Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten  (gelezen 43346 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #120 Gepost op: 20-01-2016, 10:14:45 »
Een vaag gebaar van 'dáár ergens' van een héél oude man, als ik Tim en Klaas was geweest had ik het aan die andere mannen ook gevraagd. Het is geen superscherpe groep wat dat betreft.

'On the other side' meldt hij er wel bij, maar inderdaad: Zoals vaak bij WIDM zijn ze aan het begin van het seizoen nog niet zo helder in het denken.

Allereerst mijn complimenten aan hulpmol voor de mooie en vooral zeer complete analyse.  ::bravo::

Goede analyse, Hulpmol. (Heerlijk leesvoer in de trein. ;)) ::ok::

Dank je wel allebei. Gelukkig is het koloniaal centrum UNESCO werelderfgoed en kon ik op die manier genoeg beeldmateriaal vinden om iedere scene te plaatsen op de kaart.

Hoe kom je erbij dat het een heel gangenstelsel is? Dan zou ik het inderdaad wel apart dat ze dat niet weten. Wat die mannen bedoelen met de andere kant weet ik ook niet. Ik dacht dat ze de andere kant van het fort bedoelden toen ze het uit aan het leggen waren.

Daar ga ik eigenlijk eerlijk gezegd gemakkelijkheidshalve van uit. Er is niet veel documentatie te vinden op internet over die tunnels, maar wel dat het het oorspronkelijke rioolsysteem was van het oude stadscentrum. Het is dat ene zinnetje dat me dan doet denken dat het onder het hele gebied moet lopen waar ze zijn.

Beeldmateriaal
Documentatie

Edit: En ik lees net dat er maar 2 ingangen zijn. Eentje aan die grote boog (in het Parque Indepencia) die we zien in het begin van de opdracht en eentje waar ze dan moesten zijn bij het Museum voor rum.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2016, 10:22:00 door Hulpmol »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #121 Gepost op: 20-01-2016, 10:55:22 »
Mooie samenvatting hulpmol!

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #122 Gepost op: 20-01-2016, 23:56:09 »
Taeke stuurt, door alleen met Tim en Klaas te bellen en meteen de afspraak te maken om met de 500 te beginnen en daarmee leidt hij de aandacht van de 1000 af. Als hij toevallig Cecile had gebeld, had hij gehoord dat zij ook 1000 hadden. Maar hij belde natuurlijk Tim en Klaas!
Dat inderdaad!

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #123 Gepost op: 21-01-2016, 10:56:08 »
Dat inderdaad!

Inderdaad. Hadden ze Rop en Ellie gebeld, dan hadden ze geen reden gehad om de 1000 euro achter te laten ipv bij zich te houden en hadden ze op zoek gemoeten naar de andere paaltjes met 100 omdat dat van een kandidaat wordt verwacht. Nu konden Taeke en Annemieke scoren maar tegelijk het grootste geld laten liggen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #124 Gepost op: 21-01-2016, 13:04:49 »
Inderdaad. Hadden ze Rop en Ellie gebeld, dan hadden ze geen reden gehad om de 1000 euro achter te laten ipv bij zich te houden en hadden ze op zoek gemoeten naar de andere paaltjes met 100 omdat dat van een kandidaat wordt verwacht. Nu konden Taeke en Annemieke scoren maar tegelijk het grootste geld laten liggen.

Ik vraag me nu eigenlijk af of iedereen iedereen kon bellen? Misschien hadden ze 1 voorgeprogrammeerd nummer in de telefoon en wisten ze vooraf niet wie ze dan belden. Vaak moet met dit soort opdrachten de info via via. Weet iemand dit?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #125 Gepost op: 21-01-2016, 13:35:28 »
Ik vraag me nu eigenlijk af of iedereen iedereen kon bellen? Misschien hadden ze 1 voorgeprogrammeerd nummer in de telefoon en wisten ze vooraf niet wie ze dan belden. Vaak moet met dit soort opdrachten de info via via. Weet iemand dit?

Remy kon Rop, Taeke en Klaas bereiken.
Rop kon Remy bereiken.
Taeke kon Klaas bereiken.

Het is natuurlijk geen 100% zekerheid, maar ik ga er vanuit dat dit betekent dat ze elkaar allemaal konden bereiken.

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #126 Gepost op: 28-01-2016, 13:19:04 »
Deze opdracht is toch interessant om nog een keer te bekijken nu Ellie en Remy eruit zijn.

Ik wil toch even aanstippen waarom Klaas geen molgedrag vertoont.

Aan het begin van het spel hebben Klaas en Tim 250 + 500 euro. Dit zijn beide bedragen die uiteindelijk compleet zijn gemaakt.
Het is goed dat hij zelf initiatief wil nemen om te bellen (zodat hij nog invloed kan uitoefenen op het spel). Op dit moment wordt hij gebeld door Taeke en zet hij deze op luidspreker. Dit is niet logisch, wanneer hij zou willen dwarsbomen.

Met voorkennis zou hij dit anders spelen.

Rop, vind ik heel erg molgedrag vertonen. Zet tussendoor de telefoon uit, noemt verkeerde bedragen en neemt de leiding door juist vragen aan Ellie te stellen. Op het moment dat hij een duidelijke opdracht krijgt om naar Taeke en Annemiek te gaan, dan negeert hij deze. Het is wel op het randje, maar je gaat mij niet vertellen dat al deze kleine acties zijn om zichzelf "verdacht" te maken als kandidaat.

Ik vond het een mooie actie van Rop dat hij graag wilde rennen met Ellie, na zijn samenkomst met Annemieke en Taeke. Na het terugkijken van deze opdracht (en duidelijk snappen hoe je deze kan dwarsbomen), is het juist heel erg logisch.

Ergens ben ik er nog niet van overtuigd dat Klaas de Mol is. Niet bij het terugkijken van de andere opdrachten in ieder geval.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #127 Gepost op: 29-01-2016, 08:06:54 »
Citaat
Ik wil toch even aanstippen waarom Klaas geen molgedrag vertoont.

Aan het begin van het spel hebben Klaas en Tim 250 + 500 euro. Dit zijn beide bedragen die uiteindelijk compleet zijn gemaakt

Waarbij aangetekend dat die 500 grotendeels de verdienste is van Annemieke en dat Tim en Klaas daar verder geen invloed meer op hadden. En vervolgens gaan Klaas en Tim, terwijl in de speluitleg expliciet staat dat de kokers zich in de koloniale binnenstand bevinden, met de 1000 euro meteen de binnenstad uit.

+250 - 1000 = -750

Nog los van het geklummel en gekloot met de locals terwijl er een klok loopt. Klaas doet er vrolijk aan mee.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #128 Gepost op: 29-01-2016, 10:52:23 »
Aha... Ik vond het erg onverdacht dat Klaas Tim op de vingers tikte toen die een paardenritje wilde maken en gezellig deed met de locals. Maar dit is ook als Mol te verklaren: Klaas was bang dat Tim hem wilde uittesten.De kandidaten bereiden zich steeds beter voor en kennen steeds meer tactieken, dus wordt de Mol ook steeds beter voorbereid om op te letten bij dit soort kandidatengedrag.
...óf niet!