Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken  (gelezen 23000 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #60 Gepost op: 21-02-2016, 14:34:50 »
Of boven naar tablets zoeken terwijl jij eigenlijk beneden hoort te zijn, waardoor drie van de vier kandidaten (het was zelfs even alle vier) op een gegeven moment met de klok met 200 bezig zijn. Daarna loop je verder door naar boven, waardoor uiteindelijk Taeke zonder foto van boven naar beneden moet om de laatste uit te zetten... ::jaja::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #61 Gepost op: 21-02-2016, 14:38:26 »
De beste en eigenlijk enige manier om te mollen bij deze opdracht is dus lang overleg aan het begin over de volgorde, tablets een beetje verstoppen (laatje dichtdoen van de 900) en vooral geen tablets vinden of in ieder geval er lang over doen?

Ja, zoiets lijkt me nu eens een actie die we zouden kunnen terug zien in aflevering 10. Tijd is cruciaal en iedere actie die tijd kost, is een 'goede' molactie. Dat het Klaas bijna een halve minuut kost om op Annemieke haar instructies in te gaan, is voor mij dan weer erg frappant.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #62 Gepost op: 21-02-2016, 14:40:36 »
Het is getreuzel, maar het scheelt maar twintig euro. En vooruit... Die halve minuut zoeken drie mensen niet naar andere klokken. Dus ook op de laatste zes klokken zou het 20 euro kunnen schelen. Totaal 140.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #63 Gepost op: 21-02-2016, 14:43:26 »
Het is getreuzel, maar het scheelt maar twintig euro. En vooruit... Die halve minuut zoeken drie mensen niet naar andere klokken. Dus ook op de laatste zes klokken zou het 20 euro kunnen schelen. Totaal 140.

Tja, met zo'n buit gisteren is het zoeken naar die kleine zaken vrees ik. De aflevering van gisteren heeft niemand wijzer gemaakt over wie de Mol is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #64 Gepost op: 21-02-2016, 15:09:17 »
Tja, met zo'n buit gisteren is het zoeken naar die kleine zaken vrees ik. De aflevering van gisteren heeft niemand wijzer gemaakt over wie de Mol is.

Nou ja, Tim typt resoluut de goede kluiscode in waardoor er 2000 euro verdiend wordt en Annemieke verdient 1000 euro met woordjes waar verder niemand zicht op had en wat ze dus ook makkelijk had kunnen laten zitten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #65 Gepost op: 21-02-2016, 15:12:28 »
Nou ja, Tim typt resoluut de goede kluiscode in waardoor er 2000 euro verdiend wordt en Annemieke verdient 1000 euro met woordjes waar verder niemand zicht op had en wat ze dus ook makkelijk had kunnen laten zitten.

Ja, maar dat maakt je wijzer over wie de Mol niet is (en door eliminatie is het dus al langer dan vandaag Klaas voor mij), maar ik wou maar zeggen dat er geen zaken te zien zijn geweest waarvan je zegt 'Ja, dat is een duidelijke molactie'. Het moet komen van laatje dicht, rond lummelen in de fabriek en een woordje niet vermelden.

Offline MarkS41

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #66 Gepost op: 21-02-2016, 21:07:04 »
Ik ben het ermee eens dat volgorde niks uitmaakt. Sterker nog, het werkt vertragend. Je gaat namelijk meer kriskras door het pand in plaats van met de klok mee zoeken naar de geldklokken. Plus dat er nog wat tijd is verspild met het overleg, het bepalen welke klokken dan als eerste moeten. Prima manier om te mollen.

Waar is Ellie Lust als je haar nodig hebt  ;D ;D
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #67 Gepost op: 22-02-2016, 11:48:48 »
De tijdklok die Taeke vond in een la, die bijna geheel was dichtgeschoven, vond ik zeer opvallend.
Knap dat Taeke deze zag.

Maar volgens mij heeft de Mol de la verder dicht geschoven zodat deze niet of moeilijker te vinden zou zijn.

Vervolgens vond Taeke deze klok ergens boven.
Terwijl Klaas en Annemieke beneden zouden blijven.

En wie liep er boven vrij snel rond?

Offline hadeha

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #68 Gepost op: 22-02-2016, 12:30:04 »



Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #69 Gepost op: 22-02-2016, 12:31:38 »
Ik typte het op het moment dat Annemieke hem duidelijk terug aan het roepen was en hij daar dan stond rond te draaien zonder actie te ondernemen. ;)
Klaas was inderdaad aardig aan het treuzelen. Maar aan de andere kant waren Annemiekes aanwijzingen ook niet heel erg duidelijk (zoals 'achter je' roepen terwijl Klaas niet naar achteren, maar juist naar voren moest).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #70 Gepost op: 22-02-2016, 13:50:25 »
Klaas was inderdaad aardig aan het treuzelen. Maar aan de andere kant waren Annemiekes aanwijzingen ook niet heel erg duidelijk (zoals 'achter je' roepen terwijl Klaas niet naar achteren, maar juist naar voren moest).

Klopt dat Annemieke haar aanwijzingen niet heel duidelijk waren maar wat heeft Klaas de rest van de tijd gedaan? Niks anders dan ronddwalen

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #71 Gepost op: 22-02-2016, 14:17:58 »
Klopt dat Annemieke haar aanwijzingen niet heel duidelijk waren maar wat heeft Klaas de rest van de tijd gedaan? Niks anders dan ronddwalen

Inderdaad. Het was dat wat me op dat moment irriteerde. Natuurlijk is het zijn taak als Mol, maar ik had me in die fabriek toch ook stevig laten gaan tegen Klaas dat hij zich best wel een tikkeltje meer mocht inspannen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #72 Gepost op: 22-02-2016, 19:50:05 »
Citaat
Klaas was inderdaad aardig aan het treuzelen. Maar aan de andere kant waren Annemiekes aanwijzingen ook niet heel erg duidelijk (zoals 'achter je' roepen terwijl Klaas niet naar achteren, maar juist naar voren moest).

Wat mij vooral opviel, was dat op dat moment aanwijzingen van Annemieke door de porto niet aankwamen bij Klaas. Als ze de Mol was, had ze hem daarna gewoon kunnen laten lopen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #73 Gepost op: 23-02-2016, 19:48:27 »


Hier moet een MOL langs gekomen zijn. Veel te veel licht in die la, daar houden Mollen niet van.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #74 Gepost op: 24-02-2016, 21:15:18 »
Hier moet een MOL langs gekomen zijn. Veel te veel licht in die la, daar houden Mollen niet van.
Dat eerdere shot is waarschijnlijk al lang voor de opdracht door de crew gefilmd. Dus dat zegt niet dat de mol de la heeft dichtgedaan.
Tell me what your telescope says

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #75 Gepost op: 25-02-2016, 09:38:28 »
Dat eerdere shot is waarschijnlijk al lang voor de opdracht door de crew gefilmd. Dus dat zegt niet dat de mol de la heeft dichtgedaan.
Die indruk wordt in ieder geval wel gewekt. En op de foto die de kandidaten hebben staat de la toch ook open? Denk dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
in ieder geval wilde voorkomen dat Rat een oog kreeg om in het portret te passen ;-)

m0ll0m

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #76 Gepost op: 25-02-2016, 22:32:14 »
Die indruk wordt in ieder geval wel gewekt. En op de foto die de kandidaten hebben staat de la toch ook open? Denk dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
in ieder geval wilde voorkomen dat Rat een oog kreeg om in het portret te passen ;-)

m0ll0m
::rofl::

Edit: Sinds wanneer staat Klaas' oog op de achterkant van tablets?
« Laatst bewerkt op: 26-02-2016, 07:40:52 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #77 Gepost op: 26-02-2016, 00:26:36 »
::rofl::
Laat staan een snor!javascript:void(0);

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #78 Gepost op: 26-02-2016, 01:34:09 »
 ::rofl:: ::rofl::

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - Suikerfabriek met geldklokken
« Reactie #79 Gepost op: 26-02-2016, 09:59:02 »
"Het spel verandert achter je rug"...

(maar ik bedoelde natuurlijk -> later of niet vinden = minder geld = minder briefjes)

m0ll0m