Auteur Topic: Aflevering 7 - Iets is niets  (gelezen 31659 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #40 Gepost op: 13-02-2016, 22:28:07 »
Tim feliciteert Klaas erg geforceerd met zijn groene scherm. Als de camera dan inzoomt op Klaas hoor je wat gegniffel. Volgens mij kan iemand zijn lachen niet inhouden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #41 Gepost op: 13-02-2016, 23:10:17 »
dit is het leuke van de tests wat kandidaten zeggen is meestal deels waar

toen cécile eruit ging kreeg je bij haar test een vraag te zien die ze op klaas invulde later zei ze dat ze wilde spreiden maar dat niet lukte of iets in die trend. hiermee wordt gesugereerd dat ze op klaas zat
moet aflevering nog maar eens terug kijken of rop ook een vraag op iemand heeft ingevuld en zo ja op wie.
(of iemand heeft dat al voor mij)

als je dat aanhoudt komt het ineens heel anders over. nog nooit eerder heeft een presentator voor het scherm aangegeven dat het op tijd ging als dat zo is dan zit het merendeel op klaas dan krijg je het volgende schema:

annemieke al zeker 5 afl. op klaas/tim-> safe
tim (mol)-> safe
taeke klaas-> tijd met rop
klaas annemieke/tim -> safe
rop klaas -> tijd met taeke

en zo kun je er elke spin aan geven die je wilt het is nooit met zekerheid te zeggen maar ik denk dat ze expres klaas nu uitzoomen omdat hij er volgende week uitvliegt (hopelijk >:D)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #42 Gepost op: 13-02-2016, 23:17:17 »
Annemieke speelt het voortreffelijk. Erg slim, manupulatief.. en zeker in de finale met haar vrijstelling. Mooi om Klaas zo machteloos te zien bij het gesprek met Annemieke.

Deze aflevering liet zien dat (zwarte) vrijstellingen de vriendschappen in de groep flink op het spel zetten. Van mij mogen die komend jaar er gewoon vanaf aflevering 1 in. Laat iedereen maar even flink zweten en knokken voor z'n plekkie.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #43 Gepost op: 13-02-2016, 23:56:06 »
Even zeggen dat ik deze aflevering en de drie opdrachten fantastisch vond  ::bravo::
#teamamaimiljaarde

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #44 Gepost op: 14-02-2016, 00:34:36 »
Ik vond deze aflevering ook fantastisch! De eerste opdracht vond ik erg spannend. De restaurantopdracht deed me erg denken aan MasterChef, wat ik ook graag kijk, dus die viel ook wel bij mij in de smaak (pun intended  ;D). En die tweede opdracht zit er ieder jaar wel in, maar het blijft toch ook wel een leuke opdracht.

Bij de eerste opdracht vond ik voornamelijk Rop en Klaas verdacht, en Taeke misschien een beetje. Bij de derde opdracht vooral Taeke, maar ook Klaas.

Erg jammer dat Rop eruit ligt, ik moest vaak om hem lachen! Van mij mag Annemieke winnen; ze speelt het spel heel goed en ik gun het haar. Bij de rest heb ik het gevoel dat ze het meer op gevoel spelen.

Ik zie trouwens hiernaast dat een tweet van de Mol gevolgd wordt door een tweet van Klaas. Verdacht...?
Niets is wat het lijkt...

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #45 Gepost op: 14-02-2016, 01:07:32 »
Even zeggen dat ik deze aflevering en de drie opdrachten fantastisch vond  ::bravo::

Nou en of. Ik heb de aflevering net teruggekeken, en wat een fantastische opdrachten waren dit. Ik heb er echt van genoten ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #46 Gepost op: 14-02-2016, 01:09:50 »
Annemiek heeft niet met het geld gepuzzeld?  Ik had deze aflevering ook meer strijd verwacht om de pot...

Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #47 Gepost op: 14-02-2016, 01:28:33 »
Aangezien elke kandidaat net als wij weten dat Klaas de mol is, vond ik dat Vier op een Rij echt helemaal niks. Zo'n potje hangt heel erg van toeval af, en het is triest dat 1 kandidaat dankzij geluk nu zo naar de finale wandelt.

Vraagje, mag je Jokers inzetten in de finale? Zo ja, waarom bewaarde Annemiek deze niet gewoon, dan was ze automatisch winnaar.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #48 Gepost op: 14-02-2016, 01:34:46 »
Vraagje, mag je Jokers inzetten in de finale? Zo ja, waarom bewaarde Annemiek deze niet gewoon, dan was ze automatisch winnaar.

Nee, de finale is vrij van alle items. Enige test die altijd 'puur' is.

Offline Nexum

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #49 Gepost op: 14-02-2016, 08:03:31 »
Als dit zo doorgaat trouwens wordt het dit jaar een pot van onder de 10.000.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #50 Gepost op: 14-02-2016, 08:34:02 »
Ik zie trouwens hiernaast dat een tweet van de Mol gevolgd wordt door een tweet van Klaas. Verdacht...?
Ik verwacht dat de redactie de tweets van de mol produceert.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #51 Gepost op: 14-02-2016, 09:57:13 »
Wauw, wat een fantastische aflevering was dit  ::bravo::
De opdrachten waren erg leuk, vooral opdracht 1 en 3 waren heel goed! Ik heb ervan genoten! ::bravo::

En tja, op dit moment staat Klaas wel op nummer 1 bij mij. Het gevoel van 'Mol' had ik echt bij de eerste opdracht, waar hij duidelijk veel tijd aan het rekken was. Ook bij Annemieke zag ik in opdracht 1 en 2 rare dingen, maar dat is de mol niet! En de executie: ik zat op het puntje van m'n stoel! Wat vond ik die spannend!  ::ok::

Ik kijk al uit naar aflevering 8!  ::bravo::

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #52 Gepost op: 14-02-2016, 10:47:03 »
Geweldig.

De zwarte vrijstelling is veranderd in een gewone vrijstelling.
Komt door de joker die ze aan Rob geeft. Iets is niets = Annemieke die Rob de joker geeft voor niets..

Zwarte Vrijstelling ingezet = Rob weg.

Zwarte vrijstelling niet ingezet = Klaas zelf weg.

Vorige keer was ik er al van overtuigd dat het tussen Rob en Klaas ging. Ik kwam met de poppen theorie (en die bleek nu te kloppen), maar ik koos er toch voor dat Rob bleef.
Twijfelde tussen Rob en Taeke. (Als verliezer..)

Volgende week geen afvaller, Klaas blijft.  Nog even alles op rijtje zetten deze week. Want dit klinkt erg als Annemieke is de mol. Maar ik denk eigenlijk ook dat het Tim is. Aan de andere kant denk ik dat deze twee ook de strijd aangaan om de winnaars positie. Dan kan alleen nog Taeke de mol zijn, Annemieke de winnaar en Tim de verliezer. Taeke wordt te veel ontzien, maar wel typishh Avro.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2016, 10:48:44 door Pierce_Brosnan »

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #53 Gepost op: 14-02-2016, 12:11:29 »

Vraagje, mag je Jokers inzetten in de finale? Zo ja, waarom bewaarde Annemiek deze niet gewoon, dan was ze automatisch winnaar.

Volgens mij had dat toch geen nut, want is het niet zo dat 20 (in de finale 40) het max is wat je kan halen.

Bijvoorbeeld: Annemieke heeft 19 vragen goed en zet 5 jokers in. Heeft ze dan in de uitslag 20 of 24 vragen goed? Dit is iets wat ik mij al jaren afvraag.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #54 Gepost op: 14-02-2016, 12:14:04 »
Citaat
Want dit klinkt erg als Annemieke is de mol. Maar ik denk eigenlijk ook dat het Tim is. Aan de andere kant denk ik dat deze twee ook de strijd aangaan om de winnaars positie. Dan kan alleen nog Taeke de mol zijn, Annemieke de winnaar en Tim de verliezer. Taeke wordt te veel ontzien, maar wel typishh Avro.

Hoe bedoel je? Het klinkt als Annemieke is de Mol, maar ik denk dat het Tim is en het kan alleen nog Taeke zijn?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #55 Gepost op: 14-02-2016, 12:58:33 »
Bijvoorbeeld: Annemieke heeft 19 vragen goed en zet 5 jokers in. Heeft ze dan in de uitslag 20 of 24 vragen goed? Dit is iets wat ik mij al jaren afvraag.
Normaalgesproken (op de manier waarop een "joker" vaak gebruikt wordt in andere situaties) compenseert een joker compenseert een fout antwoord. Het lijkt me niet dat ze ook nog voor je gaan werken als je alles goed hebt. Dan wordt het echt een soort vrijstelling.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #56 Gepost op: 14-02-2016, 13:47:13 »
Er zijn sowieso weinig jokers meer volgende week.... En kans dat Annemiek haar vrijstelling weer kwijtraakt in een spel waarin ze die moet verdedigen. Zul je zien dat de Mol met de groene vrijstelling de finale ingaat....

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #57 Gepost op: 14-02-2016, 14:26:34 »
Er zijn sowieso weinig jokers meer volgende week.... En kans dat Annemiek haar vrijstelling weer kwijtraakt in een spel waarin ze die moet verdedigen. Zul je zien dat de Mol met de groene vrijstelling de finale ingaat....
Als er in het spel in aflevering 7 geen pakaf had gezeten, zou ik dat nog wel willen geloven, maar ik denk dat deze nu gewoon verdiend is.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #58 Gepost op: 14-02-2016, 14:33:50 »
Ik kwam met de poppen theorie (en die bleek nu te kloppen),

Heb je een link? Ik ben benieuwd.  :)

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: Aflevering 7 - Iets is niets
« Reactie #59 Gepost op: 14-02-2016, 14:37:21 »
Volgens mij had dat toch geen nut, want is het niet zo dat 20 (in de finale 40) het max is wat je kan halen.

Bijvoorbeeld: Annemieke heeft 19 vragen goed en zet 5 jokers in. Heeft ze dan in de uitslag 20 of 24 vragen goed? Dit is iets wat ik mij al jaren afvraag.

Jokers mogen altijd ingezet worden, behalve in de finale test van 40 vragen. Een joker zet een fout antwoord om in een goed antwoord, dus als je meer jokers inzet dan foute antwoorden geeft, heb je een aantal jokers voor niks ingezet.
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105