Poll

Wie is de ... Mol ?

Annemieke
5 (3.7%)
Klaas
116 (86.6%)
Tim
13 (9.7%)

Totaal aantal stemmen: 134

Auteur Topic: [poll] Wie is de... Mol ?  (gelezen 116810 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #420 Gepost op: 21-02-2016, 00:49:46 »
Ik blijf bij Klaas. Net als met seizoen 13 weer een overduidelijke hint, maar dat maakt het seizoen niet perse slechter. Qua speuren wel, qua kijkgenot niet  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #421 Gepost op: 21-02-2016, 08:12:27 »
weer een overduidelijke hint
'een' als in '1'  ???

We kampen dit seizoen wel met een dozijn van zulke ijzersterke hints  ::niet-ok::

Valt inderdaad het hele seizoen al niks te speuren en daar zou het toch om moeten gaan bij de vraag [poll] Wie is de... Mol ?

Waarom ik met grote vrezen vrees dat het voorgoed gedaan is met het speuren is

A - een totaal nieuwe crew na vertrek Anton, JP, etc.
B - het luie zaterdagavondvermaak dat het programma blijkbaar van de netmanagers moest worden...

Weg met de molloten, het is nu voor lui op de bank (zelfs de molfandag is blijkbaar bij de molloten weggehaald). Stemt gewoon weinig hoopvol voor 2017.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #422 Gepost op: 21-02-2016, 09:34:40 »
Het is al vaker gezegd, maar stel dat Klaas niet de mol is, dan heeft de productie hem wel een heel speciaal plekje gegeven door zijn contouren op de achtergrond van het molgeld te laten zien en de kloosterhint op hem te laten slaan. De productie maakt een kandidaat dus verdacht en vergroot zijn kansen op een finaleplek. Dat zouden ze niet (mogen) doen, dus Klaas is gewoon de mol.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #423 Gepost op: 21-02-2016, 11:01:55 »
Als dat zo zou zijn, dan komen we dat natuurlijk nooit te weten... Maar ik hoop dat WIDM niet zó gemanipuleerd wordt. ::ohno::

Ontopic: het is Klaas

Zou jammer zijn, moest het zo helemaal ineen zitten, maar het kan volgens mij nog wel gebeurd zijn. Het was eigenlijk mijn bedoeling om de Nederlandse versie gewoon te kijken, zonder fora/schriftje, om eerlijk te zijn; ik dacht nooit "het is Klaas", tot ik kloosterhint en het duwen tegen de tafel zag, ja, dan begin je erop te letten.
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #424 Gepost op: 21-02-2016, 14:35:35 »
Wordt er net zoals vorig jaar (Topic Margriet en topic Rik) en in 2014 (duel Freek en Susan) een apart topic gemaakt om alle mogelijke acties en hints naar Klaas en Tim (en mogelijk ook Annemieke al lijkt dat me minder nodig) nog eens op te lijsten.

Of is dat gezien de gang van zaken dit seizoen (met een topic bestaande uit meer dan 50 pagina's over Klaas dankzij de ondertussen gekende hint) overbodig?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #425 Gepost op: 21-02-2016, 14:37:15 »
Dat zou wel leuk zijn denk ik. Voor dr mensen die toch nog twijfelen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #426 Gepost op: 21-02-2016, 14:41:33 »
Ik heb sinds aflevering 2 steeds op Klaas gestemd vanwege de hint maar Rop heb ik ook verdacht tot hij afviel. Ik hoop dat wij nog een verrassende mol zullen krijgen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #427 Gepost op: 21-02-2016, 14:45:04 »
Dat zou wel leuk zijn denk ik. Voor dr mensen die toch nog twijfelen.

Ik denk niet dat dat er nog veel zijn. ;D Maar sowieso vind ik de oefening altijd wel interessant om je eigen Mol (die iedereen ondertussen wel heeft) nog eens onder een kritisch vergrootglas te leggen om te zien of je een goede argumentatie kan bouwen rond je Mol.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #428 Gepost op: 21-02-2016, 14:50:36 »
Ik denk niet dat dat er nog veel zijn. ;D Maar sowieso vind ik de oefening altijd wel interessant om je eigen Mol (die iedereen ondertussen wel heeft) nog eens onder een kritisch vergrootglas te leggen om te zien of je een goede argumentatie kan bouwen rond je Mol.
Nee het zijn er bizar weinig, haha. Maar ik weet dat er nog minimaal een iemand op Annemieke zit en een op Tim zit op dit forum. Misschien dat die het leuk vinden in een overzichtje mensen proberen te overtuigen van hun mol? En hetzelfde van iemand die Klaas verdenkt? Ik vind dat soort overzichtjes altijd leuk om te lezen. Ik weet nog dat ik vorig jaar na het lezen van die overzichtjes steeds om het uur wisselde van Margriet naar Rik en vice versa  ::rofl::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #429 Gepost op: 21-02-2016, 15:15:11 »
In het kort... Tot de helft gaan ze gelijk op en zou je met wat fantasie kunnen zeggen dat Klaas het niet slechter doet dan Tim. Als de moderators vinden, dat het in een apart topic moet, dan kan het uiteraard verplaatst worden.

1.1 - De metro
Klaas schat de groep goed in, ze gaan het niet halen, en dat levert 1000 euro op

Tim vervult zijn opdracht en helpt anderen. Doet meer dan van hem gevraagd is om de opdracht toch te doen 'slagen'

1.2 - Topito
Zijn ze me allebei noch in positieve, noch in negatieve zin erg opgevallen.

2.1 - Salinas
Klaas schept het verkeerde zout (vanaf de kant en niet vanuit het water), wordt daar door Airen op gewezen, corrigeert dan en doet het later toch weer verkeerd. Rijdt met verkeerde karren naar groep Rop/Ellie, maar daarbij was ook Tim in de buurt.

Tim zoekt zout op plaatsen waar het nooit kan zijn, vraagt om een kar op een plaats waar geen spoor is. Rent als een gek rond. Hebben we hem überhaupt zien scheppen?

2.2 - Treden
Klaas zijn vak is goed, alle rijen waar hij bij betrokken is ook.

Tim is niet alleen bij goede rijen betrokken. Hij vormde rijen met Cécile (vak goed) en Airen? Of Airen of Tim maakte een fout.

2.3 - Klooster
Iets met een hint of zo.

3.1 - Geld matchen
Tim en Klaas samen op pad. Matchen 250, halen de 1000 uit het spel. Spelen enorm traag. Tim lijkt daarin het voortouw te nemen, maar Klaas doet weinig echte moeite om hem te stoppen en doet later ook gewoon mee.

3.2 - Laser
Klaas pakt een verdubbelaar met een laag bedrag (Mols?), maar komt wel binnen (onmols). Hoe je het ook wendt of keert, hij haalt hier 400 euro binnen en de laatste verdubbelaar blijft tot het eind in het spel. Veel invloed heeft de actie niet, als het een molactie is.

Tim is de verkenner. Blijft vrij lang in leven en speelt aardig wat informatie door aan de groep. Pakt ook niet stiekem even een verdubbelaar of zo.

3.3 - Macht over de test
Te weinig gezien om iets te zeggen, dat bewijsbaar is.

4.1 - Kajak
Klaas zinkt. Met plusgeld? Roept verwarrende dingen door megafoon . Stoort daar Tim mee. Ook anderen?

Tim zinkt. Met plusgeld? Stoort zich aan Klaas. Anderen ook?

4.2 - Kiezen of delen
Klaas lijkt Annemieke te volgen totdat die drie jokers en -500 heeft. Pakt dan zelf 1 joker.

Tim pakt kennis over de test, raakt die later weer kwijt. Heeft waardevol woordenboek in handen met daarin 2000 euro, maar legt het terug. Volgens mij wel op een andere plaats dan waar hij het vond. Daardoor lastiger te vinden voor anderen.

4.3 - Rotswand
Klaas vrij passief. Gaat eigenlijk alleen mee in foute antwoorden.

Tim aantal goede antwoorden terwijl rest van de groep in het duister tast.

5.1 - Tijdrit
Klaas lummelt om. Fietst terug als ze te ver zijn, maar eigenlijk niet ver genoeg. Fietst daarna ook niet meer naar voren om Tim te helpen. Beantwoordt 1 vraag goed.

Tim lijkt fanatiek mee te doen, maar mist net als iedereen heel veel enveloppen. Beantwoordt 2 vragen goed, waarvan 1 op de valreep.

5.2 - Taino
Klaas vindt de meeste goede bordjes van iedereen. Pakt geen verkeerde. Belangrijke factor in slagen opdracht. Maakt kist open, maar of daar iets in blijft liggen is nu niet te bewijzen.

Tim vindt met Taeke drie bordjes (twee minder dan Klaas). Ook van belang voor slagen opdracht.

5.3 - Estafettezinnen
Kansloos. Iedereen maakt daar fouten. Opdracht gedoemd te mislukken, ook zonder molactie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #430 Gepost op: 21-02-2016, 15:20:15 »
@Tarballs: ::ok::

Wordt er net zoals vorig jaar (Topic Margriet en topic Rik) en in 2014 (duel Freek en Susan) een apart topic gemaakt om alle mogelijke acties en hints naar Klaas en Tim (en mogelijk ook Annemieke al lijkt dat me minder nodig) nog eens op te lijsten.

En mijn favoriete molduel: Anniek versus Jon. ;D

Als er na aflevering 9 nog twee kandidaten over zijn maak ik er wel weer eentje met screenshots. (Het zal gebaseerd zijn op deze overzichten.)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #431 Gepost op: 21-02-2016, 15:24:46 »
Als er na aflevering 9 nog twee kandidaten over zijn maak ik er wel weer eentje met screenshots.

Top ::ok:: Ik hoopte er stiekem al op dat jij deze taak op je wou nemen. Ik heb de voorbije 2 jaren erg genoten van je overzichten.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #432 Gepost op: 21-02-2016, 15:29:58 »
En deel 2. Zeg het maar eens zonder hint...

6.1 - Decorbouw
Klaas... Het beroemde kontje van Klaas tegen de boekenkast. Het verkeerd indelen van de boekenkast. Laat Rop hamer verkeerd leggen.

Tim overlegt luidruchtig over jokers. Lijkt meer aan zichzelf dan aan de opdracht te denken.

Daarbij aangetekend, dat de opdracht mij redelijk onmogelijk leek.

6.2 - Spaanse les
Klaas geeft een aantal woorden door. Verandert bluffer wel in bluffen. Dat Annemieke goede antwoorden geeft, is voor een deel te danken aan het feit dat ze een aantal wist.

Tim communiceert onduidelijk met Taeke. Verstaat hem niet en kan zichzelf niet verstaanbaar maken. Uiteindelijk grijpt Rop in. Mede daardoor heeft die geen tijd om te studeren.

6.3 - Groepsfoto
Klaas en Tim bij elkaar. Redelijke tactiek. Pakken genoeg afbeeldingen mee. Komen wel laat aan. Indruk is dat vertraging is ontstaan toen Klaas de kaart las. Aan de andere kant... Klaas wijst wel weer richting hoogste punt. Op het moment suprême staan ze allebei verkeerd.

7.1 - Resort
Klaas is heel lang onderweg en lijkt amper bruikbare informatie door te spelen of komt het doordat hij al niet meer wordt vertrouwd. Staat lang te turen op laptop, waarop ook de locaties van de camera's staan.

Tim brengt in relatief korte tijd als enige een koffer binnen. Maximaal haalbare.

7.2 - Vier op een rij
Weer een opdracht waarbij eigenbelang een rol speelt.

Klaas kiest een wat vreemde tactiek, door alleen voor de zwarte vrijstelling te gaan. Biedt Annemieke vreemde deal aan.

Tim past weer goed op zichzelf en scoort jokers.

7.3 - Pop-up
Klaas en Tim in ongeveer dezelfde positie.

Klaas is traag. Spuugt in eten en doet andere gekke dingen. Rekent af, terwijl we weten dat er best veel geld weg is.

Tim is niet echt vlugger. Ritselt korting en betaling achteraf. Essentieel voor slagen opdracht. Zie hem niet afrekenen.

8.1 - Kluis
Klaas treuzelt. Lijkt niet veel bij te dragen maar ook niet veel fout te doen.

Tim neemt leiding als eenmaal duidelijk is hoe het moet. Code is goed.

8.2 - Suikerfabriek
Klaas treuzelt als Annemieke hem roept. Kost 20 euro.

Tim loopt een machine 'in', is drie minuten onderweg naar het klokje met 200.

Allemaal van minder invloed door de rol van Taeke.

8.3 - Dominicaanse tv
Klaas leert tekst uit hoofd, zegt hij. Dat is knap. Maakt in ieder geval grammaticale fouten. Of hij ook veel verkeerd doet, is lastig te zien.

Tim praat heel snel, waardoor het voor Annemiek lastiger te volgen is. Zij redt de opdracht door de woorden die ze bij Tim niet kon volgen beredeneerd heeft gegokt.

Toch maar Klaas   ::hypocriet::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #433 Gepost op: 21-02-2016, 15:36:18 »
Knap gedaan, Tarballs. Tim en Klaas hebben inderdaad allebei ongeveer evenveel acties die voor als tegen hen spreken, maar een actie die mij dan bijvoorbeeld toch voor Klaas doet kiezen, is dat Tim zo moe is van Klaas in opdracht 6.3 dat hij die kaart van Santiago uit Klaas zijn hand rukt en dat Klaas (die de bui op dat moment wel voelt hangen) dan maar het hoogste punt aanwijst.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #434 Gepost op: 21-02-2016, 15:41:18 »
Het zit inderdaad in datsoort dingetjes. Ook Tim die gisteren zat te stuiteren van de adrenaline tijdens de executie bijvoorbeeld. Of de laseropdracht waar Tim toch vrij lang informatie bleef doorspelen. In het spel zijn de verschillen behoorlijk klein.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #435 Gepost op: 21-02-2016, 15:50:46 »
Ik ga me, voor het eerst in mijn mollotenbestaan, eens een keer niet zoveel bezighouden met lijstjes  van alle mogelijke molacties van mijn hoofdverdachte. Op die manier hoop ik toch nog een beetje verrast te worden in aflevering 10 ::jaja::
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #436 Gepost op: 21-02-2016, 15:58:32 »
@Tarballs: ::ok::
Van mij ook een  ::ok:: hoor. Ik zou er niet meer de puf voor hebben na een seizoen als dit :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #437 Gepost op: 21-02-2016, 16:15:22 »
8.3 - Dominicaanse tv
Klaas leert tekst uit hoofd, zegt hij. Dat is knap. Maakt in ieder geval grammaticale fouten. Of hij ook veel verkeerd doet, is lastig te zien.
Klaas heeft een stukje ingestudeerd om zich te verontschuldigen voor zijn slechte Spaans. Dit is buiten de tekst op het blaadje om. Dit zou hij kunnen doen om Annemieke in verwarring te brengen (meer tekst dan op het blaadje). Annemieke lijkt bij Taeke en Klaas niets te herkennen van de tekst op haar blaadje. Klaas zou hier dus ook gemold kunnen hebben door een verkeerde tekst of minder tekst dan op het blaadje te hebben voorgelezen.

Citaat
Tim praat heel snel, waardoor het voor Annemiek lastiger te volgen is. Zij redt de opdracht door de woorden die ze bij Tim niet kon volgen beredeneerd heeft gegokt.
Het lijkt erop dat Annemieke met name door het onderwerp van het stuk tekst van Tim nog een aantal woorden van haar blaadje kan wegstrepen.

Klaas wordt hier door de productie wel enigzins vrijgepleit, maar zou hier zo maar hebben kunnen lopen mollen met zijn tekst.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #438 Gepost op: 22-02-2016, 11:04:15 »
Klaas! Voor de negende keer alweer.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #439 Gepost op: 22-02-2016, 11:17:31 »
Gloss.
Brevis esse laboro, obscurus fio.