Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette  (gelezen 29457 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #20 Gepost op: 22-01-2015, 22:22:36 »
Op het eerste gezicht lijkt de actie van Viktor, het vinden van de bom, mols. Ten eerste, omdat hij geen geld binnenhaalt en ten tweede omdat hij ook geen waardevolle dingen (jokers, vrijstellingen) wegkaapt voor anderen, zodat zij deze gewoon kunnen pakken en dus automatisch weghouden van het geld.

Echter, is wat hij daarna doet zeer onmols. Waarom zou je als mol in godsnaam zeggen waar de bom ligt? Als Marlijn en Chris niet hadden geweten van de bom in bakje 7, waren ze waarschijnlijk doorgelopen met de hoop op één of meerdere jokers en bij de bom uitgekomen. Hetzelfde geldt voor anderen, die misschien wel regelrecht op de bom zouden aflopen, en hierdoor geen jokers/vrijstelling konden pakken en deze dus zouden achterlaten voor andere kandidaten. Die op hun beurt deze jokers/vrijstelling zouden pakken of ook op de bom terecht zouden komen.

- Hoe meer jokers en vrijstellingen in het spel, hoe kleiner de kans dat iemand geld pakt.
- Als er niemand weet over de plek van de bom, hoe groter de kans dat ze er op aflopen en dus geen geld kunnen pakken.

Victor faalt op beide punten en is dus vrijwel zeker niet de mol. Of hij weet echt niet wat hij doet, maar dat geloof ik niet. Definitieve, dikgedrukte streep door Victor.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Ambalangoda Tempel
« Reactie #21 Gepost op: 22-01-2015, 22:29:06 »
Voor de volledigheid: zonder voorkennis is de kans op lootje 1 één op acht. Dat is geenszins ondenkbaar. Plus, wat heeft de mol er hier aan om als eerste te gaan?
Maar ze pakte ook nog als eerste, waar je wat aan voorkennis hebt. Ze stuurt de kandidaten naar rechts, de kant waar van alles te grijpen is vóór je geld tegenkomt. Maar goed, dit is tunnelvisie.

Echter, is wat hij daarna doet zeer onmols. Waarom zou je als mol in godsnaam zeggen waar de bom ligt? Als Marlijn en Chris niet hadden geweten van de bom in bakje 7, waren ze waarschijnlijk doorgelopen met de hoop op één of meerdere jokers en bij de bom uitgekomen. Hetzelfde geldt voor anderen, die misschien wel regelrecht op de bom zouden aflopen, en hierdoor geen jokers/vrijstelling konden pakken en deze dus zouden achterlaten voor andere kandidaten. Die op hun beurt deze jokers/vrijstelling zouden pakken of ook op de bom terecht zouden komen.
Ter verdediging van Viktor: Misschien hoopte hij dat niemand hem zou vertrouwen en éérst naar bakje 7 zou lopen, omdat hij verzwegen zou hebben dat hij daar de vrijstelling heeft laten liggen. ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 07:06:53 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »
...óf niet!

Offline Michieliosios

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #22 Gepost op: 22-01-2015, 22:35:01 »
Hierbij een volledig overzicht van de (schematische) routes die de kandidaten gelopen hebben, de volgorde waarin ze gelopen hebben en de inhoud van de bakjes, waarbij nr. 8 onbekend is gebleven. (Denk aan de titel van de aflevering: M acht)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #23 Gepost op: 22-01-2015, 22:36:54 »
Ter verdediging van Viktor: Misschien hoopte hij dat niemand hem zou vertrouwen en éérst naar bakje 7 zou lopen, omdat hij verzwegen zou hebben dat hij daar de vrijstelling heeft laten liggen. ::tandpastasmiley::

Waarom zou niemand hem vertrouwen? Hij pakte immers 100 euro bij de lasergun opdracht waar iedereen hem zo dankbaar voor was. En aangezien niemand naar bakje 7 liep, zegt dit al genoeg over de mate waarin ze Viktor al vertrouwden..

Offline cutelittletailo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2015, 22:38:16 »
Mooi overzicht!
In de tweet staat wel; 18 verrassingen.. zonder 8 zijn het er 18?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2015, 22:40:04 »
Waarom zou niemand hem vertrouwen? Hij pakte immers 100 euro bij de lasergun opdracht waar iedereen hem zo dankbaar voor was. En aangezien niemand naar bakje 7 liep, zegt dit al genoeg over de mate waarin ze Viktor al vertrouwden..
Misschien schatte hij het verkeerd in.
...óf niet!

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2015, 22:50:40 »
Oké stel hij dacht, als mol zijnde, dat de kandidaten hem niet zouden vertrouwen. Beeld je nu in wat je als kandidaat zou doen als je Viktor niet vertrouwt; zou je het risico nemen om af te gaan, alleen omdat je er niet zeker van bent of Viktor liegt of niet OF zou je de jokers/vrijstelling/geld in de voorgaande bakjes pakken, omdat je dan zeker bent van je zaak? Dan ga je toch voor de tweede optie lijkt me.

Daarbij, door het verklappen van positie van de bom in bakje 7, ging ook geen enkele kandidaat (afgezien van Chris, die vervolgens bakje 7 vermeed en uit bakje 6 het geld pakte) meer bij de ingang van bakje 6/bakje 7 naar binnen, waardoor de kans dat iemand de bom zou raken, wel of niet gelogen door Viktor, kleiner werd. Dit wil je gewoon niet als mol. Je wilt dat er zoveel mogelijk kandidaten afgaan door de bom, zodat ze het geld niet kunnen pakken. Bovendien laten ze door het afgaan ook vrijstellingen/jokers achter, die de ander kandidaten dan weer kunnen pakken en zo dus de minste kans hebben om bij een bakje met geld uit te komen.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2015, 16:42:20 door Joeyversteeg12 »

Offline Ritchey

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #27 Gepost op: 22-01-2015, 22:55:33 »
Trouwens, via Moltalk komt Chris' keuze bij deze opdracht. Dan komt er een camerashot van het geld, naar een trommelende man. Waar staat daar in vredesnaam een trommelende man, daar bovenaan? Hint misschien?

Viel me ook al op. Kan dat niet zo plaatsen. Het valt alleen wel in de categorie "tweelingen" en "Kraaien" op de achtergrond

Online NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2015, 23:28:48 »
Viktor maakt zichzelf hier niet meer verdacht, maar let eens op de reactie van Carolina. Ze lijkt iets te hebben van: "Zucht, waarom zeg je dat nou, oelewapper".

Inderdaad, viel me ook op..
Lomperik..

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Ambalangoda Tempel
« Reactie #29 Gepost op: 23-01-2015, 00:11:34 »
Volgens mij wil de mol juist bij de laatste zitten, want het zijn de laatsten die vaak het geld (moeten) pakken. Als laatste gaan en dan géén geld pakken, doet dus het meeste schade aan de pot.
Maar het maakt je als mol ook meteen enorm verdacht, omdat de mensen voor je ongeveer weten wat er nog ligt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #30 Gepost op: 23-01-2015, 00:17:30 »
Er gebeurt iets in bakje 3

(3 en (Kees) de Mol te zien).

@ 19.31u. en 19.32u.





Edit: ín en niet mét bakje 3 :)

« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 00:20:56 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #31 Gepost op: 23-01-2015, 00:28:30 »
Net of die door een wind omhoog wordt geblazen maar toch in het bakje blijft liggen alleen wat hoger

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #32 Gepost op: 23-01-2015, 00:30:38 »
Net of die door een wind omhoog wordt geblazen maar toch in het bakje blijft liggen alleen wat hoger
De Mol laat zich zien @ 3?   :-X

*Geen idee, ik ga in de herhaling nu*
Omnia vincit amor

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #33 Gepost op: 23-01-2015, 00:38:35 »
Succes ;)
Ik ga de herhaling(en) morgen pas in. Nu richting mandje ;)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #34 Gepost op: 23-01-2015, 00:41:34 »
Succes ;)
Ik ga de herhaling(en) morgen pas in. Nu richting mandje ;)
Truste:)
Omnia vincit amor

Online NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #35 Gepost op: 23-01-2015, 01:41:14 »
Er gebeurt iets in bakje 3

(3 en (Kees) de Mol te zien).

@ 19.31u. en 19.32u.





Edit: ín en niet mét bakje 3 :)



Wat bedoel je hier nu mee? We zien toch gwn het briefje met het hoofd van een ex-mol op?
Ik snap je uitleg niet. Er staat toch gwn wat wind? Wat is daar speciaal aan?
Lomperik..

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #36 Gepost op: 23-01-2015, 01:45:45 »
Wat bedoel je hier nu mee? We zien toch gwn het briefje met het hoofd van een ex-mol op?
Ik snap je uitleg niet. Er staat toch gwn wat wind? Wat is daar speciaal aan?
'k Vond het een vreemde opname... alle jokers/vrijstellingen etc werden 'vast' gefilmd... maar bij bakje "3" zien we het geld opwaaien. Het viel mij slechts op. Vandaar de melding.

*Wie weet ...en dus vandaar ....*

 ;)

Edit; het cijfer 3 kan nog het 1 en ander betekenen...wellicht vandaar...(denk aan bv Rik).

« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 01:50:55 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #37 Gepost op: 23-01-2015, 01:46:01 »
Hierbij een volledig overzicht van de (schematische) routes die de kandidaten gelopen hebben, de volgorde waarin ze gelopen hebben en de inhoud van de bakjes, waarbij nr. 8 onbekend is gebleven. (Denk aan de titel van de aflevering: M acht)

bedankt voor het overzicht :) dit bevestigt een aantal dingen die mij ook al opvielen bij het bekijken:

  • Martine: (die als eerste gaat) neemt met wel erg weinig genoegen (2jokers) Dit zou natuurlijk verklaarbaar kunnen zijn doordat ze bang is voor de bom.
  • Marlijn: door het pakken van de €500 is zij voor mij definitief mol af. Het is totaal onnodig. Ze wist dat bakje 8 ook veilig was. Als dit echt een aanwijzing bevatte dan wil je die als mol toch juist graag weghalen? Zelfs doorlopen naar 7 kun je nog goed uitleggen met "ik vertrouwde Victor niet". Wat ik wel vreemd vind: Ze lijkt Victor te geloven, waarom begint ze niet net als Chris bij bakje 6?
  • Chris:Ik vind het pakken van die €250 euro een vreemde actie, zowel van een kandidaat als van de mol. Hij vertrouwt er blijkbaar op dat de bom echt in bakje 7 zit. Dan blijven er nog 11 bakjes over. Er zijn 7 kandidaten hem voor geweest. Dat wil zeggen dat er nog tenminste 4 bakjes over zijn. De ervaring leert dat bijna elke kandidaat een bedrag van 250 euro zonder blikken of blozen laat liggen als ze ook maar één kans zien voor een joker. Jezelf verdacht maken zoals hij oppert is leuk, maar ik denk niet dat dat opweegt tegen een joker/vrijstelling.

Online NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #38 Gepost op: 23-01-2015, 02:02:46 »
Zegt Chris nu letterlijk als hij bij 250 aankomt;
'Als ik in die pot 250euro zag dacht ik van: dat is perfect. Want de Mol brengt heel weinig geld op die manier binnen, maar wel geld. Dus dan ben je ineens weer de kandidaat die de pot wil spekken, dus toen ik dat geld zag heb ik meteen die tactiek bepaald.'

Heeft de crew hier nu gewoon een biecht voor aflevering 10 al in de aflevering zelf gestopt? Chris zegt hier letterlijk dat hij de Mol is...
Ik zit zelf niet op Chris, dus het is niets iets dat ik uit de context haal omdat het zo in mijn tunnelvisie past, hij zegt dit gewoon letterlijk.
Lomperik..

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #39 Gepost op: 23-01-2015, 04:37:31 »
Aangezien Michieliosios al een overzicht heeft gemaakt, zijn we eigenlijk al te laat. Maar nu we het toch gemaakt hebben, is het zonde om te laten liggen. Hierin is tevens de volgorde van strootje trekken toegevoegd.

Wat ons opvalt:
  • Art gaat recht voor Carolina en Martine staan bij het strootje trekken.
  • Martine adviseert Ajouad naar rechts te gaan, daarmee voorkomt zij dat Ajouad opnieuw een vrijstelling vindt.
  • Viktor noemt zichzelf een oelewapper wanneer hij de locatie van de bom noemt. Is dat omdat hij deze info had moeten 'verkopen' of had hij als mol beter helemaal niet kunnen zeggen waar de bom lag?
  • Wanneer Viktor met de groep deelt dat de bom in bakje 7 ligt, lijkt Carolina erg teleurgesteld
  • Marlijn weet dat in bakje 7 de bom ligt (verteld door Rik), toch neemt zij het risico om richting nr 7 te lopen (ze had er ook voor kunnen kiezen om te starten bij nr 8 en dan ervan weg te gaan)
  • Marlijn wijst Chris naar de linker kant omdat er rechts niet veel meer te halen is (of houdt ze Chris bewust bij Nr 8 weg?)
  • Chris start bewust bij nr 6 om vervolgens weg van de bom te kunnen lopen. Was het niet slimmer geweest om bij nr 8 te starten? Zo had hij kunnen controleren of de informatie van Marlijn juist was. Zoals hij aangeeft ziet hij Marlijn als mogelijke mol.
  • Op het moment dat Chris bij nr 6 geld pakt, komt er een man met een trommel langs
« Laatst bewerkt op: 10-02-2015, 04:02:15 door WIDM uncovered »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit