Auteur Topic: [KANDIDAAT] Viktor Brand  (gelezen 81391 keer)

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #80 Gepost op: 15-01-2015, 22:06:37 »
Even serieus mensen, Victor kan toch echt ONMOGELIJK de mol zijn?

Dat dacht ik eerst ook, maar het bleek maar 100 euro te zijn. Dat zou ik niet snel doen als Mol, maar ik kan wel begrijpen als je het juist wel doet.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #81 Gepost op: 15-01-2015, 22:06:51 »
Niet dat ik hem verdenk, maar Suus Visser bracht in aflevering 1 ook €100,- binnen.

Zij wou geld pakken, maar te laat komen.

Ze had de pech dat en Jennifer het geld snel vond, én Tygo en Owen hen vonden en meenamen naar het politiebureau
klaar voor de strijd

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #82 Gepost op: 15-01-2015, 22:08:22 »
Zij wou geld pakken, maar te laat komen.

Ze had de pech dat en Jennifer het geld snel vond, én Tygo en Owen hen vonden en meenamen naar het politiebureau

En uiteindelijk concludeerde ze daaruit dat dat resultaat positief was, omdat het weinig geld was en vertrouwen wekt.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #83 Gepost op: 15-01-2015, 22:11:59 »
Ben ik de enige die het niet slim vindt van Viktor om zijn vrijstelling aan een verdachte te geven? Want hij had er niets aan als iemand die hij totaal niet verdacht door was?

Ik mis de logica?  ???
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #84 Gepost op: 15-01-2015, 22:13:10 »
Viktor deed in de bus wel erg mooi de Art-move. ::art::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #85 Gepost op: 15-01-2015, 22:14:22 »
Ben ik de enige die het niet slim vindt van Viktor om zijn vrijstelling aan een verdachte te geven? Want hij had er niets aan als iemand die hij totaal niet verdacht door was?

Ik mis de logica?  ???

Dat laatste is inderdaad niet logisch. (Een vrijstelling aan de Mol geven natuurlijk wel. Als alleen de Mol een vrijstelling heeft vergroot je je eigen kansen op rood niet.)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #86 Gepost op: 15-01-2015, 22:15:11 »
Ben ik de enige die het niet slim vindt van Viktor om zijn vrijstelling aan een verdachte te geven? Want hij had er niets aan als iemand die hij totaal niet verdacht door was?

Ik mis de logica?  ???
Klopt.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #87 Gepost op: 15-01-2015, 22:16:55 »
Dat laatste is inderdaad niet logisch. (Een vrijstelling aan de Mol geven natuurlijk wel. Als alleen de Mol een vrijstelling heeft vergroot je je eigen kansen op rood niet.)

Hmm dat is wel weer waar, maar toch, ik weet niet. :P Ik had het zo niet bekeken.  ::schaam::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #88 Gepost op: 15-01-2015, 23:17:08 »
Hij dacht waarschijnlijk: iemand krijgt een vrijstelling en hoeft de test niet te maken. En één van de anderen krijgt alsnog een rood scherm.
Maar vanuit het gewis dat degene met een rood scherm vrij wordt gesteld door een stem, kun je inderdaad beter zorgen dat jouw verdachten geen vrijstelling krijgen. Wanneer een verdachte rood krijgt, weet je dat dat dus niet de Mol was.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #89 Gepost op: 16-01-2015, 00:04:59 »
je bent als kandidaat overtuigd van je gelijk en hoopt zo op 1 concurrent minder. Ik zou als kandidaat ook mijn (mogelijke)mol de vrijstelling gunnen
Exact. Ergo: Viktor is de mol.

Ik kreeg helemaal het Kim-gevoel bij dit moment (etentje bij Angela en Karel). Viktor is de ENIGE die het spel speelt hier. De rest staat er flabbergasted bij te kijken en kiest maar simpelweg zijn kamergenoot. Iedereen wordt ook op de spot gedwongen te kiezen.

Alleen de mol niet. Viktor dus. Die kiest als enige zoals een kandidaat behoort te doen: op zijn mol.

Ik was natuurlijk al dieper de tunnel in gegaan toen hij die briefjes van duizend bleek te hebben verscheurd. Come on. 100 euro in die envelop???

Het ligt er na deze avond wel erg dik bovenop dat Viktor het is he. Heeft iemand nog andere verdachten ::) ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #90 Gepost op: 16-01-2015, 00:09:47 »
Exact. Ergo: Viktor is de mol.

Het ligt er na deze avond wel erg dik bovenop dat Viktor het is he. Heeft iemand nog andere verdachten ::) ::regenboog::

*hapt*
No offence, maar vorige week was je nog tot aan de aflevering vol overtuiging over Evelien hetzelfde aan het zeggen  ::regenboog::

In Viktor zijn handelen hier zie ik gewoon een gewiekste kandidaat. Die zit er om het spel te spelen ala Tygo Gernandts, niet om lief te zijn naar medeconcurrenten. Qua molposities neemt ie niet de beste posities in t.o.v. Rik of Chris. Wel speelt ie ala Kees Tol/George de mol is de held door de opdracht te doen slagen, met de voorkennis dat je toch maar 100 euro binnenbrengt ala Susan. Schone schijn en per saldo verdien je geen klap t.o.v. wat mogelijk was.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #91 Gepost op: 16-01-2015, 00:18:00 »
Evelien
Nee dat dan weer niet. Ik heb haar meermaals doorgestreept in die aflevering en switchte toen naar Carolina. Maar daarna alweer naar Viktor... en die heeft vandaag zeer goed overleefd! Dus geen switches meer van mijn kant, helemaal tevreden met zijn molse gedrag. Inderdaad de held = mol. Maar vooral ook, opnieuw (!!!), de enige met klaarblijkelijke voorkennis. Op een rijtje:

1 jokers leggen&laten liggen voor je medekandidaat
2 Margriet als als hulpmol verkiezen voordat ook maar iemand ook maar snapt wat er gaande is
3 als enige het spel spelen in het vrijstellingenspel

Dit is allemaal een ad rem-heid van jewelste.

Tot slot, zijn loner-schap strekt ook erg aanbeveling hem tot mol te verkiezen ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #92 Gepost op: 16-01-2015, 00:30:41 »
Ik was natuurlijk al dieper de tunnel in gegaan toen hij die briefjes van duizend bleek te hebben verscheurd. Come on. 100 euro in die envelop???
Onmogelijk: de envelop zat nog dicht toen hij hem aan Art overhandigde.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #93 Gepost op: 16-01-2015, 00:34:42 »
Onmogelijk
Not so much.

Had ik me natuurlijk ook afgevraagd.

Maar ik had laatst zo'n soort envelop in de handen. Zit een soort strakke sluit-plakstrip op die aanvoelt alsof je hem voor het eerst opent, maar je kunt hem in feite zo wel 100x openen en sluiten. Het viel me zelfs op dat deze envelop deze sluiting had want dat is afwijkend van de normale WIDM-enveloppen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #94 Gepost op: 16-01-2015, 01:03:16 »
"Mooi" in scene gezet?:

@ 18.41U.

Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #95 Gepost op: 16-01-2015, 01:41:09 »
Ja zou best kunnen. In elk geval een heel bijzondere sluiting en moest Art zijn hele spierbundel aanspannen om die envelop te openen ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #96 Gepost op: 16-01-2015, 02:18:08 »
Of je bent als kandidaat overtuigd van je gelijk en hoopt zo op 1 concurrent minder. Ik zou als kandidaat ook mijn (mogelijke)mol de vrijstelling gunnen.

Nou, dat is dus het ding. Als je je vrijstelling inzet op iemand die je niet verdenkt, dan heb je een grotere kans dat één van je overgebleven verdachten alsnog afvalt en je beter weet op wie je de volgende keer moet stemmen.
De mol heeft sowieso geen vrijstelling nodig en kan niet afvallen. Als je je vrijstelling op de Mol inzet, is er meer kans dat er een kandidaat overblijft die het fout heeft en daardoor afvalt.
Met andere woorden: als je je Mol een vrijstelling geeft, dan geef je jezelf in principe meer kans om in het spel te blijven. Als je op een andere kandidaat inzet, neem je een groter risico, maar dan weet je achteraf door wie afvalt wel sowieso beter of je gelijk had of niet.

Daarom verbaast het me dat iedereen gewoon volgens zijn verbondjes vrijstellingen heeft uitgedeeld. Ik denk dat ik dat veel tactischer zou hebben aangepakt.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #97 Gepost op: 16-01-2015, 09:49:00 »
3 als enige het spel spelen in het vrijstellingenspel

Dit vind ik een leuke observatie, maar de interpretatie rammelt wel  :P . ViKtor en Carolien zitten als enige niet in een duo, waarbij Carolien waarschijnlijk besloot dan op Viktor te stemmen (vrij slim). Dus ja, dan blijft Viktor over om het spel te spelen ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Incognito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #98 Gepost op: 16-01-2015, 10:26:19 »
Ik was natuurlijk al dieper de tunnel in gegaan toen hij die briefjes van duizend bleek te hebben verscheurd. Come on. 100 euro in die envelop???

Het ligt er na deze avond wel erg dik bovenop dat Viktor het is he. Heeft iemand nog andere verdachten ::) ::regenboog::
Als je het relativeert is 100 euro echt niet zo raar hoor. Er kon 3000 euro verdient worden. Er waren 11 tuktuks dus als je 11 maal 100 euro hebt en iedereen zijn eigen envelop had gepakt, was het bedrag dus al 2200 euro. Misschien zat in de envelop van de mol meer geld en evt enkele kandidaten 200 euro. Dan kom je al gauw aan 3000 euro.
Incognito is the way to go..

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #99 Gepost op: 16-01-2015, 10:37:19 »
100 euro is zeker niet veel en voor een mol ook nog wel goed te praten. Toch zou ik hier als mol gewoon geen geld hebben gepakt. Het was zo gemakkelijk om je af te laten schieten of een boobytrap te raken; dat zou helemaal geen verdenkingen op hebben geleverd (vooral niet omdat alle andere kandidaten roemloos af moesten druipen tijdens deze opdracht). Als mol is het altijd je doel zo min mogelijk geld in de pot te krijgen, dus geld pakken terwijl je dat zonder problemen kon laten liggen is voor mij onmols gedrag.