Auteur Topic: [KANDIDAAT] Taeke Taekema  (gelezen 69412 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #80 Gepost op: 18-01-2016, 08:24:22 »
Taeke vult iets in dat begint met 41. 410 is onwaarschijnlijk, 4149 is waarschijnlijker. Het op een na laatste bedrag was 2345. Dat betekent dat de mol niet het maximale bedrag van 4150 heeft ingevuld. Of wel, en nog iemand heeft 4149 ingevuld. Of Taeke is de mol.
Op de enveloppen moeten de namen van de kandidaten staan, anders weet je niet wie wat heeft ingevuld. We zien echter niemand, behalve Taeke, zijn naam opschrijven. 'Wie schrijft, die blijft.' ("Alleen de mol hoeft niet naar huis, die blijft.")
Biljetten: het is onwaarschijnlijk dat er een soort herkenbaar hoofd uit die stipjes kan komen. Een cijfer gaat gemakkelijker, het rugnummer 10 van Taeke. Waarmee meteen het herhaaldelijke 'het gebeurt achter je rug' wordt verklaard.
Nog over aflevering 1: 'mensen zijn belangrijker dan geld' maar in een monoloog heeft hij het over 'elimineren van mensen'.
Taeke zorgt ervoor dat ze uit het geldvak gaan met de topito in afl. 1.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 09:48:22 door Run »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #81 Gepost op: 18-01-2016, 10:03:38 »
Zijn vak lag daarachter, lijkt mij uit zijn perspectief logisch dat hij die topito daarin wil.
klaar voor de strijd

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #82 Gepost op: 18-01-2016, 11:07:28 »
Zijn vak lag daarachter, lijkt mij uit zijn perspectief logisch dat hij die topito daarin wil.
De aflevering heet 'wijsmaken'. Taeke maakt de anderen wijs dat mensen belangrijker zijn dan geld en houdt zo geld uit de pot.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #83 Gepost op: 18-01-2016, 11:18:37 »
Ook al weten we dat het Klaas is, dit soort dingen zouden mij naar de Taeke tunnel hebben geleid (Dagboek van de Mol):
"Mij gaat het om mijn ware gezicht; mijn portret op de rug van de biljetten." (moest meteen denken aan 1 van zijn instagram posts)

Taeke en zijn identiteit hangen samen met hockey en beroemde rugnummer. En vind dit zo linken (oké tunnelvisie die ik nu dus niet meer kan hebben, dank WIDM crew ;-)
Meer L

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #84 Gepost op: 18-01-2016, 11:34:26 »
Ik blijf stellig geloven dat het niet Klaas is, maar Taeke.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #85 Gepost op: 18-01-2016, 18:44:42 »
'Op dit moment is Taeke Director Sports Marketing en geeft hij leiding aan de sporttak van een management bureau.'

Dat zou je niet zeggen als je hem zag klungelen en warrig zag spreken bij de zoutveldenopdracht! Een kar met zout gevuld en de rest van de tijd liep hij rond als een zombie.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #86 Gepost op: 18-01-2016, 18:46:16 »
Taeke heeft het over elkaar kruisen en maakt ook een gebaar van een kruis. X is in het Romeins 10, wat dan weer Taeke's oude rugnummer is.  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #87 Gepost op: 18-01-2016, 19:36:59 »
Taeke heeft het over elkaar kruisen en maakt ook een gebaar van een kruis. X is in het Romeins 10, wat dan weer Taeke's oude rugnummer is.  ::vergroot::

Maar dit is niet de Mol 10 maar de Mol 16. (In de tiende serie was het kruisje/plusje aan de ketting van Kim een hint naar haar als tiende Mol, via het Japanse teken voor 10.) ;)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #88 Gepost op: 18-01-2016, 20:15:19 »
ZIt de aflevering nog eens te bekijken zonder geluid (dank Zarayda ;-)
Wat me opvalt (had ook gekund met geluid aan, maar goed  ::rofl::): Taeke heeft telkens de telefoon, totdat ze er opeens achterkomen dat ze dat extra biljet van Rop en Ellie nodig hebben. Daar heeft Annemieke opeens de telefoon. Ze heeft het dus overgenomen, lees ze is kandidaat. Taeke hierdoor verdachter.....
Meer L

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #89 Gepost op: 18-01-2016, 20:51:00 »
ZIt de aflevering nog eens te bekijken zonder geluid (dank Zarayda ;-)
Wat me opvalt (had ook gekund met geluid aan, maar goed  ::rofl::): Taeke heeft telkens de telefoon, totdat ze er opeens achterkomen dat ze dat extra biljet van Rop en Ellie nodig hebben. Daar heeft Annemieke opeens de telefoon. Ze heeft het dus overgenomen, lees ze is kandidaat. Taeke hierdoor verdachter.....
Ik ga dan ook (een beetje erg vroeg, ik weet het) voor Annemieke als winnaar  ;)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #90 Gepost op: 18-01-2016, 20:54:35 »
Ik ga dan ook (een beetje erg vroeg, ik weet het) voor Annemieke als winnaar  ;)
Ja daar gok ik ook op!
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #91 Gepost op: 18-01-2016, 21:24:14 »
Ik vul ook al 2 weken Annemieke als winnaar in in de pool.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #92 Gepost op: 18-01-2016, 21:47:44 »
Leuk!  ::bravo::
Ik had die bijval niet verwacht  ::rofl::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #93 Gepost op: 18-01-2016, 21:51:52 »
Geldt dat ook niet voor Rop en Ellie? Rop heeft de telefoon en vraagt dan.... Mag ik ze bellen? Blijkbaar heeft Ellie de telefoon afgepakt intussen. Wat ik wel snap als je Ellie volgt. Ik zou de mijne ook meteen inleveren  ::rofl::

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #94 Gepost op: 19-01-2016, 00:42:11 »
Taeke heeft het over elkaar kruisen en maakt ook een gebaar van een kruis. X is in het Romeins 10, wat dan weer Taeke's oude rugnummer is.  ::vergroot::
Het gebaar van een kruis maakt een scheidsrechter als bij hockey de overtreding "shadow" geconstateerd is.
Dat is het voorlangs een tegenstander kruisen, zodat deze gehinderd wordt.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #95 Gepost op: 19-01-2016, 07:23:48 »
Het gebaar van een kruis maakt een scheidsrechter als bij hockey de overtreding "shadow" geconstateerd is.
Dat is het voorlangs een tegenstander kruisen, zodat deze gehinderd wordt.
Precies! Ik zeg veel verwijzingen naar Taeke, en het hockeyspel etc. Jammer dat het Klaas is  ::tandpastasmiley:: Had heerlijk getunneld hier of ergens bij een andere mannelijke kandidaat...
Meer L

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #96 Gepost op: 19-01-2016, 14:02:18 »
Ik blijf stellig geloven dat het niet Klaas is, maar Taeke.

Haha ik ook  ::jaja::

Maar ik heb tot nu toe elk seizoen gehoopt dat het iemand anders was dan weggegeven door de Mol crew met belachelijk onthullende hints, wilde ook niet geloven dat Case was de Mole, of de afschuwelijke Susan. Ik hoop dat het nu niet Klaas is, word echt een beetje moe van die vroege onthullingen, Taeke is mijn mol ook, al zal het Klaas wel zijn..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #97 Gepost op: 22-01-2016, 20:54:10 »
Afschuwelijke Susan? Wat zeg je nou toch! Ga je mond spoelen.
Susan Visser is een van de mooiste vrouwen van mijn generatie.
Heb je die ogen wel eens goed bekeken? Susan is echt heel knap hoor.

Maar goed, Taeke-tunnelgangers moeten maar even in het Molgeld-draadje kijken want mogelijk heb ik een hint gevonden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #98 Gepost op: 22-01-2016, 21:11:56 »
Maar goed, Taeke-tunnelgangers moeten maar even in het Molgeld-draadje kijken want mogelijk heb ik een hint gevonden.
Ik vind 'm leuk  ::ok:: geeft me iets van hoop dat mijn molletje toch de mol kan zijn ;D

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #99 Gepost op: 22-01-2016, 21:23:57 »
Ik vind 'm leuk  ::ok:: geeft me iets van hoop dat mijn molletje toch de mol kan zijn ;D
jaaaa dank!!! Hoop doet leven. En vind de hint over molgeld ook goed gevonden; taeke heeft de enige foto die niet terug te vinden is. Wat een super speurneus ben jij Tunnelgraver!!
Meer L