Auteur Topic: [KANDIDAAT] Taeke Taekema  (gelezen 68871 keer)

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2016, 02:00:54 »
Ja inderdaad. Clave zijn stokjes en betekent oplossing. Dus stokje = oplossing.
Samen met dat het spel achter je rug verandert, (de goals vallen als verdediger achter je rug), en het 11-tal waar mee begonnen werd.

daarnaast kan een clave tijdens het spelen van richting veranderen, Taeke schrijft van achteren naar voren in zijn mollenboekje.

Dit werd nog aangevuld met het feit dat in de Rumba (een dans met 2-3 / 3-2 clave), een dansfiguur "hockeystick" heet.


Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2016, 03:45:35 »
Er schiet me wat te binnen. Taeke zegt:" 700 van de 2000 euro verdiend. Dat is 30 %. Dat is niet genoeg."
Hij trok er wel een beetje een vergenoegd gezicht bij.
Ik vul dan aan: "om mij op de achterkant van het geld te kunnen ontdekken."

30% zal vermoedelijk niet genoeg zijn om de puzzel te kunnen leggen om of er iets uit op te kunnen maken.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 03:47:07 door Shiba »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2016, 10:37:43 »
Haha ja een disco Mollie! 😂
Exactly... zie je, is hij het toch door die pet ;D :P

Maar serieus, dat rondrennen als kip zonder kop terwijl de vorige keer nu juist WEL zijn kracht volop werd gebruikt. Nu was Cecile de grootste krachtpatster ::). ZO mols >:D

Maar ik vond vooral met stip op 1 zo mols dat hij als een schielijk jochie voor de tempel stond. Hij durfde maar nauwelijks een woord uit te brengen... zijn taak, niks doen, moet wel een miljoen keer door dat hoofd zijn gegaan. Moeilijk voor een sportman, stilstaan, de ander met Het Plan laten komen, daarmee instemmen, en achteraf weer stilstaan met aanhoren van nonsens dat je allang kent, en nog een beetje nep-moeilijk doen over de jokers.

Ik heb heel sterk de indruk dat dit duo niet voor niks als eerste kwam. Want daarna kwam er elke keer een enorm heftige vocale strijd om de jokers. Marjolein die als een wolvin haar welpjes Jokertje 1 en Jokertje 2 verdedigt. Cecile die Klaas zijn bluf zat is en Klaas die dan als een boer met kiespijn reageert nadat Cecile de knoop had doorgehakt (was duidelijk NIET de bedoeling). Annemieke kon zichzelf wel opVRETEN, zo bloedfanatiek, maar Rop ook die haar dit afpakt: weinig mols. Remy en Ellie die ook al eisten naar binnen te mogen.

Totaal geen acteur, onze Taeke. Voorkennisgate I.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2016, 10:49:13 »
Exactly... zie je, is hij het toch door die pet ;D :P

Maar serieus, dat rondrennen als kip zonder kop terwijl de vorige keer nu juist WEL zijn kracht volop werd gebruikt. Nu was Cecile de grootste krachtpatster ::). ZO mols >:D

Maar ik vond vooral met stip op 1 zo mols dat hij als een schielijk jochie voor de tempel stond. Hij durfde maar nauwelijks een woord uit te brengen... zijn taak, niks doen, moet wel een miljoen keer door dat hoofd zijn gegaan. Moeilijk voor een sportman, stilstaan, de ander met Het Plan laten komen, daarmee instemmen, en achteraf weer stilstaan met aanhoren van nonsens dat je allang kent, en nog een beetje nep-moeilijk doen over de jokers.

Ik heb heel sterk de indruk dat dit duo niet voor niks als eerste kwam. Want daarna kwam er elke keer een enorm heftige vocale strijd om de jokers. Marjolein die als een wolvin haar welpjes Jokertje 1 en Jokertje 2 verdedigt. Cecile die Klaas zijn bluf zat is en Klaas die dan als een boer met kiespijn reageert nadat Cecile de knoop had doorgehakt (was duidelijk NIET de bedoeling). Annemieke kon zichzelf wel opVRETEN, zo bloedfanatiek, maar Rop ook die haar dit afpakt: weinig mols. Remy en Ellie die ook al eisten naar binnen te mogen.

Totaal geen acteur, onze Taeke. Voorkennisgate I.

Precies Lo! Ook ik ben blij dat ook iemand anders zo denkt! Vind dit dus ook verdacht. Ook niemand anders noemt dit. Maar ik dacht meteen, ze zijn de eerste, hij is te passief voor zo'n "winnaar" (samen met Teun de Nooijer de fanatiekste hockeyers ooit!), hij hoeft ook niet naar binnen, de taak van de mol is niks doen. Dus zeer verdacht in mijn ogen, al lees ik hier dus veel dat mensen vinden dat de mol juist naar binnen gaat. Daarnaast, kijk naar zijn gezicht bij de test en executie. Hij  kan niet acteren. Wanneer Art zegt: de mol hoeft nooit naar huis, kijkt hij naar beneden, alsof hij niet weet waar hij kijken moet. Ook tijdens het maken van de test, zie je hem de vraag liplezen, alsof hij dan net doet alsof hij nadenkt? En hij wijst naar Rop, als mogelijke mol, en schuift ook veel verdachte acties bij hem in de schoenen. Afleidingsmanoeuvre...

EDIT: Kan geen print screen maken vanuit uitzendinggemist.nl, maar kijk maar eens op 52:05, wanneer Art het heeft over de Mol, dan kijkt imho Taeke heel ongemakkelijk naar beneden.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 10:55:01 door Juuls247 »
Meer L

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2016, 10:53:33 »
Als hij zoo slecht kan acteren waarom is hij dan als mol gekozen.  Riskant

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2016, 10:57:00 »
Als hij zoo slecht kan acteren waarom is hij dan als mol gekozen.  Riskant

Jaaaa dat denk ik dus ook...Dus vandaar mijn twijfel die toeslaat...Alhoewel ik dus telkens dit ongemakkelijke gevoel heb bij hem, maar ik hier weinig andere over hoor....
Meer L

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2016, 11:29:11 »

Bovengaande sluit aan bij iets wat mij opviel in aflevering 1. Ik weet natuurlijk niet hoe Taeke normaal is, maar ik vond hem in de Metro nogal ongemakkelijk reageren op (de vraag van) Marjolein. Zo eng is zij nu ook weer niet...
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2016, 11:33:09 »
Bovengaande sluit aan bij iets wat mij opviel in aflevering 1. Ik weet natuurlijk niet hoe Taeke normaal is, maar ik vond hem in de Metro nogal ongemakkelijk reageren op (de vraag van) Marjolein. Zo eng is zij nu ook weer niet...

Ja precies Lightman! En ook ik ben voor werk veel bezig met mensen, en mensen lezen, en iets bij hem doet mij rare dingen vermoeden.
Heb jij al gekeken naar de executie van aflevering 2? Wanneer Art het heeft over dat de mol blij is dat er eindelijk iemand weggaat, kijkt hij ook een beetje 'schuldig'/ 'ongemakkelijk, naar beneden...
Meer L

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2016, 11:38:37 »
Tijdens de bekendmaking van de kandidaten op de Dam zat Taeke naast Airen. Uit de manier waarop zij met elkaar spraken (en dat baseer ik alleen op het beeld, want geluid kon je niet horen), was duidelijk dat ze elkaar nauwelijks kenden. Voor mij was dat een teken dat in ieder geval een van de twee er heel snel uit zou liggen. Dat was dus Airen. Dat betekent natuurlijk nog niet dat Taeke er lang in blijft, maar mijn eerste indruk destijds was dat hij de mol is.

Vooralsnog ligt in de afleveringen de nadruk nauwelijks op hem, maar meer op Remy, Rob, Tim en Marjolijn. Alleen dat al is voor mij ook een indicatie richting de mol. Maar op Klaas ligt ook (nog) weinig nadruk.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2016, 11:49:20 »
Heb jij al gekeken naar de executie van aflevering 2? Wanneer Art het heeft over dat de mol blij is dat er eindelijk iemand weggaat, kijkt hij ook een beetje 'schuldig'/ 'ongemakkelijk, naar beneden...

Ik ben nog niet helemaal klaar met aflevering 1...
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2016, 12:05:58 »
Ik ben nog niet helemaal klaar met aflevering 1...

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::bravo:: ::ok:: :-X
Meer L

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2016, 16:48:09 »
Zag net ook trouwens voor het eerst dat Taeke als enige met zijn armen over elkaar op de groepsfoto staat (de algemene/1e).
Coach en zijn team? X is 10? Als 10e in de rij, 10 is ook zijn RUGnummer.

Had Remy en Rop ook hoog staan maar voel een tunneltje opkomen.....Remy staat heel hoog op widm, is het dan meestal niet (sorry, psychologie van de koude grond). Rop houdt ik zeker in de gaten! (zal je zien dat het Klaas is  ::rofl::)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 16:53:06 door Juuls247 »
Meer L

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2016, 17:17:46 »
in de afleveringen de nadruk nauwelijks op hem, maar meer op Remy, Rob, Tim en Marjolijn. Alleen dat al is voor mij ook een indicatie richting de mol. Maar op Klaas ligt ook (nog) weinig nadruk
Ja dat is een sterke analyse. Is voor mij ook een belangrijke reden afstand te nemen van Rop!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2016, 17:41:41 »
Vooralsnog ligt in de afleveringen de nadruk nauwelijks op hem, maar meer op Remy, Rob, Tim en Marjolijn. Alleen dat al is voor mij ook een indicatie richting de mol. Maar op Klaas ligt ook (nog) weinig nadruk.

De programmamakers zijn natuurlijk ook niet op hun achterhoofd gevallen en weten zo onderhand ook wel dat wij daar op letten.
Dus misschien laten ze de Mol dit jaar juist wel vanaf het begin de schijnwerpers staan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2016, 17:57:34 »
misschien laten ze de Mol dit jaar juist wel vanaf het begin de schijnwerpers staan
Ja en dat resulteert er dan in dat die nu al massaal verdacht worden...

Taeke nog nauwelijks.

Nee, ik denk toch van niet. Ze willen echt niet dat iedereen de mol nu al heeft dus Taeke is veel waarschijnlijker.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2016, 02:15:36 »
Ik vond Taeke toch wel verdacht deze aflevering. Er is inderdaad niet heel erg veel aandacht voor hem binnen de regie maar dat zou alleen maar goed zijn, een minder in het oog springende mol.
Ik denk dat de mol bij de drone opdracht vol voor het geld is gegaan. Er is al meerdere keren door Art aangegeven dat de mol dit seizoen geld in de pot speelt als hij/zij weet dat het er vervolgens ook weer uitgehaald kan en zal worden. Ook bij de opdracht vorige week met de 5 oudmollen werd dat nog eens herhaald als tip. Ideale opdracht dus om de verdenking van je af te halen. Degenen die hier voluit onderuit gingen of geen geld binnenhaalden vallen eerder af als mol voor mij persoonlijk dan mensen als Taeke en enkele anderen die goed geld scoren. Hij haalt een lading geld binnen, misschien iets te veel voor een mol, maar de mol weet ook dat de kans -met zoveel kandidaten nog in het spel die allemaal niet naar huis willen- groot is dat er een flink bedrag weer uit de pot gaat. Het enige wat dan moet worden gedaan is heel hoog inzetten als mol, zodat het eerstvolgende bedrag dat eronder komt het winnende eindbedrag is.

Taeke wil mogelijk 4100 euro + nog een beetje (aanname hoor) uit de pot halen bij opdracht 3. Met een pot van 4150 euro en Taeke die met de cijfers 41 begint, lijkt de kans groot dat hij voor de 4100 + nog een beetje ging. Met een pot van 4150,- is het onwaarschijnlijk dat hij 41,- of 410,- wilde gaan opschrijven, wat een beetje rare willekeurige getallen zijn in deze context. Verdacht dus, zeker voor een fanatieke speler die net het hoogste bedrag gepakt heeft bij de drone-opdracht.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #76 Gepost op: 17-01-2016, 03:20:36 »
"Remy en ik hadden afgesproken zoveel mogelijk te kruisen.."..
@29.10 u. Uitz. Gem.

Verwijzing:

Ties Kruize (tophockeyer) ?
Klaas van Kruistum?
Verwijzing X; Nr 10 ( is de mol?).

Of niX ;)
Pfffft....

*nachtje slapen*


Omnia vincit amor

Offline MolMania

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #77 Gepost op: 17-01-2016, 12:30:42 »
Zit nu de aflevering terug te kijken en toch wel een klein hintje misschien naar/van Taeke.

Op ongeveer 13.58 is Annemiek aan het bellen en dan heeft hij het over € 500,-. Dit is letterlijkhet 'één na hoogste bedrag' (laatste opdracht gaat het ook over het 1na hoogste bedrag).
Vervolgens steek hij ook nog 3x zn gehele hand en een 1 de lucht in (16e mol?).


Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #78 Gepost op: 17-01-2016, 12:44:37 »
Het gebaar dat Taeke op dat moment in die foto maakt, lijkt op het gebaar in het hockey voor de overtreding "shadow" (wanneer een teammaatje jou kruist, terwijl jij de bal hebt: dan kan de tegenstander de bal niet van je afpakken). Alleen jammer dat Taeke in de aflevering een bewegend gebaar voor kruisen maakt, waardoor dit m.i. geen theorie is :P :-\\
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 12:46:53 door Bob De Mol »

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #79 Gepost op: 17-01-2016, 14:01:16 »
Het voorlangs kruisen voor een tegenstander (shadow) wordt door de scheidsrechter aangegeven door middel van de onderarmen te kruisen.
Taeke staat daar ook met gekruiste armen na de opdracht.