Poll

Wie is de ... Mol ?

Annemieke
5 (3.7%)
Klaas
116 (86.6%)
Tim
13 (9.7%)

Totaal aantal stemmen: 134

Auteur Topic: [poll] Wie is de... Mol ?  (gelezen 116086 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #60 Gepost op: 2-01-2016, 15:58:31 »
Mijn tweede seizoen hier ga ik vanaf de start mee doen.

Als Vlaming kende ik enkel Tim Hofman dus ik heb niet zoiets als een 'Schot voor de boeg'-mol. :)
Ik heb Rémy aangeduid bij de poll op basis van een gevoel, maar ik zal pas meer een idee hebben na de eerste aflevering vanavond.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #61 Gepost op: 2-01-2016, 16:24:44 »
Toen ik een week geleden de kandidaten lijst voor het eerst bekeek koos ik Taeke als mol. Op basis van zijn voorstelfilmpje lijkt hij een gezellige lolbroek en fanatiek. Dat is goed als denkmantel te gebruiken. Na gisteren het perspresentatie filmpje bekeken te hebben denk ik echter dat hij de eerste afvaller is. Hij leek daarin een beetje sip
We hadden weer dezelfde route, Rat  ::rofl::

Dacht ook aan hem qua karakter, maar hij ziet eruit als een geslagen persoon daar ja.

Zodoende kijk ik nu eerder naar Rop en Remy aangezien Tim mij een Tikkie TUH is als mol en Klaas als mol een stapje te ver voor de EO denk ik ::). Maar ik verwacht dus wel een man.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #62 Gepost op: 2-01-2016, 16:33:37 »
Aan de hand van de informatie die ik al heb uit de spoilers en de beelden van de leader en de trailer van afl.1, denk ik dat Remy de mol zou kunnen zijn. Ik schat de kans groot dat Rop vanavond als eerste afvalt.


Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #63 Gepost op: 2-01-2016, 20:09:57 »
Klaas rob of remy

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #64 Gepost op: 2-01-2016, 20:58:05 »
Van wat ik meegekregen heb van de foto's, beelden en achtergronden lijken mij interesssante kandidaten als Mol: Ellie, Remy, Taeke, Cécile en van de acteurs die met het gekke haar en Marjolein. Ze hebben allen iets dat mijn aandacht trekt. Al kan natuurlijk iedereen de Mol zijn op dit punt van het spel. Voor mijn schot voor de boeg zoals jullie dat zo mooi noemen twijfelde ik tussen Remy, Ellie en Taeke. Vooral die eerste twee.

Ellie vanwege haar perfecte dekmantel als politiewoordvoerder. Zij hoort niet te liegen en bedriegen. ::pinokkio:: Net daarom verdacht! :)
Remy vanwege zijn eigen omschrijving hoe hij is als kandidaat. Hij noemt zichzelf een klungelende kandidaat, een ideale karaktereigenschap voor dit spel. ;D
Taeke, als ex-olympiër wekt hij sowieso instant sympathie. Hij houdt ervan om grapjes uit te halen met vrienden heb ik al gehoord in een van die kleine interviews. :P

In deze poll koos ik voor de onopvallendste van de drie en dat is volgens mij Remy. Door haar achtergrond zou ik Ellie wel een interessante Mol vinden. Maakt toch niet uit dat het weer een vrouw is. 8)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #65 Gepost op: 2-01-2016, 22:36:22 »
Ik doe bij opdracht 1 de aanname dat de mol op een of andere manier op de hoogte werd gebracht van de keuze van Klaas. Dus voorlopig streep ik met dunne potlood door:

- Klaas (zijn beslissing levert 1500 euro op)
- Elly (vond geen 10 mensen met hoofddeksel)
- Annemiek (vond geen 2 mensen van haar leeftijd)
- Cecil (Wierp zichzelf op als vrouw met rode nagellak)
- Rop (Ging mee in de keus voor rode nagellak)



Van Marjolein (3 mannen in uniform) en Remy (7? Juan's) ben ik niet zeker of ze het haalden. Tim, Taeke en Airen hebben hun opdracht in elk geval gehaald. Dus ik denk voorlopig dat je de mol tussen deze 5 moet zoeken.

Als ik opdracht 2 erbij neem, komt Taeke van deze 5 voorlopig op als hoofdverdachte



Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #66 Gepost op: 2-01-2016, 22:39:43 »
Dan kan je Marjolein ook afstrepen: ze bood Annemieke verkeerde hulp aan (haar eigen passagier ook voor Annemieke gebruiken).

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #67 Gepost op: 2-01-2016, 22:40:27 »
Airen    - 6 (4.3%)
Annemieke    - 6 (4.3%)
Cécile    - 5 (3.6%)
Ellie    - 5 (3.6%)
Klaas    - 18 (13%)
Marjolein    - 11 (8%)
Remy    - 19 (13.8%)
Rop    - 31 (22.5%)
Taeke    - 20 (14.5%)
Tim    - 17 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 138

De poll is weer op 0 gezet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #68 Gepost op: 2-01-2016, 22:49:53 »
Komt er ook weer een wie is de mol niet - poll?  ::vergroot::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #69 Gepost op: 2-01-2016, 22:53:03 »
Ik ga, tegen beter weten in, toch nog 1 keer voor Klaas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #70 Gepost op: 2-01-2016, 22:53:40 »
Komt er ook weer een wie is de mol niet - poll?  ::vergroot::
wil je dat graag ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #71 Gepost op: 2-01-2016, 23:05:58 »
wil je dat graag ?

Ja hoor!  ::tandpastasmiley::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #72 Gepost op: 2-01-2016, 23:07:04 »
Wegstrepen is een hele nuttige tactiek. Een "wie is de mol NIET" (met meerdere opties) kan wel eens een heel nuttige statistiek zijn. Dus ja, goed idee van Zuurkool.

Ik ga vooralsnog nog steeds voor Rop. Omdat aflevering 1 gewoon nog te weinig info is. Op basis van de aflevering zelf, streep ik alleen Klaas voorzichtig af, en ik weiger vooralsnog mee te gaan met de Remy-gedachte. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat ze Ellie kiezen, omdat ik haar toch gewoon te veel op Margriet vind lijken qua soort persoon, en vanwege het politie-eerlijkheid-idee (zelfde argument een beetje als Rik vorig jaar).

Taeke is verdacht vanwege zijn actie bij de 1500 euro, maar vergeet niet dat het vak erna zíjn vak was. Als ik kandidaat was en mijn vak ligt daar, dan heb ik ook liever een vrijstelling!
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #73 Gepost op: 3-01-2016, 00:10:39 »
Zit even op een ander forum te lezen, en daar is Klaas toch wel echt overwegend verdacht als mol. Toch wel grappig dan dat wij dat overwegend NIET vinden ;)

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #74 Gepost op: 3-01-2016, 00:44:27 »
Zit even op een ander forum te lezen, en daar is Klaas toch wel echt overwegend verdacht als mol. Toch wel grappig dan dat wij dat overwegend NIET vinden ;)
Welk forum is dit? Ik ken zelf alleen nog widm.nl, waar ze Marjolein heel erg verdenken

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #75 Gepost op: 3-01-2016, 00:47:03 »
Ik ga na aflevering 1 nog steeds voor mijn schot voor de boeg Mol Cécile.  ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #76 Gepost op: 3-01-2016, 00:55:56 »
Ik ga voor Rob.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #77 Gepost op: 3-01-2016, 02:16:51 »
Van Remy weten we niet veel. Ja, dat hij harp speelt.  ::rofl::

Ik vind hem dus wel een beetje verdacht, hoe weinig er over hem bekend is.

Klaas vond ik toch ook wel wat verdacht, want hoe kan je de mol in aflevering 1 gelijk onverdacht maken of uit de wind houden? Door hem geld te laten verdienen, zonder dat hij daar "schuld" aan heeft. Wel erg opzichtig natuurlijk. Dus daarom geloof ik het niet, maar al doorstrepen doe ik hem niet!

Ik hou dus toch nog Rop als mol.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #78 Gepost op: 3-01-2016, 02:26:23 »
Ik kan gerust zeggen dat ik al redelijk naar 3 personen neig: Rop, Airen of Remy. Dan vind ik Remy en Airen nog net iets enthousiaster, dus richt ik mijn pijlen voorlopig op Rop.

Offline molsprdr

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #79 Gepost op: 3-01-2016, 10:29:34 »
Taeke, Marjolein of Ellie