Auteur Topic: Aflevering 1 - wijsmaken  (gelezen 128110 keer)

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2016, 21:44:07 »
Leuke aflevering, vielen me wel een paar dingen op zoals hoe slecht Rop, Cecile en Marjolein aan het trekken waren, de kentekenplaten die op achtergrond komen wanneer Klaas zijn biecht doet, hoe er verdacht vaak word ingezoomd op de aantekeningen in de molboekjes en de cijfers op die vissersboot die snel voorbij kwam.

Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2016, 21:45:32 »
Kwam een beetje stroef op gang maar uiteindelijk toch een leuke eerste aflevering met genoeg om over na te denken. De twist van het omdraaien van het bord van opdracht 2 vond ik nogal vaag en het maakte het voor de kandidaten heel lastig om die opdracht een strategie te bepalen. Wat zou het idee er achter zijn geweest?

Offline sylvana81

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2016, 21:46:23 »
Leuke aflevering, vielen me wel een paar dingen op zoals hoe slecht Rop, Cecile en Marjolein aan het trekken waren, de kentekenplaten die op achtergrond komen wanneer Klaas zijn biecht doet, hoe er verdacht vaak word ingezoomd op de aantekeningen in de molboekjes en de cijfers op die vissersboot die snel voorbij kwam.



Mee eens

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #23 Gepost op: 2-01-2016, 21:47:17 »
W-ijs-maken. Ik vroeg me gelijk af waarom Cecile en Rop zo met dat ijsje in beeld werden gebracht.
Zit weer lekker in m'n hyperachterdocht bij werkelijk alles.

 ::rofl::
Laten we jabberen.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #24 Gepost op: 2-01-2016, 21:47:55 »
Wat een goeie en leuke eerste aflevering weer! Het is weer goed begonnen!

Wel een ontzettend anders begin (en dan te denken dat de presentator in vorige seizoenen niet eens WIST wie de Mol was), maar interessant gedaan. Wat raar trouwens dat de inhoud van de Molboekjes gewoon gefilmd werden! Is dat al eens eerder gebeurd?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #25 Gepost op: 2-01-2016, 21:49:28 »
Wat raar trouwens dat de inhoud van de Molboekjes gewoon gefilmd werden! Is dat al eens eerder gebeurd?

Niet zo uitgebreid als nu. Ben heel benieuwd naar de HD-beelden! :D

Offline Rilah

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2016, 21:50:52 »
Er wordt best vaak iets gezegd over de mol "achter je rug". Een rug is €1000. Follow the money is dit jaar extra belangrijk. Zou de mol op het briefje van €1000 staan?
« Laatst bewerkt op: 2-01-2016, 22:21:26 door ItsKayleigh »

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #27 Gepost op: 2-01-2016, 21:52:26 »
Niet zo uitgebreid als nu. Ben heel benieuwd naar de HD-beelden! :D

Als dat iedere aflevering gaat gebeuren kunnen we daar misschien wel een hint uit halen?

Offline Nexum

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #28 Gepost op: 2-01-2016, 21:53:06 »
Ellie is wel heel erg aan het eisen om die pot, een beetje Margriet spelen om vervolgens geld uit de pot te halen? Slim hoor  ::tandpastasmiley::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #29 Gepost op: 2-01-2016, 21:53:17 »
Er wordt best vaak iets gezet over de mol "achter je rug". Een rug is €1000. Follow the money is dit jaar extra belangrijk. Zou de mol op het briefje van €1000 staan?

Goeie! Tel daarbij op dat de Mol, in mozaiek, op de rug van alle biljetten bij elkaar staat. ::ok:: ::vergroot::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #30 Gepost op: 2-01-2016, 21:55:15 »
Kwam een beetje stroef op gang maar uiteindelijk toch een leuke eerste aflevering met genoeg om over na te denken. De twist van het omdraaien van het bord van opdracht 2 vond ik nogal vaag en het maakte het voor de kandidaten heel lastig om die opdracht een strategie te bepalen. Wat zou het idee er achter zijn geweest?
Misschien een denkfoutje tijdens de voorbereiding? Het omgekeerde bord had naast de start positie ook de bedragen anders om staan. Alsof in eerste instantie de bedoeling was die richting al voor de start van de opdracht te kiezen, na het leggen van bordjes. Maar dan is al bekend wie er niet af kunnen vallen en heeft het voor hen geen zin meer om de test te maken. Als dan toch iedereen de test moet maken, kan één van de vrijgespeelde kandidaten de test slecht maken om de niet vrijgespeelde spelers door te laten gaan. Of een zeer kleine selectie kandidaten maakt de test en hebben een extreem hoge kans om af te vallen.

Waarschijnlijk is het bovenstaande niet hoe het is uitgedacht, maar er lijkt wel een wijziging geweest te zijn in de opdracht IMO.

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #31 Gepost op: 2-01-2016, 21:55:24 »
Kwam een beetje stroef op gang maar uiteindelijk toch een leuke eerste aflevering met genoeg om over na te denken. De twist van het omdraaien van het bord van opdracht 2 vond ik nogal vaag en het maakte het voor de kandidaten heel lastig om die opdracht een strategie te bepalen. Wat zou het idee er achter zijn geweest?

Ik vermoed dat ze in de 1e aflevering sowieso geen afvaller wilden.
Na de test wist Art dus of hij groen of rood moest pakken zodat iedereen zeker door ging.
Hoe het hem dan lukt om de juiste kleur te pakken weet ik dan weer niet...
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #32 Gepost op: 2-01-2016, 21:57:54 »
Er wordt best vaak iets gezet over de mol "achter je rug". Een rug is €1000. Follow the money is dit jaar extra belangrijk. Zou de mol op het briefje van €1000 staan?

Als je alle briefjes bij elkaar hebt dan staat de mol op de achterkant van het geld in het mozaiek gedeelte.

Dus als mol zijn wilde je liefst penningmeester zijn zodat anderen niet op de achterkant van het geld gaan kijken.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #33 Gepost op: 2-01-2016, 21:58:07 »
Top aflevering! Genoeg uit te halen! Denk dat Rémy op een goede positie zat met slepen, achteraan, kun je touw schuin houden en dan juist langzamer gaan op sneller. En dan nog even veter strikken. En Taeke ook verdacht met nog snel doordrukken. Ook is er iets met achter de rug, dat nu al paar keer terug komt. Moest meteen denken aan rugdekking/ mandekking. Taeke als laatste man.... En Ellie, ook verdacht. Doet raar in die metro en met het geld. En de opening heeft veel weg van een verhoorkamer. Ontzettend cool weer! En nog heel verdachten ;-)
Meer L

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #34 Gepost op: 2-01-2016, 21:58:13 »
Goeie! Tel daarbij op dat de Mol, in mozaiek, op de rug van alle biljetten bij elkaar staat. ::ok:: ::vergroot::

Een rug is alleen 1000 gulden. Briefje van 1000 euro bestaat niet

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #35 Gepost op: 2-01-2016, 22:04:20 »
Poeh. Deze eerste aflevering was wel erg chaotisch. Beide opdrachten waren ingewikkeld genoeg om er erg weinig uit te kunnen opmaken. In eerste instantie lijkt het dat al je mensen vinden = goed, maar dat blijkt achteraf van niet. In eerste instantie lijkt het dat hard trekken = goed, maar dat hoeft dus niet zo te zijn. Waarom zo'n omkering in beide opdrachten?

W-ijs-maken. Ik vroeg me gelijk af waarom Cecile en Rop zo met dat ijsje in beeld werden gebracht.
Zit weer lekker in m'n hyperachterdocht bij werkelijk alles.

 ::rofl::

Wij-smaken! Dat was het eerste dat ik meteen dacht bij die titel. Wij- is het voorvoegsel voor heilig. Wij-smaken: heilige smaken. Geen idee of dat iets betekent, maar wie wil mag er over theoretiseren :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #36 Gepost op: 2-01-2016, 22:06:51 »
Ellie is wel heel erg aan het eisen om die pot, een beetje Margriet spelen om vervolgens geld uit de pot te halen? Slim hoor  ::tandpastasmiley::

Of om ervoor te zorgen dat ze er nooit achter komen dat Ellie achterop het mollengeld staat?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #37 Gepost op: 2-01-2016, 22:10:45 »
Leuk en lekker begin van het seizoen. Het begin duurde veels te lang en te langdradig. Het voorstellen van de kandidaten is toch echt iets wat ze zelf het beste kunnen doen.. Nu werd het weer de grote Art show.. :-\\

Leuke groep! En leuke opdrachten! Heerlijk begin!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #38 Gepost op: 2-01-2016, 22:18:14 »
Wel toevallig dat Ellie ook nog eens op het 1000 euro biljet staat. Al is een rug dus geen 1000 euro, maar toch.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #39 Gepost op: 2-01-2016, 22:19:35 »
[..]
Hoe het hem dan lukt om de juiste kleur te pakken weet ik dan weer niet...

Gewoon 15 van die rode dingen erin en één groene  ::rofl::