Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes  (gelezen 36480 keer)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #40 Gepost op: 23-01-2015, 20:38:10 »
Dat zou , dat zou ?  :) er zou wel meer Jos .. laat je je zo makkelijk ompraten?   ::tandpastasmiley:: !  
Heb jij bewijs voor me dat het victor was op defoto ?
tot die tijd ben ik er iig van overtuigd dat er 1 persoo  absoluut niet demol is  : victor.
fantastische opdracht dit trouwens
dennis for mole !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #41 Gepost op: 23-01-2015, 21:14:36 »
Ik zeg ook niet dat ik zomaar switch, ik moet het eerst met eigen ogen zien, voor ik overstap.

Het was alleen grappig, om van meerdere kanten ongeveer hetzelfde te horen. Art had het over die foto, het deed me meteen denken aan het bus-moment in serie 11: ''jullie hebben allemaal in de bus gezeten met de Mol''. Niet helemaal vergelijkbaar, ik moest er alleen aan denken.

Dus pas als ik zelf overtuigd ben, stap ik over. Naar wie het volgens mij ook is. Dat KAN dus Viktor zijn.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #42 Gepost op: 23-01-2015, 21:15:53 »
Dat is wel opdracht 3 hè waar jullie het over hebben ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #43 Gepost op: 23-01-2015, 21:45:12 »
Art zei iets over een villa: daar hangt een foto van de Mol. De opdracht die daaraan vooraf ging, dus.

Was dat opdracht 3? Ik ga de aflevering terug kijken, zodra #ROTOP is afgelopen. Daarna weet ik meer.



Hoop ik.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #44 Gepost op: 23-01-2015, 22:01:08 »
Art zei iets over een villa: daar hangt een foto van de Mol. De opdracht die daaraan vooraf ging, dus.

Was dat opdracht 3? Ik ga de aflevering terug kijken, zodra #ROTOP is afgelopen. Daarna weet ik meer.



Hoop ik.
De foto's werden gemaakt in Galle, dat was opdracht 1. Opdracht 3 was den namen van de gasten leren kennen. Dat vond plaats op een eiland met huis/villa. tussen de foto's daar stond een (familie)foto van de mol.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #45 Gepost op: 23-01-2015, 22:05:44 »
Ik heb een foto in een lijstje zien staan, daar werd enkele keren op ingezoomd. Maar waar die tipgevers hebben gezien dat Viktor daarop stond, is me een raadsel. Of ik kijk verkeerd.


Vooralsnog dus even geen reden om te switchen.


Ik zie dus in andere topics dat er op die foto's in die lijstjes gefocust wordt. En ik heb het idee dat we allemaal andere foto's bedoelen. Te vaag eigenlijk om er verder op in te gaan, tenzij iemand duidelijk aan kan geven om welke foto het precies gaat.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 22:10:16 door Bodejos »

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #46 Gepost op: 24-01-2015, 04:32:35 »
Ben er inmiddels wel van overtuigd dat als de club compleet bij elkaar waren gebleven er meer foto's goed zouden zijn. Ze hebben de tip van Art alleen verkeerd begrepen. Ze moesten natuurlijk niet allemaal op dezelfde foto staan, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je niet bij elkaar mag blijven. Tijdverlies door porto's en heen en weer lopen was er dan nog niet.



Leek mij ook, vond het 'n beetje 'n mollenopmerking van Art om te zeggen dat het als hele groep niet zou lukken, terwijl de groep als geheel waarschijnlijk
makkelijker 'n paar goede foto's kon maken.
Behalve dat de mol natuurlijk telkens liegt, bv over het lezen van het Parool of de lievelingsstad. Maar dat gaat over de porto ook.
Ze hadden dus met z'n allen bij die tattoo-vraag moeten staan, kleren uit, en zien wie er jokt  :)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #47 Gepost op: 24-01-2015, 15:12:36 »
wij lopen regelmatig in oudere stadjes het hele oude centrum door. Als je dat al hele groep doet, lukt dat wel in 45 minuten, en desnoods pak je er een paar niet. Zit je nog op zeven of acht.
Maar we moeten niet vergeten dat de groep dit bij aanvang niet wist, pas bij het eerste monument was deze toevoeging bekend.

Gall is een stad van 94.000 inwoners, maar het oude centrum, dat overigens op de UNESCO lijst staat, is volgens mij een klein schiereiland. De streep die ik erop heb gezet is precies 1 km. Dat hele centrumpje loop je met gemak een paar keer over, zelfs uitstapjes naar iets erboven zal gemakkelijk kunnen.

edit: moon bastion is daar
villa weltevreden is daar,
en volgens mij zeker al die koloniale bouwwerken allemaal.

« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 15:23:34 door Muldvarpen »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #48 Gepost op: 24-01-2015, 20:30:40 »
Er gaan vier vragen over "favoriete iets" van kandidaten: New York als favoriete stad, krakeling als favoriete koekje, Volvo als favoriete auto en Parool als favoriete krant. Maar bij dat laatste is dat op het kaartje niet duidelijk. Daar staat gewoon "Parool lezers" op.

In eerste instantie zegt Margriet ook (net als Chris en Martine) het Parool te lezen maar ze besluit op pad te gaan naar het Moon Bastion voor ze de foto (met Ajouad erbij) nemen. Ze heeft dan kennelijk besloten dat ze toch niet op de foto moet. Dit is een goed besluit. Net als dat het een goed besluit is dat ze ook een foto maken zonder Chris omdat hij het Parool niet op nummer één heeft staan. De goede foto was namelijk die met alleen Martine en Ajouad erop. Iemand moet dus bedacht hebben dat het om "favoriete krant" gaat terwijl dit er niet staat.

Onmols? Of juist Mols (voorkennis)? Het eerste lijkt mij. Wat we ermee kunnen? Het maakt op zijn minst Margriet weer wat minder verdacht omdat zij besluit niet op de foto te gaan terwijl ze wel het Parool zegt te lezen. Chris volgt daarna haar voorbeeld door ook een foto te laten nemen waar hij niet op staat. Je zou zelfs ook kunnen zeggen dat het Martine als Mol onwaarschijnlijker maakt omdat de Mol hier best gebruik had kunnen maken van de onduidelijke omschrijving "Parool lezers".

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #49 Gepost op: 24-01-2015, 21:09:25 »
Als je de vraag goed bekijkt en het antwoord van Art beluisterd dan kan dat alleen maar betekenen dat Chris het parool helemaal niet leest. Ook niet als 2e of 3e.

Maar dan is het gek dat Margriet die wel het Parool zegt te lezen niet op de foto gaat.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #50 Gepost op: 25-01-2015, 16:09:00 »
Bij Moon Bastillion/Middelpunt

Marlijn zegt JA DIT BEN IK , IK BEN HET.
Even later beschrijft zij de lokatie als  "De Grote Klok".

Hangt ze aan de grote klok dat zij de mol is, of probeert zij zich als kandidaat verdacht te maken?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #51 Gepost op: 25-01-2015, 17:09:44 »
Bij Moon Bastillion/Middelpunt

Marlijn zegt JA DIT BEN IK , IK BEN HET.
Even later beschrijft zij de lokatie als  "De Grote Klok".

Hangt ze aan de grote klok dat zij de mol is, of probeert zij zich als kandidaat verdacht te maken?
Dat vind ik wel een hele mooie!

Offline NiekMolloot

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #52 Gepost op: 25-01-2015, 22:09:00 »
Vreemd stelletje op de achtergrond als Art de foto's beoordeeld, maken ze letters??

Kan iemand hier verder op in gaan?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #53 Gepost op: 25-01-2015, 22:24:54 »
Kan iemand hier verder op in gaan?

Het doet me denken aan Lambik en Jerom in De Zwarte Zwaan. (Blader maar eens naar pagina 41 als je dat album hebt. ;D)

Offline Janorator

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #54 Gepost op: 27-01-2015, 00:01:57 »
Misschien was er wel 1 kandidaat die nooit op de foto zou zijn gekomen. Zoiets als Jon bij het reuzenrad in 2009. ::vergroot::

Iets wat ik ook dacht...
Chris, Margriet, Rik (bijnamen)
Victor (hondeninspectie)
Ajouad en Martine (Paroollezers)
staan zeker op een juiste foto

Dan blijven enkel Marlijn en Carolina over, echter heeft Marlijn geen tattoo waardoor ze weldegelijk op een foto moest. Ook zou ze krakeling als favoriete koekje hebben en New York als favoriete stad.
Carolina geeft nadien ook nog is duidelijk aan dat zij de enige is met 2 tatoeages van de hele groep...

Verder heeft Art het in de aflevering-intro duidelijk over dat de mol nog steeds 7 kandidaten tegenover zich heeft.
In de opdrachtintro zegt hij dat ze foto's moeten nemen van één of meerdere medekandidaten (en dus niet van de mol - Carolina?)

Ze stijgt wat op mijn lijstje alleszins.

Offline Astrid Pisces

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #55 Gepost op: 27-01-2015, 11:17:33 »
Het groepje van Chris maakt een foto bij dat Nederlands huis, zonder naar het bordje te kijken. Chris zegt daarna: "Weetje wat het grappige is? Kukelpapa is mijn bijnaam.." en legt nadruk op het bordje.

Dikke streep door Chris.  ::zwaai::

Ik vind het als kandidaat nog knapper om dit te weten zonder het bordje (voor de kijkers) zichtbaar te lezen. Ik gok erop dat er geknipt is in het materiaal of dat de Mol de wel heel korte uitleg van de opdracht van Art moest verduidelijken...

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #56 Gepost op: 27-01-2015, 12:25:06 »
"Bij aanvang van de opdracht noemt Art een aantal kenmerkende plekken van Galle. Aan de kandidaten de opdracht om op deze plekken op de foto te gaan. Kandidaten hebben een half uur en mogen zich alleen lopend verplaatsen. Cryptische omschrijvingen bij deze unieke monumenten moeten ze goed interpreteren, om de opdracht te laten slagen. "
Idd, Art geeft geen opdracht om te splitsen. ("Het (de foto) gaat nooit lukken als jullie allemaal bij elkaar blijven.. (klopt, op iedere foto andere kandidaten) Maar... in de verwarring die ontstaat zie je gelijk de biecht van Viktor. Deze neemt blijkbaar de leiding, en daarna zie je Viktor de groep zijn 'marsorders' geven.

(Gelezen op .nl/Asjemenou)
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #57 Gepost op: 27-01-2015, 12:58:31 »
Ik vind het als kandidaat nog knapper om dit te weten zonder het bordje (voor de kijkers) zichtbaar te lezen. Ik gok erop dat er geknipt is in het materiaal of dat de Mol de wel heel korte uitleg van de opdracht van Art moest verduidelijken...
Ik denk niet dat het de opdracht van de mol is om kandidaten te verduidelijken hoe een opdracht werkt. de mol heeft als opdracht om zo veel mogelijk opdrachten te saboteren en zo weinig mogelijk geld in de pot te brengen. Heel af en toe wordt hij blijkbaar ingezet om te zorgen dat iedereen doorgaat, maar ik heb nog nooit gehoord dat een mol een opdracht 'uitlegt' omdat het anders zo zielig is dat ze er niets van snappen.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #58 Gepost op: 27-01-2015, 18:19:21 »
Kan iemand hier verder op in gaan?

het lijkt wel een stelletje waarbij de man een huwelijksaanzoek doet..
vreemd inderdaad

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - Vakantiekiekjes
« Reactie #59 Gepost op: 27-01-2015, 18:25:53 »
het lijkt wel een stelletje waarbij de man een huwelijksaanzoek doet..
vreemd inderdaad

Dat huwelijk hebben ze dan snel geregeld. (Opdracht 3...)