Auteur Topic: WIDM Exam topic  (gelezen 212137 keer)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #180 Gepost op: 23-02-2013, 23:44:44 »
Nog even doorgaan op het verschillende-schermen-idee van hetoord. Misschien ook een scherm met mollogo? Voor de ontknoping, or what?
Als ik ervoor kies/het voor elkaar krijg om meer dan twee schermen mogelijk te maken, dan zal die er ook in komen. In de nieuwe versie is ook ondersteuning voor aangepaste schermen.
Alleen de vraag: Hoe meerdere schermen te implementeren? Nu is het een kwestie van aanvinken of niet, dus dan zijn er twee standen: Aan en uit. Hoe moet dat met een derde scherm? Ideeën zijn welkom
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #181 Gepost op: 23-02-2013, 23:54:25 »
Ik zou dan zoiets doen:

Koenvh.                                  Groen
MijdrechtseMol.                     Rood
Lukie4.                                    Mollogo
Dolfie.                                      Geel
Heinz.                                       Blauw
(random wat namen gepakt)

Dan staat achter elke naam een pull-down menu met de schermen waar je uit kunt kiezen.

Offline molloot max

  • Forumlid
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #182 Gepost op: 27-02-2013, 17:16:40 »
ik kan geen namen invullen bij de executie? hoe kan dat?
Dat moment dat Art zegt: Wie is de mol?.... U ziet het volgende week

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #183 Gepost op: 27-02-2013, 17:52:43 »
Hijs top! Vooral "pauze voor laten zien van scherm" is leuk met dat spannende deuntje!

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #184 Gepost op: 27-02-2013, 20:20:17 »
Hijs top! Vooral "pauze voor laten zien van scherm" is leuk met dat spannende deuntje!

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Leuk hé, spanning opbouwen :D

Alle eer voor het geluid (en idee) gaat naar Jordyep
« Laatst bewerkt op: 28-02-2013, 19:05:13 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #185 Gepost op: 2-03-2013, 13:55:32 »
Versie 1.1.1.0 is uit! ::wijn::

Versie 1.1.1.0, een relatief kleine update, maar zeker de moeite waard.
De nieuwe versie bevat:
- Nyantastische verrassing (Zie de documentatie)
- Meerdere rode/groene schermen als optie (Onder "Opmaak")
- Resultatenscherm verbeterd
- Nostalgiemodus uitgebreid (Op verzoek van Heinz)
- Executie en percentage kunnen uitgevoerd worden zonder test.

Dit maal binnen te halen via de automatische (automagische) updatefunctie!  ::joehoe::

Extra downloadlinkjes:
http://koenvh.nl/widm

Voor het geval dat die site eruit ligt (wat nog wel eens wil gebeuren  ::fluit:: )
http://widmexam.sourceforge.net

Een mail ontvangen bij updates:
http://widmexam.sourceforge.net (en dan iets naar beneden scrollen onder "Update Notifications")
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #186 Gepost op: 2-03-2013, 14:26:47 »
Super! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline profbotje2

  • Forumlid
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #187 Gepost op: 3-03-2013, 00:49:02 »
Zonet het programma gedownload, en het ziet er super uit! Al jaren droom ik van een eigen WIDM-sessie, en veel verder dan een leuk excel-bestandje waarin je een groene of een rode cel tevoorschijn kunt toveren ben ik niet gekomen  :P

Eigenlijk loopt het programma als een trein. Het was even zoeken in het begin hoe het precies zat, en welke bestanden waar moesten en wat deden, maar als je het eenmaal doorhebt vind ik het erg gebruikersvriendelijk.

Toch had ik nog één suggestie, en die kwam in me op bij het opmaak-scherm. Namelijk die van het meerdere executie-schermen toevoegen, zoals een oranje of een blauw scherm etc. Nu is dit al voorgesteld en ook goed geïmplementeerd in het programma, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als je kon aanvinken wie een blauw en oranje scherm etc kreeg.

Het idee dat ik had bedacht om dat op te lossen is het volgende:
Bij het opmaak-tabje kun je nu kiezen uit:
- Traditioneel groen/rood scherm
- Aangepast

Onder traditioneel groen/rood scherm vallen dan het al geïmplementeerde:
- Modern 1
- Modern 2
- Oud

En onder aangepast kun je nieuwe schermen aanmaken. Denk bijvoorbeeld aan het aanmaken van extra antwoorden bij polls: Je hebt sowieso twee optionele schermen, en dan kun je er telkens één bijmaken door op een knop 'scherm toevoegen' te klikken. Dan staat er gewoon achter ieder scherm een box met [...] waar je op kunt klikken om een scherm toe te voegen. Mocht dit technisch moeilijk zijn kun je eventueel ook iets maken waarbij je 10 of 20 lege boxen ziet staan, en wil je bijvoorbeeld 5 schermen hebben dan vink je vijf boxen aan en selecteer je de plaatjes.

Dan bij de executie-tab zou het misschien mogelijk kunnen zijn om één lijst met kandidaten te hebben in plaats van twee. Dan is het volgende wellicht mogelijk:
I.p.v. een box vóór de naam van de kandidaat te hebben die je kan selecteren als de kandidaat een rood scherm moet krijgen (of juist groen als rood als standaard optie is geselecteerd), is het misschien mogelijk om achter een naam verschillende boxen te hebben. Box 1 correspondeert met scherm 1, enz. Zo kun je selecteren welke kandidaat welk scherm te zien krijgt.

Als default kan dan ingesteld staan dan alle kandidaten sowieso scherm 1 te zien krijgen (dus groen normaal gesproken).

Ik denk dat dit gebruikersvriendelijk en overzichtelijk is, en ik hoop ook relatief makkelijk te realiseren (heb in ieder geval geen idee of dit moeilijk te implementeren is, het klinkt namelijk relatief makkelijk maar ik weet dat dat ook vies tegen kan vallen :P)

Ten slotte had ik nog de suggestie dat het misschien leuk is om enkele standaard schermen in te voegen. Ik zag de suggestie ook al eens voorbij komen, maar hierbij dacht ik simpelweg aan een set met schermen die in een map in de 'WIDM Exam'-folder staan. Om een voorbeeld te geven:
- Het bekende groene scherm
- Het bekende rode scherm
- Blauw
- Geel
- Oranje
- Paars
- Zwart
- Wit
- Grijs (donkergrijs met witte vingerafdruk)
- Het mollogo (voor de mol)

Ik weet alleen niet of deze makkelijk te maken zijn? :P

Dat was het dan weer ^^ Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #188 Gepost op: 4-03-2013, 16:58:39 »

En onder aangepast kun je nieuwe schermen aanmaken. Denk bijvoorbeeld aan het aanmaken van extra antwoorden bij polls: Je hebt sowieso twee optionele schermen, en dan kun je er telkens één bijmaken door op een knop 'scherm toevoegen' te klikken. Dan staat er gewoon achter ieder scherm een box met [...] waar je op kunt klikken om een scherm toe te voegen. Mocht dit technisch moeilijk zijn kun je eventueel ook iets maken waarbij je 10 of 20 lege boxen ziet staan, en wil je bijvoorbeeld 5 schermen hebben dan vink je vijf boxen aan en selecteer je de plaatjes.

Dan bij de executie-tab zou het misschien mogelijk kunnen zijn om één lijst met kandidaten te hebben in plaats van twee. Dan is het volgende wellicht mogelijk:
I.p.v. een box vóór de naam van de kandidaat te hebben die je kan selecteren als de kandidaat een rood scherm moet krijgen (of juist groen als rood als standaard optie is geselecteerd), is het misschien mogelijk om achter een naam verschillende boxen te hebben. Box 1 correspondeert met scherm 1, enz. Zo kun je selecteren welke kandidaat welk scherm te zien krijgt.

Iets dergelijks heb ik al gesuggereerd. Zou mij ook handiger lijken. Maar we mogen niet klagen

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #189 Gepost op: 4-03-2013, 17:12:22 »
Dit weekend heb ik weer tijd en zal ik kijken wat ik doen kan.. Geduld ;)
(Maar de WIDM Fandag is ook dit weekend, dus ook niet heel veel tijd)

Ik vond het alleen zelf niet het belangrijkste, dus heb eerst de andere dingen gedaan.
Wat ik ook had kunnen doen, was wachten tot ik alles had, maar ik dacht: Laat ik deze versie maar alvast vrijgeven.

Enfin, zoals ik al zei: Ik ga kijken wat ik kan doen, het komt eraan, het enige dat nodig is is tijd  ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2013, 17:22:00 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline SnideAsides

  • Forumlid
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #190 Gepost op: 6-03-2013, 03:24:59 »
Not a native Dutch speaker, but am learning from WIDM. This looks great. Can I request an English-language version of the PDF manuals? I think I've got most of it figured out, but there's a few bits I can't figure out on my own. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #191 Gepost op: 6-03-2013, 07:40:19 »
 ;D

Hi Snides..  ::joehoe::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline sindoggy

  • Forumlid
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #192 Gepost op: 7-03-2013, 12:51:59 »
ehhh..... hoe moet je het gebruiken?? waar kan je de test in elkaar zetten(ik heb al gedownload) ::schaam::

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #193 Gepost op: 7-03-2013, 15:49:39 »
ehhh..... hoe moet je het gebruiken?? waar kan je de test in elkaar zetten(ik heb al gedownload) ::schaam::
In de map die je downloadt zit als het goed is in het mapje "Documentatie" waar alles uitgelegd wordt.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #194 Gepost op: 7-03-2013, 17:12:08 »
ehhh..... hoe moet je het gebruiken?? waar kan je de test in elkaar zetten(ik heb al gedownload) ::schaam::

In de map die je downloadt zit als het goed is in het mapje "Documentatie" waar alles uitgelegd wordt.

Klopt, nja, alles is niet waar, maar testen maken staat erin  ;)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #195 Gepost op: 7-03-2013, 22:32:27 »
Leuke software, vind het echt geweldig.
Alleen bij de executie, na een groen scherm, is het muziekje weg van de executie.
Dus eerst heb je executie-muziekje, dan spanning-muziekje, dan scherm, dan de volgende naam om in te typen, maar zonder het executie-muziekje.
Maar, chapeau ;D

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #196 Gepost op: 7-03-2013, 22:34:45 »
Leuke software, vind het echt geweldig.
Alleen bij de executie, na een groen scherm, is het muziekje weg van de executie.
Dus eerst heb je executie-muziekje, dan spanning-muziekje, dan scherm, dan de volgende naam om in te typen, maar zonder het executie-muziekje.
Maar, chapeau ;D
Dat hoort zo, in oudere versies ging de muziek gewoon door.
Maar als je die graag door wilt laten spelen daarna, zal ik dat toevoegen.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #197 Gepost op: 7-03-2013, 22:46:46 »
Dat hoort zo, in oudere versies ging de muziek gewoon door.
Maar als je die graag door wilt laten spelen daarna, zal ik dat toevoegen.
Oh mij leek juist de doorgaande muziek een stuk logischer, aangezien dat spanning behoudt tijdens de executie, maar dat kan aan mij liggen hoor. Als er bezwaar tegen is dan hoeft het niet :)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #198 Gepost op: 7-03-2013, 23:43:44 »
Oh mij leek juist de doorgaande muziek een stuk logischer, aangezien dat spanning behoudt tijdens de executie, maar dat kan aan mij liggen hoor. Als er bezwaar tegen is dan hoeft het niet :)
een optie toevoegen kan altijd
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Bartus

  • Forumlid
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #199 Gepost op: 16-03-2013, 14:22:57 »
Wat een geweldig programma! Goed bezig. Alleen ik kom er niet overal aan uit. Ik ervaar enkele problemen, terwijl ik het toch binnen 2 weken zou willen gebruiken.

Mijn problemen.
ik krijg geen rood scherm. Wanneer ik begin met de uitslagen van de testen komen er alleen groene schermen naar voren. Wel hoor ikbij de waarschijnlijke afvaller het afvallersmuziekje, maar zie ik niet het rode scherm. Ik heb dit zelf proberen te ondervangen en doorgronden door kleine testen te maken, van circa 5 vragen. Ook da werkt t niet.
Verder liep ik tegen het volgende aan. Wanneer je tijdens bijv aflevering 1 iemand elimineert moet je elke keer de spelerslijst aapassen. Heb ik dit niet goed door of klopt het dat je in de groepsmodus elke keer de lijst moet aanpassen?
Daarnaast vroeg ik ne af of je jouw programma met ongeveer 15 personen nog steeds kan gebruiken?