Auteur Topic: Wie is de mol in de media  (gelezen 430209 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1020 Gepost op: 26-11-2015, 22:13:47 »
http://yordiyamali.com/2015/11/26/beste-arjen-lubach/

Een reactie van ik-weet-niet-wie... Waar ook wel een punt in zit als ik moet toegeven.

Dat er in Amerika(?) al voor- en nabeschouwingen van programma's bestaan? ???

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1021 Gepost op: 26-11-2015, 22:16:32 »
Hmm... die tweede reactie vind ik een beetje raar. Het gaat er denk ik niet zo zeer om of Arjen het gejat zou hebben van een Amerikaans concept oid, maar meer het feit dat de Avrotros hem uitnodigt voor Moltalk en dan helemaal gaat uitleggen wat het programma inhoudt. Ik snap dat het op hem raar overkomt want hij vraagt zich natuurlijk af waar iedereen de afgelopen 3 jaar gezeten heeft toen hij het programma nog presenteerde. Daarnaast worden beloftes gewoon niet nagekomen en snap ik dat hij boos is dat Moltalk nu ineens op npo1 wordt uitgezonden zonder dat hij er wat van wist. Of het nu gejat is van een Amerikaans concept of niet ik vind het gewoon niet netjes van Avrotros en ook sneu dat Arjen nu achter allerlei dingen moet komen doormiddel van een uitnodiging voor Moltalk.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1022 Gepost op: 26-11-2015, 22:28:04 »
Het lijkt me lastig om te beweren dat Arjen het uit Amerika gejat heeft. Talkshow is een genre, geen concept. En voor WIDM is een nabeschouwing wel een heel ander verhaal dan voor bijvoorbeeld Expeditie Robinson of zo. De (afleveringen lange) speurtocht maakt anders dan welk ander programma dan ook. (Oké in series heb je ook wel eens whodunnits, maar WIDM is wel een klasse apart.) Ik weet niet wat ze in Amerika allemaal nabeschouwen? Punt is dat hij verantwoordelijk is voor het bestaan van Moltalk en het groot gemaakt heeft.

Maar of hij er een open brief van moest maken? Ik begrijp niet helemaal waar dat voor nodig is...? :-\\
...óf niet!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1023 Gepost op: 27-11-2015, 01:02:28 »
Natuurlijk moet hij het openbaar maken. Iedereen mag gerust zien wat voor nare wereld het is, en daar doet de publieke echt niet onder hoor. Ook al komen vooral commerciele zenders daardoor in het nieuws. Het kan allemaal heel slinks gaan en Arjen heeft hier gewoon een sterk punt.

Natuurlijk bestaan er nabeschouwingen en talkshows, maar hoe ik Arjen ken lijkt het me echt gewoon een spontaan idee omdat hij een soort halve molloot is. Hij heeft echt niet iets letterlijk overgenomen van Amerika om er vervolgens hier onder een andere naam geld aan te verdienen. Zoals hij ook zegt, heeft hij amper geld gekregen van de avrotros omdat het vooral nog een probeersel was. Dus trek je conclusies. Dit is gewoon niet netjes, punt.


Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1024 Gepost op: 27-11-2015, 09:59:44 »
Deze Yordi Yamali heeft het niet over het stelen van het concept van Moltalk, hè, jongens? Hij heeft het over Zondag met Lubach. Dat blijkt wel uit wat hij daarna schrijft. En dát vind ik zo mogelijk een nog veel kneuteriger vergelijking.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1025 Gepost op: 27-11-2015, 10:31:44 »
Ik snap Arjen's teleurstelling. Helaas komt dit maar al te vaak voor; iets dat ik niet had verwacht van de WIDM-crew eerlijk gezegd. Ze moeten gewoon netjes met hem en zijn idee omgaan. Aan de andere kant is de Moltalk show bij het grote publiek pas echt populair geworden met de komst van Vivienne en Patrick. Zij zijn er mede voor verantwoordelijk dat het grote publiek geïnteresseerd is geraakt in de Moltalk. Vivienne en Patrick zijn de jonge blije honden, terwijl Arjen zeker in het tweede seizoen steeds meer overkwam als een kritische intellectueel. Het is maar net waar je van houdt, mij is de presentatorwissel in ieder geval goed bevallen. Het zou niet slim zijn om de presentatoren nu weer te wisselen en Arjen weer de presentatorrol te geven, hoe jammer dat ook is voor Arjen.  Daarbuiten blijft natuurlijk belofte maakt schuld, als de AVRO Arjen heeft beloofd dat hij terug mocht komen en een grotere beloning zou ontvangen als het een succes zou worden, dan moeten ze zich daar toch gewoon aan houden. Het staat buiten kijf dat Arjen veel heeft betekend voor het concept Moltalk.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #1026 Gepost op: 27-11-2015, 11:48:47 »
Dat klopt idd. Ik vond Arjen in seizoen twee ook veel stijver overkomen. En ik vind het altijd leuk dat Patrick en vivienne helemaal diep in theorieën meegaan enzo dat miste wel een beetje in de tijd met Arjen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1027 Gepost op: 27-11-2015, 12:20:51 »
Ik vind dat die Yordi of hoe die ook heet wel een punt heeft dat Arjen meerdere keren de naam van de "dader" noemt, waarom is dat nodig? en waarom regel je dit eerst niet even met elkaar in plaats van meteen zoiets op facebook te gooien? vind dat ook wel weer een beetje kinderachtig.
Ik vind het niet netjes van de AVRO, maar Arjen verlaagt zich wel zo.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1028 Gepost op: 27-11-2015, 12:42:59 »
Update 12.02 uur: AVROTROS reageert via Facebook op de boze brief

Beste Arjen,
Het is natuurlijk ongepast om jou met een standaard mail uit te nodigen voor MolTalk. Per slot van rekening heb jij mede aan de wieg gestaan van MolTalk. Excuses daarvoor! Die 5000 euro voor KiKa…. Consider it done!
AVROTROS
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1029 Gepost op: 27-11-2015, 14:25:28 »
Op zich netjes. Hopelijk praten ze alles goed uit en kunnen ze weer met elkaar door 1 deur

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1030 Gepost op: 27-11-2015, 14:29:27 »
Dadelijk zegt ie nog: 500 euro was ook al goed geweest...........



Mooi, dat het wordt opgelost.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1031 Gepost op: 28-11-2015, 13:15:31 »
Ik ben totaal geen Lubach fan maar dit is wel een naaistreek.
Ik ben totaal wel een Lubach fan maar vind dit ook een naaistreek ::rofl:: ::hug::

Ze hadden hem gewoon als 1e moeten vragen om te presenteren. Zegt ie nee, dan vragen als gast.

Ik ben iets bevooroordeeld omdat ik Arjen lang als mol had  ::hypocriet::

Ik tuinde erin, samen met Joost "Yvonisdemol", geloof ik. Maar ik was gelukkig net op tijd weg. Dus IK heb geen rood scherm gezien, geen ingestorte tunnel ;). Die trip over de bergen deed het hem - erg onmols was hij daar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1032 Gepost op: 28-11-2015, 22:24:18 »
Klaas kan alles, ook een leugenaar ontmaskeren. Zie hier hoe hij Marjolein probeert te ontmaskeren in een leugendetectiebattle.
En een leuk interviewtje met onze alleskunner in het Haarlems Dagblad:
Citaat
Is het feit dat Klaas alles kan in Wie is de Mol? terug te zien? Van Kluistrum, die net als de andere negen deelnemers voor strikte geheimhouding heeft moeten tekenen, lacht geheimzinnig. "Of ik dat ga waarmaken, moet je straks maar zelf gaan bekijken." Om er direct op te laten volgen: "Nee hoor, iedereen die 'Klaas kan alles' wel eens gezien heeft weet dat ik lang niet alles kan." Voor Zapp Live was de elevisiemaker de afgelopen tijd veel in touw voor Unicef. Een zogenaamde trip voor die organisatie gebruikte hij als smoes voor zijn 'Wie is de Mol?'-reis naar de Dominicaanse Republiek. "Ik heb het Unicef wel verteld en mijn werkgever natuurlijk ook. Nee, het was niet eens zo lastig om mijn deelname en de uitkomst stil te houden. Het bewaren van het geheim is deel van het kapitaal van het programma. Aan de ene kant is iedereen er heel nieuwsgierig naar, maar uiteindelijk wil toch niemand van tevoren weten hoe het zit."

Verderop in de krant staat nog een quote van Diederik Jekel:
Citaat
Kijk je zelf graag naar tv? "Heel veel zelfs. En heel divers. Van 'Wie is de Mol?' tot 'Heel Holland Bakt'."
Die kunnen we dus zomaar terugzien volgend seizoen ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 29-11-2015, 18:20:02 door Pac-Mol »
...óf niet!

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1033 Gepost op: 28-11-2015, 23:11:34 »
Ik ga meteen denken dat die fout (van Kluistrum) wel een aanwijzing moet zijn  ::) :P
(het staat echt zo in de krant)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #1034 Gepost op: 29-11-2015, 17:57:17 »
Ik ben totaal wel een Lubach fan maar vind dit ook een naaistreek ::rofl:: ::hug::

Ze hadden hem gewoon als 1e moeten vragen om te presenteren. Zegt ie nee, dan vragen als gast.

Ik ben iets bevooroordeeld omdat ik Arjen lang als mol had  ::hypocriet::

Ik tuinde erin, samen met Joost "Yvonisdemol", geloof ik. Maar ik was gelukkig net op tijd weg. Dus IK heb geen rood scherm gezien, geen  tunnel ;)

Oh nee, ik was als schot voor de boeg voor Kim gegaan. Maar sinds aflevering 1 bleef ik tunnelen op Sanne tot de finale aan toe. Arjen heb ik nooit verdacht want mij een te fanatieke kandidaat. Maar enfin, weten we dus precies waarom Arjen met Viv als sidekick er niet meer van gaat komen ondanks dat Arjen ooit zelf gekomen is met het idee voor Moltalk. Jammer dat we op deze manier erachter moeten komen, vind het geen handige zet van de AVRO. Maar hoewel ik graag ZML kijk is het ook niet handig van Arjen om het online te slingeren. Creëert wel de nodige aandacht en Kika is de daadwerkelijke winnaar. Maar voor de rest zijn er verliezers. Idem met hoe Karel aan de kant werd gezet ivm vermeende verjonging... Verdient beide geen schoonheidsprijs.

Nu Moltalk pas echt de erkenning krijgt die het verdiend heeft (primetime op NPO 1 na wie is de mol vond ik altijd al logisch) moet je de oorspronkelijke bedenker niet zo behandelen. Arjen mag daar best de credits voor krijgen in de vorm van naamsvermelding.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2015, 17:59:50 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan