Hoe langer ik er over nadenk, des te vreemder ik het vind dat die man met de vrijstellingen op het perron een bril op had, terwijl hij die op de foto niet had. Wel of geen bril is iets waar je toch - onbewust - op gaat filteren als je een onbekende zoekt in zo'n massa, net als een snor of baard bijvoorbeeld, of haarkleur.
Als de mensen met het geld/vrijstellingen er ineens heel anders uitzien dan op de foto wordt het wel een hele flauwe/ondoenlijke opdracht. Je verwacht dat iemand andere kleding aan heeft, maar andere features moeten hetzelfde zijn wil er überhaupt een kans zijn om een onbekende te herkennen, in zo'n korte tijd, tussen zoveel mensen. In zo'n situatie is een bril al bijna een vermomming.
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat de productie daar niet op gelet heeft en die mensen geen aanwijzingen gegeven heeft. Kortom, het komt op mij over dat hij die bril bewust op had om (nog) iets moeilijker te herkennen te zijn. De vraag is waarom? Wilde men niet dat de vrijstellingen gevonden werden (beetje raar) of moesten ze juist door de Mol gevonden worden?
Al met al maakt dit Chris voor mij verdacht, aangezien hij per se naar dat perron wilde. Dat Ajouad de man gelijk herkende was dan stom toeval en niet ingecalculeerd.