Auteur Topic: MolTalk  (gelezen 162759 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: MolTalk
« Reactie #120 Gepost op: 10-01-2016, 21:20:53 »
Volgens mij weten ze het allebei niet. Rik zei wel dat ze de aflevering 's middags al bekijken, om alvast de verdachte dingen paraat te hebben enz. Daarom kon Viv bijvoorbeeld dat schema ook al hebben.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: MolTalk
« Reactie #121 Gepost op: 11-01-2016, 08:13:54 »
Dat viel me ook op van Rik. Ik denk dat hij vertrouwenspersoon is van 1 van de kandidaten.

Offline Mickvanh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #122 Gepost op: 11-01-2016, 12:18:22 »
Ik was deze aflevering een van de gelukkige winnaars van de prijsvraag, dus was ik aanwezig bij Moltalk ::tandpastasmiley::

Rik en Viv vertelden dat ze de aflevering van tevoren hadden gezien, maar of ze ook weten wie de Mol is, lijkt mij stug.
"Het leven moet als een feestelijk en hartstochtelijk spel zijn dat gespeeld zou moeten worden met oude en nieuwe vrienden"  - Frédérique Huydts

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: MolTalk
« Reactie #123 Gepost op: 13-01-2016, 17:52:48 »
Ik ben erg benieuwd hoe ze met de gevonden hint zullen omgaan bij moltalk.

Gaan ze erover praten of wordt het genegeerd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: MolTalk
« Reactie #124 Gepost op: 13-01-2016, 17:55:24 »
Volgens mij weten ze het allebei niet
Dat denk ik ook hoor. Moeten onze afgevaardigden maar eens aan ze vragen, anders. Wie gaan er aankomende zaterdag?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: MolTalk
« Reactie #125 Gepost op: 13-01-2016, 18:02:20 »
Ze kunnen het maar beter niet weten wie de mol is, anders gaan we ook al proberen af te lezen wie de mol (niet) is aan hoe ze bijvoorbeeld met de Klaas-hint omgaan. Ik hoop dat de productie van Moltalk niet dezelfde is als die van WIDM. Ik verwacht dat ze de Klaas-hint wel laten passeren maar het niet te groot (of te klein) gaan proberen te maken. Dat wordt nog een hele klus.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #126 Gepost op: 13-01-2016, 18:59:52 »
Ze kunnen het maar beter niet weten wie de mol is, anders gaan we ook al proberen af te lezen wie de mol (niet) is aan hoe ze bijvoorbeeld met de Klaas-hint omgaan. Ik hoop dat de productie van Moltalk niet dezelfde is als die van WIDM. Ik verwacht dat ze de Klaas-hint wel laten passeren maar het niet te groot (of te klein) gaan proberen te maken. Dat wordt nog een hele klus.

Ik acht de kans erg groot dat de hint doodgezwegen wordt. Zo ging het ook bij C is the mole dacht ik.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: MolTalk
« Reactie #127 Gepost op: 13-01-2016, 19:32:04 »
Ik acht de kans erg groot dat de hint doodgezwegen wordt. Zo ging het ook bij C is the mole dacht ik.

Als de hint echt naar de mol wijst, dan lijkt het mij logisch dat ze hem niet gaan bespreken ivm met spoilers.

Maar doen ze dat wel, dan is de kans groot dat de hint een andere betekenis heeft ;)

Offline good-riddance

  • Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolTalk
« Reactie #128 Gepost op: 13-01-2016, 20:48:47 »
Nog even over Susan haar 'verspreking' bij Moltalk... dat het geen verspreking kan zijn, aangezien ze aangaf geen meeting met de huidige mol te hebben gehad.

Vergeet niet: misschien moeten ze dat gewoon zeggen, dat ze niet gebeld zijn. Als immers bekend zou zijn dat ze een meeting hebben gehad, dan zouden ze hun potentiële mol namelijk niet kunnen uitspreken. Mol Kees had (met oud-mol Patrick Stoof) namelijk ook een 'meeting' gehad (bron op minuut 18:55, dat viel me namelijk op vorig jaar) toch noemde hij in de destijdse Moltalk Daniel als mol (bron: op minuut 23:24) en erna in DWDD (bron) resoluut Paulien als mol, en mogelijke hints naar haar. Terwijl hij al vóór het seizoen een meeting met mol Kees had gehad en dus al vóór aflevering 1, sterker nog vóór het hele seizoen was opgenomen, wist dat Kees de Mol was! In retrospectief, vermoedt ik dus dat oud mollen die een 'meeting' met de Mol hebben gehad (dan wel bewust uit zichzelf, dan wel productioneel verplicht) op een andere Mol moeten gaan zitten? Anders zou ik de ambivalente actie van Patrick niet kunnen verklaren.

Maar hieruit kunnen we dus stellen dat ook oud-mollen die een meeting hebben gehad met de huidige Mol hun potentiële mol publiekelijk mogen uitspreken. En (in dit geval althans) zelfs bewust een andere mol opnoemen. Zolang het publiek niet van de meeting af weet, maakt het in wezen eigenlijk niet uit want zelfs al noemt de oud-mol wél de goede mol op, alsnog weet dan niemand dat ze een meeting hebben gehad. Dus zal niemand er conclusies uit trekken.

Kees had met o.a AM en Patrick een meeting, de mollen vóór hem dus, dus ofwel mogen Susan en Margriet hun meeting met de huidige Mol niet expliciet uitspreken (als Patrick destijds immers in Moltalk was gevraagd of hij een meeting had gehad met de Mol van dat seizoen, dan had hij ook vast nee gezegd, misschien mogen ze dat pas ná het seizoen toegeven) ófwel is er gewoon met minder recente oud-mollen gesproken. Óf is er gewoon geen meeting geweest dit jaar, dat kan natuurlijk ook. Maar uit dit alles blijkt wel dat je geen conclusies kunt trekken uit op wie de oud-mollen zitten. Zelfs als ze een meeting hebben gehad!

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #129 Gepost op: 13-01-2016, 21:06:04 »
Als dat klopt en Margriet en Susan hebben inderdaad een meeting gehad met de huidige mol, dan zouden respectievelijk Tim en Taeke de mol niet zijn, aangezien dit de twee namen waren die werden genoemd door hen aan het eind van Moltalk 1.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #130 Gepost op: 14-01-2016, 09:36:40 »
Als Susans zich echt heeft versproken (waar ik zeer zeker van ben), zal ze dan ook €250.000 moeten aftikken? Denk het niet, maarja denk dat de makers niet zullen lachen met deze verspreking.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolTalk
« Reactie #131 Gepost op: 14-01-2016, 10:46:22 »
Als Susans zich echt heeft versproken (waar ik zeer zeker van ben), zal ze dan ook €250.000 moeten aftikken? Denk het niet, maarja denk dat de makers niet zullen lachen met deze verspreking.

Waarom denkt iedereen toch dat ze zich echt zou hebben versproken? De verspreking kwam op mij erg gespeeld over (net als haar reactie daarna).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #132 Gepost op: 14-01-2016, 12:46:15 »
1 van de gasten deze zaterdag is Kim Pieters.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: MolTalk
« Reactie #133 Gepost op: 14-01-2016, 17:18:06 »
Woohoo, ik mag zaterdag naar MolTalk  ::boogie::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #134 Gepost op: 14-01-2016, 17:31:43 »
Woohoo, ik mag zaterdag naar MolTalk  ::boogie::

Gefeliciteerd.  ::ok::


Kim, Chris en Zarayda  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: MolTalk
« Reactie #135 Gepost op: 14-01-2016, 17:42:42 »
weer chris ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #136 Gepost op: 14-01-2016, 17:44:03 »
Waarom denkt iedereen toch dat ze zich echt zou hebben versproken? De verspreking kwam op mij erg gespeeld over (net als haar reactie daarna).

Omdat ik geen reden zie om Klaas te noemen in de context. Waarom niet iemand anders? En waarom zou ze het expres doen, wat levert het haar op?  Maarja we zien wel als Klaas de mol is, ik denk in ieder geval dat die verspreking echt was.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #137 Gepost op: 14-01-2016, 17:47:14 »
Woohoo, ik mag zaterdag naar MolTalk  ::boogie::

Gefeliciteerd! Ik mag ook! ::cheerleader:: ::boogie::

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: MolTalk
« Reactie #138 Gepost op: 14-01-2016, 17:57:34 »
Gefeliciteerd! Ik mag ook! ::cheerleader:: ::boogie::

Jij ook gefeliciteerd dan!!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: MolTalk
« Reactie #139 Gepost op: 14-01-2016, 19:41:43 »
Gefeliciteerd Roy en Mollenmania  ::bravo:: Veel plezier  ::ok::