Auteur Topic: MolTalk  (gelezen 162762 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #340 Gepost op: 14-02-2016, 19:05:30 »
Zouden ze bij moltalk door hebben dat een heleboel mensen deze ronde annemieke in vullen in de app omdat die een vrijstelling heeft, en niet omdat ze denken dat ze de mol is???

Ja, maar ze zullen het toch verkopen als 'De verdenkingen verschuiven richting Annemieke. De meerderheid ziet haar als Mol.' Om dan uiteindelijk trots na de ontknoping te kunnen zeggen dat 'de mensen thuis' het niet door hadden dat Klaas de Mol was en dat hij dat toch maar goed gedaan heeft dan. ;D

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: MolTalk
« Reactie #341 Gepost op: 14-02-2016, 19:33:46 »
Ja, maar ze zullen het toch verkopen als 'De verdenkingen verschuiven richting Annemieke. De meerderheid ziet haar als Mol.' Om dan uiteindelijk trots na de ontknoping te kunnen zeggen dat 'de mensen thuis' het niet door hadden dat Klaas de Mol was en dat hij dat toch maar goed gedaan heeft dan. ;D

uhm... ik weet niet hoor maar klaas staat nog altijd dik bovenaan. annemieke staat niet eens op 2e plaats bij moltalk (wel in de app natuurlijk)
"niets is wat het lijkt"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #342 Gepost op: 14-02-2016, 20:02:12 »
uhm... ik weet niet hoor maar klaas staat nog altijd dik bovenaan. annemieke staat niet eens op 2e plaats bij moltalk (wel in de app natuurlijk)

Ja, voor de vorige aflevering, omdat Klaas ook het meest verdacht wordt. Voor de volgende aflevering weet iedereen dat Annemieke met haar vrijstelling zeker de finale haalt en dus gaat iedereen vooral op haar inzetten.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #343 Gepost op: 14-02-2016, 21:13:06 »
Ze ging er voor de rest ook helemaal niet op in met een schrikreactie oid en vlak van te voren werd duidelijk verteld dat deze mollen GEEN voorkennis hebben. Nou kan je zeggen 'niets is wat het lijkt' maar dit geloof ik zeker. Ze gaan niet meteen in de eerste moltalk mensen met voorkennis neerzetten.


Natuurlijk gaat ze er niet op in...??? Dat zou het alleen maar verdachter maken.

en vlak van te voren werd duidelijk verteld dat deze mollen GEEN voorkennis hebben. Nou kan je zeggen 'niets is wat het lijkt' maar dit geloof ik zeker. Ze gaan niet meteen in de eerste moltalk mensen met voorkennis neerzetten.


Het is tv. Natuurlijk wordt er gemanipuleerd. Net als dat Joeri als bekend gezicht even wordt gebruikt om Annemieke verdacht te "vinden" en dus Klaas uit de wind te houden. Aan de ene kant willen de programmamakers natuurlijk een klapper van een eerste uitzending Moltalk maken: dus nodigen ze 3 grote gezichten uit de molgeschiedenis uit. Aan de andere kant willen ze ook de best voorbereide mol ooit hebben dus gaan ze daarvoor echt niet Klaas een gesprek met Susan en Margriet, de 2 mollen uit de laatste jaren, onthouden. "Ja sorry ze moeten bij moltalk neutraal zijn dus je mag niet met ze praten."  ::) Ik vind het dus wel een mooie gedachte van je, maar ik denk dat je daarin te naïef bent.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolTalk
« Reactie #344 Gepost op: 14-02-2016, 21:18:25 »

Net als dat Joeri als bekend gezicht even wordt gebruikt om Annemieke verdacht te "vinden"


je bedoelt zich liet gebruiken .. :-X

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: MolTalk
« Reactie #345 Gepost op: 14-02-2016, 21:19:45 »
Het is tv. Natuurlijk wordt er gemanipuleerd. Net als dat Joeri als bekend gezicht even wordt gebruikt om Annemieke verdacht te "vinden" en dus Klaas uit de wind te houden. Aan de ene kant willen de programmamakers natuurlijk een klapper van een eerste uitzending Moltalk maken: dus nodigen ze 3 grote gezichten uit de molgeschiedenis uit. Aan de andere kant willen ze ook de best voorbereide mol ooit hebben dus gaan ze daarvoor echt niet Klaas een gesprek met Susan en Margriet, de 2 mollen uit de laatste jaren, onthouden. "Ja sorry ze moeten bij moltalk neutraal zijn dus je mag niet met ze praten."  ::) Ik vind het dus wel een mooie gedachte van je, maar ik denk dat je daarin te naïef bent.
Ik hoop ook van niet, maar als je kijkt naar het standaardmailtje dat ze Arjen hebben gestuurd, denk ik niet dat de redactie op de hoogte was of de Mollen voorkennis hadden of niet. Die kregen ook maar gewoon een uitnodiging "'t zou leuk zijn als je de eerste aflevering kwam" en hebben daar braaf op gereageerd. Als Rik dan ineens vraagt of ze niet toevallig al weten wie de Mol is, gaan ze natuurlijk niet ineens zeggen "O, ja ik weet het wel, is dat erg?"
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #346 Gepost op: 14-02-2016, 21:23:52 »
je bedoelt zich liet gebruiken .. :-X

Ja idd, hij had nee kunnen (en moeten) zeggen. Maarja zou ik dat onder die druk kunnen? Ik weet het niet.

Ik hoop ook van niet, maar als je kijkt naar het standaardmailtje dat ze Arjen hebben gestuurd, denk ik niet dat de redactie op de hoogte was of de Mollen voorkennis hadden of niet. Die kregen ook maar gewoon een uitnodiging "'t zou leuk zijn als je de eerste aflevering kwam" en hebben daar braaf op gereageerd. Als Rik dan ineens vraagt of ze niet toevallig al weten wie de Mol is, gaan ze natuurlijk niet ineens zeggen "O, ja ik weet het wel, is dat erg?"

Natuurlijk, dat kan. Maar ik ging in op Tommie, die stelde dat er in Moltalk geen oud-mollen met voorkennis gezet worden ;).


Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: MolTalk
« Reactie #347 Gepost op: 14-02-2016, 23:26:39 »
Ik vond de gasten gisteren wel echt bijzonder leuk.

Eva is nog even fanatiek als in haar seizoen, wat een prachtvrouw.
Anne Marie geldt hetzelfde, heerlijk flamboyante persoonlijkheid
Patrick is ook heel leuk, alleen is het OVERDUIDELIJK dat hij bij de mollen hoort die voorkennis hebben, want in de special voor het seizoen verdacht hij Remy, daarna Marjolein (ergens op twitter gelezen) en nu verdacht ie Rop. Hij was in shock dat Rop eruit lag, want het was zijn mol, om vervolgens meteen in een Tim/Taeke tunnel te kruipen.
Ik heb het woord Klaas nooit horen vallen bij Patrick. Aangezien hij een oud mol is (net als Anne Marie) weet hij dus meer en zou hij juist sneller bepaalde dingen moeten weten. Als je kijkt naar de oud Mollen weten hun vaak wel door bepaalde voorkennis wie het is omdat ze de productie ook kennen. Je zag dat Anne Marie's verdachtmaking totaal werd genegeerd. Je zag haar bijna geirriteerd worden op het einde toen ze vroeg of ze EINDELIJK mocht zeggen op wie ze zat en waarom...
Zelfde was met Eva, dus ik denk dat we het nu met z'n allen wel weten.

Mollen kunnen ook gewoon goed liegen dus ik denk dat Patrick het wel weet. In 2013 zag je namelijk in de finale dat hij en Annemarie benaderd waren door Kees maar tijdens Moltalk van dat seizoen zeiden zowel Patrick als AnneMarie dat ze op Daniel en Paulien zaten. Annemarie bij Moltalk en Patrick bij Moltalk maar ook nog eens bij de Wereld draait door. Na afloop van aflevering 10 was er gewoon te zien hoe Patrick en AnneMarie Kees instueerden.......

 ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

Dus niet geloven wat Mollen in Moltalk zeggen. Wat betreft Susan ben ik het met Tommie eens. Ze is gewoon een beetje onhandig en warrig, en zit ook niet vaak live op tv dus verspreekt zich wel eens. Je ziet haar onhandigheid met live tv uitvergroot. Ze oogt ook als enige altijd een tikje zenuwachtig. MIsschien Naief maar ik denk niet dat Susan het wist. Dennis en Margriet daarintegen wel.


Re: MolTalk
« Reactie #348 Gepost op: 14-02-2016, 23:49:29 »
Fijn dat meer mensen die betrouwbaarheid van Moltalk niet meer voor lief nemen. We moeten ons gewoon beseffen dat het tv is, en dat de waarheid minder belangrijk is dan kijkcijfers en een geslaagd programma. Viv weet echt wel wie de mol is, maar gaat natuurlijk niet ineens alle Klaashints oplepelen. Dat bederft de pret voor alle kijkers die het nog niet weten. Daarbij willen ze in de laatste WIDM aflevering natuurlijk niet dat iedereen al weet dat Klaas de mol is. Logisch, en daardoor moet je Moltalk niet al te serieus nemen.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #349 Gepost op: 15-02-2016, 10:24:31 »
Natuurlijk, dat kan. Maar ik ging in op Tommie, die stelde dat er in Moltalk geen oud-mollen met voorkennis gezet worden ;).

En daar ga ik nog steeds vanuit. Ook omdat het Live is, is de kans dat er wat uitlekt of te snel wordt verraden te groot. Je kan het naïef noemen, maar ik vind deze beschuldiging van 'verklappen' te ver gaan.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: MolTalk
« Reactie #350 Gepost op: 15-02-2016, 13:42:56 »
Anne Marie geldt hetzelfde, heerlijk flamboyante persoonlijkheid

Anne Marie -krijtje- Jung?
Sorry, maar dat vind ik de slechtste Mol aller tijden...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolTalk
« Reactie #351 Gepost op: 15-02-2016, 14:18:50 »
Deze discussie is precies waar ik bang voor was toen bekend werd dat Moltalk live op Nederland 1 zou worden uitgezonden. Moltalk is bedoeld voor het grote publiek en niet voor molloten. Tegelijkertijd is er veel te weinig zendtijd om de afleveringen fatsoenlijk te bespreken; waar de afleveringen 'vroeger' net zo lang duurden als nodig was (de ene keer 30 minuten, de andere keer 50) zit het programma nu aan een strak tijdslot vast. Daarnaast zijn de belangen veel te groot om de zoektocht naar De mol 'objectief' te bespreken (laat staan om de echte mol voortijdig te laten ontmaskeren). Dat is duidelijk zichtbaar als je Moltalk vergelijkt met de columns van 10e en de NRC. Maar als je eerlijk bent, wil je het kijkplezier van 'gewone' kijkers verpesten door de vrijwel onomstotelijke theorieën rond Klaas? En we moeten ook niet naïef zijn: ook Arjen navigeerde kunstig rond Kees als mol heen terwijl hij op de vele forums allang ontmaskerd was. Het viel alleen veel minder op, omdat de gasten nog meer ruimte en tijd kregen om hun zegje te doen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: MolTalk
« Reactie #352 Gepost op: 15-02-2016, 14:42:53 »
Anne Marie -krijtje- Jung?
Sorry, maar dat vind ik de slechtste Mol aller tijden...

Ik heb het over haar persoonlijkheid?> haar enthiousiasme over het programma, haar doorgrondigheid, haar slimheid, ze is flamboyant en gewoon heel gezellig. Ik heb het niet over het ranken van haar molschap.
Daarover zijn meningen verdeeld, als je de omstandigheden waarin zij zat meerekent.
Staat allemaal vermeld in een topic hier ergens op het forum.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolTalk
« Reactie #353 Gepost op: 15-02-2016, 15:35:01 »
Mollen kunnen ook gewoon goed liegen dus ik denk dat Patrick het wel weet. In 2013 zag je namelijk in de finale dat hij en Annemarie benaderd waren door Kees maar tijdens Moltalk van dat seizoen zeiden zowel Patrick als AnneMarie dat ze op Daniel en Paulien zaten. Annemarie bij Moltalk en Patrick bij Moltalk maar ook nog eens bij de Wereld draait door. Na afloop van aflevering 10 was er gewoon te zien hoe Patrick en AnneMarie Kees instueerden.......
Precies. Het viel ook weer op dat telkens als een mogelijke molactie/hint naar Klaas werd besproken, Patrick er overheen walste met zijn verdenkingen naar iemand anders.

Anne Marie -krijtje- Jung?
Sorry, maar dat vind ik de slechtste Mol aller tijden...
Voor mij is dat Nico. Maar dat heeft niet echt iets met Moltalk te maken.

Even iets heel anders:

(van het twitteraccount van Anne-Marie)
Eva en Anne-Marie hebben bij elkaar op de toneelschool gezeten. En nu zitten ze 20 jaar later samen bij Moltalk.  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: MolTalk
« Reactie #354 Gepost op: 15-02-2016, 16:40:51 »

Ben je boos?
Pluk een roos!
(Nee, dat gaat bij jullie niet werken, vrees ik.)


Oh, dit is niet het onderschriftentopic? Sorry!
;)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #355 Gepost op: 16-02-2016, 12:24:42 »
Leuke foto!

Ik denk Tina de Bruin als kandidaat voor volgend jaar! ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: MolTalk
« Reactie #356 Gepost op: 16-02-2016, 12:30:03 »
Ik wil ZO GRAAG Sanne Wallis de Vries als deelnemer volgend jaar ;D

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: MolTalk
« Reactie #357 Gepost op: 16-02-2016, 13:49:47 »
Als oud-mollen voorkennis hebben, snap ik niet dat ze worden uitgenodigd. Dat is vragen om problemen volgens mij.

Er zijn nog genoeg mensen nooit uitgenodigd, vooral onder de wat vroegere afvallers.

Pepijn, Marion, Maarten, Tania, Daniel, Tygo, Martine, om er een paar te noemen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #358 Gepost op: 16-02-2016, 14:00:23 »
Pepijn, Marion, Maarten, Tania, Daniel, Tygo, Martine, om er een paar te noemen.

Als ik het goed verstaan heb, dan Tygo deze week langs.

Je hebt trouwens helemaal gelijk. Het zijn meestal dezelfde die langs komen en dan meestal ook nog uit de meest recente seizoenen.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolTalk
« Reactie #359 Gepost op: 16-02-2016, 17:32:45 »
Leuke foto!

Ik denk Tina de Bruin als kandidaat voor volgend jaar! ;D

Dat hoop ik al jaren, maar zit er denk ik niet in. Ik heb het haar jaren geleden een keer gevraagd. Toen zei ze dat ze het een geweldig programma vindt maar zichzelf niet geschikt vindt als kandidaat. Maar goed is natuurlijk een hele tijd geleden dat ik het vroeg en een mens kan anders gaan denken  ::hypocriet::.