Auteur Topic: Bereken je eigen mol  (gelezen 2797 keer)

Offline Leo

  • Forumlid
Bereken je eigen mol
« Gepost op: 28-01-2015, 23:46:34 »
Beste mede-molfanaten,

In excel heb ik een rekenmodule gemaakt waarbij je de verschillende deelnemers per opdracht punten kunt geven. Volgens mij werkt het heel simpel: niks invullen is niet verdacht, 1 een heel klein beetje verdacht tot en met 10, wat natuurlijk heel erg verdacht is. Automatisch wordt een rangschikking gemaakt van hoog naar laag. Zo staat jouw grootste molverdachte dus bovenaan. Omdat dit bestand 1506 kb groot is, kan ik het niet rechtstreeks op dit forum plaatsen maar hier kun je het downloaden:

https://www.dropbox.com/s/h68w9kkxbubfkze/Wie%20is%20de%20Mol.xlsx?dl=0

Als je het voor de eerste keer opent, krijg je een waarschuwing dat bestanden gedownload van internet virussen kunnen bevatten. Klik dan op "Bewerken inschakelen". Dit bestand is absoluut 100% virusvrij maar mocht je het toch niet vertrouwen, gooi even je virusscanner eroverheen voordat je het voor de eerste keer opent.
Klik daarna op "Inhoud inschakelen". Dit zorgt ervoor dat gegevens over de afvaller, naam van de uitzending, hoogte van de pot en de namen van de opdrachten automatisch worden geüpdatet.

De punten van de kandidaten die afgevallen zijn, vervallen automatisch. Zo hou je dus alleen de kandidaten over die nog in het spel zijn.

Veel plezier ermee.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2015, 09:36:26 door Leo »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Bereken je eigen mol
« Reactie #1 Gepost op: 29-01-2015, 10:33:01 »
mooi gemaakt Leo!
er was eens......

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Bereken je eigen mol
« Reactie #2 Gepost op: 29-01-2015, 11:03:23 »
Cool!
::ok::

Ik heb het even grof ingevuld. En dan komt er ongeveer het lijstje uit dat ik zelf heb vaststeld. Alleen Rik scoort iets hoger en Carolina iets lager dan verwacht.