Auteur Topic: [KANDIDAAT] Taeke Taekema  (gelezen 68869 keer)

Offline MoleLove

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #40 Gepost op: 3-01-2016, 10:15:09 »
Misschien echt een wensmol, maar aantal dingen verdacht!
- Hij coacht ze echt op doorzetten, met uit geld vak, naar mijn naam, weg geld. Sportief als doel kan hij makkelijk als dekmantel inzetten
- Achter je rug komt nu al vaak terug. Hij als topsporter en laatste man, ik zag meteen een link, rugdekking en toch aanvallen
- Hij wil geld niet afgeven in begin, zou ik ook niet doen, vooral omdat daar hint opstaat
- Heeft metro opdracht goed gedaan
- In dagboek van de mol staat er ook iets over geld, en mensen zijn belangrijk. Dit zei hij ook bij duin opdracht.

Mmmmmmmmm, geen typische mol, maar zie zeker aanknopingspunten.

Ik ben het roerend met je eens. Verder heeft hij een natuurlijke leidende persoonlijkheid. Ideaal om de groep te manipuleren. Met Tim (eigenzinnig en kritisch persoon ) heeft hij een bondje. Hierdoor kan hij goed inzicht krijgen in zijn gedachtengang en dus beter te manipuleren....
Of zit ik nu alweer in een tunnelvisie  ::rofl::

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #41 Gepost op: 3-01-2016, 11:27:03 »
ik vond het ook wel wat vreemd bij die verhoorkamer zeg maar dat bij Taeke opeens die muziek harder werd en ook bij die film met al die kandidaten voorstellen dat je die zwarte schijf zag en daarna Taeke

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #42 Gepost op: 3-01-2016, 12:00:32 »
In de busrit hoor je Taeke zeggen; Ik wil me niet focussen op wie de mol wel is, maar mensen elimineren die het niet kunnen zijn. Daar kan je een hele mollige theorie achter bedenken, namelijk dat hij zich bezig wil houden met het elimineren of executeren van niet-mollen. Hmmm ?

Ik moest hierbij ook denken aan het 1 op 1 gesprek van Klaas en Art. Art heeft pas weer een 1 op 1 gesprek met de Mol in de finale. Wijst Taeke ons erop dat we ipv hints naar de Mol dit jaar hints naar kandidaten krijgen?

Ik begin me al een beetje in te graven geloof ik, haha

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #43 Gepost op: 3-01-2016, 12:21:00 »
In die drukte is het niet bepaald een één-op-één gesprek dat Art en Klaas hebben.
Laten we jabberen.

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #44 Gepost op: 3-01-2016, 12:31:39 »
Die pet trouwens hè daar staat op doe maar lekker misschien een tè makkelijke hint die een kandidaat zou gebruiken om de andere op een dwaalspoor te zetten?  ???

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #45 Gepost op: 3-01-2016, 13:37:25 »
Art noemt de DR voor de mol zijn 'speelveld' en 'de ideale arena om te mollen'. 2 woorden die goed bij een topsporter passen. Mogelijke hint naar Taeke.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 14:24:09 door Mollenmania »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #46 Gepost op: 3-01-2016, 16:40:42 »
Taeke stemt op Tim voor het penningmeesterschap omdat hij hem er wel voor aanziet voor de lol geld te laten verdwijnen ::jaja::
...óf niet!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #47 Gepost op: 3-01-2016, 16:44:27 »
Probeert hij niet heel laat zijn opdracht in de metro te combineren met die van Marjolein, die dat vervolgens blokkeert door te zeggen: "Die drie zijn van mij"? Daarmee had hij twee geslaagde onderdelen van de opdracht laten mislukken en de kans op geld in de pot juist groter gemaakt.

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #48 Gepost op: 3-01-2016, 16:47:16 »
Art noemt de DR voor de mol zijn 'speelveld' en 'de ideale arena om te mollen'. 2 woorden die goed bij een topsporter passen. Mogelijke hint naar Taeke.

Art heeft het ook over tegenstanders i.p.v. kandidaten.

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #49 Gepost op: 3-01-2016, 17:04:54 »
Die pet deed mij denken aan :  ::rofl::

Jon die met die twee walkietalkies in zijn handen, achter elkaar maar willekeurige dingen roept, in afwisseld de porto van anniek en de porto van viev  ::rofl:: ::rofl::
'En naar rechts'
'En naar links'
'En naar rechts'
'En rondjes'
'En doe maar lekker'


carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #50 Gepost op: 3-01-2016, 21:50:21 »
Niet dat ik hierdoor denk dat hij de mol is maar aangezien ik denk dat ze redelijk laat in het spel naar Playa Fanton gaan, waar die bergrotsen en palmbomen zijn, denk ik dat hij er in ieder geval vrij lang inblijft. Aangezien hij degene is die die berg beklimt in het avro spotje toch?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #51 Gepost op: 4-01-2016, 14:17:16 »
Bij de test zegt Taeke over de trekopdracht:' Marjolein liet ons net te ver doorgaan'.
Vind ik best opmerkelijk omdat hij zelf het hardst schreeuwde dat geld niet belangrijk was maar de mensen wel. En hij deed in tegenstelling tot Marjolein enorm zijn best (de motor van de groep noemde Rop hem zelfs)bij dat trekken. Het is natuurlijk ideaal als je dan net de topito over het 1500 eurovak trekt. In ieder geval wil de mol niet in een eurovak terechtkomen.'

Na afloop van de trekopdracht hoor je Taeke ook nog quasi- verbaasd zeggen: 'oh was dat het geldvak? Volgens mij wist ie precies waar ie mee bezig was (maar ik begeef me nu net als Pac ook al weer met één voet in een tunnel en dat is gevaarlijk). ::)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #52 Gepost op: 4-01-2016, 15:14:02 »
Ja deze tunnel komt er ook hier aan hoor Pac en Lonneke14.....Iets te fanatiek, maar het dan net niet goed doen. Hij heeft ook een mooie positie als 'coach'. Want zo kun je mee trekken wanneer het moet, het even laten vieren als je denkt: stop. En niemand die je dan echt heel erg verdenkt, want het is jouw taak. Daarnaast focust hij zich ook iets teveel op Marjolein die bijvoorbeeld niks doet, mooie dekmantel.
Meer L

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #53 Gepost op: 4-01-2016, 20:26:03 »
Ik vind Taeke vooral nog een beetje ongemakkelijk als Mol. Hij doet precies wat hij thuis (met Art ;D) van tevoren bedacht dat hij als Mol zou doen. Z'n best doen in de metro, juist extra hard trekken bij de topito en doordrammen dat hij voor extra schermen wil gaan wil gaan; de fanatiekeling zijn. Alleen moet hij nog wat wennen aan zijn rol, waardoor de manier waarop hij het doet nog niet helemaal naturel overkomt.
...óf niet!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #54 Gepost op: 5-01-2016, 10:44:35 »
Oke er blijft van alles door mijn hoofd spoken, en Taeke blijft terugkomen. Ik heb het idee dat er wat links zijn die ik nog niet helemaal kan benoemen, maar ga het proberen.

a) Hij schrijft in zijn molboekje van achter naar voren, wat kan verwijzen naar "het spel gebeurt achter je rug" (met dank aan Hellevuur!)
b) Die gekke aankondiging op de Dam, het heeft iets weg van een selectie. Bij hockey zijn er ook 16(!) spelers. Hiervan staan 10 spelers op het veld plus 1 (vliegende) keep. Wellicht is deze laatste rol weggelegd voor Toprak ;-). Ik snap nl nog steeds niet helemaal wat hier nu precies de toegevoegde waarde van was. Zo kan het wel weer een leuke hint zijn.
c) Taeke was altijd Laatste Man in de selectie, een interessante positie waarbij het spel achter je rug wordt gespeeld terwijl je ook op de voorhoede let
d) Hij kan zijn fanatisme mooi verschuilen achter het topsporter zijn/ coachende rol nemen, geeft hem meteen vertrouwen
e) Op de achterkant van het geld staat een mozaïek, dat doet mij ook weer denken aan een soort rugnummer
f) Het duinenspel deed mij meteen denken aan een hockeyveld, met een opstelling van spelers. Taeke benoemd ook nog dat hij graag in het midden wordt geplaatst (ook laatste man). Veelal is de opstelling van de spelers 3-4-3, net zoals nu in die duinen. Voorbeeld is bijgevoegd.

Mmmmm, we denken nog even door komende weken. Even alle hersenspinsels op een rij.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 5-01-2016, 11:07:52 door Juuls247 »
Meer L

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #55 Gepost op: 9-01-2016, 23:16:36 »
Taeke had bij de zoutkarrenopdracht 2 hele rare momenten:
- Waarom stuurt bij Klaas met een strooizoutkar helemaal naar het einde, waar de groep met mineraalzout staat te wachten?
- Hij loopt maar rond als een kip zonder kop (zonder schep, weggemoffeld?)

Lekker profiteren van de chaos...  ???

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #56 Gepost op: 9-01-2016, 23:18:14 »
Tja, blijft Taeke mijn verdachte na deze aflevering? Ik vond de opmerking van Paulien wel heel sterk  dat Taeke als prof-teamplayer weet dat de taeken gewoon verdeeld moeten worden en zich daarom opofferde om te blijven.

Toch een poging:
Zout: Stuurt Klaas(?) op pad met de verkeerde kar waardoor hijzelf buiten schot blijft, is niet heel ondernemend om een schep te vinden. Verder weinig bijzonders zien doen deze opdracht, nog een beetje heen en weer gehold?
Foto: Er ging wat mis in zijn rijen, maar wat? Typisch iets voor de Mol om alleen twee schoonheidsfoutjes te maken, dus verdere analyse vereist.
Klooster: Geen geld mee gemoeid, waarom wil Taeke niet kijken? De jokers had hij zeker niet gehouden, want ze hebben een verbond. Nu kon hij Tim niet testen, zou hem sowieso niet vertrouwen? Nee ook raar, want ze lijken vrienden voor het leven zo'n beetje.
...óf niet!

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2016, 00:03:46 »
In deze tweede aflevering de brasserie waar ze aten: Pat'e palo, waarvan het laatste woord (afleveringstitel) stok/stick betekend.

Dan de 2-3 / 3-2, die terugkomt in het ritme van de Dominicaanse muziek, de CLave. Clave zijn stokjes waarmee dat ritme geslagen wordt, en betekend letterlijk: oplossing.

Ik sta niet met 1 voet in de Taeke tunnel maar met 2....
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 14:21:30 door Shiba »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #58 Gepost op: 10-01-2016, 00:08:04 »
Dan de 2-3 / 3-2, die terugkomt in het ritme van de Dominicaanse muziek, de Cave. Cave zijn stokjes waarmee dat ritme geslagen wordt, en betekend letterlijk: oplossing.

Hoe link je dit dan aan Taeke? Er ontgaat mij iets denk ik.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #59 Gepost op: 10-01-2016, 00:12:42 »
Hockeystick volgens mij