Auteur Topic: [KANDIDAAT] Viktor Brand  (gelezen 81382 keer)

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #100 Gepost op: 16-01-2015, 10:44:31 »
100 euro is zeker niet veel en voor een mol ook nog wel goed te praten. Toch zou ik hier als mol gewoon geen geld hebben gepakt. Het was zo gemakkelijk om je af te laten schieten of een boobytrap te raken; dat zou helemaal geen verdenkingen op hebben geleverd (vooral niet omdat alle andere kandidaten roemloos af moesten druipen tijdens deze opdracht). Als mol is het altijd je doel zo min mogelijk geld in de pot te krijgen, dus geld pakken terwijl je dat zonder problemen kon laten liggen is voor mij onmols gedrag.

Dat dacht ik ook! Iedereen was al af gegaan. Dan hoef je niet meer als laatste geld te pakken want tja het was hen toch ook niet gelukt. Het was maar 100 euro maar 100 euro is toch weer geld in de pot. Juist nu valt hij op door geld te pakken, afgaan was een tactischere zet geweest. Iedereen had zich daarin herkent. 'Geeft niet is ons ook niet gelukt goed geprobeerd je was helemaal tot het eind'.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #101 Gepost op: 16-01-2015, 10:53:45 »
hoef je niet meer als laatste geld te pakken
De mol zal altijd 100 euro pakken als hij ermee de held kan worden... zo wint hij vertrouwen en kan later in het spel duizenden uit de pot spelen. Check bijv. Kees die in zijn helikopter ging zitten en net zo kon vrijbuiten als Viktor gisteren: die kwam ook met geld terug, maar wel eerst door veel weg te gooien.

interpretatie rammelt wel
Ik begrijp je niet, waar dan?

Duo's die elkaar stemmen spelen het spel niet. Dat geldt dus voor alle 7, Carolina is toch geen uitzondering?

PS
Mooi dat je Viktor goed schrijft, nu nog even Carolien afleren te schrijven >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #102 Gepost op: 16-01-2015, 11:09:00 »
Ik begrijp je niet, waar dan?

Duo's die elkaar stemmen spelen het spel niet. Dat geldt dus voor alle 7, Carolina is toch geen uitzondering?

PS
Mooi dat je Viktor goed schrijft, nu nog even Carolien afleren te schrijven >:D

Haha, ik trek het blijkbaar niet als er binnen 3 seizoen 2 mensen meedoen met bijna dezelfde naam  :-[ .

Verder heb je wel gelijk dat duo's die op elkaar stemmen het spel niet spelen. Maar gezien Viktor niet echt in een sterk duo zit (meer een tweede generatie duo), is voor hem de sprong naar 'het spel strategisch spelen' eerder gemaakt.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #103 Gepost op: 16-01-2015, 11:34:25 »
o,o wat heeft hij een kritiek als anderen iets niet goed doen
Nou inderdaad! Alle mensen zeg, over het spel spelen gesproken! Daar zit ook veel voorkennis in hoor: achteraf uitgebreid beschouwen hoe het spel gespeeld had moeten worden en wat de anderen dus fout deden... tja, hij heeft het van het script; een kandidaat komt er pas een dag of wat later (of pas als ie thuis alles zit na te beschouwen) achter hoe dat spel nu werkelijk uitgedacht is door de productie.
hij stak trouwens ook snel zijn hand op bij wie er in de bioscoop wilde zijn
Ja klopt, hij probeert zich zeker in de goede molpositie te duwen. Zoals met het vliegtuigje ook; hij hield het daar zelfs centraal en wees een voor een de aandachtstrekkers aan. Hij had er al 5 aangewezen dus het was domme pech dat hij niet met Chris de lucht inging (dat cruciale stukje missen we op beeld). Het zal zo gelopen zijn en Viktor wilde de boel niet forceren dus dan hij maar de 6e aandachtstrekker.
Viktor niet echt in een sterk duo
Dat klopt, wat op zich alweer een bewijs is van hem als mol, maar je zegt zelf ook al dat Carolina WEL de duo-regel speelde (dus ongeacht de zwakte van het duo)... dus dat rammelt niet maar versterkt alleen maar mijn punt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #104 Gepost op: 16-01-2015, 11:42:42 »
Aflevering 3 en Viktor is nog steeds erg verdacht voor mij. De 100 euro binnenslepen is zeker niet 100% onmols en kan net zo goed als mols worden uitgelegd. De held met 100 euro van de 3000. Waarom wordt hij niet afgeschoten, wordt hij gespaard door de schutters?


Zoals ik eerder al schreef, kun je 100 euro nog wel verkopen als mol, zo van 'ik wilde graag vertrouwen winnen en het is geen hoog bedrag'. Maar dan alsnog blijf ik het een zwaktebod vinden, zeker in een situatie als deze waarin je totaal geen verdenkingen zou krijgen als je zonder geld uit het spel komt. De situatie van Kees was anders: als hij zonder geld was teruggekomen had hij net zo goed tegen de groep kunnen zeggen 'hallo ik ben de mol'.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #105 Gepost op: 16-01-2015, 11:56:58 »
verkopen als mol
Ik denk dat geen enkele mol deze kans zou laten liggen; een luizig bedrag de pot in dat zorgt voor megaveel pret in het vervolg van de serie.

Ik hoop dan wel weer dat er meer mensen kritisch zijn op Viktor als mol, dat is erg goed voor mijn pool... er stemden er maar 2 op Viktor ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #106 Gepost op: 16-01-2015, 14:39:51 »
In de eerste aflevering zagen we steeds vuur. nu in de derde aflevering zagen we rotsen in de BRANDing (kwam er op dankzij iemand die de link wilde leggen met Chris ZEEgers, Koos, op widm.nl)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #107 Gepost op: 16-01-2015, 14:41:59 »
In de eerste aflevering zagen we steeds vuur. nu in de derde aflevering zagen we rotsen in de BRANDing (kwam er op dankzij iemand die de link wilde leggen met Chris ZEEgers, Koos, op widm.nl)

In aflevering 1 was er ook een shot van de branding. Zie deze post.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #108 Gepost op: 16-01-2015, 14:46:33 »
In aflevering 1 was er ook een shot van de branding. Zie deze post.
die heb ik dan gemist (al moet ik zeggen dat persoonlijk ik die associatie niet leg met een gezin op het strand pootjebadend, maar goed. maakt niet uit, in deze aflevering zitten de rotsen in de branding :) en als dat door blijft gaan (zoals vorig jaar met Vissers), dan zouden we toch zomaar ineens de mol kunnen hebben...(voor de duidelijkheid, ik zat in het begin op rik, twijfelde met viktor, verdenk nu meer Chris en viktor)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #109 Gepost op: 16-01-2015, 14:48:24 »
Ik ben na aflevering 2 uiteindelijk van Viktor afgestapt als Mol (naar Margriet) en na aflevering 3 denk ik dat dat een goede keuze is geweest.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #110 Gepost op: 16-01-2015, 15:00:47 »
na aflevering 2 uiteindelijk van Viktor afgestapt als Mol (naar Margriet) en na aflevering 3 denk ik dat dat een goede keuze is geweest
Dit is komisch, Heinz. Je had me namelijk overtuigd met je uitleg van Jokergate en na aflevering 3 heb ik helemaal geen twijfel meer. Ik bekeek net ook nog even de test van gisteren. Hij doet een Susannetje door allerlei mollen te noemen (4 stuks). Maar Chris daarbij niet. Op wie die vervolgens alsnog stemt bij vraag 20 en wie de vrijstelling moet krijgen haha. Ik vind het ook grappig hoe hij zo'n beetje als enige Rik verdenkt (Martine schuift hem wat weg als mol, verder verdenkt niemand Rik). Lijkt me een voorbode van Viktor en Rik in de finale die elkaar in het script dan verdenken. Opvallend dat Ajouad sowieso nooit verdacht wordt, die is samen met Rik het meest vertrouwd in de groep zo te zien en dus de mol niet. Maar Margriet geloof ik dus ook niet, vanwege Evelien.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #111 Gepost op: 16-01-2015, 15:01:20 »
Ik vind Viktor eigenlijk nog steeds vrij verdacht, maar wat ik vreemd vond was dat ze in moltalk een bladzijde uit Marlijns molboekje lieten zien (wat ze ook nog een beetje zelf kwam toelichten) Waarin stond dat Viktor een verspreking opmerkte (volgens Marlijn in moltalk bij het praatje van Art en over strand of asfalt of andersom, ze hield het vrij vaag) Volgens mij echt kandidatengedrag om een verspreking op te merken en dan de reactie van de andere kandidaten te peilen?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #112 Gepost op: 16-01-2015, 15:08:01 »
Ik houd hem ook nog een beetje op de zijlijn in mijn mollenbestand.

Maar Lo, je zegt dat je Margriet afschrijft om het stemgedrag van Evelien. Dan zou je daar juist weer van af moeten stappen aangezien Carolina de enige was die haar scherm kreeg te zien en die groen was terwijl ze aangaf dat ze Margriet verdacht ;)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #113 Gepost op: 16-01-2015, 15:18:42 »
Ik houd hem ook nog een beetje op de zijlijn in mijn mollenbestand.

Maar Lo, je zegt dat je Margriet afschrijft om het stemgedrag van Evelien. Dan zou je daar juist weer van af moeten stappen aangezien Carolina de enige was die haar scherm kreeg te zien en die groen was terwijl ze aangaf dat ze Margriet verdacht ;)

Dat wilt nog niks zeggen.

a) die test-overs kloppen niet altijd (S11 Jan verdenkt Soundos maar had in het echt tunnelvisie op Art)
b) Ze spreidde ook op Chris
c) Het kan zijn dat de mol in aflevering 2 verschillende dingen deed dan Margriet, en in aflevering 3 veel hetzelfde deed als Margriet
klaar voor de strijd

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #114 Gepost op: 16-01-2015, 16:02:07 »
Dat wilt nog niks zeggen.

a) die test-overs kloppen niet altijd (S11 Jan verdenkt Soundos maar had in het echt tunnelvisie op Art)
b) Ze spreidde ook op Chris
c) Het kan zijn dat de mol in aflevering 2 verschillende dingen deed dan Margriet, en in aflevering 3 veel hetzelfde deed als Margriet
Dat snap ik, maar omdat Lo zo stelde van iemand afgestapt te zijn door het stemgedrag. Bedoelde eigenlijk ook dat je daaruit weinig conclusies kan trekken.

Beetje moeilijke zinsopbouw maar ben op moment ontzettend moe dus dan komt het er soms niet helemaal goed uit haha

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #115 Gepost op: 16-01-2015, 16:07:36 »
Ik ben net moltalk aan het bekijken en zit aan de extra beelden over de test:

Carolina zegt erover: Victor stemde Chris omdat hij die op dat moment verdacht.

Vreemde woordkeuze, lijkt bijna dat Victor later is afgestapt van Chris.
klaar voor de strijd

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #116 Gepost op: 16-01-2015, 17:07:15 »
Nu ik de aflevering terugkijk, lijkt het er sterk op dat Viktor eigenlijk samen met Chris in het vliegtuig wilde. Voorkennis?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #117 Gepost op: 16-01-2015, 17:18:39 »
Ik ben net moltalk aan het bekijken en zit aan de extra beelden over de test:

Carolina zegt erover: Victor stemde Chris omdat hij die op dat moment verdacht.

Vreemde woordkeuze, lijkt bijna dat Victor later is afgestapt van Chris.

Klinkt inderdaad gek. Een beetje alsof Chris hierna snel het spel verlaat. (Of Carolina en Viktor er langer dan Chris in blijven.)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #118 Gepost op: 16-01-2015, 17:22:21 »
Hij probeert nog verwarring te zaaien door Bentalo te zeggen in plaats van Bentota, als daar discussie over was ontstaan... Verder is het lastig om echt te mollen in die opdracht.
...óf niet!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #119 Gepost op: 17-01-2015, 10:20:36 »
(kwam er op dankzij iemand die de link wilde leggen met Chris ZEEgers, Koos, op widm.nl)
Dat zou dan weer niet zo'n sterke hint zijn, aangezien je zijn achternaam spelt als 'Zegers'.
Brevis esse laboro, obscurus fio.