Auteur Topic: [KANDIDAAT] Viktor Brand  (gelezen 81085 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #60 Gepost op: 8-01-2015, 23:14:27 »
Plus dat hij volgens mij wel echt heel goed zijn best deed bij de tweede opdracht. Viktor zakt flink op mijn lijstje.  ::zwaai::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #61 Gepost op: 8-01-2015, 23:20:33 »
Bij de tuk tuk opdracht zakte Viktor al op mijn lijstje en hij deed wel heel erg zijn best bij de karren.
Maar misschien was dit ook wel de bedoeling?

Heel verdacht was het fanatisme en de stress die ik bij hem zag bij  het kiezen van een penningmeester. ::)

Viktor wees Margriet aan. Dat lijkt me in eerste instantie behoorlijk verdacht: zo wordt de joker verdiend (niet door Viktor, maar wel doordat het plan van Margriet en Martine slaagt) en kan er geld uit de pot gaan.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #62 Gepost op: 8-01-2015, 23:27:23 »
Ja... Viktor was eigenlijk de enige die meteen, en als enige (in eerste instantie), reageerde bij het benoemen van de penningmeester. Hmm.

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #63 Gepost op: 9-01-2015, 09:33:02 »
In aflevering twee was er bij de sfeerbeelden (net als bij executie afl 1) opvallend veel rook en vuur te zien. Wellicht een hint naar Viktor Brand (net als de vissers vorig jaar naar Susan)? Of juist een dwaalspoor?

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #64 Gepost op: 9-01-2015, 09:40:45 »
Ja... Viktor was eigenlijk de enige die meteen, en als enige (in eerste instantie), reageerde bij het benoemen van de penningmeester. Hmm.

Ajouad was in aflevering 1 ook heel snel om Margriet aan te wijzen als persoon in de controlroom, dus het zou ook kunnen betekenen dat de kandidaten (zoals Ajouad tijdens opdracht 2 van aflevering 1 haar Mama Margriet noemt) haar als moeder van de groep zien.
Niet dat dit haar minder verdacht maakt, integendeel zie Patrick die als papa van de groep werd gezien.
Mijn punt is dat ze in dat geval wel het eerste persoon is wat door kandidaten wordt aangewezen om een belangrijke taak op zich te nemen zie: controleroom of in dit geval penningmeester.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #65 Gepost op: 9-01-2015, 10:28:38 »
Viktor kreeg er flink commentaar op, maar is het niet prachtig symbolisch hoe de Mol dit jaar anderen voor zijn karretje spant? ;D

Offline marijndej

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #66 Gepost op: 9-01-2015, 11:49:41 »
Dan had Viktor net zo goed iets van de kar kunnen laten vallen, maar dat deed hij niet

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #67 Gepost op: 9-01-2015, 12:04:12 »
Dan had Viktor net zo goed iets van de kar kunnen laten vallen, maar dat deed hij niet

Eens, maar ik had het nu puur over de symboliek. (De Mol die hulpmollen inschakelt voor het zware werk.) Helaas heeft wie de Mol ook is hij zijn slag bij de karren niet kunnen slaan. Maar zo achteraan in je eentje blijf ik wel een mooie molplek vinden. Misschien is er wel wat afgevallen maar het er alsnog door een Sri Lankaan opgelegd. Al zou het ook heel goed kunnen dat de Mol deze opdracht niet gemold heeft en we er in de laatste aflevering niets van terugzien.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #68 Gepost op: 9-01-2015, 13:39:49 »
Viktor zet z'n joker niet in, maar kijkt wél gewoon 100 euro uit de pot. Daar heb je niet per se een opdracht van de mol voor nodig.

Ik zou hem op basis daarvan nog niet te snel afschrijven. ;)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #69 Gepost op: 9-01-2015, 14:00:40 »
Tja, 6 van de 9 mensen is gaan kijken, het zegt mij niet zoveel

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #70 Gepost op: 9-01-2015, 14:03:52 »
Heel verdacht was het fanatisme en de stress die ik bij hem zag bij  het kiezen van een penningmeester. ::)

Bij het terugkijken wordt het alleen maar verdachter. Hoe snel Viktor erbij is om Margriet aan te wijzen, nog voordat ze zelf haar hand opsteekt! Dat gezicht als Rik dreigt gekozen te worden en die opluchting als Margriet het toch wordt! Natuurlijk is het geen bewijs voor Viktor als Mol; het zou ook kunnen dat hij Margriet erg vertrouwt en Rik wantrouwt (hij noemt Rik ook als een van zijn verdachten), maar zeer opvallend is het wel.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #71 Gepost op: 9-01-2015, 16:01:04 »
Als de mol weet van de opdracht van Martine/Margriet om penningmeester te worden voor een joker, is dit inderdaad verdacht Heinz. Maar zoals zelf ook zegt kunnen er meerdere redenen achter zijn gehamer op Margriet zitten. Hij werkte immers ook samen met Margriet bij deze opdracht en het leek er sterk op dat ze elkaar hier vertrouwden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #72 Gepost op: 9-01-2015, 16:06:26 »
De primaire reacties van Vic zeggen me alleen maar dat hij een fanatieke kandidaat is die zijn emoties niet helemaal onder controle heeft. Hebben we al eerder van hem gezien.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #73 Gepost op: 9-01-2015, 18:48:29 »
Victor krijgt te horen dat ie bij de kijkopdracht maar alleen ipv met twee personen moet gaan kijken en zegt in de biecht: Als je alleen gaat, kan je ook maar net weer de helft onthouden.
Ik hoor het hem in de molbiecht al zeggen: Dus dat heb ik dan ook maar gedaan (de helft onthouden van wat ik zag).  ::tandpastasmiley::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2015, 13:31:51 »
hij noemt Rik ook als een van zijn verdachten
Ja maar zoals je terecht zegt is dat wel erg veel knip- en plakwerk. "Bij de mannen..." Theorie: hij somt iedereen op zodat de regie de goede namen in kan plakken wanneer bekend is hoe het spel verder is verlopen. Is dit dan de mol waarvan Art zei "zo kan het dus ook"?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #75 Gepost op: 13-01-2015, 20:53:40 »
Ik weet niet of dit iemand al was opgevallen.
Maar in de brieven van de mol werd het bericht altijd afgesloten met "De Mol.".
Alleen in de brief die Viktor krijgt aan het begin van aflevering 2 is dit niet het geval.
Misschien een aanwijzing dat hij de mol is?  ;D

Viktor krijgt juist wel een ondertekende brief, Marlijn niet.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline molsprdr

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #76 Gepost op: 13-01-2015, 21:01:40 »
Viktor krijgt juist wel een ondertekende brief, Marlijn niet.

Ja, oeps mijn fout. Ik heb het bericht verwijderd.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #77 Gepost op: 13-01-2015, 21:04:12 »
Ja, oeps mijn fout. Ik heb het bericht verwijderd.

Geen probleem. ;) Misschien wel een mooie hint voor Marlijn!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #78 Gepost op: 15-01-2015, 22:03:26 »
Even serieus mensen, Victor kan toch echt ONMOGELIJK de mol zijn?

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Viktor Brand
« Reactie #79 Gepost op: 15-01-2015, 22:04:51 »
Even serieus mensen, Victor kan toch echt ONMOGELIJK de mol zijn?
Niet dat ik hem verdenk, maar Suus Visser bracht in aflevering 1 ook €100,- binnen.