Auteur Topic: Kwaliteit Forum  (gelezen 13760 keer)

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Kwaliteit Forum
« Gepost op: 7-02-2016, 15:44:52 »
Beste Forummers,


#Zeikmodus aan.

Al jaren kom ik op dit forum. Vroeger was ik erg actief, tegenwoordig lees ik vooral mee. ik durf mezelf dan ook wel een echte molloot te noemen.

Wat me opvalt is dat de kwaliteit van het forum drastisch is achteruit gegaan. Hier wil ik graag over discussiëren. Het jaren negentig uiterlijk van het forum is bijvoorbeeld zo'n ergernis van mij. Maar ook het terugvinden van topics vind ik lastig en niet erg gestructureerd. Wat kunnen we hier aan doen? Leeft het bij meer mensen?

Ik wil hierbij wel aangeven dat ik alle tijd die de mollerators erin stoppen zeer waardeer en dat dit niet bedoeld is als kritiek op hen. Ik zou alleen graag wat meer vernieuwing zien.

Groet,
Rubmol
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 15:46:47 door Rubmol »

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #1 Gepost op: 7-02-2016, 15:46:18 »
Ik vind dit forum juist wel ordelijk.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #2 Gepost op: 7-02-2016, 15:49:03 »
Dit forum vind ik ook erg ordelijk.  Niks aan veranderen zou ik zeggen..

If it aint broke... dont fix it

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #3 Gepost op: 7-02-2016, 15:54:19 »
Forum is prima,
De onzinreacties niet altijd  :-X
You'll never walk alone

Offline Robin8

  • Forumlid
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #4 Gepost op: 7-02-2016, 15:56:03 »
Ik ben het deels met je eens.
Het forum ziet er inderdaad erg verouderd uit. Het kan wat mij betreft zeker een likje vernieuwing gebruiken.
Dit hier is toch inhoudelijkst het sterkste WIDM-forum, en die kwaliteit mag wat mij betreft ook direct te zien zijn in het uiterlijk van de website.
Maar belangrijker vind ik dat er toch een hoop echte idioten tussen alle molloten zitten, als je begrijpt wat ik bedoel..

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #5 Gepost op: 7-02-2016, 16:05:24 »
Wat is er 'mis' met dit uiterlijk? Het is duidelijk, je kunt alles relatief snel vinden en makkelijk in gebruik. En daar gaat het toch om bij een site als deze? Van mij mag het zo nog jaren blijven!
(daarbij: wat is er dan zo 'jaren 90' aan deze site?)
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #6 Gepost op: 7-02-2016, 16:09:29 »
Al jaren kom ik op dit forum. Vroeger was ik erg actief, tegenwoordig lees ik vooral mee. ik durf mezelf dan ook wel een echte molloot te noemen.
Wat me opvalt is dat de kwaliteit van het forum drastisch is achteruit gegaan. Hier wil ik graag over discussiëren. Maar ook het terugvinden van topics vind ik lastig en niet erg gestructureerd.
Toevallig ben ik op dit moment ook door oude wie is de mol forums aan het gaan (wegens werkzaamheden voor het forum) en het verbaasd mij dat je zegt dat topics niet terug te vinden zijn en het niet gestructureerd is. Want dit was, zoals ik het zie voorgaande jaren vele malen erger. Het is nu juist best georganiseerd, een topic per opdracht, eentje per aflevering etc. Daar zit juist heel veel vooruitgang in ::ok::.

Citaat
Het jaren negentig uiterlijk van het forum is bijvoorbeeld zo'n ergernis van mij.
Hier moeten natuurlijk ook de technische middelen voor zijn. Als iemand een idee heeft, geef het dan vooral aan bij de crew ;). Misschien kunnen we er iets mee.

Citaat
Ik wil hierbij wel aangeven dat ik alle tijd die de mollerators erin stoppen zeer waardeer en dat dit niet bedoeld is als kritiek op hen. Ik zou alleen graag wat meer vernieuwing zien.
Mollerators zijn hier moderators  :-X. Vernieuwing op welk gebied? Alleen de lay-out?

De onzin reacties kan je gewoon niet altijd tegen gaan jammer genoeg...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #7 Gepost op: 7-02-2016, 16:21:03 »
ik heb al wel van een paar mensen gehoord dat er iets met compatibiliteit tussen Apple products en dit forum is. Als iemand een tip hoeft hoe ik van die stomme Engelse autofill afkom, ik hoor t graag.

Verder zou ik zeggen never change a winning team. Oud maar vertrouwd en in het land der blinden is eenoog koning. Tuurlijk zijn er verbeterpuntjes, maar het forum doet wat t moet doen ik vind meestal wel wat ik zoek.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #8 Gepost op: 7-02-2016, 16:55:31 »
Ik vind dit een superduidelijk forum met hele goede moderators.

Veranderen omdat het "ouderwets" eruit zou zien? Liever niet, word als 50-plusser voortdurend tureluurs van veranderingen, juist als ik iets weet te vinden moet ik weer opnieuw leren hoe iets werkt en waar ik iets vinden kan....al jaren hetzelfde hier, helemaal prima!  ::ok::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #9 Gepost op: 7-02-2016, 17:02:03 »
Dit forum vind ik ook erg ordelijk.  Niks aan veranderen zou ik zeggen..

If it aint broke... dont fix it

Helemaal eens. De moderatoren doen het prima, reageren goed en respectvol en zorgen voor structuur. Er is niks mis met de layout.

Onzinreacties? Daar lees je toch snel overheen! En wanneer je denkt (of zelfs zegt): "Veel idioten hier", denk dan ook eens over het volgende.

Wie heeft er al eens een normaal mens ontmoet?


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #10 Gepost op: 7-02-2016, 17:26:57 »

Wie heeft er al eens een normaal mens ontmoet?



Ikke niet iig  ::rofl::... Ik lees ook over oa de GS larie heen (ga de naam niet volluit schrijven.. sommigen snappen wie ik daarmee bedoel..) Daar kan je idd niet zoveel aan doen..

De moderators hebben de boel hier goed onder controle.. Vooral Lukie  ::zweep:: ::ok:: ::ok::

En de lay out... Ik vind het echt super overzichtelijk... Echt  veel beter dan al die andere ...
Jaren 90 look? Zal vast .. geen idee, maar houwuh zo  ::bravo::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #11 Gepost op: 7-02-2016, 17:34:22 »
Ik vind dit forum juist geweldig, zeker ook qua lay-out en lekker nostalgische vormgeving. Een bijkomend voordeel is dat het uitstekend op een smartphone te bekijken is zonder dat je meteen je MB's verspeelt aan bewegende reclames, animaties en flitsende menu's.

Maar goed, ik ben dan ook bijna bejaard.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #12 Gepost op: 7-02-2016, 17:35:35 »

Maar goed, ik ben dan ook bijna bejaard.

Nou bedankt... ben ouder dan jij hoor   ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #13 Gepost op: 7-02-2016, 17:41:24 »
Ik heb helemaal geen moeite met dit forum. Als mensen er moeite mee hebben om bijvoorbeeld oudere seizoenen terug te vinden, ligt dat toch vooral aan hen zelf. Je kan met scrollen al heel veel vinden. En voor de meer specifieke zoek-acties is er de 'zoek-button'.

Misschien zeg ik dit alleen omdat ik bij wijze van spreken op dit forum 'woon', maar ik weet ook dat er mensen zijn die hier net komen kijken, dat ze prima hun weg vinden.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #14 Gepost op: 7-02-2016, 17:43:20 »
Naar mijn mening is het een goed en overzichtelijk forum. Als iets mij stoort zijn het mensen die topics starten, zoals dit topic, over zaken die makkelijk onder een bestaand topic besproken kunnen worden.

Wat ik wel mis is een mobiele versie, leest net wat makkelijker :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #15 Gepost op: 7-02-2016, 17:47:32 »
Naar mijn mening is het een goed en overzichtelijk forum. Als iets mij stoort zijn het mensen die topics starten, zoals dit topic, over zaken die makkelijk onder een bestaand topic besproken kunnen worden.


Dat ben ik dan echt niet met je eens. Ondanks dat ik super tevreden ben met dit forum....en niks veranderd wil zien... was er nog echt geen topic waar dit  besproken wordt... En als iemand het hierover wil hebben mag diegene een topic openen. Dit past nergens anders thuis in mijn optiek

Vandaag werd er n topic geopend die dus thuis paste in een ander topic... Werd door n moderator meteen gecorrigeerd...  ::ok::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #16 Gepost op: 7-02-2016, 17:48:41 »
Als er nu eens een flinke sponsor opduikt, die ons de vrijheid geeft om te investeren, dan zouden we er best wel eens een mooi RN 2.0 versie van kunnen maken.

Dus als er iemand is die zijn spaarpot wil omkeren.......
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #17 Gepost op: 7-02-2016, 17:49:40 »
Ik ben het wel met Rubmol eens. Het is wel goed, maar het zou wel moderner mogen. Het forum heeft nog steeds dezelfde layout als eind jaren 90 en is erg dominant ten opzichte van alle andere menu-items.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #18 Gepost op: 7-02-2016, 17:49:49 »


Vandaag werd er n topic geopend die dus thuis paste in een ander topic... Werd door n moderator meteen gecorrigeerd...  ::ok::

::ok:: Dat heb jij goed in de gaten gehad dan ;)

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kwaliteit Forum
« Reactie #19 Gepost op: 7-02-2016, 17:51:39 »
::ok:: Dat heb jij goed in de gaten gehad dan ;)



 ::vergroot::

En dat bedoel ik dus... Ik ben echt een cp leek.. maar op dit forum is het super simpel om alles in de gaten te kunnen houden... En dat geldt zeker niet voor andere fora..

Dus please... Verander niks.. Jullie zijn goed bezig  ::bravo::