Auteur Topic: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg  (gelezen 171919 keer)

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #160 Gepost op: 12-02-2015, 21:48:51 »
::art:: Ik vertolk op dit moment de rol van mij leven.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #161 Gepost op: 12-02-2015, 21:49:18 »
(hoewel dat altijd buiten beeld gebeurd kan zijn natuurlijk)

Dus dat... Ze krijgen de opdracht altijd meerdere malen te horen. Ivm opnames.. Cut.! Opnieuw..! Etc

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #162 Gepost op: 12-02-2015, 21:53:09 »
Marlijn vraagt in de trein aan iemand hoeveel zitplaatsen voor monniken er zijn. Ze krijgt als antwoord 44. Als Rik en Chris het ook gevraagd hebben en onder de 13 stoelen uitkomen zegt Marlijn niets meer over die 44 stoelen. Vond ik raar want ze is altijd haantje de voorste. Ik zie haar nog steeds niet als mol..

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #163 Gepost op: 12-02-2015, 22:09:44 »
En wat me ook opviel is dat Marlijn zichzelf aanklikte bij de vraag als hoeveelste de mol een speech hield. (En ja, ik weet dat dat gemonteerd wordt, en dat het ook al bij Margriet is gebeurd met dat schaaltje. Maar toch opvallend).

Dus dat... Ze krijgen de opdracht altijd meerdere malen te horen. Ivm opnames.. Cut.! Opnieuw..! Etc
Altijd? Want het gaat nooit in één keer goed? En dan krijgen ze altijd ook meteen een andere uitleg te horen? Het lijkt me dan waarschijnlijker dat wij gewoon niet de complete uitleg te horen hebben gekregen en de kandidaten wel.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #164 Gepost op: 12-02-2015, 22:10:57 »
Marlijn legde in haar speech de nadruk op dat ze lief en onschuldig was. Niet dat ik haar verdenk, maar 't is toch een puntje gezien de hints!
Tell me what your telescope says

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #165 Gepost op: 12-02-2015, 22:32:09 »
En wat me ook opviel is dat Marlijn zichzelf aanklikte bij de vraag als hoeveelste de mol een speech hield. (En ja, ik weet dat dat gemonteerd wordt, en dat het ook al bij Margriet is gebeurd met dat schaaltje. Maar toch opvallend).
Viel mij ook op inderdaad..
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #166 Gepost op: 12-02-2015, 23:02:32 »
Definitief een streep door Marlijn, zegt goed dat het 769 zonder dat het gecontroleerd kan worden door andere kandidaten. Niet dat ik Marlijn verdacht, maar goed :P.

Quote uit het topic van de opdracht zelf, maar dit vind ik een hele sterke waarom ze het niet is. Ze komt me al gewoon langer té kandidaats over.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #167 Gepost op: 12-02-2015, 23:24:51 »
Tenzij ze het geld al eerder had gevonden en verstopt of weggegooid toen ze door die coupé liepen. Wat de mol natuurlijk sowieso gedaan kan hebben, of Marlijn het nou is of niet. Maar aangezien ook al werd geopperd dat Chris dat zou hebben gedaan, kan dat voor Marlijn natuurlijk ook best gelden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #168 Gepost op: 12-02-2015, 23:29:55 »

Altijd? Want het gaat nooit in één keer goed? En dan krijgen ze altijd ook meteen een andere uitleg te horen? Het lijkt me dan waarschijnlijker dat wij gewoon niet de complete uitleg te horen hebben gekregen en de kandidaten wel.

Ja bijna altijd. Daarnaast kan ik me herinneren dat er een kandidaat bij moltalk is geweest die kort vertelde dat de opdrachten altijd door Art helder uitgelegd worden buiten beeld. Helaas herinner ik me niet welke moltalk dat was. Maar is vrij normaal hoor in tv world  ;)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #169 Gepost op: 12-02-2015, 23:36:27 »
Marlijn kan wel heel mooi zingen, ik verdenk haar niet :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #170 Gepost op: 12-02-2015, 23:41:36 »
Ja bijna altijd. Daarnaast kan ik me herinneren dat er een kandidaat bij moltalk is geweest die kort vertelde dat de opdrachten altijd door Art helder uitgelegd worden buiten beeld. Helaas herinner ik me niet welke moltalk dat was. Maar is vrij normaal hoor in tv world  ;)
Ik kan me inderdaad ook herinneren dat een kandidaat dat had gezegd, vandaar dat ik ook meteen al zei dat dat best buiten beeld uitgelegd kan zijn ;) Maar bij WIDM is het volgens mij zelden zo dat dingen opnieuw worden opgenomen, je kan moeilijk een opdracht opnieuw uitvoeren. Alleen van de bootrace vorig jaar weten we dat die opnieuw is opgenomen, en ik geloof dat er in seizoen 13 ook iets was dat er iets mis was gegaan met opnemen en dat iemand (ik dacht Kees) opnieuw moest bunjeejumpen :P Maar tenzij Art een foutje maakt neem ik aan dat de uitleg over het algemeen maar één keer wordt opgenomen, en als het dan gebeurt, dat dat dezelfde tekst is. Bij films worden scenes natuurlijk regelmatig opnieuw gedaan, maar bij programma's als WIDM die moeten doorgaan voor "reality" neem ik aan dat dit toch een stuk minder is.

Anyway, het maakt ook niet uit hoe het precies zit. Punt is dat het inderdaad wel buiten beeld kan zijn gezegd, zoals ik ook al zei, maar het bleef opvallend.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #171 Gepost op: 13-02-2015, 00:12:43 »
Ik kan me inderdaad ook herinneren dat een kandidaat dat had gezegd, vandaar dat ik ook meteen al zei dat dat best buiten beeld uitgelegd kan zijn ;) Maar bij WIDM is het volgens mij zelden zo dat dingen opnieuw worden opgenomen, je kan moeilijk een opdracht opnieuw uitvoeren. Alleen van de bootrace vorig jaar weten we dat die opnieuw is opgenomen, en ik geloof dat er in seizoen 13 ook iets was dat er iets mis was gegaan met opnemen en dat iemand (ik dacht Kees) opnieuw moest bunjeejumpen :P Maar tenzij Art een foutje maakt neem ik aan dat de uitleg over het algemeen maar één keer wordt opgenomen, en als het dan gebeurt, dat dat dezelfde tekst is. Bij films worden scenes natuurlijk regelmatig opnieuw gedaan, maar bij programma's als WIDM die moeten doorgaan voor "reality" neem ik aan dat dit toch een stuk minder is.

Anyway, het maakt ook niet uit hoe het precies zit. Punt is dat het inderdaad wel buiten beeld kan zijn gezegd, zoals ik ook al zei, maar het bleef opvallend.
Bij seizoen 11 had je altijd extra filmpjes waarin ook duidelijk werd dat een scène soms over moest. Bijvoorbeeld toen Pieter-Jan de deur van de auto heel stoer dichtsloeg en die daarna net zo hard weer openwaaide (  ::rofl:: ). En bij de scène dat ze de vulkaan af moesten rennen, zag je dat Pieter-Jan als laatste naar beneden rende, maar in de uitzending was hij al beneden toen de kandidaten de vulkaan afdaalden.
Zulke dingen zullen ongetwijfeld vaker voorkomen bij WIDM. Het blijft tenslotte televisie.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #172 Gepost op: 13-02-2015, 00:25:20 »
In Moltalk zeiden Edo en Dennis ook dat ze een opname net een enveloppe pakken over hadden moeten doen

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #173 Gepost op: 13-02-2015, 00:34:08 »
Tuurlijk, zal genoeg gebeuren hoor, er gaat vast genoeg mis tijdens de opnames waardoor dingen opnieuw moeten :P Maar FS stelt hier dat elk presentatietekstje altijd meerdere keren wordt herhaald, en dat lijkt me een beetje veel. Er zal vast ook genoeg wel in één keer goed gaan :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #174 Gepost op: 13-02-2015, 00:39:57 »
Maar FS stelt hier dat elk presentatietekstje altijd meerdere keren wordt herhaald, en dat lijkt me een beetje veel.

Misschien moet je t ff teruglezen. Ik zei BIJNA altijd. Vraag het anders aan iemand in de tv wereld.. De meeste scenes worden over gedaan om het te perfectioneren. Zeker bij zo'n programma als dit.   ::)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #175 Gepost op: 13-02-2015, 00:48:18 »
Dus dat... Ze krijgen de opdracht altijd meerdere malen te horen. Ivm opnames.. Cut.! Opnieuw..! Etc
Ik lees hier toch echt "altijd" ;)

Hoe dan ook is er volgens mij ook in het verleden gezegd dat ze geen complete opdrachten overdoen om het te "perfectioneren". Scenes waarin geacteerd wordt worden inderdaad 100 keer overgedaan, voor zover ik weet is dat bij WIDM alleen het geval als er iets misgaat, of om nog wat extra beelden te kunnen schieten als er niet genoeg zijn. Dat is in ieder geval altijd hoe ik het altijd heb begrepen uit wat zowel de kandidaten als de productie erover hebben gezegd.

En ten tweede is deze discussie eigenlijk totaal irrelevant omdat het tekstje ook als het wordt overgedaan wel gewoon hetzelfde zou zijn. Enige logische verklaring is dus dat het buiten beeld is gezegd (of dat het toch een gevalletje voorkennis was). En dat zei ik zelf ook al in mijn eerste post :D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #176 Gepost op: 13-02-2015, 00:51:20 »
Ja bijna altijd. Daarnaast kan ik me herinneren dat er een kandidaat bij moltalk is geweest die kort vertelde dat de opdrachten altijd door Art helder uitgelegd worden buiten beeld. Helaas herinner ik me niet welke moltalk dat was. Maar is vrij normaal hoor in tv world  ;)

Lees eerste zin. Niet heel veel tijd om hier verder over te gaan discusseren enzo. Maar daarna zeg ik dus dat die kandidaat bij moltalk (vergeten wie, sorry) zei dat Art de opdracht ALTIJD herhaalt. Dat staat los van opnames en takes die gewoon meestal overgedaan worden om het mooiste beeld te krijgen. Nu weer lekker on topic  ;)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #177 Gepost op: 13-02-2015, 01:05:36 »
Maar ik reageerde in eerste instantie op die eerste post ;) En de rest van wat jij zegt, is toch ook exact wat ik zeg :P Buiten beeld worden opdrachten vaak nog (uitgebreider) uitgelegd, en als er iets misgaat of als er niet genoeg goede beelden zijn, gaat er wel eens wat opnieuw. Maar ik weet vrijwel zeker dat er door zowel kandidaten als de productie is gezegd dat dit maar af en toe is en niet bijna altijd. En mocht iemand een citaat hebben waaruit blijkt dat dit niet zo is, heb ik weer wat nieuws geleerd :P

Maar goed, on topic maar weer inderdaad :) Zoals ik al zei, het is ook niet eens relevant :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #178 Gepost op: 13-02-2015, 02:07:58 »
Quote uit het topic van de opdracht zelf, maar dit vind ik een hele sterke waarom ze het niet is. Ze komt me al gewoon langer té kandidaats over.

Ik vind die actie wel meevallen. Je weet gewoon dat er een shot van de voorkant van de trein gaat komen. Dus als ze hier liegt is dat voor de kijker meteen duidelijk. En als we de voorkant niet te zien krijgen maakt dat haar ook verdacht. Als ze de Mol is, heeft ze hier gewoon niet gemold, maar mogelijk wel ergens anders tijdens de opdracht. Ideale manier om de kijker op een dwaalspoor te brengen.

Edit: pun in laatste zin was not intended :-)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Marlijn Weerdenburg
« Reactie #179 Gepost op: 13-02-2015, 14:38:25 »
Wat zei Marlijn eigenlijk precies toen ze het vrij in het begin van de uitzending had over het ene spoor hierheen en het andere spoor daarheen? Was dat het stukje dat ze het over Rik had, dat de sporen uiteen gingen? (ja, ik had gisteren meteen moeten posten, nu ben ik het vergeten >:()
...maar soms even niet :)