Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten  (gelezen 43345 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #60 Gepost op: 17-01-2016, 11:41:59 »
Ik zie Klaas wel verdachte dingen doen, maar niet in die mate dat je kan zeggen: 'Ok, dat doet de deur dicht. Klaas is de Mol'

Het is inderdaad zo dat met die hint plots een groot deel is gestopt met anderen mee te nemen in de vergelijking en nu in de tunnel zoekt naar alle verdachte dingen van Klaas.

Precies, dat bedoel ik. Uiteraard doet Klaas wel verdachte dingen, dat doet iedereen namelijk wel. Volgens mij zijn we het eens  ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #61 Gepost op: 17-01-2016, 11:51:18 »
Precies, dat bedoel ik. Uiteraard doet Klaas wel verdachte dingen, dat doet iedereen namelijk wel. Volgens mij zijn we het eens  ;D

Ja, mijn antwoord was eerder bedoeld ter versterking van het jouwe hoor. Het kwam er alleen misschien niet zo duidelijk uit.

Totdat Klaas in Bentota langs een envelop met geld loopt, ga ik niet in zijn tunnel zitten.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #62 Gepost op: 17-01-2016, 11:58:50 »

Totdat Klaas in Bentota langs een envelop met geld loopt, ga ik niet in zijn tunnel zitten.

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #63 Gepost op: 17-01-2016, 13:37:46 »
De ondergrondse paal met 1000 euro stond vlak bij het plein waar Annemieke en Taeke vertrokken. Op de afbeelding van het trappetje dat er naar toe leidt staat Museo del Ron y la Caña. Ik zie dat het ook in kaart is gebracht bij de locaties::ok::
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2016, 14:38:54 »
Handig, zo'n kaartje met locaties.

Klaas en Tim hebben bijna twaalf minuten de tijd om in ieder geval de 1000 euro te halen die Annemieke en Taeke achterlieten. Ellie ongeveer zes. In die twaalf minuten lopen ze het punt van het biljet waarvan ze weten dat het er is en waar het is gewoon voorbij. Tegelijk, maar dat weet alleen de mol, is ook het ondergrondse biljet vlakbij.

Ellie pakt in de helft van de tijd het biljet èn haalt Klaas en Tim in.

Als Klaas en Tim 'gewoon' dat biljet hadden gehaald, dan hadden ze nog zes minuten (of nog iets meer) om het laatste te vinden. Ze hebben het niet eens geprobeerd. Maakt hen mijn top 2 van verdachten.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2016, 14:48:39 »
Ik zie Klaas wel verdachte dingen doen, maar niet in die mate dat je kan zeggen: 'Ok, dat doet de deur dicht. Klaas is de Mol'

Het is inderdaad zo dat met die hint plots een groot deel is gestopt met anderen mee te nemen in de vergelijking en nu in de tunnel zoekt naar alle verdachte dingen van Klaas.

Dat is helaas ook een gevolg van die hint, ja. :/

Maar als men jou vertelt dat de 1000 euro ondergronds is, waar denk jij dan als eerste aan? ;)
Ja, het kan twee kanten op. Het is een logische actie als kandidaat en een zeer slimme actie als Mol.

Ik vind de verdachtmakingen richting Rop in deze opdracht wel wat overtrokken. Als hij de Mol was, was hij toch zeker naar het paaltje met de 50 euro gelopen? Om dan in ieder geval eerst te overleggen of ze de 100 voor 50 moesten wisselen?
Als hij de Mol as had hij zich tot niet in de race om de 1000 uit het spel laten zetten? Dan zou de Mol wel erg veel controle uit handen geven.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2016, 14:58:28 »
Dat is helaas ook een gevolg van die hint, ja. :/
Ja, het kan twee kanten op. Het is een logische actie als kandidaat en een zeer slimme actie als Mol.

Ik vind de verdachtmakingen richting Rop in deze opdracht wel wat overtrokken. Als hij de Mol was, was hij toch zeker naar het paaltje met de 50 euro gelopen? Om dan in ieder geval eerst te overleggen of ze de 100 voor 50 moesten wisselen?
Als hij de Mol as had hij zich tot niet in de race om de 1000 uit het spel laten zetten? Dan zou de Mol wel erg veel controle uit handen geven.

Mijns inziens wordt er tot op heden in elke aflevering een kandidaat verdacht gemaakt. In afl. 1 Remy, in afl 2 Klaas en in afl. 3 Rop en in mindere mate Annemieke).

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #67 Gepost op: 17-01-2016, 15:07:26 »
Ik vind de verdachtmakingen richting Rop in deze opdracht wel wat overtrokken. Als hij de Mol was, was hij toch zeker naar het paaltje met de 50 euro gelopen? Om dan in ieder geval eerst te overleggen of ze de 100 voor 50 moesten wisselen?
Als hij de Mol as had hij zich tot niet in de race om de 1000 uit het spel laten zetten? Dan zou de Mol wel erg veel controle uit handen geven.
[/quote]
Maar dat paaltje van 50 stond op een plek waarvan ik het betwijfelde of ze het zouden vinden als hij daarheen was gelopen zou dat hem mijns inziens nog verdachter maken.
En met voorkennis wist hij ook dat het paaltje met de 1000 op een bijna onmogelijke plek stond en dat ze die waarschijnlijk niet zouden vinden.

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #68 Gepost op: 17-01-2016, 15:26:49 »
Zag ik het nou goed?
Wilde Cécile het geld deze opdracht "onder de pet houden"?   ::tandpastasmiley::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #69 Gepost op: 17-01-2016, 15:28:15 »
Citaat
Wilde Cécile het geld deze opdracht "onder de pet houden"?

Daar leek het op en het leek er ook op dat niet Remy en Marjolein ingrepen, maar Tim als eerste.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #70 Gepost op: 17-01-2016, 15:31:07 »
Maar dat paaltje van 50 stond op een plek waarvan ik het betwijfelde of ze het zouden vinden als hij daarheen was gelopen zou dat hem mijns inziens nog verdachter maken.
En met voorkennis wist hij ook dat het paaltje met de 1000 op een bijna onmogelijke plek stond en dat ze die waarschijnlijk niet zouden vinden.

De andere kandidaten zeggen letterlijk aan de telefoon dat er een paaltje in de buurt zou moeten staan. Het feit dat hij nooit zoiets heeft van 'die gaan we zoeken' of dat Ellie dat oppert, maakt ze in mijn ogen echt kandidaatser.

Begrijp me goed, na Klaas vind ik Rop de meest verdachte; absoluut. Maar in deze opdracht vind ik hem zo kandidaats in alles wat hij doet.

Ik zou zeggen: Rop is nog steeds verdacht, maar werd door deze opdracht in ieder geval niet verdachter; in tegenstelling tot Klaas.
Over de opdracht met de lasers vind ik precies het omgekeerde: daar wordt Klaas in ieder geval niet verdachter, maar Rop wel.

Op basis van deze aflevering van de opdrachten deze aflevering gaan de twee behoorlijk gelijk op, als je het mij vraagt. Het is alleen wel zo dat de regie Rop heel verdacht probeert te maken deze aflevering en met name in deze opdracht, waardoor ik hem minder verdacht vindt.

In aflevering 1 en 2 werd Remy onterecht zeer zwart gemaakt - veters strikken, kruiwagens - en toevallig net in de aflevering dat hij er uitvliegt, zien we de programmamakers hun focus naar Rop verplaatsen.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #71 Gepost op: 17-01-2016, 15:33:03 »
Ik vind Taeke verdacht overkomen. Hij kijkt totaal niet geïnteresseerd of luisterend als Annemieke de opdracht opent en leest. En neemt het initiatief door meteen Tim en Klaas te bellen en het spel te sturen.

Rop doet ook raar maar dat kan inderdaad ook kandidatengedrag zijn. En inderdaad, waarom niet naar het E 50-paaltje lopen? Al vind ik het wel grappig dat de koetsier met molgroen shirt erg prominent in beeld komt bij Rop en Ellie vanaf 8.39.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #72 Gepost op: 17-01-2016, 15:41:35 »
Ik vind Taeke verdacht overkomen. Hij kijkt totaal niet geïnteresseerd of luisterend als Annemieke de opdracht opent en leest. En neemt het initiatief door meteen Tim en Klaas te bellen en het spel te sturen.

Als Taeke de Mol was geweest dan had hij niet contact gehad met Klaas en Tim (die het laatste deel van de 500 euro hadden), maar dan had hij gebeld met Remy, Cécile en Marjolein die een tweede briefje van 1000 hadden. Op die manier kon je Annemieke overhalen om toch niet voor die 500 te gaan, maar dat 2e briefje van 1000 te halen aan de andere kant van het centrum en dan (tevergeefs) naar het laatste deel te zoeken.

Offline AchterJeRug

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2016, 15:48:15 »
Interessant shot of niet?  ::zwaai::

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2016, 15:56:59 »
De andere kandidaten zeggen letterlijk aan de telefoon dat er een paaltje in de buurt zou moeten staan. Het feit dat hij nooit zoiets heeft van 'die gaan we zoeken' of dat Ellie dat oppert, maakt ze in mijn ogen echt kandidaatser.

Begrijp me goed, na Klaas vind ik Rop de meest verdachte; absoluut. Maar in deze opdracht vind ik hem zo kandidaats in alles wat hij doet.

Ik zou zeggen: Rop is nog steeds verdacht, maar werd door deze opdracht in ieder geval niet verdachter; in tegenstelling tot Klaas.
Over de opdracht met de lasers vind ik precies het omgekeerde: daar wordt Klaas in ieder geval niet verdachter, maar Rop wel.

Op basis van deze aflevering van de opdrachten deze aflevering gaan de twee behoorlijk gelijk op, als je het mij vraagt. Het is alleen wel zo dat de regie Rop heel verdacht probeert te maken deze aflevering en met name in deze opdracht, waardoor ik hem minder verdacht vindt.

In aflevering 1 en 2 werd Remy onterecht zeer zwart gemaakt - veters strikken, kruiwagens - en toevallig net in de aflevering dat hij er uitvliegt, zien we de programmamakers hun focus naar Rop verplaatsen.
Ik begrijp je met bepaalde dingen maar als je hoort dat er paaltjes met geld zijn ga je toch juist zoeken en als ik de delen van Tarballs lees (pagina 3) dan staan er aardig wat dingen die hem juist verdacht maken en dan anders verdacht als Remy wat echt te obvious was. In de lazer opdracht vond ik Rop juist veel minder verdacht.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 16:00:17 door Ropmol »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2016, 18:26:22 »
Ik vraag me af of we wel iets kunnen halen uit de discussie over de achterkant van de biljetten.

Citaat
Het geld blijft 'n raadsel voor ons. We willen 't toch elke dag nog eventjes zien. Om te checken of alles er nog is. En er staan aanwijzingen op. Is het nog compleet? We zitten te kijken naar tekentjes, logootjes, nummers. Naar achterkanten van biljetten. HEEFT het Èuberhaupt een betekenis of is dit weer een afleiding... en maken we ons druk over helemaal niks?

Het is niet de eerste keer dat ze de biljetten gezamenlijk bestuderen. Het is alleen maar de eerste keer dat wij het zien?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #76 Gepost op: 17-01-2016, 20:07:11 »
Ik heb net de aflevering herbeken en bij deze opdracht viel mij iets op.

Allereerst: dit is een opdracht waar er sowieso geld gepakt gaat worden, hier kan de mol weinig aan doen.

Het drietal Remy, Marjolein en Ceccile vallen sowieso af als mol. (Remy duh... maar ik geloof niet dat de mol op een pleintje blijft rondhangen en niks doet). (Ik verdacht de dames toch al niet)

Taeke en Annemieke: Behalve Taekes mopjes aan de telefoon kan ik er niks uithalen. Samen met Rop maken zij het 500 briefje. Dat sluit hen ook uit van mol zijn.

Rop: Rop was mijn nr 3 in mijn lijstje na aflevering 1(na Klaas en Remy) maar hier sluit hij zich voor mij definitief aan in het groepje kandidaten. Wanneer er overlegd moet worden over wie er achter blijft bij Taeke en Annemieke kiest Rop om zelf achter te blijven. Zodoende stuurt hij Ellie op pad om samen met Klaas en Tim de 3 1000'en te zoeken.
Dit is veel te riskant als Rop de mol is. Hij stuurt 3 kandidaten op pad waarvan hij niet weet hoe Tim en Klaas ervoor staan. Evengoed stonden zij aan het derde paaltje en was het voor Ellie gemakkelijk om daar naar toe te gaan. Dus Rop is hierdoor voor mij geen mol meer.

Ik ga ervan uit dat de mol graag zolang mogelijk in het spel blijft: Ellie, Tim en Klaas deden dit.
Tim en Klaas deden goed mee met de 250 maar ze halen de 1000 niet.(want ze vonden beiden paaltjes niet).
Ellie vond een paaltje, maar het tweede niet.Riskante move maar ik weet niet hoeveel tijd ze nog hadden en of ze in de buurt waren van het paaltje.

Wat ik tegen Tim en Klaas vind spreken in deze opdracht: Tim zit op stupide manieren tijd te rekken (groetjes, high fives, dat paard)
maar Klaas neemt initiatief op belangrijke momenten deze opdracht:
Hij zegt vrij snel dat hij en Tim voor de 1000 gaan.
Hij installeert het idee dat in de metro de 1000 ligt.

Dus de meeste verdachten hier zijn voor mij: Klaas en Tim. Ellie in mindere mate, omdat ze zo passief was hier.

klaar voor de strijd

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #77 Gepost op: 17-01-2016, 20:12:34 »
Citaat
Dus de meeste verdachten hier zijn voor mij: Klaas en Tim. Ellie in mindere mate, omdat ze zo passief was hier.

Totdat ze alleen was. Toen had ze zomaar 1000 euro terwijl ze alleen was. Als Ellie de mol is, zijn Tim en Klaas kandidaten. Dan is het een enorm risico om (want ze waren dichtbij) dat biljet te halen èn de kandidaten te gaan halen. Zij is de enige die zich echt druk heeft gemaakt over die 1000.

Vanaf seconde 1 wisten 7 mensen waar een biljet met 1000 is. Niemand doet er iets mee. De andere twee zijn Ellie en Rop.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #78 Gepost op: 17-01-2016, 20:28:17 »
Totdat ze alleen was. Toen had ze zomaar 1000 euro terwijl ze alleen was. Als Ellie de mol is, zijn Tim en Klaas kandidaten. Dan is het een enorm risico om (want ze waren dichtbij) dat biljet te halen èn de kandidaten te gaan halen. Zij is de enige die zich echt druk heeft gemaakt over die 1000.

Vanaf seconde 1 wisten 7 mensen waar een biljet met 1000 is. Niemand doet er iets mee. De andere twee zijn Ellie en Rop.

Goede aanvulling. Ik weet alleen niet hoeveel tijd ze nog hadden op dat moment dat ze de 1000 vond en hoe dicht ze bij dat laatste biljet was. Het is een risico dat ze pakt als ze de mol is. Mede daarom vind ik Klaas en Tim verdachter.
klaar voor de strijd

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #79 Gepost op: 17-01-2016, 20:33:20 »
Citaat
Ik weet alleen niet hoeveel tijd ze nog hadden op dat moment dat ze de 1000 vond en hoe dicht ze bij dat laatste biljet was. Het is een risico dat ze pakt als ze de mol is.

Ze had een minuut of zes toen ze richting eerste 1000 ging. De andere 1000 was daar vlakbij. Ze had alleen wel Klaas en Tim nodig en die waren verder weg in mijn beleving, maar dat wist zij niet. Klaas en Tim wisten wel dat op dat plein die 1000 was en ze zijn er voorbij gelopen. Met zijn tweeën op zoek naar het ondergrondse biljet. Geen enkele kans om die 1000 compleet te maken als je Klaas en Tim nodig hebt. Ze waren maar met zijn tweeën en ze liepen het tweede biljet voorbij.

Met je eens dat Klaas en Tim hier verdachter zijn dan Ellie.