Auteur Topic: Aflevering 9 - Zinloos  (gelezen 71297 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #60 Gepost op: 26-02-2015, 23:07:29 »
De laatste opdracht was op de markt van Kandy. Rijden ze daarna werkelijk 2,5 uur naar Polonnaruwa voor 40 vragen en het praatje van Art om daarna weer 4 uur terug te moeten rijden naar Colombo???
He ja, dat is wel een stuk rijden voor zo'n bekendmaking.

Het valt me deze aflevering wel op hoe sterk de aandacht op Rik wordt gelegd. Zou de productie de kijkers hiermee op het verkeerde been proberen te zetten? Voor de kandidaten is inmiddels al lang duidelijk dat het Margriet is, gezien de verdenkingen.

Ook was het evt wel logisch geweest om Marlijn als verliezer bekend te maken. Dan gaat de strijd echt nog tussen Margriet en Rik. Maar nee, ze kiezen ervoor de nadruk te leggen op het verbond - bijna heel Arts praatje gaat daarover.

Ik ben niet overtuigd, mede omdat ik geweldig goed ga in de pool met Margriet als mol, Rik als winnaar en Marlijn als verliezer.  ;D
Tell me what your telescope says

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #61 Gepost op: 26-02-2015, 23:10:28 »
Lekker subjectief. Waarom verdient Chris de overwinning meer dan Rik? Het was zoals hierboven vermeld is inderdaad heel slim van Rik om de jokers van Chris af te pakken.

Jokers verdienen in de allerlaatste aflevering is discutabel, maar dit is ook niet helemaal fair om tegenover Rik zo te spreken imo.

Ja het was ook deels emotie van het moment. Het was misschien niet helemaal terecht  :-\\

Maar ik denk ook dat het niet helemaal duidelijk was ik bedoelde: het pakken van de jokers van Chris is super begrijpelijk, maar het geven van een joker aan Marlijn.. voor de finale... Als hij de mol is, is dat echt een enorme schande. Als hij niet de mol is het nog steeds raar, en erg oneerlijk tegenover Chris. Daarbij vindt ik Rik eerlijk gezegd een beetje aan anti-kandidaat met heel veel geld uitgeven en ongemotiveerd opdrachten doen

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #62 Gepost op: 26-02-2015, 23:16:14 »
Ja het was ook deels emotie van het moment. Het was misschien niet helemaal terecht  :-\\
Maar ik denk ook dat het niet helemaal duidelijk was ik bedoelde: het pakken van de jokers van Chris is super begrijpelijk, maar het geven van een joker aan Marlijn.. voor de finale... Als hij de mol is, is dat echt een enorme schande. Als hij niet de mol is het nog steeds raar, en erg oneerlijk tegenover Chris. Daarbij vindt ik Rik eerlijk gezegd een beetje aan anti-kandidaat met heel veel geld uitgeven en ongemotiveerd opdrachten doen

Prima hoor, is je goed recht. ::ok:: Ik ben het wel met je eens dat Rik, mocht hij de Mol zijn, Marlijn ontzettend bevoordeeld. Hier ben ik per definitie op tegen (Patrick/Art-debacle). Als kandidaat snap ik het misschien beter van Rik, hij zit liever met Marlijn in de finale, dat kan.

Rik is overigens ook niet mijn favoriete kandidaat hoor, prima kandidaat maar ook niet verbijsterend leuk :P.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline TotalPowned

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #63 Gepost op: 26-02-2015, 23:18:39 »
Margriet die "ik" of "Rik" zegt? Dit keer vertraagd. Waar ze naar mijn mening toch echt Rik zegt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #64 Gepost op: 26-02-2015, 23:20:55 »
Prima hoor, is je goed recht. ::ok:: Ik ben het wel met je eens dat Rik, mocht hij de Mol zijn, Marlijn ontzettend bevoordeeld. Hier ben ik per definitie op tegen (Patrick/Art-debacle). Als kandidaat snap ik het misschien beter van Rik, hij zit liever met Marlijn in de finale, dat kan.

Rik is overigens ook niet mijn favoriete kandidaat hoor, prima kandidaat maar ook niet verbijsterend leuk :P.
Marlijn is ook door de productie (of de mol als briefschrijver) ongelofelijk bevoordeeld: 2x post + opdracht in het theater + opdracht in museum ---> jokers in schoot gevallen. Zekers als je de jokers die ze van Rik heeft gekregen dan ook nog eens meetelt. (En maar opscheppen over doorzettingsvermogen etc in filmpje in Moltalk  ::rofl:: )

Anderen hebben nooit (Pieter, Evelien, Victor) post gehad of anderzijds een reële kans op jokers.
Of mijn geheugen is gewoon naadje  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2015, 23:23:02 door Whiskers »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #65 Gepost op: 26-02-2015, 23:21:23 »
Volgens mij zegt ze toch Rik

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #66 Gepost op: 26-02-2015, 23:21:35 »
Hier gaan we weer gewoon met datgene waar dit forum voor bedoeld is. Praten over widm en geen ordinaire scheldpartijen of onfatsoenlijke opmerkingen aub.

Graag met respect spreken over de kandidaten maar ook over elkaar.

Edit: en door de snelheid waarmee jullie berichten plaatsen komt mijn verzoek/mededeling op een beetje vreemde plek terecht, maar hij is niet minder welgemeend!
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Molloot97

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #67 Gepost op: 26-02-2015, 23:24:17 »
Marlijn, Margriet, Rik
Twee kandidaten, 1 mol

.....Rik?  ::vergroot::

Met afstand het meest opvallende wat Art deze aflevering zei. Zou betekenen dat Margriet de winaar is. Hoop nog op Marlijn als mol, puur omdat er dan niemand in de finale de mol goed zou hebben, en het dus gewoon de gene met het meeste geluk is die wint

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #68 Gepost op: 26-02-2015, 23:26:07 »
Het was inderdaad opvallend, maar ik kan me herinneren dat Art vorig jaar ook zoiets zei bij Sofie/Susan/Freek waar het molstukje dan naar Freek zou wijzen (of ja, dat was wat me opviel omdat ik in de Freektunnel zat), maar bleek ook niet waar te zijn.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #69 Gepost op: 26-02-2015, 23:27:57 »

Miscommunicatie zit in een klein hoekje ;)


« Laatst bewerkt op: 26-02-2015, 23:31:28 door Dolfie »
...óf niet!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #70 Gepost op: 26-02-2015, 23:29:54 »
Discussie is nu gesloten. Vervelende berichten worden zonder meer verwijderd. Mopperen op elkaar doe je maar via een pm en niet op het forum.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #71 Gepost op: 26-02-2015, 23:34:53 »
Ik vond het overigens ook een hele matige finale ik had zeker bij het eerste spel zoiets van ok? is dit het? En ik heb idd een echt "uitdagende" opdracht gemist. Zo een waarbij de kandidaten echt een drempel over moeten om 'm te doen slagen. Ik begrijp wel dat het steeds moeilijker wordt om er een te vinden en dat ongeluk van destijds zal ook wel meegespeeld hebben maar toch, ik mis 'm wel dit seizoen. Het was wat mij betreft een beetje teveel zoek de tuk tuk dit jaar.

Het lijkt mij gewoon heel duidelijk dat Margriet de mol is overigens. Stel dat Rik de mol was, dan had hij toch nooit Marlijn mogen helpen met een joker? Ik ben overigens ook niet echt te spreken over jokers zo vlak voor de finale, net als de finalevrijstelling hoeft dat van mij niet zo. Op de een of andere manier vliegt altijd degene die het het meest verdient er toch uit door zo'n zet. Genoeg dingen die naar Margriet wezen deze aflevering weer, het onschuldige witte ensemble bij de ontknoping. De titel zinloos en een zin die ontbreekt bij Margriet. Keurig beide jokers inzetten omdat ze waarschijnlijk ook vindt dat mensen het nu op eigen kracht moeten doen in plaats van met jokers.

Ik vind het wel belangrijk dat we elkaars mening blijven respecteren trouwens. Tot volgende week is elke verdenking nog een vermoeden en geen feit. Iedereen heeft z'n eigen redenen om iemand te verdenken en tot het moment dat de mol zich bekend heeft gemaakt is en blijft alles speculatie.

Stiekem hoop ik dat Rik de mol is overigens :) dan zou ik weer zo heerlijk van mijn stoel vallen en minstens een kwartier met mijn tv in discussie gaan dat het allemaal niet klopt :P maar da is nie  :P

Edit: Typo
« Laatst bewerkt op: 26-02-2015, 23:38:35 door Shell »
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #72 Gepost op: 26-02-2015, 23:35:06 »


He ja, dat is wel een stuk rijden voor zo'n bekendmaking.

Het valt me deze aflevering wel op hoe sterk de aandacht op Rik wordt gelegd. Zou de productie de kijkers hiermee op het verkeerde been proberen te zetten? Voor de kandidaten is inmiddels al lang duidelijk dat het Margriet is, gezien de verdenkingen.

Ook was het evt wel logisch geweest om Marlijn als verliezer bekend te maken. Dan gaat de strijd echt nog tussen Margriet en Rik. Maar nee, ze kiezen ervoor de nadruk te leggen op het verbond - bijna heel Arts praatje gaat daarover.

Ik ben niet overtuigd, mede omdat ik geweldig goed ga in de pool met Margriet als mol, Rik als winnaar en Marlijn als verliezer.  ;D
Ik ging door Arts praatje ook even twijfelen of Rik misschien niet de mol was, maar daarna bedacht ik me dat dat precies de bedoeling is van dat praatje: twijfel zaaien.
Ik blijf dus gewoon veilig bij Margriet.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2015, 23:37:09 door Dolfie, Reden: Quote verwijderd. »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #73 Gepost op: 26-02-2015, 23:42:33 »
Ik vond het overigens ook een hele matige finale ik had zeker bij het eerste spel zoiets van ok? is dit het? En ik heb idd een echt "uitdagende" opdracht gemist. Zo een waarbij de kandidaten echt een drempel over moeten om 'm te doen slagen. Ik begrijp wel dat het steeds moeilijker wordt om er een te vinden en dat ongeluk van destijds zal ook wel meegespeeld hebben maar toch, ik mis 'm wel dit seizoen. Het was wat mij betreft een beetje teveel zoek de tuk tuk dit jaar.

Helemaal mee eens. Zie mijn bericht op (3)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #74 Gepost op: 26-02-2015, 23:43:20 »
Ik voeg mijn stem bij die van mij koor van teleurgestelden over deze aflevering, die zijn titel eer aandeed. Slechts twee kleine opdrachten en verder een hoop sfeershots en overbodige en slecht geacteerde samenvattingen van Art. Ik hoop vurig op een opzienbarende en inhoudrijke laatste aflevering, dus met veel intrinsieke molacties en niet zoveel opgewonden geginnegap en inside-jokes tussen de kandidaten.  ;)
Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #75 Gepost op: 26-02-2015, 23:47:18 »
Feitje tussendoor:
Dit is het eerste seizoen sinds seizoen 1 ZONDER finalevrijstelling! ::oink::
...óf niet!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #76 Gepost op: 26-02-2015, 23:48:02 »
Feitje tussendoor:
Dit is het eerste seizoen sinds seizoen 1 ZONDER finalevrijstelling! ::oink::
En dat is heel fijn!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #77 Gepost op: 26-02-2015, 23:48:17 »
Overigens die hele nadruk op dat bondje van Rik en Marlijn bij de ontknoping-scene was me iets te veel. :P Het leek op een gegeven moment alsof Margriet er helemaal niet meer bij was, toen kwam ze opeens in beeld. Heel raar. De hele sfeer van de een heeft de ander verraden werd wel erg nadrukkelijk opgewekt.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #78 Gepost op: 26-02-2015, 23:49:26 »
Helemaal mee eens. Zie mijn bericht op (3)

Ja daar haakte ik bij aan idd, ik had alleen geen zin om de quote erbij te zoeken. Maar ik ben het roerend met je eens.
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #79 Gepost op: 26-02-2015, 23:49:44 »
En dat is heel fijn!  ::ok::
Ik weet niet of ik blijer ben met finalejokers :-\\
...óf niet!