Auteur Topic: Wie is de Mol? in de media  (gelezen 308639 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #380 Gepost op: 28-01-2016, 18:03:15 »
Wel grappig dat ze probeerden te verjongen en te vernieuwen en dan die De Graaf aannemen... Maarja ik vond ze beide niet zo geweldig.

 ::rofl:: Bijna 9 jaar ouder idd

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #381 Gepost op: 28-01-2016, 19:55:08 »
En weer bij Lucky Tv :D
You'll never walk alone

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #382 Gepost op: 28-01-2016, 20:18:24 »
 ::rofl::

Arme Ellie

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #383 Gepost op: 28-01-2016, 20:24:36 »
Ik vind tim echt geweldig.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #384 Gepost op: 28-01-2016, 20:34:24 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Niet alleen een overkill aan hints, maar ook een overkill aan Lucky TV

Klaas met zijn handen, dacht meteen weer: hij Kruist 'M!  ::jaja::
Meer L

Offline Molhol89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #385 Gepost op: 28-01-2016, 20:35:25 »
Hahaha geweldig!!
"Weet niet wat ik moet doen.er zitten allemaal vogels"
 ::rofl::
Rop is de Mol.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #386 Gepost op: 28-01-2016, 20:52:47 »
Oh scheisse ::rofl:: ::rofl::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #387 Gepost op: 29-01-2016, 18:11:21 »
Meer L

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #388 Gepost op: 31-01-2016, 00:01:45 »
http://www.volkskrant.nl/media/recap-wie-is-de-mol-3-al-weg-7-over~a4235499/

Recap van Martine de Jong. De hint met het toetsenbord is erg sterk!  ::jaja::
Ma how zeg!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #389 Gepost op: 31-01-2016, 00:05:26 »
Recap van Martine de Jong. De hint met het toetsenbord is erg sterk!  ::jaja::

Ik voel me deze week enorm benadeeld met mijn AZERTY-toetsenbord. >:(

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #390 Gepost op: 31-01-2016, 00:24:51 »
Ik voel me deze week enorm benadeeld met mijn AZERTY-toetsenbord. >:(

Ach nog 2 dagen, dan vullen tien kandidaten al hun testvragen in op een laptop met AZERTY-toetsenbord  ;)
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #391 Gepost op: 31-01-2016, 00:34:27 »
Ach nog 2 dagen, dan vullen tien kandidaten al hun testvragen in op een laptop met AZERTY-toetsenbord  ;)

Inderdaad. ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #392 Gepost op: 31-01-2016, 11:57:33 »
Frank is op vakantie maar Peter heeft een nieuw blogmaatje gevonden. Nynke is ook molfan en heeft verstand van fietsen

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/31/mollenjacht-een-bowie-eerbetoon-van-dale-slapstick-en-flappen-in-je-onderbroek
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #393 Gepost op: 31-01-2016, 12:09:09 »
Ik sinds aan de max. Kan iemand de tekst plakken?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #394 Gepost op: 31-01-2016, 12:14:22 »
Nynke: PETER!

Peter: Nynke! Wat goed dat je er bent.

Nynke: Ik vind het een hele eer. De grote Frank Huiskamp vervangen. Het is nogal wat.

Peter: Dat is het zeker. Al was het natuurlijk een prachtig toeval dat ik jou als vervanger vraag en direct in de eerste opdracht gaan ze… fietsen. Hoe heb jij als kenner naar die tijdrit gekeken?

Nynke: Oh Peter, ik was zo gelukkig. En ik vond ze echt heel achterlijk opereren. Mijn ervaring is dat je juist tijdens het fietsen álles ziet. Dat je zintuigen echt helemaal op scherp staan. Dus waarom zagen ze pas bij envelop 7 iets? En waarom is er toen niemand terug gefietst om de eerste zes nog eens te checken?

Peter: Het was om te beginnen al zo fijn dat ze precies díe fietsen kregen. De spelleiding moest er natuurlijk ergens zeven huren. ‘Nederlanders, zie ik? Prima, we hebben nog wel wat van die lullige stadsfietsen staan, met mandjes.’
Screenshot Wie is de Mol

Hier lijkt het net of Cécile heel hard fietst. Was niet zo. Screenshot Wie is de Mol

Nynke: Ja, hahaha. Met van die versnellingen die lekker doortrappen. Heel fijn.

Peter: Ik lees op andere plekken: waarschijnlijk heeft Taeke meerdere enveloppen alvast van de palmbomen gegrist. Wat denk jij daarvan? Ik bedoel: de Hushovd van de hockey sjeeste wel als een malle naar Art. In minder dan zes minuten. Dus het lijkt me sterk.

Nynke: Mooie bijnaam. Heel keurig. ‘De Lepe van Leiderdorp’. Ook een goede. Nee, als hij ook nog eens die enveloppen heeft meegenomen, dan was de af te leggen afstand echt maar 500 meter ofzo.

Peter: Ja, precies. En als het zo kort was, dan fiets je wel even terug als je iets vergeet (of kwijtraakt).

Nynke: Weet je wie ook nogal raar deed tijdens die opdracht? Maar wellicht zit ik vol in mijn mollentunnel.

Peter: Kom maar op.

Nynke: Klaas. Die stond de hele tijd te hijgen alsof ‘ie de hele tijd de Mont Ventoux op en neer had moeten fietsen. Terwijl het me een jongen lijkt met een prima conditie. Ik heb hem in ieder geval nog nooit een zuurstoffles achter zich aan zien slepen.

Peter: Interessant, ja. Ik verdenk hem ook het meest, maar kon hem niet echt op iets betrappen bij het fietsen. En hij gaf wel één goed antwoord door. En als ik dan even à la tunnelvisie mag complotdenken: dat antwoord was ‘Roberto Cofresí’. Een piraat die bekendstond om Robin Hood-achtig ‘stelen van de rijken, geven aan de armen’.

Nynke: Nou, daar ga je. Lekker geld stelen. Dat kan ‘ie wel, die Klaas.

Peter: En dan die flappen uitdelen aan de mensen op straat in de Dominicaanse Republiek. Hier, kun je verder niets mee, maar oké.

Nynke: ‘Look, this is money with Ellie Lust on it. She is the queen of the Netherlands.’

Peter: Haha. De tweede opdracht, welke was dat ook alweer? (Sorry, dit soort dingen onthoudt Frank altijd beter dan ik.)

Nynke: Hahaha, met de bootjes!

Peter: De bootjes! En de slak en de zon en de tosti.
Screenshot Wie is de Mol

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #395 Gepost op: 31-01-2016, 12:14:29 »


Nynke: Serieus, dit seizoen heeft een enorm nautisch thema, valt me op. Heel fijn voor Cecile, want die zie je als een echte Kapitein Ortega helemaal opleven als ze in een boot mag.

Peter: ‘Ah, mag ik weer waterschoenen aan? Toeeee?’

Nynke: Misschien is dit een geheime aanwijzing voor ons. Dat ‘nautisch’ hét modethema van deze zomer wordt. Lopen wij er straks lekker hip bij, Zantingh.

Peter: Haha.

Nynke: Dan een vraag aan jou: hoe kan het dat Rop, Annemiek en Marjolein zo slecht liepen te zoeken?

Peter: Dat kan te maken hebben met het feit dat Marjolein sowieso een potje maakte van alles waar ze dit halve seizoen bij betrokken was. Maar dan nog: ze zien zelfs blokjes liggen in het water, op grijpafstand, en laten ze liggen. Nu was dat achteraf een verkeerde, denk ik, want er stond een ’8’ op en die was niet nodig voor de code, maar dat konden ze niet weten.

Nynke: Ja, Marjolein heeft vooral veel tijd en energie gestoken in overduidelijk verdacht overkomen. En Cecile maar bordjes verzamelen. En Klaas maar lachen als een boer met kiespijn.

Peter: Ja? Zag je dat zo? Want ze verzamelen er samen wel 5, die volgens mij allemaal goed waren. En Klaas pakt dan zelf de 1000 euro.

Nynke: Ja maar Peter. Je wéét dat er minstens 2000 euro in die kist lag. Hij heeft zeker weten iets laten liggen.
Screenshot Wie is de Mol

Klaas vindt 1.000 euro in de kist. Screenshot Wie is de Mol

Peter: Het was wel een minstens-1500-euro-opdracht ja.

Nynke: Dus op camera een beetje de actieve deelnemer uithangen, en achteraf lekker de flappen in je onderbroek duwen.

Peter: Waarschijnlijk. En ik ben net zo goed Klaas-verdenker, maar toch: in één aflevering 1200 euro binnenhalen… aan de andere kant: er was zeker te veel tijd over om nog minuten lang te gaan rotzooien met dat slot. ’113 werkt niet! Nee, echt niet!’ Dan waren er ook anderen uitgestapt.

Nynke: Ja precies. Dat heeft ‘ie goed gedaan. Laten wij hem als kandidaat ook de props geven die hij verdient. Even tussendoor trouwens: ik moest erg lachen om Taeke die in het appartement blijkbaar alle huishoudelijke taken naar iemand anders doorschuift.

Peter: Haha, ja, iemand komt z’n was brengen toch?

Nynke: Iedere vakantie met vrienden heeft één zo’n labbekakkerige gast mee. Waar de rest dan over loopt te roddelen bij het zwembad. ‘Hij had voor zichzelf een stokbroodje gesmeerd en liet daarna gewoon de kruidenkaas in de volle zon staan!!! Niet te geloven!!!!’

Peter: Ik heb dat fragment met de kist nog even teruggekeken trouwens. Er staat dan al even geen tijd meer onderin beeld, dus we weten niet hoeveel er over was. Maar het was dus geen enorme race tegen te klok. En Klaas zegt wel nog, als ze daar bijna aanmeren: ‘Ja, vet he. Jeutje. Wow.’ Ook dat klinkt een beetje geacteerd.

Nynke: Zo is De Mol. Maar goed, volgens mij zit ik in zo’n enorme Klaas-tunnel dat ik helemaal niet meer zie dat bijvoorbeeld Tim helemaal geen geld binnenhaalt. En Peter, opdracht 3?

Peter: Oja. Even denken. De brug.

Nynke: Dat was natuurlijk een opdracht waarbij De Mol niks hoefde te doen. Dat kón gewoon niet goed gaan.

Peter: Nee, dit was bij vlagen een soort slapstick-met-het-woordenboek. Meneer Van Dale wacht op antwoord, maar draait zich ondertussen nog een keer om in z’n graf.

Nynke: Vooral bij Taeke. Als je die naar de supermarkt stuurt voor drie stronken witlof en een cervelaatworst, komt ‘ie thuis met de Libelle en zes krentenbollen.

Peter: Haha. Hoewel de fout in zo’n zin ook vaak begon bij, zij weer, Marjolein. En het toppunt was natuurlijk ‘aardgas moet nog voor secretaressedag’.

Nynke: Tel eens met me mee. Meervoudigepersoonlijkheidsstoornis heeft toch geen 38 letters?
Screenshot Wie is de Mol

De tekst die niet zonder kleerscheuren naar de overkant werd gebracht. Screenshot Wie is de Mol

Peter: 35, volgens lettercount.com. Dus daar heb je wel iets interessants.

Nynke: Taeke was 35 ten tijde van de opnames.

Peter: Of het heeft met de afleveringstitel te maken. ’3 al weg, 7 over’. En nu tellen ze drie letters te veel. Maar verder kom ik niet.

Nynke: Klaas was 38 tijdens de opnames! Zie ik net.

Peter: Hé!

Nynke: Dit is interessante materie.

Peter: We komen dichter bij de kern, Nynke. Ben je er volgende weer weer, als Frank zich vergaapt aan de vijftigste Super Bowl?

Nynke: Oh zeker! Dan zal ik proberen om ook nog wat verdachts te zien bij de andere kandidaten.

Peter: Fijn. Nog een laatste opmerking: mooi dat Rop een Bowie-shirt aanhad, ook al werd dit ruime tijd voor z’n dood opgenomen.
Screenshot Wie is de Mol

Rop eert Bowie vroegtijdig. Screenshot Wie is de Mol

Nynke: Dat is inderdaad mooi. Volgende week een The Eagles-shirt dan maar?

Peter: Of eentje met ‘Ben ik te min’?

Nynke: Dat lijkt me meer een tekst voor op een pet van Taeke.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #396 Gepost op: 31-01-2016, 12:21:17 »
Bedankt!!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #397 Gepost op: 31-01-2016, 12:25:54 »
http://www.volkskrant.nl/media/recap-wie-is-de-mol-3-al-weg-7-over~a4235499/

Recap van Martine de Jong. De hint met het toetsenbord is erg sterk!  ::jaja::
Grappig!

Ook deze nog: "Even tussendoor, die code: 113. Als je volgens de titel de '3 al weg' haalt houd je 11 over. Ik ben zo benieuwd wat de elfde letter van het alfabet is! Hopelijk is het de T van Taeke of Tim!"  ::)
Tell me what your telescope says

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #398 Gepost op: 31-01-2016, 12:32:53 »
Martine, Peter & Nynke zitten allemaal net zo diep in de Klaastunnel als het halve forum hier. Ze volgen ook de hints...

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #399 Gepost op: 1-02-2016, 02:09:29 »
Martine, Peter & Nynke zitten allemaal net zo diep in de Klaastunnel als het halve forum hier. Ze volgen ook de hints...

Ze lezen dit forum ook natuurlijk. ;)