Auteur Topic: [KANDIDAAT] Viktor Brand  (gelezen 81348 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #40 Gepost op: 4-01-2015, 22:34:18 »
Nog niet helemaal bij gelezen, excuus indien eerder gepost...(maar niet in dit topic iig):

Gaat Art ook aanwijzingen geven?
de V van Victory...Viktor? -is ook de betekenis van "Viktor"-.

Te makkelijk, niet?

@29.02 uitz. gemist:


Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2015, 13:31:19 »
Bij de executie leek Viktor mij wel oprecht gespannen en opgelucht bij zijn groene scherm.
Wat betreft de jokers, vanuit kandidaatsstandpunt is wat hij doet misschien nog het beste uit te leggen : als hij oprecht bang is dat het hebben van een joker nu een nadeel gaat betekenen in de toekomst, dan wil hij eigenlijk niets met de jokers te maken hebben. Maar hij ziet hier misschien wel een goede mogelijkheid zich verdacht te maken bij Marlijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2015, 13:34:25 »
Bij de executie leek Viktor mij wel oprecht gespannen en opgelucht bij zijn groene scherm.
Wat betreft de jokers, vanuit kandidaatsstandpunt is wat hij doet misschien nog het beste uit te leggen : als hij oprecht bang is dat het hebben van een joker nu een nadeel gaat betekenen in de toekomst, dan wil hij eigenlijk niets met de jokers te maken hebben. Maar hij ziet hier misschien wel een goede mogelijkheid zich verdacht te maken bij Marlijn.

Je verdacht maken is leuk en aardig maar de test niet het slechtst maken is waar het om gaat. Een joker dan niet inzetten (terwijl alleen jij en Marlijn er een hebben) vind ik onbegrijpelijk. (Niet dat Viktor daarom de Mol is, misschien gewoon een niet zo slimme kandidaat. :P)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #43 Gepost op: 5-01-2015, 14:59:59 »
onbegrijpelijk
Er zijn kandidaten naar huis gegaan met de zakken vol jokers. Dus waarom is dat onbegrijpelijk? Ik begrijp Viktor juist heel goed: hij denkt ronde 1 is het makkelijkst, slechts kans van 1 op 9 (of vanwege Ajouad 8 ) dat je eruit vliegt. Hij heeft na het maken van de test gewoon een goed gevoel erover gehad, 'kan niet missen', dacht hij. Met ook in het achterhoofd dat de mol je negatief gaat benaderen heeft hij de joker gewoon behouden, voor een moeilijkere fase in de serie. Lijkt me heel begrijpelijk ??? ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #44 Gepost op: 5-01-2015, 15:10:12 »
Met ook in het achterhoofd dat de mol je negatief gaat benaderen heeft hij de joker gewoon behouden, voor een moeilijkere fase in de serie. Lijkt me heel begrijpelijk ??? ::)

Dat zou zo zijn ware het niet dat de joker alleen voor aflevering 1 geldig was dacht ik te hebben begrepen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #45 Gepost op: 5-01-2015, 15:17:52 »
Hij heeft na het maken van de test gewoon een goed gevoel erover gehad, 'kan niet missen', dacht hij.

Dat sowieso niet want in een net vrijgegeven extra filmpje zegt Viktor dat hij 9 verdachten had...

zakken vol jokers

Geert ja, maar toen was de joker nog een spiksplinternieuw fenomeen. Maar ok, misschien til ik er wel te zwaar aan en is het gewoon een gedurfde en misschien wel slimme actie geweest van Viktor. :)

Dat zou zo zijn ware het niet dat de joker alleen voor aflevering 1 geldig was dacht ik te hebben begrepen?

Dat staat wel op het briefje van de Mol inderdaad...
« Laatst bewerkt op: 5-01-2015, 15:25:59 door Heinz »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #46 Gepost op: 5-01-2015, 17:10:45 »
Waar haalt Viktor trouwens het idee vandaan dat het inzetten van de joker van belang is voor de tegenprestatie? Überhaupt het feit dat hij een joker bemachtigd heeft zou toch ook al consequenties kunnen hebben?
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #47 Gepost op: 5-01-2015, 18:28:11 »
Geert ja, maar toen was de joker nog een spiksplinternieuw
Nee meerdere hoor, ik dacht niet eens aan Geert. Waren het niet Jan, William of wat van die andere stoere mannen? Die net als Viktor vol bravoure de jokers hielden?

En als je 9 verdachten hebt kun je nog wel een perfect gevoel erover hebben. Denk aan Maarten met zijn methode. Afhankelijk van de vragen (zitten er bijv. veel groepjes 8-2 of 7-3 bij...) heb je een beter of slechter gevoel ::jaja::.

Okay, als de joker nu ongeldig is dan werpt dat voor mij weer ander licht op de zaak. We zullen zien wat er gebeurt donderdag. Kan zijn dat Viktor dat niet goed gelezen/begrepen heeft (onbenullig) of het anders wordt uitgelegd door de Mol. Ik zie in elk geval niet waarom je als mol je zo in de kijker laat spelen bij de kijker door hem per se NIET in te zetten ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #48 Gepost op: 5-01-2015, 18:46:59 »
Een joker niet inzetten en houden voor later kan slim zijn maar ook niet (zie Jan, William ...). Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat Victor de jokers in de lade van kamer 3 heeft gelegd (bij het 'zoeken' naar de jokers) en ik zie ook niet in waarom een mol jokers zou laten liggen (maakt hij zich enkel meer verdacht). Ik denk dat Victor gewoon in de verkeerde kamer zocht.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2015, 18:49:04 door Luc »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #49 Gepost op: 6-01-2015, 22:35:15 »
Ik zit terug te kijken en ben nu bij 36:45, alwaar Victor een stuk rode lijn vindt voor de camera-opdracht. Daar gebeurt iets leuks. Misschien is het al genoemd maar het valt mij heel erg op:
  • Pieter vraagt: wat is de achtergrond, en hoe ziet die lijn eruit
  • Victor zegt hoe die lijn loopt (van links naar rehcts en daarna recht naar beneden) maar zegt niets over de achtergrondkleur
  • Pieter zoekt op het scherm en wijst op de tablet een beeldje aan met een blauwe achtergrond en zegt "het moet camera 3 zijn".
  • Zo tussendoor zegt Carolina nog tegen Viktor, misschien moeten we 'm gewoon gaan halen. Viktor negeert dat.

Vanuit Molperspectief gezien is het natuurlijk een hele slimme actie om wèl een stuk lijn te vinden, maar dat zódanig te omschrijven dat het nog een stuk of drie andere stukken ook kunnen zijn (heel veel stukken hebben alleen een hoek van 90 graden), en juist de achtergrondkleur (die overal anders is) stiekem weg te laten in zijn omschrijving.

Dus: Viktor de mol?

Edit: 37:30 komt hij terug in de control room en zegt hij "'t is deze". Maar waar is Carolien om dat te checken? Edit: die staat er wel bij. Hij kan daar gerust een ander scherm aanwijzen (ook al wijst hij een met inderdaad een lichte achtergrond).
« Laatst bewerkt op: 6-01-2015, 22:40:42 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #50 Gepost op: 6-01-2015, 23:30:30 »
Inderdaad opvallend als je het zo omschrijft, maar uiteindelijk plaatsen Viktor en Carolina de camera juist. Als Viktor een andere lijn wilde beschrijven, dan kon dat alleen met het doel zodat hij een verkeerde camera kon pakken of meekrijgen maar dit is niet gebeurd. Ze hebben de juiste camera gepakt en het goede shot gemaakt dus dat is niet verdacht.

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #51 Gepost op: 7-01-2015, 09:55:17 »
Waar haalt Viktor trouwens het idee vandaan dat het inzetten van de joker van belang is voor de tegenprestatie? Überhaupt het feit dat hij een joker bemachtigd heeft zou toch ook al consequenties kunnen hebben?

Inderdaad. In de eerste minuut van aflevering 2 zien we dat zowel Marlijn als Viktor bericht van de mol krijgt.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #52 Gepost op: 7-01-2015, 15:52:57 »
Zolang je een joker niet inzet, kun je hem altijd weer 'teruggeven' als de tegenprestatie je niet aanstaat.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #53 Gepost op: 7-01-2015, 15:58:05 »
In de brief staat: als je die inzet, mag je die gebruiken bij de test. Maar voor wat, hoort wat.

Er staat dus niet dat je die moet inzetten voor een tegenprestatie, maar als je die vind MAG je die gebruiken.
Ik interpreteer dat als vinden= een tegenprestatie
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #54 Gepost op: 7-01-2015, 17:13:12 »
Viktor heeft verder ook niets meer aan de joker en hij heeft er geen voordeel van gehad
Zou hij dat werkelijk weten (begrijpen)? Ik betwijfel het. We zullen het zien morgen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2015, 10:21:35 »
Ik interpreteeer dat, dat als je de joker  inzet ( en dus voordeel bij de test hebt) je een tegenprestatie moet leveren.

Mee eens, vanavond zullen we het weten. In de vooruitblik op aflevering 2 is wel te zien dat Viktor een brief krijgt van de mol. We zien hem de brief niet voorlezen, Marlijn wel. Zij leest dat ze 100€ uit de pot moet kijken. Viktor kan natuurlijk het bericht krijgen dat de mol 'teleurgesteld is dat hij de joker niet heeft ingezet' oid.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #56 Gepost op: 8-01-2015, 15:56:52 »
Overigens zegt Art achteraf dat de opdracht helder was: "reizigers vinden voordat ze in de trein stappen". Maar of Art (of iemand die buiten de camera om meer uitleg over de opdracht gaf) ook vooraf zo duidelijk is geweest weten we niet. (En dus ook niet hoe vreemd/verdacht het was van Viktor om ín een trein te gaan zoeken.)

Dat laatste heb ik nu doorgestreept want dat weten we gewoon wel. Op 5:43 zegt Art bij zijn uitleg: "Aan jullie de taak om de vijf reizigers te vinden voordat ze in de trein stappen." (Waarschijnlijk geen nieuws voor de meesten maar ik hoor het nu pas voor het eerst bij nog eens terugkijken.)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #57 Gepost op: 8-01-2015, 22:37:19 »
Dat Viktor zijn joker niet inzette en dus geen tegenprestatie moest verrichten maakt hem een stuk minder verdacht. De mol zou in zijn plaats de joker gebruiken zodat hij onder het mom van een tegenprestatie geld uit de pot kon halen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #58 Gepost op: 8-01-2015, 23:07:42 »
Ja, ik verdenk hem ook totaal niet (meer) nu eerlijk gezegd.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #59 Gepost op: 8-01-2015, 23:10:21 »
Klopt, Viktor was voor die actie voor mij al een kandidaat, dit bevestigt het voor mij nog meer. Elke kandidaat zou zo'n aanbod aangrijpen om zich verdacht te maken bij anderen. Maar Viktor is bang voor de consequentie? Nee, Viktor is een goudeerlijke kandidaat, die niet zo geslepen is als de rest en er dus nog weleens uit kan vliegen binnenkort heb ik het idee.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan