Auteur Topic: Kraaien/Raven  (gelezen 17237 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kraaien/Raven
« Reactie #20 Gepost op: 31-01-2015, 19:16:24 »
Goed zoeken is met 15 naar Nederland gekomen samen met haar familie

tja dat linkje zie ik ook bij google, moet je voor de grap eens op drukken ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kraaien/Raven
« Reactie #21 Gepost op: 31-01-2015, 19:17:11 »
Goed zoeken is met 15 naar Nederland gekomen samen met haar familie


Dat zegt google, maar die pagina opent, zie je dat die opmerking niet op Margriet slaat, geboren en getogen in Nederland.

Edit: Wat Lukie zet dus ;D

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Kraaien/Raven
« Reactie #22 Gepost op: 31-01-2015, 20:08:31 »
Margriet van der Linden is tenslotte ook echt een Iraanse naam ;D

 ::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kraaien/Raven
« Reactie #23 Gepost op: 2-02-2015, 14:27:56 »
Zou er echt een hint in zitten? Je kunt die beestjes moeilijk regisseren, namelijk.


Zo van: ''kraaiebeest, ga eens achter Rik vliegen, want hij is de mol.''

Dat klopt, je kunt wel Chris precies dezelfde weg laten lopen als de kraai doet.. aflevering 1 38:38-38:41 of zit ik te diep in mn tunnel?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kraaien/Raven
« Reactie #24 Gepost op: 2-02-2015, 21:11:55 »
Geen kraai (toch?), wel een andere zwarte vogel gespot in aflevering 5:

Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kraaien/Raven
« Reactie #25 Gepost op: 2-02-2015, 21:14:38 »
Inderdaad geen kraai, maar een aalscholver.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Kraaien/Raven
« Reactie #26 Gepost op: 4-02-2015, 15:33:12 »
Interesante theorie. Ik heb er meerdere mensen over gehoord en naar aanleiding daarvan ben ik even gaan speuren. Dit zijn mijn resultaten.

Als je googled op Kraai en Sri Lanka kom je uit bij de huiskraai. Specifiek de Corvus Splendens Protegatus. Zie ook deze wiki.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huiskraai

Vervolgens een beetje zitten speuren op wat termen in combinatie met deelnemers. Ik kreeg één interessante hit bij Protegatus Dijkhuizen. Zie de bijlage.
Meer kan ik niet achterhalen. Weet ook niet of het iets bijdraagt aan de speurtocht naar de mol, maar ik vond het ieder geval opvallend.  8)

(Overigens vond ik de muzikale aanwijzing het sterkst uitgelegd naar Carolina als volgende afvaller. Lap zeg, daar gaan we al...).
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Kraaien/Raven
« Reactie #27 Gepost op: 4-02-2015, 17:50:58 »
Rik is oud Quint en in het logo van de studentenvereniging leiden twee raven/kraaien...

http://www.alsvquintus.nl/

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kraaien/Raven
« Reactie #28 Gepost op: 4-02-2015, 20:50:42 »
Rik is oud Quint en in het logo van de studentenvereniging leiden twee raven/kraaien...

http://www.alsvquintus.nl/
is het nu echt teveel moeite om een stukje terug te lezen. dit is al genoemd (in de eerste post)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tim891

  • Forumlid
Re: Kraaien/Raven
« Reactie #29 Gepost op: 4-02-2015, 21:55:51 »
Ik meen ergens in een aflevering van de vodcast ook wat over de kraaien gehoord te hebben. Ik kan het zo snel niet meer terug vinden.
Hier zaten ook beelden bij van een groep vliegende vleerhonden. Niets is wat het lijkt! ;D Wilde het toch even melden.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Kraaien/Raven
« Reactie #30 Gepost op: 7-02-2015, 15:18:00 »
Margriet is een van de Vogelvrije vrouwen:

http://www.vogelvrijevrouwen.nl/gezichten/gezichten/
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kraaien/Raven
« Reactie #31 Gepost op: 7-02-2015, 15:28:17 »
Aangezien ik lamlendig op de bank lig was ik op mijn mobiel wat aan het googlen over Margriet en klikte ik op haar woonplaats op wiki en wat kom ik daar tegen......... Vogels op het gemeentebord. Wellicht vergezocht maar te mooi om te laten lopen.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Lekkerland_(dorp)

Offline Michieliosios

  • Forumlid
Re: Kraaien/Raven
« Reactie #32 Gepost op: 7-02-2015, 15:35:45 »
In mijn ogen verwijzen de kraaien rechtstreeks naar Margriet. Ik weet niet wat een kraai op zich met Margriet te maken zou moeten hebben, maar de volgende zaken zijn me opgevallen:

- In de leader is naast Margriet de weerspiegeling van een voorbijvliegende kraai te zien.
- Tijdens de test van aflevering 1 klinkt een duidelijk kraaiengeluid net voordat Margriet in beeld komt.
- Tijdens de test van aflevering 3 komt er een kraai in beeld én klinkt er een kraaiengeluid net nadat Margriet haar test heeft gemaakt.
- Tijdens de test van aflevering 4 komt een kraai in beeld net voordat Martine haar test maakt. Anders dan normaal dus, maar de voice-over van Martine luidt: "Kijk, ik wil geen tunnelvisie hebben, maar ik kan niet ontkennen dat Margriet het meest op mijn netvlies zit.", en er wordt in beeld gebracht dat ze Margriet aanklikt als antwoord op vraag 20.
- Tijdens de test van aflevering 5 komt een kraai in beeld net voordat Margriet in beeld komt.

( EDIT: En ik lees net dat op het wapen van Nieuw-Lekkerland, Margriets woonplaats, vogels staan afgebeeld... )