Auteur Topic: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning  (gelezen 54545 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2016, 19:59:49 »
Bij het topito trekken was zij samen met Taeke extreem obvious aan het mollen. Taeke zegt "geld maakt niet gelukkig" en zij checkt de bordjes en zegt vervolgens dat ze het ding uit het geld moeten trekken. Lijkt me sterk dat een echte mol zich op deze manier gedraagt, dus voor mij vallen zij zo goed als af.

Bij het checken van de bordjes molt ze zelfs al door te zeggen dat ze nog drie vakken verder moeten terwijl ze op dat moment maar twee vakken verder moeten. Effectief gemold, maar wat al te duidelijk om de echte Mol te zijn hoop ik.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2016, 20:20:17 »
Ik vond bij het gesprek tussen Art en de Mol  aan het begin van de aflevering dat je door de palen heen die de Mol afdekten je het haar van de Mol kon zien. Volgens mij is dat lang haar en een beetje golvend. Dat zou kunnen passen bij Marjolein en Annemieke, maar wellicht ook Klaas Ik hou het even op marjolein:)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2016, 20:31:28 »
Het viel me wel op dat toen ze zei dat ze nog vier minuten hadden ze in werkelijkheid nog 3 minuten en 30 seconden hadden. Ja, logisch dat ze dan nog dachten dat ze nog die topito konden brengen naar het vak van Taeke.
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2016, 20:53:30 »
Even los van alle cijfercombi's, verborgen aanwijzingen, v-tekens, verdachte kledingstukken en enkel en alleen op basis van wat ik in het spel zie van Marjolein. Veel te vroeg eigenlijk, dus voor wat het waard is...

- Ze profileert zich bij opdracht 1 als goede kandidaat door opdracht te vervullen, maar door de keuze van Klaas is dat juist nodig om geld uit de pot te houden;
- In beide opdrachten heeft ze een prima molpositie. Ze heeft een gemakkelijke eerste opdracht (uniformen zijn zichtbaar), ze is vroeg in de trein, kan als eerste klaar zijn en ze kan daardoor gemakkelijk anderen dwarsbomen (indien nodig) of helpen (indien nodig). Mensen in uniform kunnen immers ook een baard of pet hebben, Juan of Maria heten of 36 jaar zijn. Indien nodig de ideale opdracht en positie om het anderen moeilijk te maken;
- In opdracht 2 houdt zij de tijd in de gaten (essentiële positie) maar nooit heel nauwkeurig, ze zit er steeds een halve tot een hele minuut naast. Een minuut is gezien het gemiddelde een volledig vak;
- In het topic over de opdracht leg ik uit waarom ik denk dat zij bewust steeds probeert de topito buiten de geldvakken te houden, de laatste keer door de groep een vak te ver door te sturen of door te proberen bij andere kandidaten verwarring te zaaien over in welk vak ze nu eigenlijk zijn;
- Ze spoort anderen wel aan door te gaan (lijkt op: meer geld) tijdens opdracht 2, maar doet zelf amper mee. Alleen op het laatst, als de topito het vak met 1500 uit moet, meen ik te zien dat zij vooraan staat en daadwerkelijk iets doet;
- Tijdens de eerste opdracht vindt zij iemand van 36 (opdracht van Annemieke), houdt deze voor zichzelf en besluit voor te stellen de opdrachten te combineren. Waarom ze haar uniformen naar leeftijd vraagt, is mij een raadsel. Het lijkt erop dat ze de totale opdracht aan het saboteren is. Later zegt ze duidelijk:  "Die drie zijn van mij" en is blijkbaar van mening veranderd over het kunnen combineren van opdrachten. Wat is hier gebeurd? Op een andere manier het antwoord van Klaas doorgekregen?;
- En omgekeerd aan het buiten de pot proberen te houden van geld: op geen enkele manier heeft zij een zichtbare poging gedaan om geld in de pot te krijgen.

In opdracht 1 is haar gedrag redelijk subtiel, in 2 eigenlijk iets te obvious. Aan de andere kant... Taeke doet dan zo lekker mee met het oog op een vrijstelling, of heeft Marjolein zoveel verwarring gezaaid dat niemand meer echt weet waar ze zijn, dat dat de aandacht best kan hebben afgeleid.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 21:19:52 door Tarballs »

Offline Incognito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2016, 22:01:47 »
Ik vond dit tijdens het terugkijken, al denk ik dat het wel vergezocht is haha.

Tijdens de eerste opdracht zegt Marjolein dat ze geen Spaans spreekt, maar wel Italiaans. Ze gaat dan in gesprek met een officier en zegt dan een paar keer Mama Tingo. Ik dacht meteen die gooi ik even in de Google Translate en zoek ik op Wikipedia.

Volgens Wikipedia is Mama Tingo het eerste metrostation in Santa Domingo, wat natuurlijk niet opvallend is. Wat echter wel opvallend is, is dat het station Mama Tingo bij de eerste metrolijn hoort en die is rood gekleurd. Daarnaast is er een tweede metrolijn in Santa Domingo en die is groen. Rood = kleur van de mol. Hint?
Link: https://nl.wikipedia.org/wiki/Metro_van_Santo_Domingo

Wat ik daarna in Google Translate vind, is wel opvallend te noemen. Mamā Tingo bestaat uit twee woorden. Mamā betekent moeder en Tingo betekent dit:
Palabra que se usa en la locuciķn del tingo al tango , que se emplea para referirse a la acciķn de andar una persona de un lado a otro, sin rumbo fijo y sin hacer nada útil.
In het Nederlands staat er dan:
Woord dat in de zin Del Tingo al Tango, die wordt gebruikt om te verwijzen naar de werking van een persoon heen en weer doelloos en zonder iets te doen nuttig. (Letterlijke vertaling)
Blijkbaar wordt Tango dus gebruikt om te verwijzen naar de werking van een persoon die wel wat doet, maar eigenlijk nutteloos is. Dus eigenlijk precies wat de mol doet. Hint?

Daarnaast vond ik in de Engelse Wikipedia dat Mamā Tingo een Dominicaanse activist leidster was. Ze werd gedoopt in de Heilige Geest Kerk(?), wat weer kan slaan op wijsmaken. Te zien in het afleveringentiteltopic heeft iemand dit uitgewerkt naar wij-smaken, oftewel heilige smaken(Sorry kan me de gebruikersnaam niet meer voor de geest halen..). Daarnaast staat in deze Wikipedia dat Mamā Tingo een analfabeet, oftewel de mol is blind. Zijn dit hints?
Link: https://en.wikipedia.org/wiki/Mam%C3%A1_Ting%C3%B3

Dit is natuurlijk wel erg ver gezocht en moet ik ook niet doen, zo ga ik veel te vroeg in een tunnel haha....

EDIT: Als je de metrolijn omdraait is Mama Tingo dus het eindstation. De opdracht van Klaas was neem iemand mee die een muzikant is. Remy is een muzikant, dus neem Remy mee naar dit station. Slaat het dan toch op Remy?  ???
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 22:16:55 door Incognito »
Incognito is the way to go..

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2016, 22:23:10 »
Alleen de mol krijgt betaald..
Bron?

Volgens mij is dat namelijk niet zo.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2016, 22:31:43 »
Dat is 1 van de mysteries van het concept: er zou wel sprake zijn van een van tevoren vaststaande vergoeding.

Alleen: is die vraag destijds nou met een volmondig JA beantwoord?


Ik had in de Pool Taeke aangegeven als mol. Maar als een aansporing om eventjes verder te gaan, direct 1500 euro voor de groepspot kost, vind ik dat toch wel een behoorlijk molse actie van Marjolein.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #27 Gepost op: 4-01-2016, 10:20:33 »
Even los van alle cijfercombi's, verborgen aanwijzingen, v-tekens, verdachte kledingstukken en enkel en alleen op basis van wat ik in het spel zie van Marjolein. Veel te vroeg eigenlijk, dus voor wat het waard is...

(...)

Goede analyse, Tarballs! Puur afgaande op de twee opdrachten die we nu gezien hebben is Marjolein zeker geen gekke molkeuze. Maar zou de Mol al bij de tweede opdracht meteen zo in de kijker (willen) lopen? Voor nu zie ik Marjolein door haar wat nonchalante houding in combinatie met de vette molacties in opdracht 2 als hulpmol/nepmol. (Maar ze is zeker iemand om goed in te gaten te houden. ::vergroot::)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #28 Gepost op: 4-01-2016, 10:41:07 »
Wat ik zei: Taeke is daar ook fanatiek bezog met verdergaan. Bijna niemand protesteert. Misschien heeft ze gedacht dat er genoeg anderen waren die net zo verdacht waren. En dat een vak verder sturen, ging redelijk subtiel. Viel mij ook pas later op...

En persoonlijk ben ik niet zo van de verborgen aanwijzingen maar dit was er eentje in de categorie: het spel verandert achter ieders rug...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #29 Gepost op: 4-01-2016, 11:03:09 »
Wat ik zei: Taeke is daar ook fanatiek bezog met verdergaan. Bijna niemand protesteert. Misschien heeft ze gedacht dat er genoeg anderen waren die net zo verdacht waren. En dat een vak verder sturen, ging redelijk subtiel. Viel mij ook pas later op...

Dat is wel zo, maar ik denk dat de kandidaten er na de opdracht wel snel achter hebben kunnen komen dat het bij Marjolein misging. Daarnaast was de manier waarop ze (niet) aan het trekken was iets wat bij zowel kandidaten als kijkers meteen in het oog sprong.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #30 Gepost op: 4-01-2016, 11:16:00 »
Daarnaast was de manier waarop ze (niet) aan het trekken was iets wat bij zowel kandidaten als kijkers meteen in het oog sprong.
Plus, heel losjes trekken misschien ligt voor de hand, maar het is waarschijnlijk slimmer om juist hard mee te trekken. Zo bouw je krediet op, terwijl de opdracht in feite alleen maar ging om wel of niet in een geldvak terecht komen.
...ķf niet!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #31 Gepost op: 4-01-2016, 11:45:04 »
Ik denk dat je op beeld ziet en hoort dat Marjolein niet degene is die de boel aanspoort om op twee minuten voor het einde  nog door te gaan.. Dat is Taeke, nadat Marjolein heeft gezegd: "Daar pas! 1, 2, 3". De groep was al verder voor ze terug was. Ik denk dat ze toen ze doorkreeg dat de anderen toch verdergingen voor de vijftienhonderd pas besloten heeft verwarring te zaaien.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #32 Gepost op: 4-01-2016, 13:08:01 »
Marjolein op Twitter

"Ik vind al die mol-aandacht en theorieën best vermakelijk. Nu gewoon weer even een potje acteren. Ook fijn :-")

Zoek ik verder niks achter, zet ik gewoon neer om te laten zien dat ze het leuk vindt hoe er gespeurd wordt :)  ::ok::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #33 Gepost op: 4-01-2016, 13:38:08 »
Bron?

Volgens mij is dat namelijk niet zo.

Dat is 1 van de mysteries van het concept: er zou wel sprake zijn van een van tevoren vaststaande vergoeding.

Alleen: is die vraag destijds nou met een volmondig JA beantwoord?




Ho, wacht eventjes. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat kandidaten niet betaald krijgen en en dat dus een ere kwestie is. Dit hebben kandidaten ook vaak geroepen. Volgens mij heeft Kees ook nog eens verteld dat hij als mol vergoeding kreeg, en de rest niet.
Ik dacht dat dit onder de noemer viel' Alles is wat je ziet en hoort bij wie is de mol' dus gewoon waar.

Kandidaten krijgen toch niet betaald. Of heb ik hier iets gemist?
« Laatst bewerkt op: 4-01-2016, 21:59:33 door Rämon »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #34 Gepost op: 4-01-2016, 22:01:16 »
Wat me opviel trouwens bij de executie is dat Marjolein eerst bij de test zegt dat ze op Rop zit en vervolgens bij de executie totaal geen oog lijkt te hebben voor Rop. die naast haar zit. Als je een kandidaat verdenkt kijk je toch even naar zijn of haar reactie na een groen scherm?


Marjolein heeft als enigste bij de groepsfoto op het eind shot, blote voeten. Een mol graaft met blote voeten.

De rest draagt schoenen.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2016, 22:14:59 door Rämon »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #35 Gepost op: 4-01-2016, 22:21:00 »
Wat me opviel trouwens bij de executie is dat Marjolein eerst bij de test zegt dat ze op Rop zit en vervolgens bij de executie totaal geen oog lijkt te hebben voor Rop. die naast haar zit.

Goed gezien   ::vergroot:: . Misschien is ze gewoon niet zo'n ervaren mollenspeurder?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #36 Gepost op: 4-01-2016, 22:25:19 »
Nog eentje vanuit de tunnel dan...

De man in de metro in het gele shirt. Hij staat tegenover de deur waar de kandidaten instappen. Wacht hij op iemand?

Bij Annemieke reageeert hij niet. Als Marjolein instapt, lijkt hij te reageren. Hij lacht en komt naar voren. Moet hij haar hebben en iets doorgeven? Het antwoord van Klaas?

Later staat hij naast de man in het groene shirt. Andere plaats. Aha. Ze kennen elkaar? Waarom is hij van plaats verwisseld? Opdracht vervuld? Marjolein verteld wat haar te doen staat?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #37 Gepost op: 4-01-2016, 22:28:15 »
Marjolein at een Magnum (ijsje) in de aflevering. De M van Magnum, Marjolein en Mol..

Jongens, ik ga me een partijtje wakker liggen van deze theorie.  ::hyper:: ::rits:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #38 Gepost op: 4-01-2016, 23:39:55 »
Kreeg een beetje een Nadja-idee.
Ze doet het erom hoor
You'll never walk alone

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Marjolein Keuning
« Reactie #39 Gepost op: 5-01-2016, 00:35:55 »
Kreeg een beetje een Nadja-idee.
Ze doet het erom hoor

Waarom? bij de metro opdracht is ze gewoon een fanatieke kandidaat en bij de 2e opdracht trekt ze niet fanatiek mee, maar ze is niet de enige. Bovendien geeft ze in een interview aan last te hebben van een zwakke rug en dus bij fysiek zware opdrachten het rustig aan te doen.
Het enigste rare was dat ze een beetje een geacteerd loopje deed toen ze naar dat geldbordje ging zoeken.

En het seizoen van Nadja is alweer 9 seizoenen geleden. Veel mensen vonden haar irritant maar bij mijn weten was die tactiek tot dan toe nog amper gebruikt. Gewoon alles mollen en maar zien of de groep het gelooft. Ze heeft het ver geschopt uiteindeljk. :)