Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen  (gelezen 156673 keer)

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #260 Gepost op: 15-01-2016, 16:04:21 »
Haha ik vind m goed gevonden! ::tandpastasmiley::

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #261 Gepost op: 15-01-2016, 16:12:09 »
Wat natuurlijk ook nog kan (heb ik nog niemand zien opmerken geloof ik) is dat de hint zegt dat we hier de Mol + Klaas hebben gezien, als duo. Dan zou het op Cecile slaan  ;D

Dan zou al voor de opnames moeten vaststaan dat Klaas en Cécile een duo zijn bij deze opdracht. Is onmogelijk, want iedereen mocht zelf duo's vormen. ;)

Leuk geprobeerd allemaal, maar alle manieren waarop wordt gepoogd deze hint nog om te buigen zijn vele malen minder intuitief en sterk dan de oorspronkelijke hint. Vanaf hier heb je als Molloot eigenlijk maar twee opties:
* De hint klopt. Klaas is de Mol.
* Het is geen hint, maar berust op toeval.

En dat is ook een beetje wat ik het nare vind aan de hint. Als deze íets maar dan ook íets cryptischer was, dan hadden we er lekker over kunnen speculeren. Maar de hint is gewoon 100% duidelijk. We moeten dus of de hint negeren of deze voor waar aannemen.

Ik neig naar Klaas als Mol, maar met name door deze hint.

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #262 Gepost op: 15-01-2016, 16:15:36 »
m o l b o e K

o o r d e e L

l e g e n d A

c o n t r A

f o c u S

Ondanks dat ik de hint heel plausibel vind, probeer ik alle opties open te houden. Als je de titels van afl. 1 en 2 combineert (wijsmaken, laatste woord letterlijk) zou het ook kunnen zijn dat de mol de kijker juist probeert wijs te maken dat Klaas de mol is/kan zijn. In deze afl. zegt Cécile bijvoorbeeld bij de test dat ze Airen verdenkt (de afvaller), maar ook:
'Een mogelijke nieuwe mol voor mij is Klaas, omdat hij ook wel een beetje to good to be true is. Misschien.. ja, het zou van een Joris Goedbloed toch best wel eens een hele slimme mol kunnen zijn.'
De enige vraag is dan wat de kandidaten die naar binnen gaan aan de opdracht hadden, als dit bewust voor de kijker zou zijn.  
« Laatst bewerkt op: 15-01-2016, 16:26:06 door Nick_Theunis »
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #263 Gepost op: 15-01-2016, 16:47:25 »
En dat is ook een beetje wat ik het nare vind aan de hint. Als deze íets maar dan ook íets cryptischer was, dan hadden we er lekker over kunnen speculeren.

Als alleen al de afleveringtitel cryptischer was geweest, was er niets aan de hand geweest. De kans dat er dan iemand met de laatste woorden was gaan puzzelen, was zo goed als nihil geweest. Met deze titel weet je echter op voorhand dat de hint dezelfde avond nog wordt ontrafeld door tenminste één doorgeslagen Molloot (no offense Pippi)...

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #264 Gepost op: 15-01-2016, 16:49:35 »
Als alleen al de afleveringtitel cryptischer was geweest, was er niets aan de hand geweest. De kans dat er dan iemand met de laatste woorden was gaan puzzelen, was zo goed als nihil geweest. Met deze titel weet je echter op voorhand dat de hint dezelfde avond nog wordt ontrafeld door tenminste één doorgeslagen Molloot (no offense Pippi)...

Heb je helemaal gelijk in. Als er geen titel geweest was hadden we dit inderdaad pas over een paar weken uitgevogeld.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #265 Gepost op: 15-01-2016, 19:32:41 »
Als alleen al de afleveringtitel cryptischer was geweest, was er niets aan de hand geweest. De kans dat er dan iemand met de laatste woorden was gaan puzzelen, was zo goed als nihil geweest. Met deze titel weet je echter op voorhand dat de hint dezelfde avond nog wordt ontrafeld door tenminste één doorgeslagen Molloot (no offense Pippi)...

No offense taken, ik had/heb zelf namelijk een hele andere mol in gedachten en ben er op basis van wat we tot nu toe gezien hebben helemaal niet van overtuigd dat het Klaas is.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #266 Gepost op: 16-01-2016, 15:33:05 »
Als alleen al de afleveringtitel cryptischer was geweest, was er niets aan de hand geweest. De kans dat er dan iemand met de laatste woorden was gaan puzzelen, was zo goed als nihil geweest. Met deze titel weet je echter op voorhand dat de hint dezelfde avond nog wordt ontrafeld door tenminste één doorgeslagen Molloot (no offense Pippi)...

Ik neem ook aan dat de regie het niet té makkelijk wil maken voor ons als Molloten... ::zweet::

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #267 Gepost op: 16-01-2016, 16:38:18 »
Hmm, dit klinkt helemaal niet gek. Vooral ook omdat de geprojecteerde gezichten er raar uitzien, ze lijken niet echt, of niet helemaal, op de personen die ze moeten voorstellen. Alsof er een ander gezicht doorheen zit gemorpht (of hoe dat ook heten mag) ... (als ik dan naar de gezichten van de kandidaten kijk vallen mij vooral de wenkbrauwen van Rop op, maar goed die verdenk ik nog minder dan Klaas, dus denk niet dat dat veel zegt)

Ik dacht even de blauwe kleur van Ellie's ogen te zien bij Dennis en de wenkbrauwen van Marjolein bij Margriet. Bij Margriet leek het even of ze Rops ogen had maar later zag ik dat niet meer. Het zesde gezicht, uit de leader wordt - begrijp ik - door sommigen buiten dit forum gelinkt aan Annemiek maar ik zie eerder Tim in dit gezicht. Nou goed, ik denk dus ook dat hier de aanwijzing ergens in moet zitten, of mijn fantasie slaat te hard op hol  :D. Maar anders hadden ze toch voor iets veel simpelers dan zo'n apart ogende projectie op een gipsen kop kunnen gaan?

Nog een gedachte die ineens te binnen schoot: het zijn net etalagepoppenkoppen maar dan scary --> Cecile? Haha, zou me verbazen hoor....

Offline molsprdr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #268 Gepost op: 16-01-2016, 18:36:55 »
Misschien hadden alle oud-mollen gezichtskenmerken van kandidaten, en kunnen we zo dus mensen wegstrepen?

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #269 Gepost op: 17-01-2016, 15:33:01 »
Ik heb zelf screenshots gemaakt van de oud-mol gezichten. Zie bijgevoegd bestand. Als 6de gezicht (rechtsonder), het "onbekende" gezicht dat in de leader zit. Ik moet zeggen dat mij in ieder geval 2 dingen opvallen.
- Ik zie bij Dennis geen blauwe ogen (bij mij geen 1x in beeld, ook niet bij 1080 kwaliteit, niet bij uitvergroten etc. ...).
- Ik vind het "onbekende" gezicht uit de leader, voornamelijk door naar de ogen te kijken, overeenkomen met Dennis. Als je naar de ogen kijkt - wat hangend ooglid en oog dat ietwat schuin oogt.

Wellicht is aanvullend onderzoek nog nodig :) :) :)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #270 Gepost op: 17-01-2016, 17:58:23 »
Ik vind het Dennis

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #271 Gepost op: 19-01-2016, 09:17:30 »
Mmmm, zit zo over die MOL KLAAS hint na te denken, maar zou het misschien ook kunnen dat het echt een instinker is van de makers van het programma en dat er nog meer letters gezocht moeten worden? Maar dan nog zouden er nog een hoop bij voorbaat afvallen die er niet in passen, maar Annemieke Schollaardt zou nog wel kunnen.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #272 Gepost op: 21-01-2016, 07:46:28 »
Mmmm, zit zo over die MOL KLAAS hint na te denken, maar zou het misschien ook kunnen dat het echt een instinker is van de makers van het programma en dat er nog meer letters gezocht moeten worden? Maar dan nog zouden er nog een hoop bij voorbaat afvallen die er niet in passen, maar Annemieke Schollaardt zou nog wel kunnen.
Hé ja, heeft er al iemand naar de eerste en laatste letters van alle andere zinnen gekeken? (Vast wel, maar ik vraag het toch maar even).
Tell me what your telescope says

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #273 Gepost op: 21-01-2016, 09:24:15 »
Hé ja, heeft er al iemand naar de eerste en laatste letters van alle andere zinnen gekeken? (Vast wel, maar ik vraag het toch maar even).
Ik vond het wel weer geinig om ergens anders te lezen (mollootTommy) dat het eigenlijk een verwijzing is naar Cecile deze hint. Mol cf Klaas: degene die met Klaas binnen was. Lekker verfrissend, even anders speuren ;-)
Meer L

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #274 Gepost op: 21-01-2016, 11:03:04 »
Het punt is dat die CF. sowieso niks is. Omdat die woorden korter zijn enzo. ;)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #275 Gepost op: 21-01-2016, 18:23:17 »
Hé ja, heeft er al iemand naar de eerste en laatste letters van alle andere zinnen gekeken? (Vast wel, maar ik vraag het toch maar even).

Ik heb er even kort naar gekeken, maar op het eerste gezicht geen logische combinaties gevonden.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #276 Gepost op: 22-01-2016, 00:23:43 »
We willen geen obvious Klaashint, dus even een alternatief op de laatste woorden van de mollen:

Mol ga beleef oude kloosteraccoorden..

Heb wel alle letters benut, en het zou dan accoorden zijn en niet akkoorden.
Misschien de uitsmijter voor Remy?

Iemand anders nog een andere suggestie?

« Laatst bewerkt op: 22-01-2016, 00:25:44 door missmolly »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #277 Gepost op: 22-01-2016, 00:54:03 »
leuk!  ::ok:: wel benieuwd welk algoritme je hebt gebruikt? Kan je het iets nader toelichten, dan wil ik ook nog wel even puzzelen erop?

Het lijkt me gewoon een anagram hoor. ;D

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #278 Gepost op: 22-01-2016, 13:28:39 »
Mooi gevonden. Ik heb nu geen tijd om uitgebreid te puzzelen, maar zou het ook iets met "oud-mollen" en "klooster" kunnen zijn.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #279 Gepost op: 22-01-2016, 14:13:22 »
Er zit in:
oordeel, oudmol(len), geef(t)

alleen niet allemaal tegelijk