Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test  (gelezen 78968 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #280 Gepost op: 18-01-2016, 22:45:03 »
Diegene die de veiling won, mocht 5 vragen wegstrepen. Maar hoe ging dit? Werd deze kandidaat voor de executie door de crew apart genomen en werd tegen hem gezegd: kies maar uit?
Maar hoe werden de vragen afgestreept dan? Het lijkt mij dat de eerste vijf vragen die door de 2345-bieder foutief beantwoord zijn werden afgestreept. In feite heeft de 2345-bieder 5 jokers gekregen. Maar er is meer... dezelfde 5 vragen zijn nu dus ook bij de anderen weggestreept.

En hiermee besmeur je m.i. toch het programma. Doel van programma is om de mol te speuren. Weet je veel of het meeste, dan ga je door naar de volgende ronde. Weet je niks, dan val je af. Dat is nu niet gebeurd.

Daarom heb ik er ook een zure nasmaak aan over gehouden. Los van de vraag of Remy de mol wel in het vizier had. Voor alle kandidaten geldt dat het ongewis is gebleven welke 5 van de 20 vragen zijn weggestreept. Das meteen 25% niet goed of fout hebben beantwoord. Dan wordt de spoeling vanzelf dun. Mocht Remy ze allevijf goed hebben, maar een andere kandidaat niet, staat Remy op achterstand. Het zijn dus groepsjokers, zowel normale als zwarte jokers zo je wilt. Ze heffen een goed en slecht antwoord over de hele linie op. De mol zou het niet erg vinden dat Remy wel door zou gaan, hij had hem toch al met het oog op follow the money afgeschreven blijkt nu. De uitkomst van die wegstreepactie is iig dat het de testfunctie ondermijnt. En of de mol nu 2345 of de maximale pot heeft geboden is voor mij niet interessant. Met deze uitkomst verkwansel je het test-idee. ::)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 22:58:30 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #281 Gepost op: 18-01-2016, 22:51:57 »

Diegene die de veiling won, mocht 5 vragen wegstrepen. Maar hoe ging dit?

Maar hoe werden de vragen afgestreept dan? Het lijkt mij dat de eerste vijf vragen die door de 2345-bieder foutief beantwoord zijn werden afgestreept.

En hiermee besmeur je m.i. toch het programma.

Ik dacht dus de hele tijd dat de winnende kandidaat zelf mocht aangeven welke vragen hij niet zou mee willen laten doen (op deze manier kan je er dan natuurlijk nog steeds uitvliegen). Dus na de test kan de kandidaat aangeven welke vragen hij niet mee wil laten doen.

Hoe jij m omschrijft (of je meer afvraagt) maakt het eigenlijk nog veel erger! Dat hoop ik niet dat dat zo gegaan is. Want dan slaat het hele spel nergens meer op idd  :-\\

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #282 Gepost op: 18-01-2016, 22:53:32 »
. De mol zou het niet erg vinden dat Remy wel door zou gaan, hij had hem toch al met het oog op follow the money afgeschreven blijkt nu.

Waar blijkt dat uit?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #283 Gepost op: 18-01-2016, 22:54:54 »
Ik dacht dus de hele tijd dat de winnende kandidaat zelf mocht aangeven welke vragen hij niet zou mee willen laten doen (op deze manier kan je er dan natuurlijk nog steeds uitvliegen).

Dat denk ik ook hoor

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #284 Gepost op: 18-01-2016, 22:56:24 »
Ik dacht dus de hele tijd dat de winnende kandidaat zelf mocht aangeven welke vragen hij niet zou mee willen laten doen (op deze manier kan je er dan natuurlijk nog steeds uitvliegen). Dus na de test kan de kandidaat aangeven welke vragen hij niet mee wil laten doen.

Hoe jij m omschrijft (of je meer afvraagt) maakt het eigenlijk nog veel erger! Dat hoop ik niet dat dat zo gegaan is. Want dan slaat het hele spel nergens meer op idd  :-\\

Zover ik me herinner, werd de uitslag van de veiling pas bekend gemaakt tijdens de executie. Alleen het bedrag werd genoemd, zodat betreffende kandidaat wist dat hij/zij de 'gelukkige' was.
Het moment dat deze kandidaat vervolgens naar achteren werd geroepen om 5 vragen aan te wijzen heb ik gemist. Waarschijnlijk was dit moment er niet. Ik vrees dus het ergste.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #285 Gepost op: 18-01-2016, 22:57:43 »
Zover ik me herinner, werd de uitslag van de veiling pas bekend gemaakt tijdens de executie. Alleen het bedrag werd genoemd, zodat betreffende kandidaat wist dat hij/zij de 'gelukkige' was.
Het moment dat deze kandidaat vervolgens naar achteren werd geroepen om 5 vragen aan te wijzen heb ik gemist. Waarschijnlijk was dit moment er niet. Ik vrees dus het ergste.


Dat gaan ze ook niet laten zien uiteraard. Maar ik ga ervan uit dat degene met het winnende bod wel degelijk zelf mocht strepen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #286 Gepost op: 18-01-2016, 22:58:00 »
Waar blijkt dat uit?

Artikel in het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/4226280/2016/01/18/De-Mol-heeft-mij-een-enorme-streek-geleverd.dhtml

Citaat
Hij legt uit: ,,Ik probeerde te achterhalen wie de kandidaten waren. De dag voor de executie had ik een hoofdverdachte. De Mol heeft toen een meesterzet gedaan, waardoor ik die persoon vervolgens als kandidaat heb opgeschreven. Maar dat was dus de Mol." Voor de fanatiekelingen: die streek was niet voor kijkers thuis te zien.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #287 Gepost op: 18-01-2016, 22:58:35 »
Zover ik me herinner, werd de uitslag van de veiling pas bekend gemaakt tijdens de executie. Alleen het bedrag werd genoemd, zodat betreffende kandidaat wist dat hij/zij de 'gelukkige' was.
Het moment dat deze kandidaat vervolgens naar achteren werd geroepen om 5 vragen aan te wijzen heb ik gemist. Waarschijnlijk was dit moment er niet. Ik vrees dus het ergste.


Het lijkt mij dat dat moment daarvoor plaats heeft gevonden (voordat ze op de stoeltjes zijn gaan zitten) Denk dat iedereen apart werd geroepen en 1 van hun kreeg goed nieuws

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #288 Gepost op: 18-01-2016, 22:59:05 »
Artikel in het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/4226280/2016/01/18/De-Mol-heeft-mij-een-enorme-streek-geleverd.dhtml


LOL, dat artikel heb ik zelf gepost hier ;D Na er vanochtend al over verteld te hebben.
Maar ik haal die conclusie er niet (met zekerheid of als enige) uit  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 23:03:22 door Whiskers »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #289 Gepost op: 18-01-2016, 23:04:18 »
LOL, dat artikel heb ik zelf gepost hier ;D Na er vanochtend al over verteld te hebben.
Maar ik haal die conclusie er niet (met zekerheid of als enige) uit  ::ohno::

Die conclusie kan ook niet getrokken worden. Remy had de mol weggestreept als verdachte... De mol kan dat nooit geweten hebben (tenzij de crew de mol inlicht over wat alle kandidaten bij testen invullen. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat elke keer gebeurt. Misschien soms)

Dus de mol had helemaal geen idee dat Remy hem/haar had afgestreept

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #290 Gepost op: 18-01-2016, 23:08:48 »
Die conclusie kan ook niet getrokken worden. Remy had de mol weggestreept als verdachte... De mol kan dat nooit geweten hebben (tenzij de crew de mol inlicht over wat alle kandidaten bij testen invullen. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat elke keer gebeurt. Misschien soms)

Dus de mol had helemaal geen idee dat Remy hem/haar had afgestreept


Owh dat bedoelde ik niet. Uit het artikel blijkt dat Remy (tussen test 2 en test 3) "zijn" mol alsnog heeft afgeschreven als kandidaat (dat was zijn tactiek: kandidaten zoeken ipv de mol). Maar ik haal nergens met zekerheid of als enige mogelijkheid uit dat dat obv "follow the money" was. Eigenlijk eerder het tegenovergestelde omdat hij zegt dat de meesterzet van "zijn" mol NIET in beeld was gebracht en de kijkers het dus niet hebben kunnen zien.  ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #291 Gepost op: 18-01-2016, 23:09:31 »
LOL, dat artikel heb ik zelf gepost hier ;D Na er vanochtend al over verteld te hebben.
Maar ik haal die conclusie er niet (met zekerheid of als enige) uit  ::ohno::

http://www.3fm.nl/a/214111 in zijn praatje in Annemieke haar radioshow ook niet.

Geloof dan dat ik het in zijn biechten hoorde of elders op dit forum iig. Hij wilde een spel in een spel spelen, niet op zoek naar de mol maar naar de kandidaten. Hij had alleen de mol als kandidaat aangewezen en dus niet op gestemd, door een streek die de mol wss off screen gedaan heeft en wij niet te zien krijgen. Of pas in aflevering 10

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #292 Gepost op: 18-01-2016, 23:12:27 »
http://www.3fm.nl/a/214111 in zijn praatje in Annemieke haar radioshow ook niet.

Geloof dan dat ik het in zijn biechten hoorde of elders op dit forum iig. Hij wilde een spel in een spel spelen, niet op zoek naar de mol maar naar de kandidaten. Hij had alleen de mol als kandidaat aangewezen en dus niet op gestemd, door een streek die de mol wss off screen gedaan heeft en wij niet te zien krijgen. Of pas in aflevering 10



Dat klopt (bijna) Zijn tactiek was idd kandidaten zoeken ipv de mol. En zijn mol heeft tussen test 2 en test 3 een "meesterzet" gedaan waardoor Remy hem/haar alsnog in de categorie "kandidaat" plaatste ipv in de categorie "mogelijke mol". Maar omdat dat dat buiten beeld was weten we niet waarom.

En wij en hij weten pas of hij het bij het rechte eind had in afl. 10  ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #293 Gepost op: 18-01-2016, 23:15:46 »
http://www.3fm.nl/a/214111 in zijn praatje in Annemieke haar radioshow ook niet.

Geloof dan dat ik het in zijn biechten hoorde of elders op dit forum iig. Hij wilde een spel in een spel spelen, niet op zoek naar de mol maar naar de kandidaten. Hij had alleen de mol als kandidaat aangewezen en dus niet op gestemd, door een streek die de mol wss off screen gedaan heeft en wij niet te zien krijgen. Of pas in aflevering 10



Maar de mol weet toch niet dat Remy hem/haar afgestreept had door die 'buitenbeeldse actie'.
Dus waarom zou de mol het dan niet erg vinden als Remy door zou gegaan zijn? Die mis ik ff dus....

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #294 Gepost op: 18-01-2016, 23:17:01 »
Maar de mol weet toch niet dat Remy hem/haar afgestreept had door die 'buitenbeeldse actie'.
Dus waarom zou de mol het dan niet erg vinden als Remy door zou gegaan zijn? Die mis ik ff dus....

Omdat de mol liever een kandidaat weg ziet gaan uit het spel die hem in het vizier heeft? Denk Freek - Susan, Regina - Dennis.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #295 Gepost op: 18-01-2016, 23:18:11 »
Omdat de mol liever een kandidaat weg ziet gaan uit het spel die hem in het vizier heeft? Denk Freek - Susan, Regina - Dennis.

Ja dat snap ik. Maar de mol weet helemaal niet dat Remy hem al afgestreept had. Dat zegt Remy daar toch niet hardop? Dus nogmaals: hoe weet de mol dat dan .. dat Remy hem niet meer verdenkt?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #296 Gepost op: 18-01-2016, 23:20:23 »
Maar de mol weet toch niet dat Remy hem/haar afgestreept had door die 'buitenbeeldse actie'.
Dus waarom zou de mol het dan niet erg vinden als Remy door zou gegaan zijn? Die mis ik ff dus....

Het kan de mol geen r*** schelen wie er vertrekt, als er maar iemand vertrekt  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #297 Gepost op: 18-01-2016, 23:23:32 »
Het kan de mol geen r*** schelen wie er vertrekt, als er maar iemand vertrekt  ;D

 ::rofl:: Nee het is voor n mol heerlijk als er iemand vertrekt die hem verdenkt. Dus fijn als er iemand doorgaat die hem NIET verdenkt.
In dit geval kon de mol helemaal niet weten dat Remy diegene niet meer als verdachte zag. Dus ik dacht of ik mis iets hier.. vandaar dat ik het vraag... maar denk dat mijn gedachtegang klopt hier

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #298 Gepost op: 18-01-2016, 23:25:28 »
Het kan de mol geen r*** schelen wie er vertrekt, als er maar iemand vertrekt  ;D

De mol wil graag dat kandidaten die zelf ook verdacht zijn zolang mogelijk in het spel houden. Het zijn namelijk ideale bliksemafleiders. Denk maar aan Patrick die om deze reden Art overlaadde met jokers  >:D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - de macht over de test
« Reactie #299 Gepost op: 18-01-2016, 23:27:49 »
::rofl:: Nee het is voor n mol heerlijk als er iemand vertrekt die hem verdenkt. Dus fijn als er iemand doorgaat die hem NIET verdenkt.
In dit geval kon de mol helemaal niet weten dat Remy diegene niet meer als verdachte zag. Dus ik dacht of ik mis iets hier.. vandaar dat ik het vraag... maar denk dat mijn gedachtegang klopt hier

Nee, mijns inziens boeit het de mol helemaal niet. Hij/zij blijft in het spel er er gaan er hoe dan ook nog een hoop uit voor de finale. Wie? Tsja, boeiend...



De mol wil graag dat kandidaten die zelf ook verdacht zijn zolang mogelijk in het spel houden. Het zijn namelijk ideale bliksemafleiders. Denk maar aan Patrick die om deze reden Art overlaadde met jokers  >:D

En dat hielp NIKS. iig niet voor de verdenking van Art dat Patrick de mol was. En die bliksemafleiders> Dan ben je een wanhopige mol. Persoonlijk vond ik Patrick geen beste mol en Milouska wél. Iedereen vond haar zo schijtirritant en dom dat ze amper verdacht werd. Misscchien geen aansprekende sympathieke mol, maar uitermate slim gespeeld.  ::jaja:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 19-01-2016, 22:37:33 door Stormpie, Reden: 2 berichten samengevoegd »