Auteur Topic: Dagboek Mol  (gelezen 110728 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Dagboek Mol
« Reactie #100 Gepost op: 18-01-2016, 15:31:38 »
Ik snap die hele schrijfstijl niet, of ligt dat nu aan mij?
Gekke zinsconstructies, rare woorden, hak op de tak:

Bijvoorbeeld:
Mag ik je op het volgende attent maken? Eén; een Mol komt zelden boven de grond. (waar is TWEE...want als je het zo neerzet dan verwacht je een opsomming, en die komt pas in de volgende alinea)

De macht over de test is meer dan de helft van het verdiende potgeld waard. Mij niet hoor. (wat zegt de mol hier nu eigenlijk?)

Zo kan ik nog even verder gaan. Het valt me trouwens op dat er vaak het woordje ÉÉN in voorkomt. Wat dat mag betekenen...

En toch doet dat MOLBOEK mij aan Ellie denken (al is dat niet mijn verdachte):
* Mol komt zelden boven de grond (politiemol)
* scheppen van mijn eigen territorium (wat ze ook met kloosteropdracht deed en etherdiscipline, afbakenen, eigen territorium claimen)
* Een andere opsporingsmethode. 
* een grote klapper maken, Missie geslaagd.  (van die politie en recherche opmerkingen)

Ook eerdere zinnen in dagboek 1 en 2 doen mij hieraan denken zoals:
Er zat voor mij maar één ding op: Tegenslag verwerken. Gewoon ongestoord te werk gaan. Vertrouwen in jezelf. Ík ben degene met het laatste woord! (woordvoerder, good cop, bad cop)

Nou goed, zit totaal niet op Ellie maar vind die dagboeken van de mol überhaupt apart tot nu toe.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 15:37:16 door Juuls247 »
Meer L

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #101 Gepost op: 18-01-2016, 16:43:31 »
Ellie praat vaak in volzinnen. Misschien moeten we contra denken?  ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #102 Gepost op: 18-01-2016, 17:57:20 »
Moet ook steeds aan Ellie denken, de dagboeken klinken als een soort zakelijke briefing.
En ook zo'n woord "gretig" erin, heeft dat iets met de achternaam te maken "Lust".

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #103 Gepost op: 18-01-2016, 18:08:18 »
Misschien probeert de Mol in ieder dagboek de stijl van een kandidaat (of de volgende afvaller) te imiteren. Deze was in typische Ellie stijl, lag er net even te dik bovenop.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #104 Gepost op: 18-01-2016, 19:47:34 »
'te kakken gezet!' 'kak ik in je bed...' 'frisse wind'.

Bah!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #105 Gepost op: 18-01-2016, 20:46:58 »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #106 Gepost op: 19-01-2016, 04:37:21 »
Wat het dagboek betreft... Na aflevering twee gaat het over 'wijzen' (vergelijk aflevering 1: wijsmaken), na aflevering 2 komt het woord letterlijk terug. Ergens heb ik gevoel, maar niet meer dan dat, dat we toch iets krijgen over de vorige aflevering en niet over de laatste. Achter je rug en zo...

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #107 Gepost op: 19-01-2016, 13:37:10 »
Ik snap die hele schrijfstijl niet, of ligt dat nu aan mij?
Gekke zinsconstructies, rare woorden, hak op de tak
Eens. Ik vind de dagboeken van de Mol zo vreemd geschreven... Ik snap bijna nooit wat de Mol nou precies wil zeggen; het zijn, voor mijn gevoel, allemaal losse zinnen (of flarden van zinnen) achter elkaar.
 :-\\ ???
Mocht er toch nog in elk dagboek een hint zitten, het scheppen van een eigen territorium verwijst misschien naar 1 van de kandidaten die vorige week zout aan het scheppen waren (want waarom gebruik je daar anders het woord 'scheppen'??). Dus Annemieke, Cécile, Remy, Klaas, Marjolein.
(De andere vijf waren toch alleen maar karren aan het duwen?)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #108 Gepost op: 19-01-2016, 14:11:14 »

Mocht er toch nog in elk dagboek een hint zitten, het scheppen van een eigen territorium verwijst misschien naar 1 van de kandidaten die vorige week zout aan het scheppen waren (want waarom gebruik je daar anders het woord 'scheppen'??). Dus Annemieke, Cécile, Remy, Klaas, Marjolein.
(De andere vijf waren toch alleen maar karren aan het duwen?)

Rop was ook aan het scheppen volgens mij. De zin doet mij ook wel een beetje denken aan Rop die helemaal in de fuik duikt zodat het over hem heen valt. Alsof hij een plekje voor zichzelf wil (richting de grond)  ;)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #109 Gepost op: 23-01-2016, 21:46:05 »
Aflevering 4

We verlieten Santo Domingo en reden richting het noordoosten. Op naar het schiereiland Samaná!

Natuurschoon, prachtige stranden en veel groen. Wat wil een Mol nog meer?

Het penningmeesterschap? Ga ik voor de pot? Een Mol kan het goed gebruiken. En ik sta erop, op het geld... Maar in dit oogverblindende gebied volgen 6 opdrachten... Wil het geld al eerder hebben. Handen in de lucht. Cécile it is. Niet bepaald een sensitief besluit.       

    Op het water gaan we allemaal voor geld. We spreken in codetaal. En een code rood is in de min.

Er vallen kajaks om, er komen kandidaten terug. Ieder met zijn eigen verhaal: De één spekt de pot, de ander niet. Maar neemt dan niemand iemand ook maar íets kwalijk?

Bij kiezen of delen zeker niet. Het is ieder voor zich. Wat nou als de kandidaten voor het geld zouden gaan? Altijd. En overal. Hoe zou het spel er dan uit zien? Zoals de opdracht bij de sleutelroute? Verandert het dan wél voor je ogen? Of nog steeds alleen achter je rug? Misschien wel minder dan je denkt. 

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #110 Gepost op: 23-01-2016, 21:47:48 »
Dat 'ieder met zijn eigen verhaal' is een uitspraak van Rop. Denk dat hij de volgende afvaller wordt.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #111 Gepost op: 23-01-2016, 22:15:50 »
Aflevering 4

We verlieten Santo Domingo en reden richting het noordoosten. Op naar het schiereiland Samaná!

Natuurschoon, prachtige stranden en veel groen. Wat wil een Mol nog meer?

Het penningmeesterschap? Ga ik voor de pot? Een Mol kan het goed gebruiken. En ik sta erop, op het geld... Maar in dit oogverblindende gebied volgen 6 opdrachten... Wil het geld al eerder hebben. Handen in de lucht. Cécile it is. Niet bepaald een sensitief besluit.       

    Op het water gaan we allemaal voor geld. We spreken in codetaal. En een code rood is in de min.

Er vallen kajaks om, er komen kandidaten terug. Ieder met zijn eigen verhaal: De één spekt de pot, de ander niet. Maar neemt dan niemand iemand ook maar íets kwalijk?

Bij kiezen of delen zeker niet. Het is ieder voor zich. Wat nou als de kandidaten voor het geld zouden gaan? Altijd. En overal. Hoe zou het spel er dan uit zien? Zoals de opdracht bij de sleutelroute? Verandert het dan wél voor je ogen? Of nog steeds alleen achter je rug? Misschien wel minder dan je denkt. 


Ik zie een Annemieke-verwijzing (over dat sensitief) of is het juist een Cecile-verwijzing?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Dagboek Mol
« Reactie #112 Gepost op: 23-01-2016, 22:20:01 »
De mol is dus omgevallen.... Er vallen kajaks om, en komen KANDIDATEN terug  ::vergroot::
Meer L

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #113 Gepost op: 23-01-2016, 22:27:03 »
Ik zie een Annemieke-verwijzing (over dat sensitief) of is het juist een Cecile-verwijzing?

Ellie-verwijzing. Ze zei dit tijdens het maken van de test.

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #114 Gepost op: 23-01-2016, 22:43:29 »
Dat 'ieder met zijn eigen verhaal' is een uitspraak van Rop. Denk dat hij de volgende afvaller wordt.

En welke met zinnen van de vorige dagboeken van de mol kan je de andere 2 afgevallen kandidaten linken?

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #115 Gepost op: 23-01-2016, 22:48:35 »
Dagboek 4 verwijst volledig naar Elly. En die ligt er al uit.
Snap het ff niet meer.... :-\\

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #116 Gepost op: 23-01-2016, 22:53:02 »
Ik vind vooral dit dagboek van de hak op de tak gaan. Losse fladders, elke zin sluit niet aan op de vorige. Er zit geen rode draad in, geen samenhangend verhaal. Niks van dit alles. En voor zover het al een afvallershint prijsgeeft..

We gaan dus nog even met z'n tienen door, en dan afscheid nemen van één persoon. > zei Airen voordat ze afviel.
Vertrouwen in jezelf. Ík ben degene met het laatste woord! > Zin 1 kreeg Remy als tip van Susan, Remy had het laatste woord.
Tijd voor een frisse wind. Een andere opsporingsmethode.  > Elly heeft te maken met opsporingsmethodes.

.. loopt het met dit dagboek dood?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #117 Gepost op: 23-01-2016, 22:58:35 »
Ik vind vooral dit dagboek van de hak op de tak gaan. Losse fladders, elke zin sluit niet aan op de vorige. Er zit geen rode draad in, geen samenhangend verhaal. Niks van dit alles. En voor zover het al een afvallershint prijsgeeft..

We gaan dus nog even met z'n tienen door, en dan afscheid nemen van één persoon. > zei Airen voordat ze afviel.
Vertrouwen in jezelf. Ík ben degene met het laatste woord! > Zin 1 kreeg Remy als tip van Susan, Remy had het laatste woord.
Tijd voor een frisse wind. Een andere opsporingsmethode.  > Elly heeft te maken met opsporingsmethodes.

.. loopt het met dit dagboek dood?


"Veel groen"? Cécile gaf aan in haar molboek op haar website dat er opgemerkt was dat ze veel groen droeg én ze staat op het groene molgeld.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #118 Gepost op: 24-01-2016, 00:51:28 »
Of misschien "het penningmeesterschap? Ga ik voor de pot?" wat naar  Cecile verwijst?
Of letterlijk "Cecile it is"

Meer kan ik er eigenlijk ook niet uithalen

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #119 Gepost op: 24-01-2016, 10:56:26 »
Ieder met z'n eigen verhaal -> uitspraak Rop over ? (-edit- Marjolein en Rop over Ellie)
sensitief -> Ellie over Annemieke
handen in de lucht -> Tim die gefouilleerd wordt?

Dus je kan er nog verschillende kanten mee op (als er al wat in zit).
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 12:12:36 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?