Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen  (gelezen 156679 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #140 Gepost op: 10-01-2016, 19:39:00 »
De ogen in de leader zijn vrij groot met relatief heel veel oogwit en grote ronde irissen. Uit de kandidaten ogen zie ik eigenlijk niet echt een kandidaat die er op lijkt. Voor mij lijken ze het meeste op Marjolein alhoewel het gehele hoofd meer op een man lijkt

+ dat die ogen behoorlijk scheel staan ::oink::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #141 Gepost op: 10-01-2016, 20:11:41 »
Ik heb een andere theorie: Wellicht komt er in elke aflevering een dergelijke aanwijzing naar een kandidaat die het niet is, zoals in de eerste aflevering zoek 1 muzikant op Rémy zou kunnen slaan als kandidaat, is in aflevering 2 dan Klaas de kandidaat. Dat we de volgende aflevering weer een hint krijgen naar een kandidaat? Lijkt me vreselijk treurig als in aflevering 2 al zo'n 'makkelijke' hint zou zitten.

Offline jenn_

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #142 Gepost op: 10-01-2016, 20:40:24 »
Ik heb een andere theorie: Wellicht komt er in elke aflevering een dergelijke aanwijzing naar een kandidaat die het niet is, zoals in de eerste aflevering zoek 1 muzikant op Rémy zou kunnen slaan als kandidaat, is in aflevering 2 dan Klaas de kandidaat. Dat we de volgende aflevering weer een hint krijgen naar een kandidaat? Lijkt me vreselijk treurig als in aflevering 2 al zo'n 'makkelijke' hint zou zitten.

Hm, zou kunnen maar lijkt me wel ver gezocht?

Dan zou je in theorie de test ook niet meer kunnen maken, omdat het spel dan zou worden "wie is niet de mol". Maar het zou best kunnen. Niets is immers wat het lijkt.

edit: citaat ingevoegd

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #143 Gepost op: 10-01-2016, 20:44:50 »
Dat is contra denken en het spel omdraaien.
Ik heb voor nu Remy en Klaas van mijn lijstje geschrapt.  ::tandpastasmiley::

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #144 Gepost op: 10-01-2016, 20:51:25 »
Hm, zou kunnen maar lijkt me wel ver gezocht?

Dan zou je in theorie de test ook niet meer kunnen maken, omdat het spel dan zou worden "wie is niet de mol". Maar het zou best kunnen. Niets is immers wat het lijkt.

edit: citaat ingevoegd

Nou ja ik denk niet dat het uitmaakt voor de test omdat deze hints eigenlijk alleen voor de kijker zijn. Niemand weet denk ik dat klaas in de eerste opdracht een muzikant moest zoeken en deze aanwijzing met de laatste letters van die woorden kunnen de kandidaten ook niet hebben ontdekt.

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #145 Gepost op: 10-01-2016, 20:52:55 »
Dat is contra denken en het spel omdraaien.
Ik heb voor nu Remy en Klaas van mijn lijstje geschrapt.  ::tandpastasmiley::
Haha ik had ze al niet op mijn lijstje  ::tandpastasmiley::

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #146 Gepost op: 10-01-2016, 20:54:25 »
wens is misschien vader van de gedachte, maar ik schat in dat de hint in de citaten bij cecile en klaas niet verwijst naar de mol, maar eerder naar de eerste die we kunnen afstrepen, of naar de afvaller.

Kunnen we in aflevering 1 niet iets vinden dat de titel verwijst naar Airen?


Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #147 Gepost op: 10-01-2016, 21:02:09 »
Niemand weet denk ik dat klaas in de eerste opdracht een muzikant moest zoeken en deze aanwijzing met de laatste letters van die woorden kunnen de kandidaten ook niet hebben ontdekt.
Annemiekes dagboek na afl. 1:


Ik vond het uit zichzelf al heel vreemd dat Klaas zoiets zou vertellen, zeker als hij de Mol is. Als Mol wil je zo weinig overbodige informatie aan kandidaten vertellen. Dit beschouw ik als overbodige informatie, aangezien niemand hier anders ooit achter was gekomen.

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #148 Gepost op: 10-01-2016, 21:08:02 »
Wel raar wat Ellie doet. En, naar mijn idee, vooral niet slim.


Ik moet zeggen ik vond het een mooie opdracht met alle teksten van oud mollen maar, dit was juist een prachtige opdracht geweest om jokers en vrijstellingen te verstoppen. Nu vond ik het eigenlijk een beetje slecht net als een aantal opdrachten uit voorgaande jaren worden de jokers in feite weggegeven zonder dat de kandidaten echt iets moesten doen. Wat ik beter zou vinden is dat de kandidaten werkelijk moeten zoeken om iets te krijgen en dan niet dat ze het voor de opdracht te horen krijgen maar dat ze het voor het seizoen d.m.v een hint door krijgen dat ze bij sommige opdrachten extra op moeten letten om makkelijker door te kunnen dit zou een soort van extra spelelement/keuze kunnen toevoegen aan een opdracht als deze. Verder vond ik Ellie wel geniaal en zou ikzelf denk ik bijna hetzelfde deze opdracht benaderen.

Offline tunnelvisionair

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #149 Gepost op: 10-01-2016, 23:46:36 »
Vraagje..... Lees veel dat de mol graag naar binnen wil in deze opdracht, waarom? Ik zou juist zeggen: of buiten willen blijven (kent inhoud binnen toch al), of het maakt niet uit. Er wordt juist gezegd dat de mol bijv soms juist Jokers wil voor onderhandelingsdoeleinden/ goodwill kweken.

De enige reden die ik wel kan verzinnen is dat de mol cruciale info dan kan achterhouden, mocht de mol het klooster ingaan.

Er kon geen geld worden verdiend met deze opdracht. De mol kon idd 1 of 2 jokers winnen voor later. Maar waarom zou de mol niet gewoon graag naar binnen gaan om kandidaats over te komen? Of om gewoon te genieten van de mooie setting. Die paar jokers zal de mol ook niet wakker van liggen...

Het was mij niet opgevallen, maar ik moet zeggen dat ik het verdacht veel vind klinken als een Dennis-Weeningkje inderdaad



Kon je in het verleden de ondertiteling van het programma niet ergens terugvinden? TT888?

Edit
Ja dus.
Originele TT888-ondertiteling:

624
00:40:45.021 --> 00:40:48.018
Ik dacht: Is this me?

625
00:40:48.023 --> 00:40:50.014
Gebeurt dit echt?

626
00:40:50.019 --> 00:40:54.015
En tegelijkertijd: Wat is belangrijk? Wat moet ik ermee?


Dat vind ik inderdaad het sterkste aan deze hint, maar waren dit echt de laatste woorden van alle oud-mollen? Zijn dit de momenten waarop ze hun ogen sluiten?

In het geval van Kees in ieder geval wel. De rest zien we de ogen niet sluiten, terwijl wij wel de zogenaamde laatste woorden horen. Ik ga er een beetje vanuit dat het dus niet eens de laatste woorden waren, maar dat het zo gemonteerd is dat wij door de productie op scherp worden gezet.

Het feit dat de mega-hint niet op een kandidaat kan slaan, omdat deze in de eerste aflevering al af had kunnen vallen, vind ik niet zo sterk. Misschien hebben die oud-mollen wel zoveel gezegd, dat de naam van iedere kandidaat wel te 'priesterhinten' was, maar dat de montage nu heeft gekozen voor de afvaller van volgende week of iets dergelijks.

Tim lijkt overigens ergens op te moeten drukken, om de eerste oud-mol te laten praten. De rest zie ik dat helemaal niet doen en Ellie wordt zelfs bestookt met mantra's terwijl die op zoek is naar vrijstellingen. Zo wordt het ons althans voorgeschoteld. Beetje jammer overigens dat er geen vrijstellingen of andere ongein te vinden was, want deze opdracht leende zich er uitstekend voor.

Verder vraag ik me af waar bevestigd wordt dat Marjolein idd beide jokers zelf houdt.

En o ja. Achter je rug. Letterlijk. Rugzak?
« Laatst bewerkt op: 11-01-2016, 00:14:33 door tunnelvisionair »

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #150 Gepost op: 11-01-2016, 00:38:35 »


Art:"Het spel verandert achter je rug". Achter de rug van Art is de afbeelding van Ellie (vaag) te zien.
Letterlijk achter de rug zoals de titel vd aflevering zegt.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2016, 04:06:53 door hjpaalman »

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #151 Gepost op: 11-01-2016, 00:52:30 »
Wat ook erg opvallend was, was dat Ellie niet alleen zoals de rest, het pad richting de 5 oud-mollen volgde, maar dat ze na afloop GEEN joker vroeg in ruil voor informatie. Daar heeft ze toch een steekje laten vallen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #152 Gepost op: 11-01-2016, 00:58:14 »
Wat ook erg opvallend was, was dat Ellie niet alleen zoals de rest, het pad richting de 5 oud-mollen volgde, maar dat ze na afloop GEEN joker vroeg in ruil voor informatie. Daar heeft ze toch een steekje laten vallen.

Marjolein ging resoluut voor de jokers en Ellie had totaal geen onderhandelingsruimte aangezien ze geen informatie kon aanbieden.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #153 Gepost op: 11-01-2016, 09:26:12 »
Die zogenaamde Ellie schaduw is gewoon de schaduw van dat witte masker die daaronder staat. Wel wakker blijven he.

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #154 Gepost op: 11-01-2016, 10:36:21 »
Was het niet uitgerekend Kees die zei: denk contra?

In zijn reeks was er de priesterhint waarbij je de eerste letter van elke zin moest nemen om de mol te achterhalen. Nu zijn het de eerste letters. Denk contra...

Eigenlijk vind ik het heel jammer, maar deze hint vind ik te sterk en ik ben bang dat de mol dus eigenlijk ook al bekend is.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #155 Gepost op: 11-01-2016, 11:00:57 »
Die zogenaamde Ellie schaduw is gewoon de schaduw van dat witte masker die daaronder staat. Wel wakker blijven he.

MvdL: "De Mol herken je niet in het volle daglicht. Die kun je hooguit ondergronds betrappen op duistere zaakjes."

Wat zie je niet in het volle daglicht? schaduw! ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #156 Gepost op: 11-01-2016, 11:03:48 »
MvdL: "De Mol herken je niet in het volle daglicht. Die kun je hooguit ondergronds betrappen op duistere zaakjes."

Wat zie je niet in het volle daglicht? schaduw! ;-)

He? De essentie van een schaduw is toch dat er licht aanwezig is?

Offline tunnelvisionair

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #157 Gepost op: 11-01-2016, 11:06:25 »
MvdL: "De Mol herken je niet in het volle daglicht. Die kun je hooguit ondergronds betrappen op duistere zaakjes."

Wat zie je niet in het volle daglicht? schaduw! ;-)

Als de zon recht boven je staat niet nee, een laagstaande zon daarentegen...

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #158 Gepost op: 11-01-2016, 12:23:44 »
"Do you remember my face?"
"kijk om je heen, focus!"
"Als kandidaat word je bedrogen en gemanipuleerd waar je bij staat. Verblind door je jacht op die ene, de Mol."
"Als je mijn bericht serieus neemt en de informatie gebruikt, is de Mol dichter bij dan je denkt."
"In jouw spel om de Mol te ontmaskeren moet je daarom zo veel mogelijk kennis vergaren."

Neem die dingen eens letterlijk:
waar je bij staat / dichter bij dan je denkt/focus... ze staan vlak bij het masker (en de schaduw ervan)
remember my face/de mol te ontmaskeren....het masker heeft de vorm van het gezicht vd mol

(deed me denken aan 2014 toen susan visser met een hoed op door de Filipijnen liep en Art het had over "behoeden tegen een rood scherm")

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #159 Gepost op: 11-01-2016, 12:42:55 »
Ok maar dan zou het op Ellie slaan toch? Maar de letters geven Klaas aan, dat is dan wel weer tegenstrijdig. Of zie ik het verkeerd?