Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette  (gelezen 29456 keer)

Offline zwft

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #40 Gepost op: 23-01-2015, 05:27:08 »
18 verrassingen (tweet) slaat volgens mij op alles behalve het geld. In pot acht zullen nog 2 jokers hebben gezeten denk ik zo (dan kom je in totaal op 18)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #41 Gepost op: 23-01-2015, 08:49:47 »

Wat ons opvalt:
  • Viktor noemt zichzelf een oelewapper wanneer hij de locatie van de bom noemt. Is dat omdat hij deze info had moeten 'verkopen' of had hij als mol beter helemaal niet kunnen zeggen waar de bom lag?
  • Wanneer Rik met de groep deelt dat de bom in bakje 7 ligt, lijkt Carolina erg teleurgesteld (hier een fragment: http://youtu.be/-m61wZntzhc)
  • Marlijn weet dat in bakje 7 de bom ligt (verteld door Rik), toch neemt zij het risico om richting nr 7 te lopen (ze had er ook voor kunnen kiezen om te starten bij nr 8 en dan ervan weg te gaan)

Het was niet Rik maar Victor die vertelde waar de bom lag  ;)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #42 Gepost op: 23-01-2015, 09:18:06 »
Zegt Chris nu letterlijk als hij bij 250 aankomt;
'Als ik in die pot 250euro zag dacht ik van: dat is perfect. Want de Mol brengt heel weinig geld op die manier binnen, maar wel geld. Dus dan ben je ineens weer de kandidaat die de pot wil spekken, dus toen ik dat geld zag heb ik meteen die tactiek bepaald.'

Heeft de crew hier nu gewoon een biecht voor aflevering 10 al in de aflevering zelf gestopt? Chris zegt hier letterlijk dat hij de Mol is...
Ik zit zelf niet op Chris, dus het is niets iets dat ik uit de context haal omdat het zo in mijn tunnelvisie past, hij zegt dit gewoon letterlijk.
Dank je. Heb ik het toch goed gehoord.
Tja, lijkt te obvious, natuurlijk. Zou je hem bijna door gaan afstrepen. Maar toch, maar toch... Ondanks dat hij af en toe wat licht onmolse dingetjes lijkt te doen, blijft hij voor mij toch steeds verdacht. Hij lijkt steeds voorkennis te hebben, dat is het denk ik.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #43 Gepost op: 23-01-2015, 09:42:53 »
Het was niet Rik maar Victor die vertelde waar de bom lag  ;)
Thanks, inderdaad een foutje. Heb het aangepast!
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #44 Gepost op: 23-01-2015, 11:06:28 »
Ik denk dat in deze opdracht een hint zit naar Chris.

Gezien de aflevering titel "M acht", vermoed ik dat er iets is met bakje 8/het cijfer 8.

Het achtste bakje is tot Chris zijn ronde niet in beeld geweest. Pas in het lucht-shot tijdens zijn ronde zien we het bakje (afbeelding 8.1).

Vervolgens zien we ná dat Chris de € 250,- pakt, voor het allereerst bakje 8 beter zichtbaar in beeld (afbeelding 8.2), letterlijk aangekondigd met tromgeroffel!

Wat zien we in dat bakje? Dit lijken de stokjes te zijn die de volgorde bepaalden...de stokjes die bepaalden dat Chris als 8e deelnemer zou gaan!

De mol als nummer 8, gehint in bakje 8!

M achtig mooi toeval...of niet  ::vergroot::

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #45 Gepost op: 23-01-2015, 11:10:09 »
Toevoeging:

Ter weerlegging van het feit dat andere kandidaten de stokjes makkelijk hadden kunnen zien; je ziet op de afbeelding 8.1, duidelijk mensen bij bakje 7 staan, mogelijk is dit de productie die een switch van bakjes doet, indien noodzakelijk.

Hieronder in afbeelding 8.3 is te zien dat dit makkelijk buiten beeld heeft kunnen gebeuren...

Bovendien staan de kandidaten onder aan de trap en zien überhaupt niet wat er boven gebeurd.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #46 Gepost op: 23-01-2015, 11:18:47 »
En hier zie je ook dat de paaltje verschoven zijn (vergelijk luchtshot bovenaan de trap met front shot boven aan de trap. Eerste heeft geen paal tussen de zwarte strepen op de grond. De laatste wel.)

Heeft de crew hier nu gewoon een biecht voor aflevering 10 al in de aflevering zelf gestopt? Chris zegt hier letterlijk dat hij de Mol is...
Ik zit zelf niet op Chris, dus het is niets iets dat ik uit de context haal omdat het zo in mijn tunnelvisie past, hij zegt dit gewoon letterlijk.

Tycho claimde ook wel eens van alles en nog wat in zijn biechten ("maar natuurlijk wist ik dat al twee maanden geleden"). Hij haalde de finale niet.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #47 Gepost op: 23-01-2015, 11:45:58 »
Ik denk dat in deze opdracht een hint zit naar Chris.

Gezien de aflevering titel "M acht", vermoed ik dat er iets is met bakje 8/het cijfer 8.

Het achtste bakje is tot Chris zijn ronde niet in beeld geweest. Pas in het lucht-shot tijdens zijn ronde zien we het bakje (afbeelding 8.1).

Vervolgens zien we ná dat Chris de € 250,- pakt, voor het allereerst bakje 8 beter zichtbaar in beeld (afbeelding 8.2), letterlijk aangekondigd met tromgeroffel!

Wat zien we in dat bakje? Dit lijken de stokjes te zijn die de volgorde bepaalden...de stokjes die bepaalden dat Chris als 8e deelnemer zou gaan!

De mol als nummer 8, gehint in bakje 8!

M achtig mooi toeval...of niet  ::vergroot::

 ::vergroot:: Waarom zouden ze die strootjes op een paaltje neerleggen.... Apart. Goed gevonden!

Offline jacobdubbel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #48 Gepost op: 23-01-2015, 12:48:47 »
Carolina maakt wel vreemd gebaar wanneer Viktor praat over de bom. Even hiervoor kijkt ze al recht de camera in zodat ze weet dat ze vol in beeld staat. De W die ze maakt kan andersom gezien worden als M
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 14:22:59 door jacobdubbel »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #49 Gepost op: 23-01-2015, 13:18:43 »
4. Viktor (begonnen bij 7)
Volgens mij maakt hij een hele toer hoor. Net zolang tot hij eens een keer die gewenste bom tegenkwam ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Ambalangoda Tempel
« Reactie #50 Gepost op: 23-01-2015, 13:37:25 »
Waren Chris en Marlijn niet de laatsten?
Dan blijft er alleen nog geld over.


Nee toch, er waren toch 12 bakjes? De vrijstelling (bakje 2) is er ook niet uitgegaan.

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #51 Gepost op: 24-01-2015, 10:57:37 »
zijn mollen niet ook niet bang voor geluiden en lawaai?
misschien jagen ze in dat land wel de mollen weg met trommels? haha
dit denk ik omdat bij Chris opeens die trommel erbij kwam
dus dat dit dan een soort hint was ?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #52 Gepost op: 24-01-2015, 14:56:09 »
Hierbij een volledig overzicht van de (schematische) routes die de kandidaten gelopen hebben, de volgorde waarin ze gelopen hebben en de inhoud van de bakjes, waarbij nr. 8 onbekend is gebleven. (Denk aan de titel van de aflevering: M acht)

Mooi overzichtje. Conclusies die ik hier uit haal:

1. Martine: Stopt bij 2 jokers: Mols want ze brengt geen info in het spel, of kandidaats, omdat ze bang voor de bom is. Mogelijk mols: ze stuurt Ajouad naar rechts. Daar komt hij 5 jokers, de zwarte vrijtelling en jokers tegen voordat hij geld zou vinden. Ajouad zou nooit geld pakken lijkt me dan. Ze kan hier voorkennis hebben en heeft een goede molpositie
2. Ajouad: Is de mol niet
3. Carolina: Begint bij 4. Gaat naar links en stopt bij 2 jokers. Doorlopen zou of geld of een bom zijn. Mogelijke voorkennis. Ze deelt ook geen verdere info.
4. Viktor: Stuit direct op de bom en deelt dit. Hij vergroot de kans op geld in de pot. Onmols.
5. Rik. Pakt 3 jokers bij 10. Rechtsaf zou die geld pakken. Linksaf zou die tegen komen: zwarte vrijstelling, leeg, leeg, groene vrijstelling, geld.  Hij weet al waar de bom ligt. Waarom niet bij 6 of 8 beginnen en dan helemaal rond gaan?. Hij zorgt geen geld tegen te komen en neemt direct genoegen met jokers. Je weet dat er nog maar 4 bakken leeg zijn, je weet waar de bom is. Waarom niet gewoon het hele veld rond gaan? Zou hij als mol expres de geldbedragen ontlopen en maakt hij de ‘kandidaatse’ keuze voor jokers?
6. Margriet: Zwarte vrijstelling zou ik als kandidaat ook pakken, geen rare keuze.
7. Marlijn: pakt geld: Duidelijk onmols. Getuigt ook niet echt van voorkennis of handigheid dat ze niet bij 6 of 8 begint
8. Chris: Beginnen bij 6 dus hij kan helemaal rond. Hij pakt geld, terwijl je zowel als kandidaat als mol weet (of kan berekenen) dat er nog 2 bakjes zijn waar iets te halen is. Duidelijk onmols

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #53 Gepost op: 24-01-2015, 17:30:37 »
Zegt Chris nu letterlijk als hij bij 250 aankomt;
'Als ik in die pot 250euro zag dacht ik van: dat is perfect. Want de Mol brengt heel weinig geld op die manier binnen, maar wel geld. Dus dan ben je ineens weer de kandidaat die de pot wil spekken, dus toen ik dat geld zag heb ik meteen die tactiek bepaald.'

Heeft de crew hier nu gewoon een biecht voor aflevering 10 al in de aflevering zelf gestopt? Chris zegt hier letterlijk dat hij de Mol is...
Ik zit zelf niet op Chris, dus het is niets iets dat ik uit de context haal omdat het zo in mijn tunnelvisie past, hij zegt dit gewoon letterlijk.
Mijn ogen waren toen ook open toen hij dat zei. Maar ik denk dat hij als kandidaat zich verdacht wilt maken. Hij praat vanuit het oogpunt van de gedachten van de andere kandidaten: ''Want de Mol brengt heel weinig geld op die manier binnen, maar wel geld. Dus dan ben je ineens weer de kandidaat die de pot wil spekken''. Wel knap als dit goed werkt bij de anderen, want het is net de situatie bij bluffen met poker en uitvinden wie de juiste kaarten heeft. Chris: ''Ik denk dat als zij denken wat ik denk dat ik als Mol mij niet verdacht wil maken door 250 euro te pakken, dat zij mij verdenken als Mol, terwijl ik dat niet ben. Complex dus, maar wel knap als het zijn medekandidaten beïnvloedt.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #54 Gepost op: 24-01-2015, 17:54:03 »
Weten we zeker dat niet iemand van degenen van wie de wandeling niet in beeld is gebracht (ik kan alleen Margriet verzinnen) langs nummer 8 is gelopen? Zou een mooi beeld voor aflevering 10 opleveren.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #55 Gepost op: 25-01-2015, 16:36:32 »
Marlijn lijkt niet verdacht omdat ze geld heeft gepakt, maar misschien zat er meer dan 500 in bakje 9?
Ze loopt naar de groep, laat 500 euro zien, wijst op de groep en roept:
VOOR JULLIE HE, VOOR JULLIE!

Is zij openlijk de mol, of probeert ze zichzelf verdacht te maken?

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #56 Gepost op: 25-01-2015, 18:13:23 »
Marlijn lijkt niet verdacht omdat ze geld heeft gepakt, maar misschien zat er meer dan 500 in bakje 9?
Ze loopt naar de groep, laat 500 euro zien, wijst op de groep en roept:
VOOR JULLIE HE, VOOR JULLIE!

Is zij openlijk de mol, of probeert ze zichzelf verdacht te maken?
Ik probeer die laatste vraag te snappen... Zichzelf verdacht maken door te zeggen: Voor jullie? Ik vatte het gewoon op als in: ik heb niets voor mezelf gepakt (jokers/vrijstelling) maar geld (voor de pot). Als er in bakje 8 meer lag dan bakje 7 had ze ook ergens anders kunnen beginnen of kunnen zeggen dat ze Victor niet vertrouwde en toch op de bom lopen. Ze had zelfs evt. dat geld weg kunnen gooien.

Ik vind dit een hele duidelijke kandidatenactie en als het straks in afl. 10 weer wordt afgedaan, als ja vertrouwen winnen, of ja de pot gaat toch in een volgende aflevering leeg, dan knap ik echt af

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #57 Gepost op: 25-01-2015, 20:09:09 »
Ik probeer die laatste vraag te snappen... Zichzelf verdacht maken door te zeggen: Voor jullie? Ik vatte het gewoon op als in: ik heb niets voor mezelf gepakt (jokers/vrijstelling) maar geld (voor de pot). Als er in bakje 8 meer lag dan bakje 7 had ze ook ergens anders kunnen beginnen of kunnen zeggen dat ze Victor niet vertrouwde en toch op de bom lopen. Ze had zelfs evt. dat geld weg kunnen gooien.

Ik vind dit een hele duidelijke kandidatenactie en als het straks in afl. 10 weer wordt afgedaan, als ja vertrouwen winnen, of ja de pot gaat toch in een volgende aflevering leeg, dan knap ik echt af

Ik twijfel, omdat het geld ook voor haarzelf zou zijn, als zij een kandidaat is die de pot kan winnen.
Overigens kan er meer geld in het bakje hebben gezeten... ???

 ???

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #58 Gepost op: 25-01-2015, 21:41:19 »
Los van het controleren van zijn verdachte Marlijn, het is uberhaupt vreemd dat Chris niet bij 8 begint want zo kan hij het hele rondje lopen. Dat geldt eigenlijk voor iedereen die na Viktor gaat. ???

Chris begint bij 6. Dat is mbt tot de bom net zo logisch als bij 8 beginnen. Als je de andere kant rond gaat, kun je ook het hele rondje maken.


Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - Russisch roulette
« Reactie #59 Gepost op: 25-01-2015, 23:34:55 »
Van de 12 bakjes, zijn er maar 3 met geld. Wat mij betreft een direct bewijs dat er dit seizoen veel te veel jokers en vrijstellingen in het spel worden gebracht.
Enfin, wat ik eigenlijk vooral interessant vind, is dat er één bakje met €250 lijkt te zijn en twee met €500. Je zou denken dat zo'n spelletje maar één 'hoofdprijs' kent en een aantal lagere bedragen. Daarbij vind ik het totaalbedrag van €1250 ook wat aan de lage kant. Ik vermoed dat in een van de bakjes meer dan €500 heeft gelegen...