Auteur Topic: [KANDIDAAT] Taeke Taekema  (gelezen 68874 keer)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2016, 17:17:39 »
Sterker nog, de niet-acteur mollen worden vaak gezien als de beste (Dennis, Kees, Milouska).  :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2016, 17:23:26 »
Sterker nog, de niet-acteur mollen worden vaak gezien als de beste (Dennis, Kees, Milouska).  :)
Wonderbaarlijk hè? Niet dat Susan een slechte Mol was, maar Margriet hoort ook wel in het rijtje topmollen wat mij betrreft.
...óf niet!

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2016, 21:43:37 »
Taeke is mijn hoofdverdachte, tijdens de metro opdracht hoor je op de achtergrond op een gegeven moment de stemmen van 3 kandidaten die vertellen welke mensen zij zoeken, 36 jaar, hoofddeksel en baard. Taeke droeg een pet, heeft een baard en wordt volgende week 36 jaar  ::tandpastasmiley::
Tunnelvisie begonnen!

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #23 Gepost op: 2-01-2016, 22:13:02 »
Taeke staat bij mij ook hoog.
Hij doet in beide opdrachten heel fanatiek, wat past bij zijn sportersimago en dus vrij natuurlijk overkomt, terwijl hij allebei de opdrachten eigenlijk aan het verpesten is.
In de metro weet de mol het antwoord van Klaas, dus wie zijn opdracht vervult is hier verdacht. Bij de tweede opdracht is het natuurlijk heel dom dat ze dat geldvak verlaten maar ik weet niet of ik dat door had gehad als een oudtopsporter me op stond te jutten.

Dit jaar een sportieve mol die de kandidaten naar de ondergang coacht? Als dat zo is, fantastische tactiek!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #24 Gepost op: 2-01-2016, 22:17:46 »
Goeie analyse van Hilde. Ik weet niet of ze zo iemand als mol zouden kiezen, maar het zou zó leuk zijn als hij het zou zijn (beetje wensmol dus). Maar inderdaad. Hij wil wel doorgaan na die 1500 euro. Maar aan de andere kant, een mol die in aflevering 1 letterlijk roept "geld is niet belangrijk"? Niets is wat het lijkt jongens :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline lillany

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Into the tunnel!
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #25 Gepost op: 2-01-2016, 22:18:42 »
In de busrit hoor je Taeke zeggen; Ik wil me niet focussen op wie de mol wel is, maar mensen elimineren die het niet kunnen zijn. Daar kan je een hele mollige theorie achter bedenken, namelijk dat hij zich bezig wil houden met het elimineren of executeren van niet-mollen. Hmmm ?

Daarnaast is het ook opvallend hoe erg hij iedereen bij de tweede opdracht loopt door te pushen "Mensen zijn belangrijker dan geld." En aan het einde is hij wel heel erg verbaasd dat ze de topito uit het geldvak hebben gesleept. Wel heel naief, of niet ?  ::)
Watch your back!

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2016, 22:21:19 »
Goeie analyse van Hilde. Ik weet niet of ze zo iemand als mol zouden kiezen, maar het zou zó leuk zijn als hij het zou zijn (beetje wensmol dus). Maar inderdaad. Hij wil wel doorgaan na die 1500 euro. Maar aan de andere kant, een mol die in aflevering 1 letterlijk roept "geld is niet belangrijk"? Niets is wat het lijkt jongens :)

Ik ben ook bang dat hij 'het type' niet is (hoewel ik ook niet wat voor iemand dan precies wel het type is) en hij komt me eigenlijk te oprecht over.

Hij heeft wel weer die gekke pet op ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #27 Gepost op: 2-01-2016, 22:24:45 »
Het is niet verdacht dat Taeke door wil trekken. Het eerstvolgende vak was zijn eigen naam. Hij zag zijn vrijstelling al liggen!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #28 Gepost op: 2-01-2016, 22:27:02 »
Misschien echt een wensmol, maar aantal dingen verdacht!
- Hij coacht ze echt op doorzetten, met uit geld vak, naar mijn naam, weg geld. Sportief als doel kan hij makkelijk als dekmantel inzetten
- Achter je rug komt nu al vaak terug. Hij als topsporter en laatste man, ik zag meteen een link, rugdekking en toch aanvallen
- Hij wil geld niet afgeven in begin, zou ik ook niet doen, vooral omdat daar hint opstaat
- Heeft metro opdracht goed gedaan
- In dagboek van de mol staat er ook iets over geld, en mensen zijn belangrijk. Dit zei hij ook bij duin opdracht.

Mmmmmmmmm, geen typische mol, maar zie zeker aanknopingspunten.
Meer L

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #29 Gepost op: 2-01-2016, 22:29:12 »
Het is niet verdacht dat Taeke door wil trekken. Het eerstvolgende vak was zijn eigen naam. Hij zag zijn vrijstelling al liggen!

Ook een mooie dekmantel voor een mol natuurlijk.

Offline lillany

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Into the tunnel!
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #30 Gepost op: 2-01-2016, 22:32:38 »
Het is niet verdacht dat Taeke door wil trekken. Het eerstvolgende vak was zijn eigen naam. Hij zag zijn vrijstelling al liggen!

Maar achteraf was hij wel heel verbaasd en teleurgesteld dat ze net het geldvak uit waren - dat zou betekenen dat hij geen enkel idee had waar ze precies waren.
Watch your back!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #31 Gepost op: 2-01-2016, 22:32:42 »
Ook een mooie dekmantel voor een mol natuurlijk.
ja precies! Dat dacht ik dus ook, kan hij juist goed inzetten. Al wist hij dat niet van tevoren.
Meer L

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #32 Gepost op: 2-01-2016, 22:37:42 »
Ik zit in een tunnel ::tandpastasmiley::
Ik vind hem nog niet helemaal naturel overkomen in zijn gedrag. Kan kandidatenspanning zijn, maar als je voor het eerst in je leven moet acteren is dat natuurlijk wat onwennig. Bij de metro vervulde hij zijn opdracht goed, precies wat een mol doet natuurlijk. (Mooie Meisjes zoeken vond ik een wat rare opdracht, alliteratie M? ik draaf te ver door.) Hij is de ideale fanatieke kandidaat, maar aan die rol moet hij nog even wennen.

Taeke is de enige bij wie het metrologo vol in beeld komt ::tandpastasmiley::
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #33 Gepost op: 2-01-2016, 23:19:33 »
Hij was mijn eerste schot voor de boeg mol, maar na wat filmpjes gezien te hebben ook weer niet maar iets zegt me dat hij het toch niet is.
Of er komen ineens meerdere TT MM KK SS ofzo in beeld :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #34 Gepost op: 2-01-2016, 23:28:27 »
Het is niet verdacht dat Taeke door wil trekken. Het eerstvolgende vak was zijn eigen naam. Hij zag zijn vrijstelling al liggen!

Ja precies. Ik vond zijn "mensen zijn belangrijker dan geld" wat dat betreft iets te doorzichtig. Ik bedoel: je denkt dan bij Taeke toch meteen: daar zit iets achter? (Dat komt misschien ook omdat hij in interviews heeft aangegeven dat hij ervan houdt om mensen voor de gek te houden.) Bij de vierde Mol Elise vond ik de strategie om uit te dragen dat "mensen belangrijker zijn dan geld" (bij het afkopen van de executie) een stuk geloofwaardiger.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #35 Gepost op: 2-01-2016, 23:33:43 »
Ik vind zijn opdracht in de metro heel opvallend, vaag inderdaad en zoals hij zelf zegt: relatief.

Een opdracht die even gemakkelijk goed- als afgekeurd kan worden, wat hem 100% kans op een molactie geeft, ongeacht het antwoord van Klaas.

Zou meer een actie van de productie zijn, maar misschien wilden ze de mol de eerste opdracht een handje helpen?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #36 Gepost op: 2-01-2016, 23:35:52 »
Zou meer een actie van de productie zijn, maar misschien wilden ze de mol de eerste opdracht een handje helpen?
Als ze de mol willen helpen, geven ze die twijfelopdracht wel aan iemand anders! Dan heb je als productie namelijk twee kansen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #37 Gepost op: 2-01-2016, 23:38:48 »
Vind het wel een beetje lullig als ze bij het eindstation hadden gezegd: "Nou, deze dame vinden we niet zo mooi, dus tja, opdracht niet gehaald." Leuk voor dat meisje dan. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #38 Gepost op: 2-01-2016, 23:39:33 »
Ja in die zin wel, maar dit geeft hen weer garantie op een geslaagde actie met lollig mol commentaar in aflevering 10

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #39 Gepost op: 3-01-2016, 03:21:50 »
In de busrit hoor je Taeke zeggen; Ik wil me niet focussen op wie de mol wel is, maar mensen elimineren die het niet kunnen zijn. Daar kan je een hele mollige theorie achter bedenken, namelijk dat hij zich bezig wil houden met het elimineren of executeren van niet-mollen.

Inderdaad...
Omnia vincit amor