hetzelfde zijn (het vormen van een woord of getal dat door 2 andere in een vliegtuig moet worden gelezen).
Als het geen hint blijkt te zijn, ben ik niet echt enthousiast over dit seizoen qua opdrachten.

Verder vind ik het ook vervelend worden dat de kandidaten nu steeds 'contact' krijgen met de mol en dat ze zo worden gebombardeerd als hulpmol.  :-\\

Ik vraag me toch af of dit ook gebeurd zou zijn met Anton als eindredacteur...
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #89 Gepost op: 18-02-2015, 20:42:30 »
Zouden de ideeën zo langzamerhand opraken?

Ik denk ook dat ze (uiteraard) geschrokken zijn van het 'janine'incident. En daardoor belemmerd zijn in hun assortiment.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #90 Gepost op: 18-02-2015, 21:39:02 »
Ik vind het persoonlijk vrij logisch dat na 15 fantastische seizoenen sommige opdrachten op elkaar lijken.
Elk seizoen heeft 10 afleveringen
Gemiddeld 2,5 opdracht per aflevering

15 x 10 x 2,5 = 375 opdrachten

Logisch dat er iets op elkaar lijkt.

Ik heb liever dat het programma doorgaat en opdrachten net in een ander jasje steekt dan dat ze er helemaal mee stoppen ;).

Over het hulpmol-element kun je inderdaad twisten. Denk vooral dat het iets is van dit seizoen, net als er vorig seizoen de twist was met het geld opsturen.
En misschien moeten we inderdaad daar weer over twisten ( over de jokers en vrijstellingen ) ipv over de rest.
You'll never walk alone

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #91 Gepost op: 18-02-2015, 21:51:55 »
Ik vind het persoonlijk vrij logisch dat na 15 fantastische seizoenen sommige opdrachten op elkaar lijken.
Elk seizoen heeft 10 afleveringen
Gemiddeld 2,5 opdracht per aflevering

15 x 10 x 2,5 = 375 opdrachten

Logisch dat er iets op elkaar lijkt.

Ik heb liever dat het programma doorgaat en opdrachten net in een ander jasje steekt dan dat ze er helemaal mee stoppen ;).

Over het hulpmol-element kun je inderdaad twisten. Denk vooral dat het iets is van dit seizoen, net als er vorig seizoen de twist was met het geld opsturen.
En misschien moeten we inderdaad daar weer over twisten ( over de jokers en vrijstellingen ) ipv over de rest.

Ik vind het ook op zich niet vreemd dat opdrachten soms op opdrachten uit een eerder seizoen lijken, maar dit jaar zijn het er wel heel veel.
Wat de hulpmollen betreft... Ik ben er zelf niet zo erg van (net zoals veel anderen), maar toch vond ik het in aflevering 1 wel oké, maar toen er in aflevering 6 wéér briefjes kwamen vond ik het te veel worden. Bij mij thuis zeggen ze dat de productie moet bezuinigen en er daarom zoveel jokers en briefjes in gooit. :P Ik hoop dat het volgend jaar minder is.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #92 Gepost op: 18-02-2015, 22:00:19 »
Origineel blijven in de opdrachten is quasi onmogelijk als je elk jaar een grote productie als WIDM wil maken. Maar de vorige jaren waren de opdrachten inderdaad gevarieerder dan dit jaar. Dat valt moeilijk te ontkennen.

Het 'hulpmollen' gedoe vind ik eigenlijk een zwaktebod. Ik kan goed begrijpen dat men in tijden van rigoureuze besparingen de pot zo laag mogelijk wil houden, maar er zijn andere oplossingen daarvoor. In zekere zin is het ook een motie van wantrouwen tegen de Mol. Zijn hoofdopdracht is uiteindelijk de grootte van de pot onder controle te houden.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #93 Gepost op: 18-02-2015, 22:16:30 »
Is het niet een leuk idee om na dit seizoen een topic te maken waarin wij molloten zelf bedachte kunnen neerzetten en uitleggen? Ook al is het puur voor de fun, kijken waar wij mee kunnen komen. Ik denk dat de mensen hier goed in staat zijn om leuke opdrachten te verzinnen. Of er in ieder geval over te kunnen brainstormen. En misschien kan de productie er wel wat mee, you never know...

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #94 Gepost op: 18-02-2015, 22:19:22 »
Is het niet een leuk idee om na dit seizoen een topic te maken waarin wij molloten zelf bedachte kunnen neerzetten en uitleggen? Ook al is het puur voor de fun, kijken waar wij mee kunnen komen. Ik denk dat de mensen hier goed in staat zijn om leuke opdrachten te verzinnen. Of er in ieder geval over te kunnen brainstormen. En misschien kan de productie er wel wat mee, you never know...

Goed idee!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #95 Gepost op: 18-02-2015, 22:25:56 »
Zeker een leuk idee!  ::ok::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #96 Gepost op: 18-02-2015, 22:36:03 »
Ben best benieuwd wat er voor spellen uitkomen.
Ik heb zelf 11 jaar in het jeugdwerk gezeten en heel veel spellen bedacht of spellen samengevoegd dus heb heel veel spellen die om te bouwen zijn voor een molspel haha

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #97 Gepost op: 18-02-2015, 23:02:40 »

Of de mol heeft goed zijn best gedaan of de kandidaten deden de opdrachten zelf zo slecht. ;D


Van de tweede is in ieder geval sprake, de groep dit jaar faalde, zacht gezegd, best wel. Of de mol (Margriet  ::jaja::) het zo goed heeft gedaan gaan we in de laatste aflevering zien.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #98 Gepost op: 19-02-2015, 10:46:52 »
Is het niet een leuk idee om na dit seizoen een topic te maken waarin wij molloten zelf bedachte kunnen neerzetten en uitleggen? Ook al is het puur voor de fun, kijken waar wij mee kunnen komen. Ik denk dat de mensen hier goed in staat zijn om leuke opdrachten te verzinnen. Of er in ieder geval over te kunnen brainstormen. En misschien kan de productie er wel wat mee, you never know...

Volgens mij (na het 13de seizoen) hebben ze ooit al eens gevraagd om jouw ideeën voor opdrachten op te sturen.. En wie weet zouden ze er wat mee gaan doen.
Maar denk dat er dus niet veel soeps tussen zat. Of het kwam gewoon niet uit qua planning en geld oid..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Stelling] Er zijn te veel jokers en vrijstellingen
« Reactie #99 Gepost op: 20-02-2015, 00:58:53 »
De door kijkers bedachte opdrachten moeten natuurlijk ook wel passen. Je kan wel bedenken dat ze geld op een theeplantage moeten plukken, maar als er in het betreffende land in de verste verten geen theeplantage te vinden is kan je er weinig mee.
The British are not impressed.