Auteur Topic: [KANDIDAAT] Viktor Brand  (gelezen 81323 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2015, 20:22:26 »
Waarom heeft hij die joker dan niet ingezet? Ik kan geen enkele reden bedenken om dat niet te doen..  Jullie misschien wel?

Bang voor de tegenprestatie

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2015, 21:35:19 »
Eén van de dames, met geld, op de foto's komt zelfs 2 x in het blikveld van Viktor.....hij ziet haar niet...
De tweede keer dat we deze dame in het paars zien flikkert het beeld even om de kijker er op attent te maken. Even later stapt ze in de trein.

Schrsh 1 is als Viktor in de trein is gestapt en daar gaat zoeken.
Schrsh 2 is op het perron en bij de derde afbeelding stapt ze in de trein.

Uiteraard is Margriet ook in de buurt maar de beelden worden gecombineerd met Viktor.....

Of de vrouw in het eerste geval in het blikveld van Viktor staat is niet te zien maar de beelden suggereren het inderdaad. (Het kan ook zijn dat het shot van binnen de trein gefilmd is op een moment dat Viktor niet in de trein is.)

Overigens zegt Art achteraf dat de opdracht helder was: "reizigers vinden voordat ze in de trein stappen". Maar of Art (of iemand die buiten de camera om meer uitleg over de opdracht gaf) ook vooraf zo duidelijk is geweest weten we niet. (En dus ook niet hoe vreemd/verdacht het was van Viktor om ín een trein te gaan zoeken.) Edit: Dat weten we wel. Art op 5:43 bij zijn uitleg: "Aan jullie de taak om de vijf reizigers te vinden voordat ze in de trein stappen."
« Laatst bewerkt op: 8-01-2015, 16:00:09 door Heinz »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2015, 22:14:46 »
Als mol heb je een plan van tevoren neem ik aan. Bijvoorbeeld dat je de jokers gaat pakken tijdens het eten.
Waarom zou je ze dan ineens toch niet pakken? ???  Daar heb je toch niks aan? De Mol weet dat de jokers er echt wel liggen. Je wilt die tegenprestatie in het spel, lijkt me. En als je wilt dat Marlijn die krijgt ga je niet ineens tijdens het eten je niet aan de afspraak houden... ::vergroot::
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2015, 11:43:52 »
Dat hele jokerverhaal
Ik denk toch weldegelijk dat dit zo zit hoor. In een ander topic heb ik zelfs al afgevraagd of dit niet het enige 'aanvallende' is wat die mol dan zogenaamd doet (not). Het is gewoon de productie die alles regelt, pakje sturen naar de hoteleigenaar, jokers in de lade doen, enz. En dat noemen ze dan een aanvallende mol :-\\ Flauw inderdaad.

Ik leid er zelf maar uit af dat de mol bij de andere 6 zit, en Evelien en Carolina lijken me aangewezen, want dan is er nog maar 1 kandidaat die zou kunnen verhinderen dat Viktor en Marlijn slagen. Zou me niks verbazen als mijn mol Evelien de kamersleutel bij zich hield, en dus vrije toegang verschafte naar Viktor. Hun 1e plannetje was toen dus niet eens meer nodig. Opvallend is het zeker dat de kamer niet op slot zat... dat is toch les 1, en Evelien had zich ultiem voorbereid....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2015, 12:14:57 »
Overigens zegt Art achteraf dat de opdracht helder was: "reizigers vinden voordat ze in de trein stappen". Maar of Art (of iemand die buiten de camera om meer uitleg over de opdracht gaf) ook vooraf zo duidelijk is geweest weten we niet. (En dus ook niet hoe vreemd/verdacht het was van Viktor om ín een trein te gaan zoeken.)

Dit vind ik wel een goede, Heinz. ::vergroot::

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2015, 16:21:01 »
Ik zou het wel een stunt vinden als Viktor de mol blijkt te zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2015, 16:58:10 »
Hij staat zo'n beetje onderaan mijn verdenkingenlijstje dus ik ook ;)

Alleen Ajouad en Margriet lijken mij NOG minder waarschijnlijk ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2015, 17:01:23 »
Eén van de dames, met geld, op de foto's komt zelfs 2 x in het blikveld van Viktor.....hij ziet haar niet...
De tweede keer dat we deze dame in het paars zien flikkert het beeld even om de kijker er op attent te maken. Even later stapt ze in de trein.

Schrsh 1 is als Viktor in de trein is gestapt en daar gaat zoeken.
Schrsh 2 is op het perron en bij de derde afbeelding stapt ze in de trein.

Uiteraard is Margriet ook in de buurt maar de beelden worden gecombineerd met Viktor.....
Dit viel mij ook op bij de 2de kijkbeurt, de manier waarop het gemonteerd is is wel opvallend.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2015, 20:27:10 »
Voor mijn gevoel is Viktor veel te te fanatiek het spel aan het spelen om de Mol te zijn (hoe ie bij opdracht 2 soms wat geërgerd reageert!) maar op mijn gevoel afgaan is bij WIDM nooit een sterke strategie geweest.

En er is genoeg te zeggen over Viktor na één aflevering waarom hij wel de Mol zou kunnen zijn. Zoals in de trein gaan zoeken en niet in de controlekamer zijn op het moment dat er verschillende beeldschermen uitvallen. Mogelijk moest hij als Mol eerst de twee jokers nog verstoppen en waaróm in godsnaam zet hij zijn joker niet in? Wat voor consequentie kan enger zijn dat de gedachte om met een joker op zak er de eerste ronde uit te vliegen?

Viktor is mijn Mol na aflevering 1. (Misschien vond de nieuwe WIDM-baas die van RTL komt het ook wel eens tijd voor een gladde shownieuwsjongen als Mol. :P)

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2015, 22:21:11 »
Viktor is mijn Mol na aflevering 1. (Misschien vond de nieuwe WIDM-baas die van RTL komt het ook wel eens tijd voor een gladde shownieuwsjongen als Mol. :P)

Ja dat zou een primeur zijn ;)


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2015, 22:28:36 »
Ja dat zou een primeur zijn ;)

O ik dacht dat Kees dat baantje juist te danken had aan zijn molschap. ;)

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #31 Gepost op: 3-01-2015, 22:35:38 »
O ik dacht dat Kees dat baantje juist te danken had aan zijn molschap. ;)

Klopt maar Kees was natuurlijk altijd al een gladde shownieuws-jongen. :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #32 Gepost op: 3-01-2015, 22:41:58 »
Klopt maar Kees was natuurlijk altijd al een gladde shownieuws-jongen. :P

Een gezellige enkel-enkel-dubbel-dubbel-grootste-familie-van-Nederland-Volendammer vind ik net iets anders. :P

Ontopic met een kansloze mogelijke hint: de verraderlijke branding. ::schaam:: ::tandpastasmiley::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #33 Gepost op: 4-01-2015, 04:07:33 »
"Eitje - Koekie"?
EK?
Zuid-Afrikaans voor Ik?

Ga vreemde woordspelingen maar eens in de gaten houden denk ik....

'k Ken alleen "Appeltje-eitje" en ook "Koekie-eitje" schijnt hip te zijn?
maar "Eitje-Koekie"? 

Krijgen we in alle talen (van voorgaande seizoenen) "Ik" (ben de Mol) in afkortingen of initialen  te horen?

*Bliksem, het is begonnen :) *

Edit: Zie mieske75 (pagina 1).
« Laatst bewerkt op: 4-01-2015, 04:17:30 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #34 Gepost op: 4-01-2015, 09:34:07 »
Vervolgens vinden ze samen een een rode streep maar hebben de verkeerde camera, hij doet nogal gespeeld ongeduldig als ze op de camera  van Rik moeten wachten. Uiteindelijk hebben ze de camera in de goede positie. Even later zien we een shot waarbij er aan de kabel  van deze camera getrokken wordt en de camera verschuift.
Er zijn meerdere kandidaten met de kabels in de weer maar dit is weer verdacht gemonteerd.

Inderdaad. De montage lijkt te suggereren dat Ajouad met zijn voet deze camera omtrekt maar dat klopt niet want Ajouad trekt met zijn voet aan de camera die hij in zijn hand heeft op een totaal andere plek dan waar de camera van Viktor en Carolina staat. ::jaja::

Later zien we ze wel weer samen op pad maar opnieuw weet hij Carolina(erg gemakkelijk)over te halen rechtsomkeert te maken met de opmerking: "daar is alles wit".

Viel mij ook op bij het nog eens terugkijken gisteren (in tunnelvisiemodus "Viktor"). Wie weet was daar toch nog een onontdekt stuk rode lijn. (Jammer dat dat onmogelijk na te gaan lijkt.)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re:
« Reactie #35 Gepost op: 4-01-2015, 09:45:14 »
Na de aflevering verdacht ik Viktor vooral om het gedoe met de jokers. Vanuit het perspectief van de productie leek het me handig dat de Mol een van de vier mensen is die een envelop vindt, en voila dat is wat Viktor mooi regelt.

Wat Viktor vervolgens geraffineerd doet (als hij Mol is)  is een dealtje maken met Marlijn over hoe de jokers te halen, zich vervolgens daar niet aan houden en als eerste gaan kijken om vervolgens geen jokers te vinden. Dit is goed voor de spanning op TV want gaat Marlijn nu nog eens kijken of gaan de slapers in de kamer die uiteindelijk vinden.

Het eerste gebeurt, en Viktor weet er alsnog een joker uit te slepen. Die heeft hij niet nodig dus zet hij ook niet in.

Mijn gevoel zegt dat als Marlijn de joker niet had ingezet dat Viktor dat wel had gedaan (als Mol) zodat de mensen thuis kunnen zien wat die voor wat hoort wat regel gaat worden.

Denk Yvon als hulpmol of Patrick die met zijn eigen hint een vrijstelling vindt.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lo

  • Forumlid
Re:
« Reactie #36 Gepost op: 4-01-2015, 11:48:54 »
Vanuit het perspectief van de productie leek het me handig dat de Mol een van de vier mensen is die een envelop vindt
Ik beredeneer juist alleen vanuit de productie+mol en dan wil je 4 hulpmollen en niet 3. Let wel, dit is iets nieuws; deze hulpmollen gaan de hele serie mee he. Straks verzet Marlijn een schilderij en daarna mag ze nog een joker verdienen. De inzetten zullen alleen steeds groter worden. Op zeker moment zal het te groot zijn en weigert ze dan, dan zal de mol wel wraak nemen ofzo. Viktor valt in elk geval geheid bij mij af hierdoor. Het was juist heel uitgekiend dat de jokers in de kamer van de mol lagen, die daardoor heel simpel de kamerdeur kon openlaten. Kijk goed en je ziet nadat Viktor die sleutel zo weggrist heel langzaam maar beslist Evelien de volgende sleutel pakken. Onopvallend zoals een mol maar met uitgekiende positie; de sleutels liggen breed verspreid op de toonbank en ze schermt zowat de hele hoek af waar die juiste sleutel ligt die ze dan ook pakt en imho niet meer afgeeft aan Carolina waardoor ze de deur open kon laten.

mollen die ik in de eerste twee afleveringen op gevoel al koos
Over de theorie zijn we het helemaal eens; ik had Susan verleden jaar in deze fase al in het vizier en ook de vorige mollen op gevoel. Maar dit jaar gaat mijn gevoel zo'n beetje in de laatste plaats uit naar Viktor. Dat geagiteerde, bijna ruzie zoeken... is toch niks voor een mol. Puur primair. En zie dan eens mijn mol; hoe secundair wil je het hebben ;D ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #37 Gepost op: 4-01-2015, 13:47:54 »
manier  waarop ze de nadruk legde dat zij wel geld hadden in opdracht 1 en de rest niet
Zie je precies dat dan niet bij Evelien? Zoals ze tussendoor Chris verdacht maakt, en de manier waarop ze dat bij elke nabeschouwing doet. Ze pakt als eerste het woord na het Politiebureau, beschuldigend, iets van "Wat ging er nou fout???" Telkens, zelfs vaak letterlijk, met het vingertje wijzen naar een ander... check die beslissende tijdfragmenten eens na...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #38 Gepost op: 4-01-2015, 20:12:48 »
Klopt, Susan viel mij in aflevering 1 ook op. De overdreven manier  waarop ze de nadruk legde dat zij wel geld hadden in opdracht 1 en de rest niet en de manier waarop ze.op het dak met de lamp zwaaide vond ik opvallend. Net zoals de manier waarop ze stond te springen toen er in aflevering 3 niemand afviel. Ook de opmerking over de couleur locale na de kantonese opera leek op voorkennis.

Achteraf begrijp ik zelf ook niet waarom ik dat genegeerd heb. ::rofl::

Freek was gewoon zo'n fijne underdog en een complete verrassing als hij het had geweest  ;) (ik zat al vanaf aflevering 1 volgens mij te tunnelen op Freek en heb nooit meer echt op iemand anders gelet  ::rofl:: )

@Theoreticus: Wow goed gezien!

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re:
« Reactie #39 Gepost op: 4-01-2015, 22:18:16 »
Ik beredeneer juist alleen vanuit de productie+mol en dan wil je 4 hulpmollen en niet 3.

Mee eens. Ik denk dat de Mol niet zelf voor een kamer met opdracht zou kiezen, want die wil zoveel mogelijk saboteurs bij die schilderijen-opdracht en daarbij zichzelf niet in de kijker spelen. Dit spelelement lijkt me ontworpen om een ander het vuile werk te laten doen terwijl de Mol gniffelend toekijkt hoe alle verdenkingen de andere kant op gaan. Je zou kunnen argumenteren dat de Mol het kan gebruiken als dekmantel, maar je gaat dan wel onnodig veel in de spotlights staan.
Maar zelfs al zou de Mol bewust kiezen voor zo'n opdracht dan zou Viktor (a) precies weten waar die jokers liggen en ze dan ook consequent pakken en (b) die joker dan ook consequent inzetten. Hij deed geen van beide.